Az Apriliával kötött korábbi megállapodás egyik eredménye egy új modell a 800-as kategóriában.



leftLimitált szériás Adventure a BMW-től/motor/ujdonsag/20050607limitalt.htmlVadonatúj terepmotor a BMW-től/motor/ujdonsag/20050419vadonatuj.html

A BMW-nél tátong némi űr a 800-as kategóriában, az egyhengeres F650 és a boxer R850R között nincs olyan modell, amelyet sportos túramotorként kínálhatnának. Feltehetően ezt az űrt hivatott betölteni a készülő új modell, amely látszólag a BMW meglévő elemeiből építkezik.

Bár egyelőre kémfotók állnak rendelkezésre a korábban T800, mostanában pedig F800S-ként emlegetett motorról, ezekről a képekről ismerős formák köszönnek vissza.

A stílus újnak ígérkezik a bajor gyárnál, ám például a motor vonalvezetése határozottan az R1100S és az F650 keverékére emlékeztet.

Az Apriliával kötött megállapodás, és a korábbi, részben közös platform alapján gyanítható, hogy az új modell soros, álló kéthengeres erőforrása a Rotaxtól érkezik majd, ám az nem az osztrák gyár fejlesztése lesz.

A tervezést a BMW végzi, a - többek között az Apriliának, a KTM-nek és a BMW-nek is szállító - Rotax pedig a megépítésért felel majd.

Az új modellt kétféle, 60, illetve 80 lóerős teljesítménnyel, és többféle idomváltozattal tervezik, a teljesen csupasztól a teljes idomosig. A gyár szerint a motor felfüggesztése kiemelkedő minőségű és teljesítményű lesz, a képeken pedig látható, hogy a meghajtás könnyű és karbantartás-mentes szíjat kap.

Ismét együttműködhet a BMW és az Aprilia/motor/20050221ismet.html