A japán motorgyár legújabb tanulmánya egyszerre vonultat fel múltidéző és jövőbe mutató megoldásokat. A Stratosphere nevű járgány leglátványosabb eleme a soros hathengeres blokk és az abból kikandikáló leömlők.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0510/20051011suzuki.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

Nem véletlen, ha valakinek ismerősnek tűnik a Suzuki legújabb tanulmánymotorja, ugyanis a Stratosphere a szép emlékű "" Katana sorozat fizimiskáját örökölte. A múltidéző vonalak alá persze a legújabb technikai megoldásokat építették a japán gyár mérnökei, sőt olyan kis finomságokat is belecsempésztek a motorba, amelyekkel legfeljebb csak pár év múlva találkozhatunk majd a szériamotorokon. A Stratosphere leglátványosabb eleme a soros hathengeres erőforrás, ami igencsak szokatlan konstrukció manapság, hiszen ilyen elrendezést csak a hetvenes-nyolcvanas években alkalmazott utoljára néhány motorgyár - gondoljunk csak a legendás -ra vagy a -re.

Az 1100 köbcentis blokk képességeiről egyelőre nincs pontos adat, ám egyes források 180 lóerő körüli csúcsteljesítményt emlegetnek. A Stratosphere egy űrsiklóban sem vallana szégyent számtalan gombjával és visszajelzőjével. A modell egyébként olyan kényelmi berendezésekkel rendelkezik, mint állítható magasságú szélvédő és kormány, műholdas navigáció és automata váltó. Az egyelőre csak koncepcióként beharangozott modell hivatalos premierjét a Tokiói Motorkiállításon tartják.

Megépítették a Suzuki B-Kinget/motor/ujdonsag/20050928megepitettek.htmlFelfrissül a Suzuki Bandit/motor/ujdonsag/20050927felfrissul.htmlKét új sportmotor a Suzukitól/motor/ujdonsag/20050926ketuj.htmlSuzuki-újdonságok 2006-ra/motor/ujdonsag/20050907suzuki.htmlVadonatúj modell a Suzukitól/motor/ujdonsag/20050905vadonatuj.htmlPlasztikrakéta: Suzuki GSX-R 1000/motor/teszt/20050825plasztikraketa.htmlMenetpróba - Suzuki Bandit 650S és Honda CBF 600S/motor/teszt/20050510menetproba.html