A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A hétvégén megnyitott Tokiói Motorshow-n mutatkozott be a Honda DN-01 nevű koncepciómotorja, melynek érdekessége, hogy váltója teljesen automata.
A jelek szerint a Honda egy sereg olyan szeretne bevinni a motorok világába, ami korábban csak az autóknál volt megszokott: a nemrég leleplezett légzsákos Gold Wing túramotor után most egy automata váltóval szerelt koncepciót mutattak be az október 22-én kezdődött Tokiói Motorshow-n.
A DN-01 fantázianevű túramotor egy 680 köbcentis V2-es blokkot kapott, amelynek erejét egy - a robogóknál megszokott - automata váltó osztja el. A váltó használható félautomata módban is, ekkor - akárcsak az autóknál - egy-egy gomb segítségével lehet váltogatni a fokozatok között. Az automata üzemmód további érdekessége, hogy kétféle beállítás - egy sport és egy normál - közül lehet választani. A Honda egyelőre csak koncepcióként mutatta be a járgányt, azonban a premier kapcsán nem győzték hangsúlyozni, hogy a jövőben alkalmazni fogják az automata váltót néhány túramotorjukon.
A Yamaha egyébként nem várt az automata váltó gyakorlati alkalmazásával, az egyik legnépszerűbb túramodelljük, a Párizsban bemutatott új FJR 1300-as már rendelhető automata váltóval.
Légzsákos motorkerékpár a Hondától/motor/ujdonsag/20050909legzsakos.html
Talmácsi Gábor a negyedik helyen végzett a 125 köbcentiméteres kategóriában a gyorsaságimotoros-világbajnokság 16. futamán, Isztambulban, míg Tóth Imre 24. lett. Talmácsi csapattársa, a finn Mika Kallio az utolsó körben kicsúszott.
Óriási csata az élbolybanleftTalmácsi a hetedik helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat/motor/20051016talmacsi.htmlTalmácsi-KTM: szent a béke/motor/20051013talmacsiktm.htmlA Talmácsi-konfliktus belülről/motor/20051007atalmacsikonfliktus.htmlTalmácsi beteg gyerekeknek gyűjt/motor/20051006talmacsi1.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466
Rendkívül izgalmasan alakult a vb-sorozat utolsó előtti fordulója, ugyanis az élen haladó hat versenyző - Talmácsi mellett, Kallio, Lüthi, Di Meglio, Pasini és Kojama - állandóan változtatták pozíciójukat, nem egyszer előfordult, hogy a hatodik helyezett egy körrel később már az élen haladt.
Talmácsi többször is vezetett, igyekezett segíteni az összetettbeli sikerért küzdő Kalliót, aki azonban nem tudott élni a lehetőséggel: a finn pilóta óriási balszerencsével az utolsó körben kicsúszott, pedig minden esélye megvolt arra, hogy elsőként haladjon át a célon.
Ezután - az éppen a boly hátsó részében motorozó - Talmácsinak már nem volt ideje, hogy jelentősen előrelépjen, csak annyi jött össze neki, hogy az összetettben éllovas - és Kallio kicsúszását követően már nem kockáztató - svájci Lüthit maga mögött tartotta. A futamot végül a francia Mike Di Meglio nyerte, akinek ez volt élete első futamgyőzelme. Másodiknak az olasz Mattia Pasinit intették le, míg a dobogó harmadik fokára a japán Kojama Tomojosi állhatott fel.
Talma a következőket mondta a verseny után: "Nagyon nagy verseny volt. Az előző napokhoz képest jól ment a motorom, szerencsére sikerült a futómű beállítás is. A futam végére rendesen elfogyott az első gumim, ezért nem is kockáztattam a féktávokon. Értékes pontokat gyűjtöttem, ami megerősítette az összetettbeli 3.helyemet. Már csak egy futam van hátra, ami az egyik kedvenc pályám, és már alig várom."
A vb-cím matematikailag ugyan még nem dőlt el, ugyanis a 23 ponttal vezető Lüthit még elvileg befoghatja Kallio - ha megnyeri az utolsó futamot, és Lüthi nem tud pontszerző helyen befutni -, ám erre elég kevés az esély. Talmácsi továbbra is harmadik, Pasini és Simoncelli azonban csupán néhány ponttal áll mögötte.
Eredmények:
125 köbcentis kategória: 1. Mike Di Meglio (francia, Honda) 39:50.377 2. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 39:50.482 3. Kojama Tomojosi (japán, Honda) 39:50.533 4. Talmácsi Gábor (KTM) 39:50.648 5. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 39:50.794 6. Marco Simoncelli (olasz, Aprilia) 39:56.129 ...24. Tóth Imre (Aprilia) 40:03.207
A pontverseny állása: 1. Lüthi 235 pont 2. Kallio 212 3. Talmácsi 178 4. Pasini 167 5. Marco Simoncelli 166 6. Fabrizio Lai (olasz, Honda) 132 ...27. TÓTH 7
A konstruktőrök pontversenyének állása: 1. KTM 307 pont 2. Honda 294 3. Aprilia 280
A következő és egyben zárófutamra november 6-án kerítenek sort Spanyolországban.
MTI/[origo]
Talmácsi negyedik a pénteki edzésen/motor/20051021talmacsi.htmlNem várt hideg fogadta Talmácsit Törökországban/motor/20051019nemvart.html
Talmácsi Gábor a negyedik időt motorozta pénteken, a törökországi nagydíj első edzésén.
Talmácsi Gábor, aki a negyedik legjobb időt érte el a 125 kcm-es géposztály pénteki, első időmérő edzésén a gyorsaságimotoros-világbajnokság 16., törökországi futamán, azt mondta, egyelőre csak ismerkedett a pályával.
"A szokottnál óvatosabban mentem. Szombatra változtatnunk kell a váltó áttételezésén, és állítanunk kell a futóműveken is" - mondta a magyar motoros.
"A pálya jó, de mivel nagyon széles és sok az ideális ív, így még nincs olyan tapadása az aszfaltnak. Minden kemény kanyar balos, ami szintén jó, mert lehet játszani a hátsó fékkel, ezáltal még nagyobb sebességgel lehet áthajtani rajtuk. Több ideális ívet is kipróbáltam, aztán kielemzzük a telemetria adatait, és szombatra én és a többiek is tudunk még gyorsulni."
A 250 kcm-es géposztály első időmérő edzésén az argentin Sebastian Porto volt a leggyorsabb.
Eredmények
125 kcm, 1. időmérő edzés:
1. Kallio (KTM) 2:04.740 perc 2. Faubel (Aprilia) 2:04.997 3. Kojama (Honda) 2:05.026 4. Talmácsi Gábor (KTM) 2:05.161 ...35. Tóth Imre (Aprilia) 2:45.808
250 kcm, 1. időmérő edzés:
1.Porto (Aprilia) 1:57.408 perc 2. De Angelis (Aprilia) 1:57.544 3. Stoner (Aprilia) 1:57.845 4. Dovizioso (Honda) 1:58.107
(A második időmérőt szombaton rendezik.)
Nem várt hideg fogadta Talmácsit Törökországban/motor/20051019nemvart.htmlTalmácsi a hetedik helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat/motor/20051016talmacsi.html
A Tokiói Motorshow-ra a japán motorgyár - egy sereg újdonságon kívül -egy brutális formájú tanulmánnyal is készül.
Sajnos részletes adatot még nem tett közzé a Yamaha Tokióban bemutatkozó újdonságáról, azonban a sajtóoldalon található képek önmagukért beszélnek. A brutális formájú tanulmány egyértelműen a népszerű "izommotor", a V-Max utódjának tekinthető, még annak ellenére is, hogy sorozatgyártásról eddig nem esett szó. A részletekről hamarosan beszámolunk.
Hibrid-tanulmányok a Yamahától/motor/ujdonsag/20051014hibridtanulmanyt.htmlSzériaérett Yamaha MT-03 Milánóban/motor/ujdonsag/20050913szeriaerett.htmlVadonatúj sportmotorok a Yamahától/motor/ujdonsag/20050907vadonatuj.htmlMegújul a Yamaha Fazer 1000/motor/ujdonsag/20050902megujul.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.html
A 125 köbcentiméteres géposztályban versenyző Talmácsi Gábor és menedzsere, Stefano Favaro már megérkeztek a gyorsaságimotoros világbajnokság következő, vasárnapi futamának színhelyére, Isztambulba.
leftTalmácsi a hetedik helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat/motor/20051016talmacsi.htmlTalmácsi-KTM: szent a béke/motor/20051013talmacsiktm.htmlA Talmácsi-konfliktus belülről/motor/20051007atalmacsikonfliktus.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466
Talmácsi és menedzserének elmondása szerint a török világvárosban nagyon hideg van, nem számítottak rá, hogy ennyire hűvös idő fogadja őket, még napközben is csak 10 fokig kúszott fel a hőmérő higanyszála. Talma első dolga az volt, hogy bejárta a pályát, de egyelőre csak autóval:
"Fantasztikusan szép minden, a boxok, a lelátók. Látszik, hogy ez egy új létesítmény" - jegyezte meg a KTM magyar motorosa, majd elmondta, hogy nagyon gyors és technikás a pálya, és nem lesz gyerekjáték menni rajta. Az Istanbul Circuiton található egy olyan kanyarkombináció, ahol három balos kanyar jön egymás után. Ráadásul szinte az összes kanyar lejt, ami még inkább megnehezíti majd az életüket.
A német Herman Tilke tervei alapján elkészült isztambuli pálya a város ázsiai részén van, közel a Sabiha Gokcen repülőtérhez. A hossza 5340 méter, nyolc bal és hat jobb kanyar található rajta és összesen 155 ezer néző figyelheti az eseményeket.
A 125 köbcentiméteres kategóriában - két futammal a zárás előtt - a Honda nyergében ülő svájci Thomas Lüthi vezet 224 ponttal, második a szintén KTM-es finn Mika Kallio 212-vel, míg Talmácsi 165-tel a harmadik. A magyar versenyző a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon a hetedik helyen végzett, s ezzel eldőlt, hogy már nem lehet világbajnok.
Utolsó kommentek