A 2005-ös modellévre egy kicsit átpofozták a 600-as Hornet külsejét és futóművét, hogy lépést tudjon tartani az egyre szaporodó versenytársaival. Biztos, ami biztos, meghajtottuk az új modellt is, nem feledve közben a régivel töltött szép perceket.
Bizonyára sokan remélték még azt 2004-ben, hogy a Honda jelentősen átdolgozza az egyik legnépszerűbb modelljét, és 2005-ben egy injektoros csili-vili bringát állít csatasorba a Kawasaki Z750 és a Yamaha 600-as Fazere ellen. A dologból azonban csak félig lett valami, ugyanis technikailag alig változott valami a motoron, csili-vili újításokkal azonban bőven el lett látva a Hornet. Kezdjük mindjárt a leglátványosabbal - és egyben az egyik leghasznosabbal -, az új fordított első villával, amely szép sárgára lett eloxálva.
Képgaléria az új 600-as Hornetről
A dolog egyetlen szépséghibája, hogy semmilyen paraméterét nem lehet állítani, pedig hamar el lehet jutni a gyári beállítás határaihoz. Szintén szemet szúró újítás a CBR 600 F-ről származó műszerfal, amelyen már egy kis egérmozi mutatja a sebességet, a benzinszintet és egyéb hasznos dolgokat. A műszerfal előtt egy pici idom töri a menetszelet, ami ugyancsak új alkatrész, bár inkább csak jelzésértékű, ugyanis szinte semmilyen szélvédelmet nem ad. Az átfésült Hornet új színekben is kelleti magát, tesztmotorunk egy szép metálvörös árnyalatban pompázott, én azonban egy visszafogottabb feketét választanék magamnak.
Ennyit a külsőségekről, hiszen erről korában már írtunk bőven, nézzük a változtatások gyakorlati megvalósulását: az új, 41 mm-es átmérőjű villa már az első méterek alatt bebizonyította, hogy jó választás volt (szerencsére a tesztút alatt egy régi Hornettel sikerült összehasonlítani a módosításokat), ám egy kis állítgatás azért nem jött volna rosszul egy hungaroringi nyílt nap során. Sajnos a villa nem csupán a pályán, de egy-két gyalázatosabb minőségű úton - amelyből azért akad bőven Budapesten - is elérkezik teljesítőképességeinek határaihoz, és ilyenkor egy tragikus felütéssel és fejrázással tudatja, hogy elege van ebből a balkáni hangulatból. Nekünk is, ezért irány a városhatár és némi kanyarvadászat. A blokkon szinte semmit sem változtattak, ezért könnyes szemmel törnek fel a tavalyi szép emlékek, és kergetjük a visító motort kanyartól kanyarig vakon bízva a gyárilag szerelt Michelin Pilot Road papucsokban.
Az új villa jó minőségű úton tényleg ott van, sokkal biztosabban fordul be vele a Hornet, az ívet is precízebben tartja, mint a 2004-es társa. Igazából innentől kezdve csak ismételni tudnám a tavalyi cikkünket a blokkról, a fékekről és a kezelhetőségről, ezért tessék elolvasni az akkori élménybeszámolónkat vagy egy Hornet-tulajdonos még autentikusabb szubjektív tesztjét a saját bringájáról.
Végül majdnem lemaradt egy apró változtatás, ami az első elindulásnál okozott némi keresgélést: a tavalyi modellen még a tank alatt volt a szívató, ám ez 2005-re már felkerült a "rendes" helyére, a kormány mellé, de én balga módon továbbra is guggolva keresgéltem a motor oldalán a kis gombot, szakújságíró, na persze...
A szépen felcicomázott Hornet 1 790 000 forintért (plusz 125 ezer forintnyi regisztrációs adó) kelleti magát kék, ezüst, fekete és vörös színekben. A motor naked karakterén némileg lehet változtatni egy-két extraként rendelhető kiegészítővel: plusszpénzért üléstakaró, alsó idom, plexi és sárvédő is jár a Hornethez.
Utolsó kommentek