A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Thomas Lüthiben nem hagyott mély nyomokat a Japán Nagydíjon elszenvedett bukása, a Malajziai GP időmérőjén megszerezte az első rajtkockát. Talmácsi Gábor legjobb KTM-esként a harmadik helyről indul.
A szombati második szabadedzésre a KTM megtalálta régi önmagát, Mika Kallio volt a leggyorsabb 2:15.524-gyel, de ezzel csupán 83 ezredes előnye volt Di Meglióval szemben. Thomas Lüthi a harmadik helyre motorozta fel magát Hondája nyergében. A már pénteken is jól teljesítő Lukas Pesek negyedik tudott lenni, a nyolcadik helyre befutott Talma elé még Joan Olive, Manuel Poggiali és Lorenzo Zanetti fért be. Gáborhoz hasonlóan Tóth Imrének sem jött ki a lépés, csak 2:20.092-t ment, ami rosszabb volt a pénteki eredményeinél.
Lüthi már az időmérő első felében jobb időt ment, mint előző nap, 2:14.546-tal először törte át a 2:15-ös határt, de hozzá hasonlóan Pesek, Poggiali és Talma is tudott javítani. A jó időben nem maradt el a tűzijáték, folyamatosak voltak a helycserék, a legjobb idő azonban maradt Lüthié, csak a mögötte lévő sorrend volt kérdéses. A második helyet végül Mattia Pasini szerezte meg 2:14.837-tel, míg az első sor harmadik rajtkockájából Talmácsi Gábor indulhat majd.
Talma utolsó körében Simoncellivel ment duóban, 2:14.903-at ért el, amivel megelőzte Kalliót is. Tóth Imi végül kilenc kört tudott teljesíteni az időmérőn, de egyikben sem tudott javítani (másfél másodperccel volt lassabb), így visszacsúszott a 33. rajtkockába.
125 kcm, rajtsorrend: 1. Thomas Lüthi Honda 2:14.546 2. Mattia Pasini Aprilia 2:14.837 3. Talmácsi Gábor KTM 2:14.903 4. Mika Kallio KTM 2:14.964 5. Marco Simoncelli Aprilia 2:15.047 6. Lukas Pesek Gilera 2:15.187 ...33. Tóth Imre Aprilia 2:19.270
Talmácsi Gábor volt a leggyorsabb KTM-versenyző a pénteki időmérőn Sepangban, az elsőség Mike di Meglióé.
125 ccm
Malajziában a pénteki edzésnapon délelőtt és délután is Mike di Meglio, a Kopron Racing versenyzője volt a leggyorsabb. A délelőtti szabadedzésen a francia versenyzőt Fabrizio Lai követte, az élen álló két Hondát pedig Lukas Pesek követte a Derbivel.
A Japán Nagydíjon vállficamot szenvedett Thomas Lüthi délelőtt 15 kört tett meg, és a negyedik időt futotta, Talmácsi Gábor pedig Mika Kallio előtt, ötödikként zárta Sepangban a délelőtti szabadedzést.
Délután folytatódott a Hondák dominanciája, annak ellenére, hogy az időmérőn eleredt az eső. Másodikként Marco Simoncelli zárta a napot, harmadik pedig a japán újonc Tomy Koyama lett, Mattia Pasini előtt. Ötödik Fabrizio Lai, hatodik pedig Thomas Lüthi lett.
Talmácsi Gábor a leggyorsabb KTM-versenyzőként hetedik lett, közvetlenül Hector Faubel és Mika Kallio előtt. Tóth Imre a huszadik helyen zárta a napot.
A pénteki időmérő eredményei:
1. Mike di Meglio 2:15.349
11. Joan Olive 2:16.793
2. Marco Simoncelli 2:15.499
12. Lorenzo Zanetti 2:16.939
3. Tomoyoshi Koyama 2:15.712
13. Alexis Masbou 2:16.956
4. Mattia Pasini 2:15.759
14. Alvaro Bautista 2:16.981
5. Fabtrizio Lai 2:15.770
15. Aleix Espargaro 2:17.258
6. Thomas Lüthi 2:16.046
16. Julian Simon 2:17.384
7. Talmácsi Gábor 2:16.113
17. Andrea Iannone 2:17.672
8. Manuel Poggiali 2:16.300
18. Lukas Pesek 2:17.812
9. Hector Faubel 2:16.424
19. Sandro Cortese 2:17.870
10. Mika Kallio 2:16.573
20. Tóth Imre 2:17.876
250 ccm
Casey Stoner volt a péntek délelőtt leggyorsabbja, az ausztrál versenyző Andreo Doviziosót utasította maga mögé. Őket a két Apriliás, Sebastian Porto és Randy de Puniet követte. A múlt héten jól szereplő Hiroshi Aoyama ötödik volt délelőtt, Alex de Angelis és Hector barbera előtt. Dani Pedrosa, aki még mindig váll- és hátsérüléséből lábadozik, nyolcadik lett, Sylvain Guintoli és Simone Corsi előtt.
Délután azután a délelőtti ötödik helyezett Alex de Angelis szerezte meg a képzeletbeli pole pozíciót. Az MS Aprilia Italian Corse versenyzője az edzés vége előtti, legutolsó próbálkozásakor szerezte meg az elsőséget, az eső után felszáradó pályán.
A Hondával versenyző Andrea Dovizioso volt a második leggyorsabb, harmadik pedig az ausztrál Casey Stoner lett. Őket Sebastian Porto, valamint a múlt heti futamgyőztes Hiroshi Aoyama követte, aki Randy de Puniet előtt, az ötödik legjobb időt futotta.
A világbajnoki címvédő, és a pontversenyt vezető Dani Pedrosa hetedik volt a délutáni időmérőn, csapattársa, Simonde Corsi a spanyol Alex Debon mögött kilencedikként zárta a napot, megelőzve Sylvain guintolit. A Red Bull KTM versenyzője Anthony West tizenötödik lett.
Pénteki időeredmények:
1. Alex de Angelis 2:08.195
11. Alex Baldolini 2:10.786
2. Andrea Dovizioso 2:08.949
12. Steve Jenkner 2:11.033
3. Casey Stoner 2:09.029
13. Hector Barbera 2:11.142
4. Sebastian Porto 2:09.123
14. Mirko Giansanti 2:11.176
5. Hiroshi Aoyama 2:09.213
15. Anthony West 2:11.366
6. Randy de Puniet 2:09.405
16. Taro Sekiguchi 2:11.542
7. Daniel Pedrosa 2:09.495
17. Jakub Smrz 2:11.562
8. Alex Debon 2:10.350
18. Roberto Locatelli 2:11.755
9. Simone Corsi 2.10.701
19. Chaz Davies 2:11.761
10. Sylvain Guintoli 2:10.708
20. Yuki Takahashi 2:11.809
GP
A malajziai versenyhétvége nyitónapján Sete Gibernau volt a leggyorsabb. A délelőtti edzésen a spanyol versenyző csak néhány századmásodperccel maradt le a Valentino Rossi által felállított pályarekordról. Gibernaut Kenny Roberts és a Ducatis Loris Capirossi követte.
A nap meglepetését Marco Melandri szolgáltatta, aki bár múlt heti, súlyos lábsérülése miatt az egész hetet tolószékben töltötte, mégis motorra ült a pénteki edzések idejére, és a tizennegyedik időt futotta.
Valentino Rossi a kényelmes negyedik időt motorozta, és a vizes, majd felszáradó, de helyenként csúszós pályán senki sem tudta Sete Gibernau idejét túlszárnyalni.
Valentino Rossi délután még ráérősebben motorozott, ugyanis kilencedikként zárta a napot, Gibernau pedig visszacsúszott a tizenharmadik helyre. Az edzés leggyorsabbja Kenny Roberts volt, őt Alex Barros, Shinya Nakano, Loris Capirossi, Colin Edwards követte. Max Biaggi, aki a hétvégi verseny megnyerésére készül, a tizennegyedik helyre szorult.
Péntek délutáni edzéseredmények:
1. Kenny Roberts 2:15.954
11. Carlos Checa 2:18.108
2. Alex Barros 2:16.192
12. Makoto Tamada 2:18.273
3. Shinya Nakano 2:16.247
13. Sete Gibernau 2:18.603
4. Loris Capirossi 2:16.471
14. Max Biaggi 2:19.232
5. Dolin Edwards 2:17.345
15. Nicky Hayden 2:19.875
6. Olivier Jacque 2:17.549
16. Ruben Xaus 2:20.622
7. John Hopkins 2:17.632
17. Franco Battaini 2:20.772
8. Toni Elias 2:17.632
18. Shane Byrne 2:21.228
9. Valentino Rossi 2:17.847
19. Roberto Rolfo 2:21.538
10. Marco Melandri 2:18.022
20. James Ellison 2:27.297
Max Biaggi győzelemre készül Sepangban/motor/20050921sepang.html
A legutóbbi, szerencsétlen kimenetelű Japán Nagydíj után Malajziában is többen nagy reményekkel állnak rajthoz, néhányan pedig törött csontokkal nézik a versenyt.
125 ccm
Thomas Lüthi és orvosai küzdenek a svájci versenyző felépüléséért. A múlt heti, japán nagydíjon hatalmasat bukott Lüthinek nagy szerencséjére nem tört el semmije, és ha lehet egy bukás jó oldalát keresni, akkor pozitívum, hogy a világbajnoki tabellát vezető versenyzőnek "csak" a válla ficamodott ki.
Ebből a szempontból nem túl szerencsés, hogy a japán és a malajziai verseny között csak egy hét pihenő jut a versenyzőknek, Lüthinek pedig mindenképp rajthoz kell állnia, ha meg akarja őrizni - most már csak hárompontnyira zsugorodott - előnyét Mika Kallio előtt.
Bár Talmácsi Gábor 250-es szerződésének aláírása, és élete első pole pozíciójának megszerzése után, bizakodóan állt rajthoz múlt héten, a verseny leintése előtt lesodródva az ívről, elesett a poros aszfalton. A KTM megóvta a japán verseny végeredményét azért, hogy rámutassanak a szabályok visszásságra.
250 ccm
A negyedliteres osztályban Daniel Pedrosa szintén vállsérüléssel küzd, amit még a japán nagydíj edzésén, egy bukás miatt szenvedett el. Pedrosa 63 ponttal, mondhatni magabiztosan vezeti a pontversenyt Casey Stoner előtt.
Jorge Lorenzo nem vehet részt a hétvégi futamon. A spanyol versenyzőt felfüggesztették, a japán futam, leintés előtti körében történt baleset miatt, amelynek Alex de Angelis is részese volt.
GP
A királykategóriában akadt izgalom az elmúlt hétvégén. Miután Valentino Rossi is bukott, az edzéseken kiválóan szereplő Ducati szerezte meg a futamgyőzelmet. Jelenleg Loris Capirossi az olasz istálló hőse, hiszen két évvel ezelőtti, katalán debütálásuk óta ez volt az első győzelmük.
Az olasz klasszis, Valentino Rossi egyelőre még nem ünnepelhette meg ötödik világbajnoki győzelmét, talán erre majd a hétvégi futamon kerülhet sor.
A Rossival való bukás miatt Marco Melandri hétvégi szereplése még mindig kétséges. Az olasz versenyző jobb lábán egy lábtartó okozott mély sérülést, amelyet harmincöt öltéssel varrtak össze, és a bokája is megsérült.
A malajziai versenyen a Camel Hondánál mutatkozik be új versenyző, a korábbi brit superbike sorozat bajnoka, Shane "Shakey" Byrne személyében. Az angol versenyző Troy Bayliss-t fogja helyettesíteni, aki hazautazott Monacóba, hogy megműtsék törött csuklóját. Bayliss a következő két futamot kihagyja, a csapat tervei szerint azonban az Ausztrál Nagydíjon már újra a Camel Honda nyergében versenyez majd.
Alex Hofmann ismét kétfutamos pihenőre kényszerül, miután Motegiben Roby Rolfóval ütközött, és egy csont eltörött a lábfejében. Hofmann helyét a korábbi beugró, Olivier Jacque veszi át, aki a Kawasaki eddigi egyetlen dobogós helyezését szerezte meg Kínában.
Max Biaggi ezen a hétvégén a győzelemre készül. Ő az egyetlen versenyző ugyanis, akinek még matematikai esélye van beérni Valentino Rossit, aki viszont nyilvánvalóan megtesz majd mindent azért, hogy már Malajziában eldőljön a világbajnoki cím sorsa - az ő javára.
A KTM tiltakozik a hétvégi eredmény ellen/motor/20050919aktm.htmlTalmácsi bukott Japánban/motor/20050918talmacsi.htmlTalmácsi ötödik a pénteki edzésen/motor/20050916talmacsi.html
Az elmúlt pár év a Kawasakinál a szupersport motorok jegyében telt. Most figyelmet szentelnek a túra-sport szakosztálynak is.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0509/20050920kawasakiz3.jpg',50,50)Nagyobb képSzenzációs újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050901szenzacios.htmlA motorom és én - Kawasaki ZZR 1100/motor/azenmotorom/20041222amotorom1.htmlMenetpróba - ER-6n/motor/ujdonsag/20050831menetproba.htmlEgy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000/motor/teszt/20050531egyliternyi.html
A tengerentúlon és Európában is nagy sikert aratott, legendás "Zizi", vagyis a ZZ-R 1100 utóda, a ZZ-R 1200 után jövőre érkezik a ZZ-R 1400. Az 1100 köbcentis, valamikori szupersport motorból előbb túra-sport, majd inkább túramotor vált. Az 1200 változat már teljes mértékben ezt a vonulatot szolgálta, annak ellenére, hogy sokan mégis inkább a túra-sport szakosztályba sorolták a gépet.
A 2006-os esztendőt a Kawasaki a szupersport széria megújítása után végre a kisebb géposztálynak, valamint a felső kategóriának szánja. Az új ER-6n bemutatása már itthon is megvolt, és nemrégiben került sor az új 1400 köbcentis ZZ-R, vagy ahogy Amerikában nevezik, a ZX-14 bemutatására.
A Kawa-rajongók szerint ideje volt a váltásnak, hiszen az 1200 köbcentis modell alaposan megosztotta a közönséget. Volt, aki a kinézetét kritizálta, mások szerint túl nagy és nehezen kezelhető volt a motor. A ZZ-R sohasem tartozott a pillekönnyű kategóriába, hiszen a nagyobb tömeg a magabiztos túrázás egyik sarokköve, a másik természetesen a teljesítmény.
2006-ra a ZZ-R a ZX-12R kissé áthangolt blokkját kapta, amelynek lökettérfogata a korábbi 1164 helyett 1352 köbcenti. Ez némi teljesítménynövekedéssel jár, de a legszembetűnőbb változások leginkább szabad szemmel láthatóak.
Lassan, de biztosan eltűnnek a régi Zizire utaló formák, így például a farokidom jellegzetes, a hátsó lámpát és indexeket magába foglaló kitüremkedései. A hátsó lámpa V-alakú lett, és ledes megvilágítást kapott. A fejidom inkább a szupersport vonulat formáit tükrözi, a fényszóró szintén, és eltűntek a fejidom kritizált, kerek-íves fényszórókeretei is.
Az oldalidomok teljesen átalakultak, és az első indexek is beleolvadtak az idomba. Összességében az új ZZ-R sokkal jobban illeszkedik a Kawasaki modellkínálatába, mint az előző, 1200-as modell.
Az első felfüggesztés bombabiztos 43 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópvillát, a hátsó futómű pedig Uni-Trak rendszerű rugóstagot kapott. Ezeken kívül áttervezték a vázat, amely már az airboxot is magában foglalja, és az alacsonyabbra helyezett lábtartók miatt kissé túrásabb lett az üléspozíció is.
Az új öntött felniken hullámos szélű, a korábbinál nagyobb átmérőjű féktárcsák, és természetesen radiális rögzítésű féknyergek vannak. Áttervezték a hűtőrendszert és a műszerfalat is, amely az elmaradhatatlan LCD-kijelző mellett megőrizte az analóg fordulatszám- és sebességmérőt.
Nem valószínű, hogy a Kawasaki a Suzuki Hayabusa ellenfelének tervezte az 1400-as ZZ-R-t, ám arra mindenképp ésszerű újítás volt, hogy visszaszerezze a motor rajongóit, és megfelelő konkurenciája legyen a Honda CBR-1100 XX és a Yamaha FJR-1300-nak.
Garanciát hosszabbít a Kawasaki/motor/20050214garanciat.htmlZöld háttér - ami a Kawasaki mögött van/motor/20041214zold.html
A bukások miatt tiltakozásokat is maga után vont a gyorsaságimotoros-világbajnokság vasárnapi, japán futama. Talmácsi Gábor csapata, a KTM például igazságtalannak tartja a kihirdetett végeredményt.
Az osztrák istálló a 125 kcm-esek között éllovas svájci Thomas Lüthi kapcsán fogalmazta meg hivatalos formában nemtetszését, de Harald Bartol csapatfőnök hangsúlyozta: észrevételük nem a pilóta személye ellen irányul.
A felháborodást az váltotta ki, hogy a 16. körben bukott Lüthit végül másodikként rangsorolták, annak ellenére, hogy az ő balesete miatt kellett félbeszakítani a legkisebb géposztály viadalát. A szabályok szerint ugyanis a végelszámolásnál azt az állást vették figyelembe, amely a 15. körben volt érvényes.
A KTM úgy véli: azt a pilótát, aki kiváltja egy verseny megszakítását, nem kellene pontokkal jutalmazni, ugyanis ez manipulációkhoz is vezethet, és akár vb-címekről is dönthet.
Lüthi Motegiben elért második helyével megőrizte éllovas pozícióját, jelenleg három ponttal előzi meg a KTM finn klasszisát, Mika Kalliót. A Japánban a 14. körben kiesett Talmácsi - öt futammal a zárás előtt - a harmadik.
A következő versenyt vasárnap rendezik a malajziai Sepangban, hogy Lüthi rajthoz állhat-e, még kérdéses.
Talmácsi megszerezte első pole-ját Japánban/motor/20050917talmacsi.htmlTalmácsi ötödik a pénteki edzésen/motor/20050916talmacsi.htmlA KTM is aláírta Talmácsi 250-es szerződését/motor/20050915talmacsi.html
Utolsó kommentek