Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Múltidéző tanulmány a Suzukitól

A japán motorgyár legújabb tanulmánya egyszerre vonultat fel múltidéző és jövőbe mutató megoldásokat. A Stratosphere nevű járgány leglátványosabb eleme a soros hathengeres blokk és az abból kikandikáló leömlők.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0510/20051011suzuki.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

Nem véletlen, ha valakinek ismerősnek tűnik a Suzuki legújabb tanulmánymotorja, ugyanis a Stratosphere a szép emlékű "" Katana sorozat fizimiskáját örökölte. A múltidéző vonalak alá persze a legújabb technikai megoldásokat építették a japán gyár mérnökei, sőt olyan kis finomságokat is belecsempésztek a motorba, amelyekkel legfeljebb csak pár év múlva találkozhatunk majd a szériamotorokon. A Stratosphere leglátványosabb eleme a soros hathengeres erőforrás, ami igencsak szokatlan konstrukció manapság, hiszen ilyen elrendezést csak a hetvenes-nyolcvanas években alkalmazott utoljára néhány motorgyár - gondoljunk csak a legendás -ra vagy a -re.

Az 1100 köbcentis blokk képességeiről egyelőre nincs pontos adat, ám egyes források 180 lóerő körüli csúcsteljesítményt emlegetnek. A Stratosphere egy űrsiklóban sem vallana szégyent számtalan gombjával és visszajelzőjével. A modell egyébként olyan kényelmi berendezésekkel rendelkezik, mint állítható magasságú szélvédő és kormány, műholdas navigáció és automata váltó. Az egyelőre csak koncepcióként beharangozott modell hivatalos premierjét a Tokiói Motorkiállításon tartják.

Megépítették a Suzuki B-Kinget/motor/ujdonsag/20050928megepitettek.htmlFelfrissül a Suzuki Bandit/motor/ujdonsag/20050927felfrissul.htmlKét új sportmotor a Suzukitól/motor/ujdonsag/20050926ketuj.htmlSuzuki-újdonságok 2006-ra/motor/ujdonsag/20050907suzuki.htmlVadonatúj modell a Suzukitól/motor/ujdonsag/20050905vadonatuj.htmlPlasztikrakéta: Suzuki GSX-R 1000/motor/teszt/20050825plasztikraketa.htmlMenetpróba - Suzuki Bandit 650S és Honda CBF 600S/motor/teszt/20050510menetproba.html
0 Tovább

MotoGP: Talmácsi Hong Kongban

A gyorsaságimotoros-világbajnokság egyik legsikeresebb versenyzője nem tért haza a nagy vízhangot kiváltott katari futam után, hanem elutazott Kínába néhány napra.



Forrás: talma.huleftA Talmácsi-konfliktus belülről/motor/20051007atalmacsikonfliktus.htmlTalmácsi Gábor-linkekhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/016/270Talmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A magyar pilóta lassan 4 hete, hogy külföldön van és bizony már neki is hiányzik a családja, és honvágyam van. A katari futam után közvetlen ugyan nem volt verseny, de igazi erőletett menet lett volna számára haza utazni, majd alig néhány otthon töltött nap után ismét repülőre szállni, ezért Talmácsi Gábor elfogadta az Arlen Ness meghívását Hong Kongba.

A gyár vezetői nagyon sok szeretettel fogadták őt, és jó házi gazdaként mindenhol körbevezették. Talma nagyon kíváncsi volt magára a városra is, és arra, hogy hogyan csinálják azokat a ruhákat, melyben ő is versenyzik és adott esetekben a motorosok az életüket is köszönhetik neki. Talma így kommentálta a látottakat: "Fantasztikus, örülök, hogy eljuthattam ilyen helyre".

Ezt követően meglátogatta az egyetlen hong kongi KTM szalont is, ahol szintén nagyon örültek neki, és rengeteget beszélgettek. De a "szórakozás" mellett Talma kivétel nélkül mindennap kemény edz, kondizik, hiszen a hét végén újabb futamra kerül sor Ausztráliában, ahol szeretne a legjobb formában lenni.

(talma.hu)

Talmácsi beteg gyerekeknek gyűjt/motor/20051006talmacsi1.htmlTalmácsi egyelőre marad a KTM-nél/motor/20051006talmacsi.htmlValentino Rossi Talmácsinak ad igazat/motor/20051005valentino.html
0 Tovább

Az október 16-ai versenynap időterve

 



Szabadedzések:
II Dunlop Trophy 08,00 - 10,00
GSX-R Klub Kupa 08,00 - 10,00
Aprilia Kupa 08,00 - 10,00
MAMS UP Bajnokság 08,00 - 10,00
MAMS Oldtimer Bajnokság 10,10 - 10,40

Időmérő edzések
II Dunlop Trophy 11,00 - 11,25
GSX-R Klub Kupa 11,30 - 11,55
Aprilia Kupa 12,05 - 12,30
MAMS UP Bajnokság 12,40 - 13,10
MAMS Oldtimer Bajnokság 13,20 - 13,45

És a versenyek:

Forrás: [origo]

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: brorganisation.hu

0 Tovább

Idén utoljára motorozhatunk a Hungaroringen

Az idei szezon utolsó nyílt motoros napját október 15-én, azaz szombaton rendezik a Hungaroringen. A jeles eseményre 1 darab belépőt sorsolunk ki olvasóink között.



leftÖsszeállt a motoros napok 2005-ös naptára/motor/20050112osszeallt.html

Sajnos - akármilyen kellemes a jelenlegi indián nyár - a végéhez ért az idei motoros szezon. Ebből az egyáltalán nem jeles alkalomból évadzáró motoros nap és versenysorozat lesz hétvégén a Hungaroringen. Az október 15-i, azaz szombati nyílt napra - mikor is bárki a saját motorjával koptathatja a Hungaroing aszfaltját - 1 darab belépőt sorsolunk ki azon kedves olvasóink között, akik helyesen válaszolnak az alábbi 3 kérdésre:

  1. Hány lóerős az új Aprilia Tuono?
  2. Jelenleg hányadik helyen áll és hány pontja van Talmácsi Gábornak a világbajnoki tabellán (3 futammal a vége előtt)?
  3. Melyik sportmotor blokkját kapta a Párizsban bemutatott Suzuki GSR?

Némi segítség: a megoldásokért érdemes feltúrni a sport, illetve az újdonság rovatunkat. A válaszokat a jatekmotor@origo.hu címre várjuk csütörtök éjfélig. A szombati nyílt nap menetrendje a szokásos lesz, tehát 20 perces turnusokban lehet majd motorozni reggel 9 órától. Egyébként vasárnap is érdemes lesz kilátogatni majd a Hungaroringre, ekkor rendezik ugyanis a második Dunlop Trophy versenysorozat és egy sereg márkakupa utolsó fordulóját. A részletes időtervet itt lehet elolvasni.

0 Tovább

Vadonatúj aszfaltszaggató az Apriliától

A Párizsi Motorszalonon rántották le a leplet az Aprilia Tuono legújabb generációjáról, amely a sportos csupasz motorok piacát kívánja felszántani. A motor külsején és technikáján nem fog múlni semmi, az árán már annál inkább.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0510/20051010aprilia1.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

A francia fővárosban megrendezett motorkiállítás egyik legizgalmasabb újdonsága az Aprilia standján feszített . Az új Tuono körül folyamatos volt a csődület, ami jól szemlélteti, hogy ismét valami nagyot alkottak az olasz formatervezők, és egyszersmind azt is előre jelzi, hogy hamarosan jó pár ilyen motor fog száguldozni az utcákon. A Tuono formája egyszerre emlékeztet az elődmodellre és a jelenlegi RSV sportgépre, amelytől számos formai és technikai megoldást örökölt. Ilyen például a magnéziumból készült blokk is, amelynek hengerei 60 fokos szöget zárnak be.

A közel 998 köbcentis erőforrás legnagyobb teljesítménye 133 lóerő, amivel az új Tuono rögtön dobogós helyen találja magát a kategóriájában. Egy V2-es blokknál a nyomaték sem elhanyagolható szempont, ezért érdemes megemlíteni, hogy az olasz masina 102 Nm-es nyomatékot produkál 8750-es percenkénti fordulat mellett.

A bivalyerős blokk mellé merevebb és könnyebb aluváz, új (banán alakú) hátsó lengővilla is dukál, de a futómű többi részleténél sem spóroltak a gyárban: elöl egy 43 mm-es belsőcső-átmérőjű villát találunk, míg hátul egy (szintén minden paraméterében állítható) Sach rugóstag veszi fel a harcot az úthibákkal. Látványos újítás még a két dobban végződő kipufogórendszer, amely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a gép már teljesíti az Euro-3-as környezetvédelmi előírásokat.

A fékeket a Brembo szállította a motorhoz, ráadásul nem is akármilyeneket, ugyanis mindjárt a Gold szériát pakolták a Tuonóra. Sportosabbra vették az üléspozíciót is: kisebb és kompaktabb lett a motor, ráadásul a lábtartókat hátrébb, míg a kormányt lejjebb helyezték, hogy jobbak legyenek a visszajelzések menet közben. Az új modell fekete, piros és ezüst színben lesz rendelhető, pontos ára még egyelőre ismeretlen, de a hazai importőr tájékoztatása szerint nagyjából annyiba fog kerülni, mint a jelenlegi modell.



Ismét együttműködhet a BMW és az Aprilia/motor/20050221ismet.htmlTovább vadították az Aprilia SR-t/motor/ujdonsag/20041115tovabb.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek