Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy környezetbarát nindzsa: Kawasaki ZX-10R

Az ezres sportmotorok bagázsából egyértelműen a ZX-10R számít az ügyeletes rosszfiúnak, ugyanis 175 lóerős teljesítményét úgy adja le, hogy attól még a legrutinosabb pilótáknak is égnek áll a haja. Ezen igyekeztek némileg tompítani a Kawasaki mérnökei, akiknek még az Euro-3-as környezetvédelmi előírások teljesítése is fel volt adva házi feladatnak.



Egy tisztább, szárazabb érzés érdekébenleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051213zx10r.jpg',50,50)Nagyobb képEgy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000/motor/teszt/20050531egyliternyi.htmlMenetpróba - ER-6n/motor/ujdonsag/20050831menetproba.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Az eminens Suzuki GSX-R, a kecses Yamaha R1-es és a jófiú Honda Fireblade közül ugyancsak kitűnik a Kawasaki ZX-10R, amely habozás nélkül ledobja azt a motorost, aki nem kellő tisztelettel, vagy rutinnal pattan nyeregbe. A 175 lóerős gépet kizárólag csak profik tudták kimotorozni zárt versenypályán, ezért a japán gyár illetékesei elhatározták, hogy finomítanak a teljesítményleadáson. A dolgon némileg bonyolított, hogy az Euro-3-as környezetvédelmi előírások teljesítése is fel volt írva a kívánságlistára, ezért a japán mérnököknek egy sokkal hatékonyabb működésű blokkot kellett építeniük, hogy ne veszítsenek a 175 lóerős csúcsteljesítményből. Bár a változtatások egy részéről már beszámoltunk korábban, az alábbi összeállításból szinte  nyomon lehet követni, hogy min reszeltek egy kicsit a 2006-os modellévre.

Motor, kidörrenő

Azt a trükköt, hogy változatlan teljesítmény mellett kevesebb károsanyagot bocsásson ki a motor, úgy érték el a japán mérnökök, hogy javítottak annak hatékonyságán, egy sereg súrlódás-, és zajcsökkentő megoldást alkalmazva. Teljesen új a befecskendező-rendszer, amely finomabb porlasztású injektorokat kapott, de ennek örömére átdolgozták a szívóportokat is. Mindezeket új légbeömlőnyílással és légszűrőházzal fejelték meg, hogy ne csak a benzin, de a levegőellátás is sokkal hatékonyabb legyen.

KawasakiKawasakiKawasaki


 

 

 

A fenti bűvészkedéseknek köszönhetően elsősorban az alsóbb tartományban lett nagyobb a , amely ráadásul - az új főtengelynek és a megnövelt lendkerék-súlynak köszönhetően - sokkal egyenletesebben jelenik meg a hátsó keréken. Látványos újdonság még a 4-2-1-2-be rendszerű - teljes egészében titánból készült - kipufogórendszer, amelynek dobjait az ülésidom alá vezették, ami jelentősen hozzájárult, hogy kisebb lett a motor légellenállása.

Váz, futómű és ami alatta van

A hatékonyabb tömeg-középpontosítás érdekében némileg feljebb kellett helyezni a blokkot, ami miatt előrébb került a kormány-nyak és némileg nőtt a villaszög is. A magasabb súlypontnak köszönhetően - a gyár ígéretei szerint - sokat javult a motor dönthetősége, ami különösen egy sikán legyűrésénél érződik igazán. A Ninja kompakt kialakítása érdekében a blokk dőlési szöge 20°-ról 23°-ra nőtt, a generátor a henger mögül a főtengely végére került, az önindító pedig a hengerek mögé. Szintén új darab a hátsó lengővilla is, amelynek forgócsapja lejjebb került, így magasabb hátsó gumit (190/55ZR17 a korábbi 190/50ZR17) helyett lehet a Ninja alá rakni, ami ugyancsak a kezelhetőségen hivatott javítani. A felnik és a gyönyörű hullámos féktárcsák maradnak a régiek, ám az első főfékhenger már radiális pumpákat kapott, amely négydugattyús féknyergeket működtet.



Idomzat

Egy motor gyorsabbá tételének csak az egyik módja a teljesítmény növelése, a másik lehetőség a légellenállás csökkentése. Mivel az erőből már így is rengeteg állt rendelkezésre, úgy döntöttek a Kawa mérnökei, komolyabban veszik az aerodinamikát. Az új idom, az ülés burkolata, a farokidom alatti kipufogó és az idomba süllyesztett indexek jelentősen javítják az aerodinamikát, főleg a magasabb sebességtartományokban. Az áramvonalas forma 7,5 kW-ot (10 LE) jelent 280 km/h sebességnél.

Egyéb finomságok

A korábbi modell sokat bírált műszeregységét egy könnyebben leolvasható darabra cserélték, így a motor korábbi teszteken emlegetett hibalistáján már csak egy dolog maradt, a kormánycsapkodás. Igen, korábban a Kawa meg merte azt csinálni, hogy egy 175 lovas rakétát kormánygátló nélkül adott el a kedves vevők részére, ami nyilván nem egy esetben okozott kellemetlen meglepetést. Ezt 2006-tól már példás módon orvosolják, ugyanis - egy direkt a ZX-hez kifejlesztett - Öhlins kormánygátlóval teszik hibátlanná a paripát.

 

 

 



Apró változtatás ugyan, de a nagysebességű száguldozásnál jól jöhet, hogy , így még jobban a plexi mögé lehet majd . Az üléspozíció egyébként a keskenyebb tanknak köszönhetően kompaktabb lett, amit feltehetően a nyílt napok bajnokai fognak majd igazán értékelni. A teljesen átfaragott motor zöld, fekete és ezüst fényezéssel lesz megrendelhető a következő év elejétől, árakat még nem tudott mondani a hazai importőr.

Új ZZ-R 1400 a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050920megujult.htmlSzenzációs újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050901szenzacios.htmlGaranciát hosszabbít a Kawasaki/motor/20050214garanciat.htmlA motorom és én - Kawasaki ZZR 1100/motor/azenmotorom/20041222amotorom1.htmlZöld háttér - ami a Kawasaki mögött van/motor/20041214zold.html
0 Tovább

Háromkerekű robogó a Piaggiótól

Az olasz gyár Bolognában mutatta be legújabb kreálmányát, amely nem más, mint egy háromkerekű robogó. A furcsa gép egyelőre csak prototípus, a végleges változat állítólag 2006 nyarára várható.



A háromkerekű robogó ötlete nem újkeletű, hiszen a 60-as években , ám annak hátul volt két kereke. A Piaggio fordítva képzeli el az ideális megoldást, ezért előre szerelt két kereket a nagyobb stabilitás érdekében. Igazából erre is volt már példa, a norvég Burdeli cég egy KTM-ből varázsolt háromkerekűt, ám amíg az ő járgányuk csak egy ritka és drága játékszer marad, addig a Piaggio modelljéből tömegcikk lehet.



Bár a Bolognában bemutatott, és néhány versenyző által kipróbált gépek még csak prototípusok voltak, a motorok kidolgozottsága arra enged következtetni, hogy hamarosan valami nagyon hasonlóval fog előrukkolni az olasz gyár. Az eddig kiszivárgott információk alapján két változatban készül majd a háromkerekű robogó, amelyekbe a Piaggio-konszern már jól bevált 125, illetve 250 köbcentis egyhengeres motorjai kerülnek majd.

Zöld sárkánygyík - Piaggio Beverly 500/motor/teszt/20050825zold.htmlTartósteszt - Piaggio NRG 50 Power/motor/teszt/20050825tartosteszt.htmlA kis vagány - Piaggio Typhoon X/motor/teszt/20050427akis.htmlFocimez-replika robogót mutatott be a Piaggio/motor/ujdonsag/20050502focimezreplika.htmlSzületett nőcsábász - Piaggio Liberty 125/motor/teszt/20050407egyelegans.htmlRobogó-offenzívát indít a Piaggio/motor/20041025piaggio.htmlMacska a tejútról - Piaggio X9 EVO/motor/teszt/20040912macska.html
0 Tovább

Utcai versenymotorok az Apriliától

A vadonatúj Tuono bemutatása után egy sor átdolgozott versenymotort tolt reflektorfénybe az olasz gyár. A választék 125 köbcentitől 1000-ig terjed.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051208aprilia4.jpg',50,50)Nagyobb képVadonatúj aszfaltszaggató az Apriliától/motor/ujdonsag/20051010vadonatuj.html

Aprilia RS 125

Az egyre ritkuló kétütemű versenymotorok egyik jeles képviselője ez a kis 125 köbcentis méregzsák, amely szerencsére nem tűnik el a süllyesztőben, hanem teljesen megújult külsővel és finomított technikával vág neki a 2006-os szezonnak. A 125-ös RS-t sokan csak a versenyzői ambíciókat dédelgető kamaszok paripájának titulálják, pedig egy átlagos motoros még ezt sem tudja kimotorozni zárt versenypályán. Erre jó lecke volt számunkra is a tavasszal megtartott apriliás versenykurzus, ahol ilyen gépekkel karistoltuk a Hungaroring aszfaltját egészen hihetetlen köridőket produkálva.

A 2006-os modell megörökölte nagyobb testvére, az RSV 1000 R kabátját, ami nagyon jól ál a kis 125-ös versenygépnek is. A vadabb külsőn túl az sem elhanyagolható szempont, hogy az új idomnak kedvezőbb a légellenállási tényezője, ami egy ekkora teljesítményű motor esetében másodperceket jelenthet körönként. Szintén újak a felnik és a radiális első fék is, amely a 320 mm-es tárcsával több mint elegendő a pillekönnyű kis gép megállításához. Az első teleszkópot finoman áthangolták, ám a hátsó lengőkar, felfüggesztés és az aluváz változatlan maradt, akárcsak a Rotax által szállított 124,8 köbcentis erőforrás. Az új RS-t fekete és fehér fényezéssel lehet megrendelni januártól, ára - az importőr tájékoztatása szerint - remélhetőleg nem változik a mostani modellhez képest, tehát 1,3 millió forint környékén lehet majd hozzájutni.

RSV 1000 R és Factory

Első blikkre ugyan alig látszik, ám az RSV és a finomabb alkatrészekkel felcicomázott Factory változat is jelentős átalakításon esett át. A 2006-os modellek új idomokat kaptak, nagyobb lett a légbeömlő nyílása, alacsonyabb lett a plexi, ám egy középső buboréknak köszönhetően ugyanolyan hatékony maradt. Szintén új a motor farokidoma és hátsó lámpája, amely a nemrég bemutatott Tuonoról lehet ismerős darab.

A műszaki tartalmat tekintve csak apróbb változtatásokkal találkozni: áthangolták az elektronikát, nagyobb kipufogószelepeket kapott a motor, továbbá új katalizátort dugtak a szintén átalakított kipufogórendszerbe. A fenti procedúrának köszönhetően összegyűlt néhány plusz lóerő, így jövőre már 143-at présel ki magából a 60 fokos, kéthengeres magnéziumblokk. Ugyancsak fontos változtatás, hogy már az alap, tehát az R változat is Öhlins első villát kapott, méghozzá nem is akármilyet, egy 43 mm-es átmérőjű titán-nitrit bevonattal ellátott darabot. Az átdolgozott RSV januártól lesz megrendelhető - fekete, piros és fehér színekben -, hazai ára egyelőre ismeretlen.

Természetesen megkapta a fenti módosításokat az RSV modellcsalád csúcsán elhelyezkedő Factory változat is, amely rátesz még egy lapáttal, s egy sereg exkluzív alkatrészt vonultat fel. Az Öhlins első villán túl, hátul is a svéd gyár egyik gyártmányával találkozhatunk, de látványosak még az , és az ugyancsak arany színben pompázó váz is. A fekete színben rendelhető Factoryn karbonból van az első és a hátsó sárhányó, továbbá a légbeömlő is, míg az ülést egy speciális, csúszásgátló bevonattal látták el.

Vadonatúj versenymotor az Apriliától/motor/ujdonsag/20050317vadonatuj.htmlIsmét együttműködhet a BMW és az Aprilia/motor/20050221ismet.htmlTovább vadították az Aprilia SR-t/motor/ujdonsag/20041115tovabb.htmlA Piaggio veszi meg az Apriliát/motor/gazdasag/20040908apiaggio.html
0 Tovább

Motor a jövőből: Vyrus 985 c34v

A nemrég bemutatott Vyrus 985 c34v térhálós vázában a Ducati 999-es motorja dolgozik, ám amit e köré sikerült építeni, az nem fogható semmihez.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051207vyrus.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

Ha valakinek nem cseng ismerősen a Vyrus márkanév, ne keseredjen el, ugyanis a kis olasz manufaktúrát csak néhány szerencsés gyűjtő és fanatikus motorrajongó ismeri igazán. A Riminiben székelő cég évente mindössze néhány tucat motort épít, így igencsak ritka madárnak számítanak a Yyrusok, ám ahol feltűnik egy, ott garantált a csődület.

A kínálat eddig egyetlen modellből -  - állt, ám a napokban bemutatkozott a Vyrus második saját fejlesztésű motorja, a 985 c34v. Az erőforrást ezúttal is a Ducatitól sikerült beszerezni, de az új modellben már az olasz gyár legerősebb - a 999-es Ducatikból is ismert - Testastretta blokkja dolgozik.

A kéthengeres, négyszelepes masinából 150 lóerőt hoztak ki a Vyrus mérnökei, ami vélhetően bőven elég a mindössze 157 kilós motor mozgatásához. A formai és technikai megoldásokat ezúttal is nehéz bármihez hasonlítani, ugyanis az első lengővillájával, elképesztő fékrendszerével és vázával a 985-ös Vyrus csak nyomokban emlékeztet nagyszériás társaira. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a csúcstechnikájú alkatrészekből megépített motorért 53 750 eurót, azaz több mint 13,5 millió forintot kérnek.

2006-os Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/200511162006os.htmlÚjabb limitált széria a Ducatitól/motor/ujdonsag/20041123ujabb1.html
0 Tovább

MotoGP: Roberto Locatelli magyar színekben

Magyarország egyetlen MotoGP-s csapata, a Team Toth Hungary a 2006-os világbajnokságra szerződtette a negyedliteresek között szereplő Roberto Locatellit.



Forrás: www.loca.itleftRoberto Locatelli honlapjahttp://www.loca.it/index.phpTóth Imre honlapjahttp://www.tothimi.com/main.php

Az olasz motoros 2000-ben megnyerte a 125 kcm-esek között a vb-sorozatot, tavaly pedig a harmadik lett a negyedliteres kategóriában. Locatelli idei szereplése - korábbi eredményeivel összehasonlítva - nem sikerült túl fényesen, ugyanis csak 61 pontot tudott összemotorozni, ami a 13. helyre volt elég összetettben. A csapat másik versenyzője, Tóth Imre jövőre is marad a nyolcadliteresek között, ahol idén a 21. helyen végzett a vb-sorozat végén.

A Team Toth Hungary jövő évi esélyeit tovább növeli, hogy sikerült teljes gyári támogatást kapnia az Apriliától a 250-esek között, míg a 125 köbcentis kategóriában fél-gyári támogatást nyújt az olasz motorgyár.

MotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek