Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A motorok átteleltetésének fortélyai

Sajnos megállíthatatlanul jön a rossz idő és a hideg, ezért ha nem vagyunk fagyállóak vagy éppen motoros futárok, kénytelenek vagyunk télire elpakolni kedvenc paripánkat. Az alábbi összeállításban néhány hasznos tippet gyűjtöttünk össze, hogy tavasszal garantáltan beinduljon a masina.



Forrás: [origo]leftMég mindig jó: Honda Hornet 600/motor/teszt/20050906megmindig.htmlPlasztikrakéta: Suzuki GSX-R 1000/motor/teszt/20050825plasztikraketa.htmlZöld sárkánygyík - Piaggio Beverly 500/motor/teszt/20050825zold.htmlTartósteszt - Piaggio NRG 50 Power/motor/teszt/20050825tartosteszt.htmlAz erő vele van - Honda CB 1300 S/motor/teszt/20050825azero.htmlHibrid-tanulmányok a Yamahától/motor/ujdonsag/20051014hibridtanulmanyt.htmlMúltidéző tanulmány a Suzukitól/motor/ujdonsag/20051011multidezo.htmlA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.htmlSuzuki-újdonságok 2006-ra/motor/ujdonsag/20050907suzuki.htmlVadonatúj sportmotorok a Yamahától/motor/ujdonsag/20050907vadonatuj.htmlMegújul a Yamaha Fazer 1000/motor/ujdonsag/20050902megujul.htmlSzenzációs újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050901szenzacios.htmlMindenütt jó, de legjobb motoroznihttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582Használt motort szeretnékhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=64370

Szerencsére elmúltak már azok az idők, amikor ősszel zsírpapírba kellett csomagolni a darabokra szedett motort, hogy tavaszig ne egye meg a rozsda. A mai korszerű, vízhűtéses, befecskendezős motorok már nem igényelnek tavaszi ráolvasást, simán kibírnak 2-3 hónapos ácsorgást, azonban néhány apróbb trükkel jelentősen javíthatunk a járgány várható élettartalmán. Íme néhány hasznos "apróság", amit érdemes betartani a téli tárolás előtt, illetve során:

  • Mindenekelőtt mossuk le alaposan a motort, ne legyünk restek olyan helyeken is megpucolni, ahová csak nehezen férünk oda és a szezon alatt egyáltalán nem törődtünk vele!
  • Érdemes befújni a WD-40 nevű csodaszerrel a motor néhány stratégiai jelentőségű mozgó forgó alkatrészét, pl. a bovdeneket, fékkart stb., tocsogjon minden, abból baj nem lehet! A króm alkatrészeket pedig meg kell pucolni, és felpolírozni, ugyanis a tisztító paszta is biztosít valamennyi védelmet.
  • Fújjuk be a láncot alaposan, akár többször is körbeforgatva, így tavaszra nem éktelenkednek majd rajta rozsdafoltok.
  • Töltsük tele a tankot télire, ugyanis a benzinből kicsapódó alkotóelemek szép lassan kikezdik a tank belső felületét!
  • Engedjük le a gumikat az előírt nyomás kb. felére, és bakoljuk fel a motort úgy, hogy a kerekek ne érintkezzenek a talajjal!
  • Vegyük ki az akkumulátort, és - ha tehetjük - tartsuk szobahőmérsékleten, csepptöltőn!
  • Vízhűtéses modelleknél - akárcsak az autók esetében - ellenőrizni kell a hűtőfolyadék fagyáspontját, ha túl magas, fel kell tölteni fagyállóval!
  • A legjobb, ha száraz, fűtött helyen áll a motor, ám ha a szabadban vészeli át a telet, gondoskodjunk egy jól szellőző ponyváról! Ez azért fontos, mert ha csak egy nejlont dobunk a gépre, akkor tavaszig dunsztoljuk szegény párát. Napsütéses időben érdemes levenni a ponyvát és szellőztetni a motort, kisöpörni alóla a száraz leveleket, amit a szél esetleg alá hordott.
  • Ha szabad ég alatt áll a motor, akkor érdemes szilárd felületen tartani, semmi esetre sem a füvön, vagy földön. A talajból ugyanis időjárástól függően párolog a víz, amely árt a krómnak, illetve a nem alumínium alkatrészeknek. Ezt a pontot egyébként érdemes nyáron is észben tartani.
  • Ha az időjárás engedi, be lehet indítani 2-3 hetente és menni vele egy kicsit. Figyelem, a pár percig tartó, terhelés nélküli járatásnak semmi értelme, ekkor ugyanis nem tudnak átmelegedni az alkatrészek és a kicsapódó folyadékok sem tudnak elpárologni (például a kipufogórendszerből), terhelés nélkül pedig nem alakul ki az olajfilm a blokk belső falán, így elégtelen a kenés, vagyis az ilyen akciókkal többet ártunk, mint használunk!
  • Ne hízzuk ki a bejgliszezon alatt a méregdrága motoros bőrruhánkat, viszont érdemes a textil ruházatot kimosni, impregnálni, hogy frissen, illatosan várja a következő szezont.

Ha olvasóinknak is van valamilyen, a teleltetéssel kapcsolatos tippük, ötletük, kérjük, osszák meg a többi motorossal is a motor@origo.hu címre elküldött levélben.

Megépítették a Suzuki B-Kinget/motor/ujdonsag/20050928megepitettek.htmlFelfrissül a Suzuki Bandit/motor/ujdonsag/20050927felfrissul.htmlKülönleges sportmotor a Triumph-tól/motor/ujdonsag/20050926szenzacios.htmlÚj ZZ-R 1400 a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050920megujult.html
0 Tovább

Oldalkocsis Harley-Davidson

Egy német tuningműhely alaposan átpofozta a Harley-Davidson legmodernebb motorját, a vízhűtéses V-Rodot. A végeredmény kissé furcsa, ám kétségtelenül praktikus.



A német Mobec GmbH - amely különböző autós-motoros kiegészítők és alternatív hajtásláncok gyártásával foglalkozik - oldalkocsit épített egy Harley-Davidson V-Rodhoz, pontosabban az oldalkocsihoz építették a motort.

A karbonszálakból készített karosszéria alatt szendvics-szerkezetű térhálós váz, független felfüggesztések és egy jókora csomagtartó lapul, ami igencsak praktikus lehet egy hosszabb túra során. A kész járgány alá brutális kinézetű és méretű 17 colos BBS felniket pakoltak, továbbá olyan hasznos kiegészítőket szereltek még bele, mint kézifék és hátrameneti fokozat.

0 Tovább

Talmácsi a hetedik helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat

A 3. helyről rajtoló Talmácsi Gábor végül a 7. helyen fejezte be az Ausztrál Nagydíj 125 köbcentisek futamát. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre nem fejezte be a versenyt motorhiba miatt.



Forrás: MTIleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0510/20051016talmacsi1.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi-KTM: szent a béke/motor/20051013talmacsiktm.htmlA Talmácsi-konfliktus belülről/motor/20051007atalmacsikonfliktus.htmlValentino Rossi Talmácsinak ad igazat/motor/20051005valentino.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Talma a 3. helyről rajtolt, amit jól kapott el és az élmezőny elején fordult az első kanyarban. Lüthi szinte azonnal meglépett a többiektől, mögötte pedig egy kőkemény hetes boly alakult ki, ahol körről-körre változott a sorrend. Talmácsi Gábor foggal-körömmel harcolt, de motorjában sajnos nem volt annyi erő, hogy Ausztráliában dobogóra állhasson. Lüthi mögött Koyama és Simoncelli végzett az élen, míg végül Talma a 7. lett. A vb-cím egyik nagy esélyese, a finn Mika Kallio csupán az 5. helyen tudott befutni, így a tabellán visszaszorult a 2. helyre Thomas Lüthi mögé (212 ponttal), Talmácsi továbbra is a harmadik (165 ponttal).

Talma nyilatkozata verseny után: "Izgalmas volt a verseny, nagyon élveztem. A motorom összességében nem volt rossz, csak a végsebességnél hiányzott egy kicsi. Minden tőlem telhetőt megtettem, mindent megpróbáltam, ahol csak tudtam, előztem a féktávokon, mert a célegyenesben elvesztett időt rendre újra le kellett dolgoznom, mindig újra kellett kezdenem a felzárkózást. Kihoztam magamból a maximumot. A világbajnoki pontversenyben ezzel az újabb 9 ponttal bebiztosítottam egyelőre a dobogós helyemet, de persze még nem dőlhetek hátra, hiszen van még 2 futam."

A 125 köbcentis kategória végeredménye az Ausztrál  Nagydíjon:

1.

Thomas Lüthi

Honda

25

38:00.352

2.

Tomoyoshi Koyama

Honda

20

38:03.015

3.

Marco Simoncelli

Aprilia

16

38:03.017

4.

Mattia Pasini

Aprilia

13

38:03.025

5.

Mika Kallio

KTM

11

38:03.212

6.

Hector Faubel

Aprilia

10

38:03.297

7.

Talmácsi Gábor

KTM

9

38:03.302

8.

Angel Rodriguez

Aprilia

8

38:03.738

9.

Sergio Gadea

Aprilia

7

38:10.898

10.

Alexis Masbou

Honda

6

38:10.903



A pontverseny állása:

1. Thomas Lüthi 224 pont
2. Mika Kallio 212 pont
3. Talmácsi Gábor 165 pont

Ismét Rossi, Perdrosa világbajnok

Forrás: EPAA királykategóriában a már hetek óta világbajnok Valentino Rossi diadalmaskodott, bebizonyítva, hogy nem véletlenül az egyik kedvenc helyszíne az ausztrál pálya. Óriási csatában végül az amerikai Nicky Hayden futott be másodikként, míg a harmadik helyet a ducatis Carlos Checa orozta el az utolsó métereken az olasz Marco Melandri elől.

A 250 köbcentis kategóriában világbajnokot avattak az egész szezonban remekül teljesítő Daniel Pedrosa személyében. A spanyol versenyző a szélárnyékból kibújva előzte meg közvetlenül a leintés előtt a korábban élen motorozó Sebastian Portót, míg harmadikként a hondás Jorge Lorenzót intették le. Az ausztárl Casey Stoner - akinek egyedül lett volna még esélye megszorongatni Pedrosát - nem tudott élni a hazai pálya előnyeivel, ugyanis egy bukás miatt kénytelen volt feladni a versenyt.

Következik: október 23., Török Nagydíj (Isztambul)

[origo]/talma.hu

Talmácsi a harmadik helyről rajtolhat Ausztráliában/motor/20051015talmacsi.htmlEgy kisebb karambol hátráltatta Talmácsit az első időmérőn/motor/20051014talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a harmadik helyről rajtolhat Ausztráliában

Talmácsi Gábor csapattársát, Mika Kalliót ugyan legyőzte az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, a vb-cím másik nagy esélyesét, Thomas Lüthit azonban nem tudta tartani. A svájci az első, Talmácsi a harmadik, Kallio az ötödik kockából rajtolhat.



leftTalmácsi-KTM: szent a béke/motor/20051013talmacsiktm.htmlJön az Ausztrál Nagydíj/motor/20051013motogp.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A második nap délelőttje nem igazán jött össze a magyaroknak, mintha a KTM rájött volna, hogy pénteken felcserélte Talmácsi Gábor és Mika Kallio motorját... A szabadedzésre visszacserélték a gépeket, miközben Tóth Imre csapattársa, Angel Rodriguez folytatta szárnyalását.

A spanyol srác Simoncelli mögött a második legjobb időt tudta motorozni a második szabadedzésen, 1:38.325-tel. Az időmérőn legjobban teljesítő Pasini negyedik volt Mika Kallio előtt, aki 1:38.450-et ment. A finn KTM-est nagy riválisa, Thomas Lüthi követte, Talma 1:39.581-es idővel csupán a 17. időt hozta össze. Tóth Imre a 23. helyen zárt délelőtt 1:40.357-tel.

A második időmérő felénél kisebb meglepetésre Julian Simon állt az élen 1:38.239-es idejével, mögötte Lüthi loholt, majd egy újabb KTM-es, Kallio következett 1:38.593-mal. Gábor 1:38.825-tel ekkor összetettben a nyolcadik rajtpozíciót tudhatta magáénak, míg Tóth visszacsúszott a 30. helyre.

Két perccel a leintés előtt hatamas bukás történt, amelyben három versenyző is érintett volt, az időmérőt azonban nem intették le. Talma Simoncellivel és Lüthivel együtt motorozva próbált javítani, a végén 1:37.731-et sikerült kihoznia magából, ami a harmadik rajtkockát jelentette számára. Az élről Lüthi indulhat, közvetlenül mellette Mattia Pasini szorong majd.

Gábor csapattársa, Kallio végül az ötödik helyre szorult vissza Simoncelli mögé, míg Angel Rodrigueznek sem jött ki olyan jól a lépés, hiszen 1:38.449-cel csak a 12. helyet tudta megszerezni. Tóth Imre a végén javított, 1:39.578-cal a huszonegyedik rajthelyet csípte el.

"Nem volt rossz a mai nap, hiszen harmadik lettem" - mondta Talmácsi. "Kicsit egyedül voltam az utóbbi időben és sok álmatlan éjszakám is akadt, de most már minden rendben, átbeszéltük a dolgokat. Ez a pálya igen nehéz, előzni sem könnyű rajta, ráadásul a szél is erős, bár nem annyira, mint tavaly. Az első három szektorban nagyon gyors vagyok, talán a leggyorsabb, az utolsó két forduló viszont nem megy igazán. De holnapra megtanulom azokat is!"

Rajtsorrend, 125 kcm:
1. Thomas Lüthi Honda 1:37.543
2. Mattia Pasini Aprilia 1:37.704
3. Talmácsi Gábor KTM 1:37.731
4. Marco Simoncelli Aprilia 1:37.796
5. Mika Kallio KTM 1:37.906
6. Kojama Tomojosi Honda 1:37.930
...
21. Tóth Imre Aprilia 1:39.578

250 kcm:
1. Casey Stoner Aprilia 1:32.756
2. Jorge Lorenzo Honda 1:32.843
3. Alex De Angelis Aprilia 1:32.882
4. Sebastian Porto Honda 1:33.496
5. Daniel Pedrosa Honda 1:33.691
6. Andrea Dovizioso Honda 1:33.733

MotoGP:
1. Nicky Hayden Honda 1:29.337
2. Valentino Rossi Yamaha 1:29.443
3. Sete Gibernau Honda 1:29.729
4. Carlos Checa Ducati 1:29.775
5. Colin Edwards Yamaha 1:29.943
6. Max Biaggi Honda 1:30.070

(MotoGP.hu)

Egy kisebb karambol hátráltatta Talmácsit az első időmérőn/motor/20051014talmacsi.html
0 Tovább

Hibrid-tanulmányok a Yamahától

A Yamaha kilenc új modellt mutat be az október közepén megnyíló tokiói kiállításon, többek között az új hibrid motorokat is.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0510/20051014yamahagen2.jpg',50,50)Nagyobb képSzériaérett Yamaha MT-03 Milánóban/motor/ujdonsag/20050913szeriaerett.htmlMegújul a Yamaha Fazer 1000/motor/ujdonsag/20050902megujul.htmlTalmácsi Gábor Fan Klubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Nagyteljesítményű hibrid motorkerékpárként aposztrofálja a Yamaha azt a kicsit ötvenes éveket idéző formájú motort, amelyet Gen-RYU névre keresztelt. A gyár Genezis látványvonulatát követő motorjában az YZF-R6 blokkja mellett elektromos hajtás is helyet kapott.

A motor formáját úgy tervezték meg, hogy viselkedése leginkább a hagyományos motorkerékpárokéhoz hasonlítson, ám egy robogó kényelmét és csomagtér-kapacitását nyújtsa a rajta ülőknek.

A nagy tengelytáv és a nagyméretű kerekek miatt a Gen-RYU kezelhetősége egy ezer köbcentis, nagyméretű túramotoréhoz hasonlít, ám a borítást nem műanyagból, hanem préselt alumínium lemezekből készítették el.

A hibridet olyan biztonsági felszereléssel látták el, amely a Yamaha szerint a jövő motorjainál az alapfelszereltség részét fogja képezni. A Gen-RYU fedélzetén a követési távolság betartására figyelmeztető, a szélzajt kiküszöbölő, hangvezérlő és rövidhullámú kommunikációs berendezés, mobiltelefonnal kombinált zenedoboz és LCD-kijelzővel és digitális kamerával felszerelt visszapillantó is helyet kapott.

A Yamaha egy robogót is épített hibrid hajtással, amely a látványterveket elnézve kissé közelebb áll a gyártáshoz, mint a futurisztikus motorkerékpár. A HV-01 egy olyan prototípus, amely benzin-elektromos hajtást kapott. Lopakodó módban a robogó szinte hangtalanul képes suhanni, illetve a parkolóban való tologatáshoz szuper alacsony sebességi fokozattal is ellátták, így a vezetőnek erőlködés nélkül csak lépést kell tartania a motorral.

Szintén figyelemre méltó a Maxam 3000 nevű prototípus, amely a nagy cruiserek világába készül berobbanni. A motor neve a hosszából ered, amely pontosan 3000 mm. A különleges formájú és a krómozott elemek rengeteg tárolóhelyet és kényelmes utazást kínálnak a hétvégi páros kirándulásokhoz.

Múltidéző tanulmány a Suzukitól/motor/ujdonsag/20051011multidezo.htmlVadonatúj aszfaltszaggató az Apriliától/motor/ujdonsag/20051010vadonatuj.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek