Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A négy ütem varázsa - Heinkel Tourist

Külön klasszist képviselt a robogók egykori népes hadában a német Heinkel Tourist. A gumibakokra rögzített négyütemű motor, a hidraulikus lengéscsillapítás, az elegáns karosszéria, no és a repülőgépiparból átörökített minőség sok elégedett vevőt hozott a gyárnak. A márka történetét Ulrich Kubisch írta meg, egy magyarországi példányt Ocskay Zoltán mutat be.



Leletmentés

Forrás: Veterán Autó és MotorFogod, beteszed másodikba, megtolod, és már megy is! - ezzel a jó tanáccsal búcsúzott motorjától és a vevőtől a képeinken látható robogó előző tulajdonosa. Bunghardt Márk, az új gazda nem esett kétségbe, testvérével tekintélyes, több mint harminc járműből álló motorgyűjteményt hozott össze, ennél a Heinkelnél sokkal rosszabb állapotú példányokkal is megbirkóztak már.

De mit szólt volna a fenti használati utasításhoz Ernst Heinkel? Alighanem búskomorságba ejti a magyar lelemény, hiszen a kiváló német konstruktőr egész élete során mindig a precizitást és a tökéletességet tartotta szem előtt.

Ágyúk helyett fazekak

Mint tudjuk, a Heinkel név elsősorban a repülőgépiparban jelent sokat. Ernst Heinkel, állítólag, 1908-ban, húszévesen szemtanúja volt az echterdingeni mezőn az első Zeppelin-léghajó lezuhanásának, s életrajzírója szerint akkor egy pillanat alatt felismerte, hogy a repülés jövője nem a gázzal töltött léghajó, hanem a repülőgép. Első, saját építésű kétfedelűjével azonban 40 méter magasból lezuhant.

Forrás: Veterán Autó és MotorAmint felépült súlyos sérüléseiből, Heinkel belépett az éppen akkor alapított berlini légiközlekedési társaságba, és konstruktőrként kezdett dolgozni. Az első világháború végén munkanélküli lett, mivel az antant a háború vesztes országai számára teljes repülőgép- és repülőgépmotor-gyártási tilalmat írt elő, amit csak 1922 májusában oldottak fel. Ernst Heinkel gyorsan alapított egy saját üzemet, és elkészítette híres újságszállító gépét egy különleges ledobó szerkezettel, amellyel az Ullstein Verlag rekordidő alatt kiszállíthatta a lapokat egész Németország területén.

Forrás: Veterán Autó és MotorA náci időkben Heinkel repülőgyártó birodalma a katonaság szolgálatában állt. Nehéz harci gépek, éjszakai vadászok, távolsági felderítők és gyorsbombázók készültek Oranienburgban, Warnemündében, valamint Krakkóban. A Heinkel Művek a náci fegyverkezés sarokpillére lett, 1945-ig több mint 10 ezer repülőgépet gyártott. 1945 tavaszán aztán mindent kezdhettek újra, akárcsak sok más hadi érdekeltség tulajdonosa.

Forrás: Veterán Autó és Motor"Fazekakat ágyúk helyett" - ez volt a jelszó akkoriban a német iparban, és Ernst Heinkel is valamilyen polgári használatra való termék gyártásán töprengett. E próbálkozás eredménye lett a Tourist robogó, amelyet több mint 100 ezer példányban adtak el. A Heinkel Művek legtöbb üzemét megsemmisítette a szövetséges légierő, csak a Stuttgart melletti Zuffenhausenben maradt egy motorgyár, amely eredetileg belső égésű motorok és sugárhajtóművek előállításával foglalkozott.

Ernst Heinkel ezt a vállalatrészt 1950-ben tudta ismét munkába állítani, addig a szövetségesek ellenőrzése alatt állt. A kiváló minőségű géppark egyebek között fogaskerékgyártásra, precíziós tengelymegmunkálásra volt alkalmas, és használhattak egy nagy teljesítményű edzőt is.

A németországi motorsport újjáéledését kihasználva, 1949-ben Heinkel készíthette el a Veritas nevű versenyautó motorját, majd a Tempo számára gyártott komplett motorokat. Heinkel fejlesztette ki azt a háromhengeres, kétütemű motort, amellyel a svéd SAAB repülőgépgyár belépett a személyautó-iparba.

Forrás: Veterán Autó és MotorBár egyre jobban ment az üzlet, Ernst Heinkel nem akart csak beszállító maradni. Mivel akkoriban terjedt el a robogódivat, kézenfekvő volt a lehetőség: egy jó minőségű, négyütemű motoros "scootert" kell piacra dobni. Az első tervek 1950-ben készültek, a jármű három év alatt jutott el a szériagyártásig. A Heinkel Tourist világsiker lett, és máig talán a legnépszerűbb német robogó.

0 Tovább

Csupasz műalkotás a Bimotától

A félidomos DB5 után most egy csupasz motorral hívja fel magár a figyelmet az olasz gyár. A DB6 Delirio igazi kvinteszenciája az itáliai motorépítésnek.



Forrás: Bimotaleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051216bimotadb63.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

A Milánói Motorszalon közönsége csodálhatta meg először élőben a Bimota motorgyár legújabb modelljét, a DB6 Deliriót. A gyönyörű csupasz gép a tavaly bemutatott DB5 , és motorját örökölte, ám amit ezek köré építettek, az egészen egyedülálló még a Bimota történetében is.

A motor szinte minden csavarjából süt, hogy gondos formatervezés eredménye, a fejidomból kinövő indexeket és fordulatszámmérőt tanítani kéne a formatervező stúdiókban, akárcsak a számtalan éllel szétdarabolt tankot, vagy a minimalista hátsórészt. A kipufogókat a jelen kor divatjának megfelelően a hátsó idom alá húzták fel, de a cakkos féktárcsák is a legutolsó trendet követik. Elöl egy 50 mm-es fordított Marzocchi villa dolgozik, amelyre radiálisan Bermbo fékeket építettek. A csúcskategóriájú alkatrészeknek köszönhetően a Deliro száraz súlya mindössze 170 kg, ami némileg kompenzálja, hogy a Ducatitól átvett kéthengeres motor "csak" 92 lóerőt présel ki magából, ami egy kicsit kevés a lendületes külsőhöz.

Forrás: Bimota

Bimota újdonság az Intermotón/motor/ujdonsag/20040911bimota.html
0 Tovább

Új robogók a Hondától

A Honda PS néven egyszerre két robogót is piacra dob 125, illetve 150 köbcentis kivitelben. Magyarországra a tavasz vége felé érkezik az új modell, rendelni csak a kisebbik változatot lehet majd.



Az új PS modellcsalád külsejében és technikájában nagyban hasonlít a már nálunk tavasz óta kapható - és általunk is kipróbált - SH125 robogóra, különbséget a kisebb kerekek és a kicsit átrajzolt külső jelentenek. Az erőforrások teljesen megegyeznek, így a PS-ekben is modern, egyhengeres, befecskendezős blokkok dolgoznak, amelyek már kacagva teljesítik az Euro-3-as környezetvédelmi előírásokat. A 125-ös változat 13 lóerőt, míg a 150-es 15 lóerőt teljesít maximálisan, nálunk csak a kisebbiket lehet majd megrendelni 2006 áprilisától.

Különleges szériával ünnepel a Honda/motor/ujdonsag/20051122kulonleges.htmlLégzsákos motorkerékpár a Hondától/motor/ujdonsag/20050909legzsakos.htmlCsak a nevében japán - Honda SH125/motor/teszt/20050505csak.html
0 Tovább

MotoGP: árverésen Capirossi sisakja

Az olasz motorversenyző árverésre bocsátotta az interneten azt a sisakját, amelyben Ausztráliában bukott egy hatalmasat. A pénzt a gyorsaságimotoros-világbajnokság orvoscsapata, a Mobil Klinika kapja.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051214capirossi.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

Loris Capirossi rajongói bizonyára nem felejtették még el, hogy kedvencük hatalmasat bukott és megsérült a Phillip Island-i szabadedzések során, ami miatt ki kellett hagynia az ausztrál és a török futamokat, ám a szezonzáró spanyol megmérettetésen már ott tudott lenni a rajtrácson.

Capirossi gyors felépülésében nagy szerepe volt a Dr. Claudio Costa által vezetett Mobil Klinikának, amely a versenyzőkkel együtt utazik futamról futamra, hogy azonnali és professzionális orvosi ellátásban részesítse a sérült versenyzőket. Az olasz klasszis hálából aláírta és árverésre bocsátotta a sérült bukósisakját, hogy a bevételből a non-profit szervezetet támogassa.

Adócsalással gyanúsítják Capirossit/motor/20050825adocsalassal.html
0 Tovább

Farkas Bertalan motorja: Victory Vision

Az amerikai Victory motorgyár eddig csak hagyományos chopperek és túragépek építésével foglalkozott, ám a cég designereinek szemmel láthatóan elegük lett a sok krómból és lángnyelvből, ezért építettek valami szokatlant.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051214vision2.jpg',50,50)Nagyobb képDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=91651

Ha motorvásárlásra adná a fejét, szinte biztos, hogy a Victory motorgyár legújabb darabjára esne a választása, ugyanis a Vision nevű modell úgy fest, mintha egy űrbázis szolgálati járgánya lenne. A szokatlan formai megoldás egy teljesen új ötletnek köszönhető, amely szerint a csomagtartót nem a motor hátuljára, hanem az elejére tervezték a Victory mérnökei. A gép elején lévő áramvonalas "púp" gyakorlatilag egy praktikus tárolóhely, amely akár két bukósisakot is képes elnyelni. A benzintankot egészen alulra, az első kerék mögé helyezték, a jobb tömegeloszlás érdekében.

A motor technikai megoldásai szintén érdekesek: a váltó teljesen automata, így megspórolták a váltókart és a kuplungot, továbbá, hogy teljesen tehermentesítsék a lábakat, a hátsó féket is felrakták a kormányra, így a böszme nagy túragépet úgy lehet vezetni, mint egy robogót. A Vision meghajtásáról egy 800 köbcentis (párhuzamos elrendezésű) kéthengeres blokk gondoskodik, amelynek ereje kardánrúdon keresztül jut el a méretes hátsó kerékig. A motor egyébként egy sereg stilisztikai finomsággal lett felcicomázva, ilyen például az egykarú lengővilla, a cakkos féktárcsák, vagy a ledekkel teletömött csíkszerű indexek.

A Vision egyelőre csak koncepcióként lett bemutatva, mintegy válaszként a japán márkák hasonló szellemben elkészített munkáira. Nemrégiben a Suzuki rukkolt elő egy szokatlan hathengeres konstrukcióval, míg a Honda egy, a Visionhöz hasonló technikájú tanulmánnyal kápráztatta el a Tokiói Motorshow közönségét októberben.

Motor a jövőből: Vyrus 985 c34v/motor/ujdonsag/20051207motor.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek