Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: Talmácsi győzött Katarban

Talmácsi Gábor bravúros motorozással nyerte a Katari Nagydíjat a 125 köbcentis géposztályban. A magyar versenyzőnek ez a harmadik vb-győzelme, jelenleg harmadik a pontversenyben.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0510/20051001talmacsig1.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi a második helyről rajtolhat Katarban/motor/20050930talmacsi.htmlTalmácsi a katari hőségben bizonyíthat/motor/20050929talmacsi.html

Rekkenő hőség, ámde erős szél közepette vághatott neki a 125 köbcentis géposztály a Katari Nagydíjnak, ami azzal nehezítette meg a pilóták dolgát, hogy rengeteg finom homok került a sivatag közepén épített pályára. A csúszós aszfalt ellenére Talmácsi Gábor volt a leggyorsabb a reggeli bemelegítőn, míg a futamnak a második helyről vághatott neki a pénteki edzésidejének köszönhetően.

A rajtot jól kapta el Talma és a másodiknak tudott fordulni csapattársa, Mika Kallio mögött, őket szintén egy KTM-es pilóta követte, a spanyol Julian Simon. Az első körben Talma és Kallio ellépett a mezőnytől és olyan tempót kezdtek el diktálni, amit senki sem tudott tartani. Innentől kezdve 18 körön keresztül Talma centikre motorozott az élen száguldó finntől, folyamatosan keresve az előzési pontokat, ám Kallio rendre vissza tudta verni a támadásokat. A harmadik helyre az olasz Marco Simoncelli tudott felkapaszkodni, míg a vb éllovasa, Thomas Lüthi csak az üldöző bolyban próbált előrébb törni a nyolcadik pozícióból.

Forrás: MTIA két KTM-es előnyét folyamatosan növelve kezdte meg a véghajráját: Kallio mindent beleadott, hogy tartsa az első helyét, ám Talmácsi közvetlenül a leintés előtt meg tudta előzni csapattársát a célegyenesben és egy fél motorhosszal megnyerte a futamot. Harmadiknak - a szintén óriásit hajrázó - Simoncelli futott be az Apriliájával, negyedik a francia Mike Di Meglio lett, míg az egyik legnagyobb vb-esélyes Thomas Lüthi "csupán" a hatodik helyen intették le. A 125 köbcentis katagória másik magyar résztvevője, Tóth Imre sajnos csak az utolsó, 29. helyen ért célba.

Talmácsi harmadik győzelmével 25 pontot szerzett, így jelenleg 156 ponttal - a 201 pontos Kallio és a 199 pontot begyűjtő Lüthi mögött - harmadik a vb-tabellán.

Talmácsi ötödik, Rossi világbajnok lett Malajziában/motor/20050925talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a második helyről rajtolhat Katarban

A 125 köbcentis géposztályban versenyző Talmácsi Gábor rengeteget tudott javítani a pénteki időmérő edzésen csütörtöki eredményéhez képest, így a második helyről vághat neki a szombati Katari Nagydíjnak.



Forrás: MTIA rendkívüli katari hőség látszólag meg sem kottyant Talmácsi Gábornak a péntek délutáni időmérő edzésen, ugyanis nála csak csapattársa, Mika Kallio tudott gyorsabb lenni néhány századmásodperccel. Talma a csütörtöki időmérőn még csak a tizedik helyet tudta megszerezni.

A harmadik helyet az apriliás Mattia Pasini csípte el, míg a negyedik helyről - az ugyancsak KTM-mel versenyző - Julian Simon vághat majd neki a futamnak. A 125 köbcentisek között induló másik magyar résztvevő, Tóth Imre sajnos csak az utolsó előtti, harmincötödik helyre tudta magát kvalifikálni. A nyolcadliteres géposztály futama magyar idő szerint szombaton 11 órakor kezdődik.

A MotoGP kategóriában a ducatis Loris Capirossi indulhat majd az első helyről, a második rajkockát a spanyol Sete Gibernau szerezte meg, míg a címvédő - és a már 2005-ös világbajnokká avatott - Valentino Rossi "csupán" a harmadik helyről vághat neki majd a szombati futamnak.

125 kcm, rajtsorrend:
1. Kallio (finn, KTM) 2:09.455
2. Talmácsi Gábor (KTM) 2:09.601
3. Pasini (olasz, Aprilia) 2:09.653
...35. Tóth Imre (Aprilia) 2:13.679

250 kcm, rajtsorrend:
1. Lorenzo (spanyol, Honda) 2:02.154
2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:02.303
3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:02.473
   
MotoGP, rajtsorrend:
1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:56.917
2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:56.994 
3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:57.360

Talmácsi a katari hőségben bizonyíthat/motor/20050929talmacsi.html
0 Tovább

Megnyitja kapuit a Párizsi Motorszalon

A nagyközönség számára szombaton, azaz október elsejétől nyitja meg kapuit az idei év legrangosabb kétkerekű seregszemléje a Párizsi Motorszalon.



leftA kiállítás honlapjahttp://www.mondial-deuxroues.com/index2.htm

Az október kilencedikéig nyitva tartó rendezvényre potom 12 euróért lehet bejutni és a motorokon kívül még a legújabb kerékpárokat is meg lehet csodálni (bár ez utóbbi kiállítás csak október negyedikéig lesz látható).

A párizsi seregszemle rendkívül izgalmasnak ígérkezik, hiszen eddig is számos újdonságot jelentettek be a motorgyárak, vagy próbáltak éppenséggel titokban tartani sikertelenül. Természetesen mi is nyomon követjük majd az eseményeket rengeteg képpel és beszámolóval a szalon meglepetéseiről.

Addig is egy-két 2006-os újdonság:

0 Tovább

Talmácsi a katari hőségben bizonyíthat

Elképesztő hőség és finom homokkal borított csúszós pálya várta Katarban a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyét. Talmácsi Gábornak így nem csupán a népes 125 köbcentis géposztályt, hanem a szélsőséges körülményeket is le kell gyűrnie.



left
A dohai pálya
leftAz 5,4 km hosszú pálya Katar fővárosának, Dohának a szomszédságában fekszik sivatagos területen. A tavaly átadott aszfaltkörön 6 bal és 10 jobbkanyarral kell megküzdeniük a pilótáknak, akiknek a dolgát a hőség és a pályán lévő finom homok is tovább nehezíti. Az 58 millió dollárból megépített pályakomplexum leghosszabb egyenese több mint 1000 méter, míg az aszfalt szélessége 12 méter.

Szép lassan a végéhez érkezik az idei gyorsaságimotoros-világbajnokság: a MotoGP kategóriában már világbajnok is van Valentino Rossi személyében, így a 14., katari futamon "csak" a két kisebb géposztálynak lesz valódi tétje. A 250 köbcentisek között - ha szorosan is - de nyitott még a küzdelem Daniel Pedrosa múlt heti bukása miatt. A spanyol versenyző jelenleg 226 ponttal vezeti a tabellát, így a 188 pontos ausztrál Casey Stoner elvileg még befoghatja riválisát, bár ehhez óriási mázlisorozatra lenne szüksége. Biztató előjel az ausztrál számára, hogy az első szabadedzésen ő volt a leggyorsabb az Apriliájával, míg Pedrosa a hatodik leggyorsabb tudott lenni, de hát ugye az első edzés nem sok mindent jelent...

A legkisebb, 125 köbcentis kategóriában szerencsére még öldöklő verseny dúl a dobogós helyekért: a svájci Thomas Lüthi ugyan 189 ponttal vezet, de a második helyen ott van a KTM-es Mika Kallio 181 ponttal, így jó esély van rá, hogy csak az utolsó pillanatokban dől majd el a vb-cím sorsa. A nyolcadliteresek tabellájának harmadik helyén Talmácsi Gábor tanyázik 131 ponttal, őt - szintén nagyon szorosan - Mattia Pasini követi 127 ponttal, de a szintén olasz Marco Simoncelli sincs lemaradva a maga 124 pontjával. A kiélezett versenynek köszönhetően valószínűleg remek versenynek lehetünk ismét tanúi ezúttal - rendhagyó módon - szombaton.

A 125 köbcentisek futamát az MTV 1-es csatornáján lehet majd nyomon követni 10.45-től október elsején.

Talmácsi ötödik, Rossi világbajnok lett Malajziában/motor/20050925talmacsi.htmlTalmácsi kiesett Katarban/auto/sporthirek/20041002talmacsi.html
0 Tovább

Önjáró motorral a sivatagban

A Kaliforniai Egyetem diákjai által készített vezető nélküli motorkerékpár bejutott a Mojave-sivatag átszelésére kiírt verseny döntőjébe.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0509/20050928ghostride2.jpg',50,50)Nagyobb képA DARPA Grand Challenge honlapjahttp://www.darpa.mil/grandchallenge/A Ghostrider csapat honlapjahttp://www.ghostriderrobot.com/

A DARPA Grand Challenge nevű versenyt 2005-ben, az Egyesült Államok kormányának támogatásával írták ki többek között azért, hogy civil versenyzők segítségével új ötleteket honosítsanak meg a robotizálásban. Ebből nyilván a hadsereg is meríthet ihletet, a nyertes markát pedig nem kevesebb, mint kétmillió dollár üti.

Az október 8-án induló mezőny 40 döntősből fog állni. Autók, terepjárók, de még katonai járművek is megkísérlik átszelni a Mojave-sivatagot minden külső segítség nélkül. A kiírás szerint a járműveknek nem távirányítással kell működniük, hanem önerőből kell végignavigálniuk a 300 mérföldes, vagyis körülbelül 500 kilométeres utat.

Az alapszabályok szerint a távot tíz óra alatt kell teljesíteni úgy, hogy a navigáláshoz lehet használni GPS-t, de a teljes távon a kiírás szerinti útvonal meghatározott körzetében kell maradni. A járművek szándékosan nem érhetnek egymáshoz, és tiltott mindenféle távoli irányításuk, míg úton vannak. A verseny féltávján független ellenőrzőpont várja a versenyzőket.

A kaliforniai diákok egyedüliként egy motorkerékpárral szállnak versenybe, amelyet Ghostrider névre kereszteltek, és amelynek alkatrészei erősen emlékeztetnek egy BMW R1150GS Adventure-re. A motoron két, Cognex gyártmányú, gépek részére kifejlesztett kamerát használnak, amelyet giroszkóp segítségével tartanak vízszintesben, és irányban. A jármű ezzel érzékeli maga körül a külvilágot és az akadályokat, a helyes irányt és a motor helyzetét pedig GPS segítségével határozzák meg.

A Ghostrider Team honlapját böngészve kiderül, hogy nem pár unatkozó iskolás próbálja elütni valamivel az időt. A főként végzős, vagy doktori tanulmányait folytató diákokból álló csapat a programozóktól kezdve a motor mechanikai és elektronikai részeiért felelős szakemberekből áll.

A DARPA Grand Challenge-et először 2004-ben rendezték meg, akkor a versenytáv és a díjazás az idei fele, vagyis 150 mérföld és egymillió dollár volt, és egyetlen járműnek sem sikerült beérkeznie a célba.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek