Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi Gábor jövőre 250-ben indul

Talmácsi Gábor, a KTM magyar versenyzője jövőre feljebb lép: a 125 köbcentis kategória helyett a 250-esek között rajtol a gyorsaságimotoros világbajnokságon.



A távirati iroda értesülése szerint Talmácsi és menedzsere már aláírta a szerződést, a végleges megállapodásra az osztrák csapattal a napokban, de még mindenképpen a szeptember 29-i Malajziai Nagydíj előtt kerül sor.

Talma a 125 kcm-esek között, hat futammal a zárás előtt, a harmadik helyet foglalja el a vb-pontversenyben.

Kirabolták Talmácsi Gábort/motor/20050906kiraboltak1.htmlTalmácsi negyedik lett a Katalán Nagydíjon/motor/20050612talmacsi.html
0 Tovább

Új sportos motor készül a BMW-nél

Az Apriliával kötött korábbi megállapodás egyik eredménye egy új modell a 800-as kategóriában.



leftLimitált szériás Adventure a BMW-től/motor/ujdonsag/20050607limitalt.htmlVadonatúj terepmotor a BMW-től/motor/ujdonsag/20050419vadonatuj.html

A BMW-nél tátong némi űr a 800-as kategóriában, az egyhengeres F650 és a boxer R850R között nincs olyan modell, amelyet sportos túramotorként kínálhatnának. Feltehetően ezt az űrt hivatott betölteni a készülő új modell, amely látszólag a BMW meglévő elemeiből építkezik.

Bár egyelőre kémfotók állnak rendelkezésre a korábban T800, mostanában pedig F800S-ként emlegetett motorról, ezekről a képekről ismerős formák köszönnek vissza.

A stílus újnak ígérkezik a bajor gyárnál, ám például a motor vonalvezetése határozottan az R1100S és az F650 keverékére emlékeztet.

Az Apriliával kötött megállapodás, és a korábbi, részben közös platform alapján gyanítható, hogy az új modell soros, álló kéthengeres erőforrása a Rotaxtól érkezik majd, ám az nem az osztrák gyár fejlesztése lesz.

A tervezést a BMW végzi, a - többek között az Apriliának, a KTM-nek és a BMW-nek is szállító - Rotax pedig a megépítésért felel majd.

Az új modellt kétféle, 60, illetve 80 lóerős teljesítménnyel, és többféle idomváltozattal tervezik, a teljesen csupasztól a teljes idomosig. A gyár szerint a motor felfüggesztése kiemelkedő minőségű és teljesítményű lesz, a képeken pedig látható, hogy a meghajtás könnyű és karbantartás-mentes szíjat kap.

Ismét együttműködhet a BMW és az Aprilia/motor/20050221ismet.html
0 Tovább

Szériaérett Yamaha MT-03 Milánóban

Az MT-01 erőgép után a Yamaha belefogott a kisebb változatból készült koncepció feldolgozásába.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0509/20050913yamahamt06.jpg',50,50)Nagyobb képMegújul a Yamaha Fazer 1000/motor/ujdonsag/20050902megujul.html

A korábban bemutatott koncepcióhoz képest minimális változtatásokkal készül majd a Yamaha új, az MT-01 nyomdokaiban lépkedő motorja.

A leginkább egy szupermotó, és egy városi motor keverékének látszó MT-03-ra a hancúrgép jelző illik a legjobban. Meredek villaszögével és rövid tengelytávjával valószínűleg a fordulékony és kiválóan manőverezhető motorok táborát gyarapítja majd.

Az MT-03 erőforrása az a 660 köbcentis, egyhengeres blokk lesz, amely az XT660-ban már korábban bemutatkozott. A 6000-es percenkénti fordulaton 45 lóerőt produkáló erőforrás nyomatéka 56,2 Nm, 5250-nél.

A prototípushoz képest egyébként néhány apró változtatást eszközöltek a tervezők az MT-03-on. Lecserélték a fényszórót, elhagyták a kipufogót védő lemezt, és a tankon is inkább esztétikai elemmé alakították át a korábban légbeömlőnek látszó betéteket.


Megmaradt viszont a jobb oldalra helyezett hátsó rugóstag, az ülés alá felhúzott kipufogók, és az MT-01-től örökölt, lendületes vonalvezetés.

Vadonatúj sportmotorok a Yamahától/motor/ujdonsag/20050907vadonatuj.html
0 Tovább

Limitált F4 1000 Veltro az MV Agustától

A közelgő milánói motorkiállításon az olasz gyár újabb kisszériás motorral jelentkezik, amely talán egyben a gyár következő generációs versenymotorja is.



Cerviában, a katonai repülőtéren mutatták be szűk közönség előtt az MV Agusta új csodafegyverét. Az F4 1000 Veltro, vagyis Agár névre hallgató motor a gyártól megszokott esztétikai élményt produkálja, ám tudása nem merül ki szépségében.

Bár pontos adatokat - remélhetőleg - a szeptember közepén, Milánóban megnyíló motorkiállításon tudhat meg a nagyközönség, a hatás kedvéért elárulták a motor két fő jellemzőjét.

A Veltro 170 kilogrammjához 190 lóerős teljesítmény társul, és a motor minden eleme versenyre felkészített. A Brembo verseny fékjei mellett pályaidom és slick gumik kerültek a motorra, amelyből összesen 23 darab készül. Ennyi F-16-os vadászgépből áll a cerviai repülőtéren állomásozó, 5. számú, Veltro nevű repülőraj.

Új csupasz szépség az MV Agustától/motor/ujdonsag/20050504mvagusta.html
0 Tovább

Légzsákos motorkerékpár a Hondától

A világon elsőként légzsákkal felszerelt szériamotort mutatott be a Honda. Az egyedülálló biztonsági berendezés csak a Gold Wing nevű túramotorokhoz lesz rendelhető a következő év második felétől.



A Honda egészen egyedülálló biztonsági berendezést fejlesztett ki az egyik legnagyobb túramotorjához, a Gold Winghez: a népszerű cirkáló 2006-tól már légzsákkal is rendelhető lesz, ami - a gyár közleménye szerint - életmentő lehet egy esetleges frontális ütközés során.

Forrás: HondaForrás: Honda
A légzsák szenzorait - szám szerint négyet - az első lengővillán helyezték el, feladatuk, hogy mérjék az ütközés energiáját, és indokolt esetben aktiválják a ballont. A hatalmas légzsák meggátolhatja, hogy a motoros beleakadjon a kormányba, vagy átessen a járművön az ütközés után, ami súlyos sérüléssekkel járhat. A speciális felszerelést a következő év második felétől lehet megrendelni a Gold Wingekhez, pontos árat azonban még nem tudott megadni a hazai importőr.
Még mindig jó: Honda Hornet 600/motor/teszt/20050906megmindig.htmlAz erő vele van - Honda CB 1300 S/motor/teszt/20050825azero.htmlMenetpróba - Suzuki Bandit 650S és Honda CBF 600S/motor/teszt/20050510menetproba.htmlCsak a nevében japán - Honda SH125/motor/teszt/20050505csak.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek