Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Párizsi Motorszalon újdonságai

Október elsején végre a nagyérdemű számára is megnyitotta kapuit az idei év egyik legnagyobb motoros seregszemléje, a Párizsi Motorshow. Szerencsére az előre bejelentett újdonságokon túl azért akadt meglepetés bőven, ráadásul igen szemrevaló hölgyek kellették a járgányokat.



Japán dominancialeftA kiállítás honlapjahttp://www.mondial-deuxroues.com/index2.htm

A Párizsi Motorszalon legnagyobb újdonságairól lehetett tudni ugyan előre is, ám bizonyára nem csalódott az, aki személyen is felkereste a rendezvényt, hiszen az 1 négyzetméter/motor érték mellett az 1 négyzetméter/bombázó mérőszám is igen magas a kiállítás területén. Arról már nem is beszélve, hogy nincs is annál kényelmesebb, mint egyik világújdonságtól átsétálni a másikig, megtapogatni, körbecsodálni, esetleg ráülni...

Az európai helyszín ellenére szó szerint tapintható a távol-keleti, azon belül is a japán gyártók dominanciája, akik annyi újdonságot hoztak a francia fővárosba, hogy attól bármelyik motorrajongónak könnybe lábadhat a szeme. A motorokon és a rájuk szabott tuningalkatrészeken túl quadokat, robogókat, sőt még a legújabb bicikliket is meg lehet csodálni az október 7-ig nyitva tartó rendezvényen, ahová potom 12 euróért lehet bejutni.

Lássuk tehát az újdonságokat ABC-sorrendben:

Forrás: [origo]Aprilia: Nem lehet panasz az olasz motorgyárra, ugyanis egy sereg újdonsággal érkezett Párizsba. Kezdetnek mindjárt ott van a brutálisra sikeredett , amely továbbra is az egyik legizgalmasabb külsejű csupasz motor. A változtatások önmagukért beszélnek: könnyebb aluváz, 133 lóerősre izmosodott V2-es blokk, új kipufogórendszer 2 kidörrenővel, hogy csak a legfontosabbakat soroljuk fel a teljesen átszabott külsőn kívül.

Szintén említésre méltó újdonság a Pegaso modellcsalád , amelyet - ahogyan azt a neve is jelzi - elsősorban a könnyebb terepezés érdekében alakítottak át az alapváltozathoz képest. A kis túraendúróban a már jól ismert 659 köbcentis, egyhengeres dolgozik, amelyből 50 lóerőt hoztak ki az olasz mérnökök. Ugyancsak Párizsban rántották le a leplet az és annak terepváltozatáról, az . A motorokba - a sok finom kis alkatrészen túl - egy 77 fokos szöget bezáró kéthengeres blokkot pakoltak, amely vélhetően sokkal egyenletesebb teljesítményleadásra képes, mint a konkurencia egyhengeres megoldásai.

BMW: Sajnos a bajor motorgyár nem vitte el Párizsba a legújabb modelljét, a kéthengeres -t, amit valószínűleg csak a november közepén nyíló Milánói Motorkiállításon lehet majd megcsodálni. A 800 köbcentis masináról elöljáróban annyit érdemes tudni, hogy ez az első soros kéthengeres konstrukció a gyár történetében, ám ezt leszámítva hamisítatlan BMW-megoldások köszönnek vissza rajta. Ott volt viszont a párizsi standon az új HP2-es terepmotor, amelyről korábban már részletesen beszámoltunk.

Kawasaki: Egy egész flottányi újdonságot ugrálhattak körül a márka rajongói a francia fővárosban. Az ezres Suzuki GSX-R-t próbálja majd jövőre lelökni trónjáról az új , amely szinte minden porcikájában megújult. A középkategóriában az - általunk is kipróbált - és annak idomos változata, az próbál majd utat törni magának a népes konkurencia között, míg a cirkálók szerelmesei az új -as vasnak örvendezhetnek. A sportos beállítottságú túrázóknak ott lesz a szintén teljesen új-as, amely kényelmével, bődületes erejével és nem utolsósorban agresszív külsejével próbál hódítani.

A 2006-os újdonságok részletesebb bemutatása:

 

0 Tovább

Szupermoto: ifj. Kökényesi Európa-bajnok

ifj. Kökényesi György Európa-bajnok lett a szupermoto-sorozatban, miután a hatodik, egyben utolsó versenyen két futamgyőzelemmel bebiztosította elsőségét.



Kökényesi, aki az SM250-es kategóriában diadalmaskodott, a magyar motorsport első Európa-bajnoka ebben a versengésben. Az isztambuli viadalon az SM450-esek között Molnár Tamás harmadik lett.

ifj. Kökényesi duplázott a szupermoto Eb-n/motor/20050509ifjkokenyesi.html
0 Tovább

Olvasóink vegyesen értékelték Talmácsi katari győzelmét

Alaposan felkorbácsolta a kedélyeket Talmácsi Gábor katari győzelme, mikor is az utolsó métereken előzte meg csapattársát, a finn Mika Kalliót. Talma magyarázkodik, Mika háborog, a KTM meg állítólag szakításra készül. Megkérdeztük olvasóinkat, hogy mit gondolnak az esetről.



Áll a bál a KTM csapata körülForrás: MTIleftKallio: Talmácsi nagy butaságot csinált/motor/20051003kallio.htmlTalmácsi győzött Katarban/motor/20051001motogp.htmlTalmácsi ötödik, Rossi világbajnok lett Malajziában/motor/20050925talmacsi.htmlA KTM angol nyelvű hírlevele a verseny utánhttp://www.mikakallio.com/news/news20051001en.pdfTalmácsi Gábor-linkekhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/016/270Talmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok

Talmácsi Gábor bravúros motorozással nyerte október elsején a Katari Nagydíjat, ám a dolog szépséghibája, hogy a győzelmet az utolsó métereken "orozta el" csapattársa, Mika Kallio elől, aki végig vezette a versenyt. Ezzel a finn csupán 2 ponttal vezet a vb-tabellán a svájci Thomas Lüthi előtt, míg egy esetleges Kallio-győzelem esetén ez 7 pont lenne. Mika valósággal dührohamot kapott a verseny után, sportszerűtlennek titulálta Gábort, aki szerinte akkor előzte meg, amikor ő már elvette a gázt - gondolván, hogy Talmácsi úgysem előzi meg.

Kallio a barátságuk végét emlegette, míg Gábor azzal magyarázta az esetet először, hogy még abban a tudatban motorozott, hogy van hátra egy kör. Gábor elmondása szerint valóban volt csapatutasítás a verseny előtt, de ez nem volt elég egyértelmű, hiszen csak azt mondták neki (és a harmadik KTM-esnek, Julian Simonnak), hogy segítse Kalliót Lüthivel szemben a minél jobb helyezésért. Mivel Lüthi csak a hatodik helyen motorozott az utolsó körben, Gábor úgy gondolta, hogy megelőzheti csapattársát, ha képes rá.

A KTM-nél egyébéként nem fogadták lelkesen Talma győzelmét, a csapatfőnök Harold Bartol nem nevezte "túl okos lépésnek" Gábor előzését, így könnyen lehet, hogy szakításra kerül sor. A Nemzeti Sport online információi szerint erre akár már a jövő héten is sor kerülhet, mikor is Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro kiutazik Ausztráliába (a következő futam helyszínére), hogy tárgyalásokat folytasson a csapat vezetőségével. A dolgon csak tovább bonyolít, hogy Talmácsinak már aláírt szerződése van a KTM-mel a jövő évi szezonra, mikor is a 250-es géposztályban versenyezhet.

Talmácsi jelenleg a harmadik helyen áll a tabellán 156 ponttal, 45 ponttal elmaradva csapattársától, így matematikailag még van esélye a győzelemre a hátralévő 3 futam során. A svájci Thomas Lüthinek 199 pontja van.

Talmácsi a második helyről rajtolhat Katarban/motor/20050930talmacsi.htmlTalmácsi a katari hőségben bizonyíthat/motor/20050929talmacsi.htmlTalmácsi bukott Japánban/motor/20050918talmacsi.htmlA KTM is aláírta Talmácsi 250-es szerződését/motor/20050915talmacsi.htmlTalmácsi Gábor jövőre 250-ben indul/motor/20050914talmacsi.htmlKirabolták Talmácsi Gábort/motor/20050906kiraboltak1.html
0 Tovább

Bitter: Visszavonulás előtt még egy Halálfutam

A hosszútávú motoros világbajnokságon versenyző Bitter Sándor bejelentette ugyan a visszavonulását, ám még mielőtt végleg szögre akasztaná a bukót, még indul a legendás Man szigeti versenyen. Bitti a hétvégi Clio-kupán is indult, méghozzá elég jó eredménnyel.



Búcsú a Ringen/auto/gyorsasagi/20051003bucsu.htmlFarkas megvédte címét az Astra-kupában/auto/gyorsasagi/astra/20051003farkas.htmlClio-kupa: Makaié a trón, Wéberé az utolsó szó/auto/gyorsasagi/clio/20051003vicces.htmlMakai a Clio-kupa új bajnoka/auto/gyorsasagi/20051002makai.html

A szomorkodó endurance-motorost, Bitter Sándort Zengő Zoltán telefonja hangolta jobb kedvre a múlt héten. Mi volt az elkeseredés oka? "Az elmúlt hétvégén még Vallelungában versenyeztem, az utolsó endurance világbajnoki futamomon. Ott bejelentettem a visszavonulásomat, már csak egy versenyen indulok, az úgynevezett Halálfutamon. Kicsit bánatos voltam amiatt, hogy nem motorozom többet, amikor Zengő Zoli felhívott, és felajánlotta a lehetőséget, hogy üljek be egy Clióba. (Ezúton is köszönöm neki.) Tudja, hogy szeretem az autókat, hiszen régebben beszéltünk erről. Kaptam gyorsan egy licencet, letettem a minimumvizsgát, és nagyon jó játéknak találom. Szombaton ugyan kicsit elméláztam a rajtot, de szerencsére itt nem annyira veszélyes a hibázás, mint a motornál. A kocsi is nagyon tetszett, és a békés, baráti hangulat is a boxon belül."

Hogy miért szakít a motorozással? "A motorozást azért hagytam abba, mert már nem motivál. A világbajnokságon az első három küzdelmeibe nem tudok beleszólni, az, hogy hatodik lettem idén, nagyon szép búcsú, de a negyedik-ötödik hely manapság nem eladható Magyarországon. A magyar bajnokságba már nem lépek vissza. A Halálfutam lesz a nagy durranás, ez még kihívás, azután az utánpótlással szeretnék foglalkozni. A Halálfutam 63 kilométert jelent utcai pályán Írország mellett, Man szigetén, az átlagtempó 200 fölött van. Minden évben hatan meghalnak, most 207 halottnál tartunk. Igyekszem visszatérni onnan, hiszen valószínű, hogy jövőre az egész idényt végigcsinálom a gyorsasági bajnokságban. Nem szívesen hagynám ki!"

Forrás: Duen

Bitter a 15. helyen zárta az első Endurance-vb futamot/motor/20050328bitter.htmlBitter új csapattal vág neki az Endurance-vb-nek/motor/20050117bitter.htmlBitter első tesztje az új csapattal/motor/20041025bitter.htmlBitti csapatot váltott/motor/20041019bitti.html
0 Tovább

Kallio: Talmácsi nagy butaságot csinált

Talmácsi Gábor csapattársa, a világbajnoki pontversenyben vezető finn Mika Kallio nem örült a magyar pilóta szombati katari győzelmének. Talmácsi a célegyenesben, az utolsó métereken előzte meg a végig vezető Kalliót.



Forrás: MTIleftTalmácsi győzött Katarban/motor/20051001motogp.htmlKirabolták Talmácsi Gábort/motor/20050906kiraboltak1.html

"Nem akartam a végén kockáztatni, ezért lassítottam a célegyenesben, biztos voltam a győzelmemben", mondta a finn. "Álmomban sem hittem volna, hogy a saját csapattársam fog megelőzni. Gábor nagy butaságot csinált, miatta 7 pont helyett csak 2 az előnyöm a svájci Lüthi előtt. Nagyon mérges vagyok."

A magyar motoros 45 ponttal van lemaradva az első helyen álló finn versenyzőtől. "Talmácsi megajándékozott öt ponttal, amit ezúton is szeretnék megköszönni neki", mondta a világbajnoki pontverseny második helyezettje, a svájci Thomas Lüthi.

[origo]

Talmácsi-diadal Katarban/motor/20051001motogp.htmlTalmácsi a második helyről rajtolhat Katarban/motor/20050930talmacsi.htmlTalmácsi a katari hőségben bizonyíthat/motor/20050929talmacsi.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek