Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Még mindig jó: Honda Hornet 600

A 2005-ös modellévre egy kicsit átpofozták a 600-as Hornet külsejét és futóművét, hogy lépést tudjon tartani az egyre szaporodó versenytársaival. Biztos, ami biztos, meghajtottuk az új modellt is, nem feledve közben a régivel töltött szép perceket.



Látványos újdonságokForrás: [origo]leftAz erő vele van - Honda CB 1300 S/motor/teszt/20050825azero.htmlMenetpróba - Suzuki Bandit 650S és Honda CBF 600S/motor/teszt/20050510menetproba.htmlBetyárkodásra tervezték - Honda Hornet 600/motor/teszt/20041012betyarkodasra.html

Bizonyára sokan remélték még azt 2004-ben, hogy a Honda jelentősen átdolgozza az egyik legnépszerűbb modelljét, és 2005-ben egy injektoros csili-vili bringát állít csatasorba a Kawasaki Z750 és a Yamaha 600-as Fazere ellen. A dologból azonban csak félig lett valami, ugyanis technikailag alig változott valami a motoron, csili-vili újításokkal azonban bőven el lett látva a Hornet. Kezdjük mindjárt a leglátványosabbal - és egyben az egyik leghasznosabbal -, az új fordított első villával, amely szép sárgára lett eloxálva.

Képgaléria az új 600-as Hornetről

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy semmilyen paraméterét nem lehet állítani, pedig hamar el lehet jutni a gyári beállítás határaihoz. Szintén szemet szúró újítás a CBR 600 F-ről származó műszerfal, amelyen már egy kis egérmozi mutatja a sebességet, a benzinszintet és egyéb hasznos dolgokat. A műszerfal előtt egy pici idom töri a menetszelet, ami ugyancsak új alkatrész, bár inkább csak jelzésértékű, ugyanis szinte semmilyen szélvédelmet nem ad. Az átfésült Hornet új színekben is kelleti magát, tesztmotorunk egy szép metálvörös árnyalatban pompázott, én azonban egy visszafogottabb feketét választanék magamnak.

Forrás: [origo]Ennyit a külsőségekről, hiszen erről korában már írtunk bőven, nézzük a változtatások gyakorlati megvalósulását: az új, 41 mm-es átmérőjű villa már az első méterek alatt bebizonyította, hogy jó választás volt (szerencsére a tesztút alatt egy régi Hornettel sikerült összehasonlítani a módosításokat), ám egy kis állítgatás azért nem jött volna rosszul egy hungaroringi nyílt nap során. Sajnos a villa nem csupán a pályán, de egy-két gyalázatosabb minőségű úton - amelyből azért akad bőven Budapesten - is elérkezik teljesítőképességeinek határaihoz, és ilyenkor egy tragikus felütéssel és fejrázással tudatja, hogy elege van ebből a balkáni hangulatból. Nekünk is, ezért irány a városhatár és némi kanyarvadászat. A blokkon szinte semmit sem változtattak, ezért könnyes szemmel törnek fel a tavalyi szép emlékek, és kergetjük a visító motort kanyartól kanyarig vakon bízva a gyárilag szerelt Michelin Pilot Road papucsokban.

Forrás: [origo]Az új villa jó minőségű úton tényleg ott van, sokkal biztosabban fordul be vele a Hornet, az ívet is precízebben tartja, mint a 2004-es társa. Igazából innentől kezdve csak ismételni tudnám a tavalyi cikkünket a blokkról, a fékekről és a kezelhetőségről, ezért tessék elolvasni az akkori élménybeszámolónkat vagy egy Hornet-tulajdonos még autentikusabb szubjektív tesztjét a saját bringájáról.

Végül majdnem lemaradt egy apró változtatás, ami az első elindulásnál okozott némi keresgélést: a tavalyi modellen még a tank alatt volt a szívató, ám ez 2005-re már felkerült a "rendes" helyére, a kormány mellé, de én balga módon továbbra is guggolva keresgéltem a motor oldalán a kis gombot, szakújságíró, na persze...

A szépen felcicomázott Hornet 1 790 000 forintért (plusz 125 ezer forintnyi regisztrációs adó) kelleti magát kék, ezüst, fekete és vörös színekben. A motor naked karakterén némileg lehet változtatni egy-két extraként rendelhető kiegészítővel: plusszpénzért üléstakaró, alsó idom, plexi és sárvédő is jár a Hornethez.

Nógrádi Attila

Megújul a 600-as Honda Hornet/motor/ujdonsag/20041202megujul.htmlA motorom és én - Honda Hornet 900/motor/azenmotorom/20041103amotorom.html
0 Tovább

Suzuki-újdonságok 2006-ra

Teljesen megújul a 750-es és 600-as GSX-R, míg az ezres változat új színeket kap a 2006-os modellévre. További újdonság még, hogy átdolgozzák az 1200 köbcentis Banditot, a 400-as Burgman óriásrobogót, és ki tudja, még milyen újdonságokkal rukkol elő a Suzuki a Párizsi Motorszalonon...



A következő modellévre mindössze új színeket kap az ezres GSX-R, ami érthető is, hiszen egy nagyon friss modellről van szó, amely idén valósággal letarolta az ellenfeleit. Kipróbáltuk mi is, és szerettük nagyon, az idevágó tesztet itt lehet megtekinteni. A bivalyerős gép jövőre szürke, piros és a szokásos kék-fehér színekben kelleti majd magát.

A két kisebbik GSX-R, a 600-as és a 750-es változat viszont már jelentősen megújul, ám ezekről hivatalos információt és fotót még nem adott közre a gyár. Jobb híján a neten keringő grafikákra és a fantáziánkra tudunk hagyatkozni, ám az már szinte biztos, hogy a két kisebbik sportmotor is hasonló stílusú külsőt kap, mint az ezres modell.
Sajnos még fantáziaképet sem találtunk két másik nagyon fontos Suzuki-újdonságról, az 1200 köbcentis Banditról és a 400 köbcentis Burgmanról, így nincs más hátra, meg kell várnunk a párizsi premiert!

Vadonatúj modell a Suzukitól/motor/ujdonsag/20050905vadonatuj.html
0 Tovább

Vadonatúj sportmotorok a Yamahától

A hangvillás gyár mérnökei nem pihentek az elmúlt hónapokban, ugyanis mind a hatszázas, mind az ezres sportmotorjukat felújították. Az új R1-es és R6-os az október elején kezdődő Párizsi Motorkiállításon lesz először megtapogatható.



Irány a pálya!

Igazán izgalmasnak ígérkezik a következő szezon a középkategóriás sportgépek terén, hiszen a vadonatúj Suzuki GSX-R 600-as mellett egy teljesen új R6 is csatasorba fog állni. A látványosan átszabott külső az egy számmal nagyobb R1-et idézi a kihegyezett vonalaival és az agresszív fejidommal, azonban lényeges különbség, hogy az R6 légbeömlő nyílása marad középen, a fényszórók között. A hátsó lámpa fehér burát kapott, alatta pedig ledek garmadája gondoskodik a világításról. Érdekes megoldás, hogy a hátsó indexek a rendszámtartón kaptak helyett, ennek nyilván az az előnye, hogy egy-egy pályanap előtt egyben le lehet szerelni az egészet az esetleges sérüléseket megelőzendő. Ugyancsak szemet szúró változtatás az új kipufogórendszer, amely egy meglehetősen szokatlan formájú dobban végződik.

A megújult külső alatt természetesen új technika lapul: bár hivatalos információ még nem látott napvilágot a 2006-os R6-ról, valószínűleg átdolgozták a vázat és a hátsó lengővillát, amely során némi súlyfeleslegtől is megszabadulhatott a motor. Az eddig kiszivárgott hírek szerint teljesen új a blokk is: nagyobb lett a furat (65,5 mm-ről 67 mm-re nőtt), míg a löketet csökkentették (42,5 mm-re 44,5-ről), továbbá változtattak a kompresszión is, így egy sokkal pörgősebb és ami fontosabb, erősebb motor lett a végeredmény. Egyes források 130 lóerős csúcsteljesítményt emlegetnek, és egy egészen elképesztő 17 500-as leszabályzási határt...

A sebességváltó fokozatait az új blokk karakterisztikájához igazították, változtattak áttételek kiosztásán, továbbá rövidítettek a váltóút hosszán is. Az új R6 fényezéseiről csak annyit lehet tudni, hogy lesz egy limitált, sárga-fekete-fehér kivitel is, amelyet a gyár 50 éves fennállásának tiszteletére bocsátanak ki. Sajnos arról azonban már nincs hír, hogy ezekből a különleges paripákból hozzánk is eljut-e egy-két darab.

Megújul a Yamaha Fazer 1000/motor/ujdonsag/20050902megujul.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.htmlHangvillás újdonságok/motor/ujdonsag/20040924hangvillas.htmlFelfrissített R6-os a Yamahától/motor/ujdonsag/20040915felfrissitett.html
0 Tovább

Évadzáró motoros verseny a Hungaroringen

Hétvégén lezajlott az Alpok-Adria Bajnokság hetedik fordulója a Hungaroringen, ami a honi motoros szezon záróakkordjának is tekinthető. Bár két forduló még hátra van a nemzetközi sorozatból, a vasárnapi versennyel eldőlt a Magyar Köztársaság Bajnokságának végleges sorrendje.



Forrás: Team SuzukileftDudás Péterjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0509/20050906dudas.jpg',50,50)Nagyobb képAlpok-Adria Bajnokság: magyar motoros sikerek Rijekában/motor/20050524alpokadria.htmlElindult az Alpok-Adria versenysorozat/motor/20050427elindult.htmlElkészült az Alpok-Adria Bajnokság 2005-ös naptára/motor/20041108elkeszult.html

Óriási várakozás előzte meg a szeptember első hétvégéjén megrendezésre kerülő Alpok-Adria fordulót, hiszen egyrészt mindenki abban bízott, hogy a két csehországi futam után ismét a magyar versenyzők kerülnek majd fölénybe a dobogós helyek számát tekintve, másrészt ez volt az a futam, amely eldöntötte a magyar bajnokság végeredményét. A hétvége eseményeit volt hivatott betetőzni a 200 mérföldes endurance verseny, amelynek izgalmai méltó befejezéséül szolgáltak az idei év csatáinak.

Nézzük tehát kategóriánként, hogy kinek mit tartogatott a verseny három napja. A Superstock kategória versenyzői közül Prager Kamil (CZ) ért leggyorsabban körbe a két kvalifikációs edzés alatt (1:55,625). A második helyet nem egészen egy tizeddel lemaradva (Team Suzuki), a Hungaroroing Motorsport Iskola versenyzője szerezte meg. Újabb másfél tized hátránnyal Dudás Péter (Team Suzuki) lett a harmadik. A versenyen Dudi lerajtolta a két említett versenyzőt és a köröket róva egyre nagyobb és nagyobb előnyt tudott magának szerezni. Végül majdnem nyolc másodperces előnnyel nyerte meg a futamot.

Ez az eredmény már nagyon megérett, hiszen az előző fordulókon valami mindig közbeszólt: vagy a technikai problémák, vagy a versenybírák fogtak ki a jobbnál jobb időket motorozó versenyzőn. Ezúttal viszont senki és semmi nem szólhatott bele a jól megérdemelt győzelem megszerzésébe. Második az Alpok-Adria Bajnokság élén álló Kispataki Viktor lett, aki ezzel a helyezéssel is megerősített pozícióját a bajnokságban, hovatovább a Team Suzuki kiemelten támogatott versenyzője nagy fölénnyel nyerte meg a Magyar Köztársaság idei Supertstock Bajnokságát és a Nyílt Magyar Bajnokságot. A futam harmadik helyezettje Prager Kamil, negyedik Vondrous Martin (CZ) ötödik Varga Gergely lett. A hungaroringi forduló előtt összesítettben második helyen álló Vida Tibor nyolcadik helyen végzett.

A Superstock futam után 11:30 kor vágott neki a Supersport kategória mezőnye. Az időmérőkön Székely Zsolt bizonyult a leggyorsabbnak, ő indulhatott első rajtkockáról. A kategória másik magyar indulója Tolnai István a nyolcadik helyről startolhatott el. Székely sajnos nem tudta megtartani kezdőpozícióját és végül másodikként haladt át a célvonalon. Tolnai István két hellyel feljebb tornázta magát, így végül a hatodikként zárta a versenyt.

Superbikeban megint csak Végh Janára hárult a magyarok becsületének megvédése. Az időmérő edzések a következő eredményt hozták: első Camlek Berto, második Végh János, harmadik pedig a Superstockban is induló Prager Kamil lett. Ahogy az edzésen, úgy a versenyen: az említett három versenyzőt ugyanebben a sorrendben intették le a célvonalon.

Forrás: Team SuzukiA Stocksport 600 kategóriában is bajnokot avattak: első helyezett, azaz a 2005-ös év magyar bajnoka Talmácsi Gergő! A második hely Juhász Tamásé, a harmadik pedig Soltész Attiláé lett. Mielőtt még nagyon előreszaladnánk: az időmérőkön az olasz Spigariol Olmot senki sem tudta befogni, így 1:57,420-as idejével megszerezte a pole pozíciót. A második helyről az ugyancsak olasz Emili Miltja rajtolhatott. A magyarok közül kis Talma a harmadik, Juhász Tamás a negyedik, Németh Balázs a hatodik helyet szerezték meg. A verseny a magyarok közül a fiatal Németh Balázsnak sikerült a legjobban, akinek sikerült feljönnie a harmadik helyre. Talmácsi Gergő így tehát negyedikként ért célba, Juhász Tamás ötödik lett. Soltész Attilának (HMI/Suzuki) nem jött ki a lépés, ezúttal csak tizenegyediknek tudta behozni GSX-R-jét. Kardos Krisztián kilencedik, Péntek László tizenkettedik, a Női Európa Kupa harmadik helyezett Sövegjártó Petra pedig a huszadik helyen végzett.

125 Sportban ezúttal szép számmal voltak magyar indulók. A kategória nagy esélyese Juhász Dávid az időmérők alapján a második helyről rajtolhatott. A pole pozíciót az Apriliás Puskar Michal szerezte meg. A verseny végeredménye csak úgy, mint az időmérőké: Puskar Michal, Juhász Dávid, Glabusera Fabio. A bírák döntése alapján hét versenyzőt kizártak a versenyből, mivel azok motorja nem felelt meg a szabályokban foglaltaknak, de ez nem befolyásolta a dobogós helyek sorrendjét. Deák Attila hetedik, Szabó Gábor pedig a nyolcadik lett a futamon.

A 125 GP kategóriában a saját fejlesztésű motorral és hosszú évek tapasztalatával rendelkező Gabriel Gnani negyvenegy másodperccel ért előbb célba, mint a második versenyző, a magyarok között legjobb Győrfi Alen. Forrás: Team SuzukiAz ötös rajtszámmal induló Kovács Nikolett kilencedik helyre hozta a Hondát, Magda Attilának viszont nem sikerült befejeznie a versenyt.

Következett tehát a nap fénypontja a 200 mérföldes Endurance verseny. A Forma1-es táv teljesítése a Végh János-Magda Attila (Honda) párosnak sikerült a leggyorsabban. Második a Kispataki-Soltész (Suzuki), harmadik pedig két olasz, a Belezza-Cordara (Yamaha) páros lett.

Team Suzuki

0 Tovább

Kirabolták Talmácsi Gábort

Ismeretlen tettes feltörte Talmácsi Gábor gépkocsiját, s abból több értéket is - köztük a motorversenyző jótékonysági célra felajánlott bukósisakját - elloptak csütörtökön Budapesten, az V. kerületi Arany János utcában.



Forrás: MTIA rabló egy digitális fényképezőgép, kamera és más értékek mellett magával vitte Talmácsi "koronás" bukósisakját is, melyben az augusztus végi vb-futamon, Brnóban versenyzett.

Ebből a sisakból csak ez az egyetlen darab készült, s a közeljövőben egy jótékonysági árverésen vett volna részt, amelynek bevételét a Heim Pál Gyermekkórház részére ajánlotta fel Talmácsi Gábor.

Talmának nem jött ki a lépés Brnóban/motor/20050831talmanak.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek