Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Változnak a Dakar-rali szabályai

Richard Sainct és Fabrizio Meoni motorosok tragédiái arra késztették a Dakar-rali szervezőit, hogy változtassanak a szabályokon a versenyzők nagyobb biztonsága érdekében. A verseny ettől függetlenül is embertpróbáló lesz, ám ez továbbra sem tántorít vissza egy maréknyi magyar motorost.



Forrás: KTM/Herwig Peukerleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051206dakarktm2.jpg',50,50)Nagyobb képMagyar fenyegetés a Dakar-rali szervezőinek/auto/sporthirek/20051206magyar.htmlCharley Boorman a Dakarra készül/motor/20051026charley.htmlMár autóval sem lehet nevezni a Dakarra/auto/sporthirek/20050709marautoval.htmlMotorral a Dakaron - Nagy Péter és Varga Ákos a Csevegőszobában/vendegszoba/automotor/20041222motorral.htmlMotorral a Dakaron - Hermann Henrik a Csevegőszobában/vendegszoba/automotor/20050114hermann.html

Fabrizio Meoni januári tragédiája után a KTM vezetői még azt fontolgatták, hogy az osztrák gyár búcsút int a Dakar-ralinak, ám a versenyzés oly' mértékben hozzátartozik a márkához és annyi sikert köszönhet neki, hogy a menedzsment a maradás mellett döntött. A KTM [origo]-hoz eljuttatott közleménye szerint 2006-ban három gyári csapatot indítanak a Dakar-ralin az alábbi összeállításokban:

  1. Team Repsol, KTM Spanyolország
    Marc Coma, Jordi Duran, Giovanni Sala, Carlos de Gavardo
  2. Team Gauloises, KTM Franciaország
    Cyril Despres, Isidre Esteve, Michel Gau, Jean Casteu
  3. Team Red Bull, KTM USA
    Chris Blais, Kellon Walch

A versenyben való részvétel feltétele volt, hogy változtassanak a szabályokon, ezért a KTM a Dakar-rali szervezőivel közösen egy biztonsági tervet dolgozott ki, hogy csökkentsék a motoros versenyzőkre leselkedő veszélyeket. Ebben egyebek között 150 km/órás maximált sebesség és a motorosok nyakvédőkkel való ellátása szerepel.

Ugyancsak fontos változtatás, hogy rövidebbek lesznek a tankolások közötti szakaszok is: 2006-tól 350-ről 250 kilométerre csökkentették a töltőállomások távolságát. Erre azért volt szükség, mert az elmúlt versenyeken akár 50 liternyi üzemanyagot is elhasználhattak a motorosok egy-egy etapon, ami folyamatosan változó vezetési stílust és nagyfokú koncentrációt követelt. Az év elején induló viadalnak ismét számos magyar motoros résztvevője lesz: Varga Ákos, Kátai Péter, Hermann Henrik, Szilvási Péter mind KTM 660 Rallye Factory Replicával vágnak neki a sivatagnak.

Hazánkban járt a Dakar-vezérkar/auto/sporthirek/20050619hazankban.htmlSanyibá is kacérkodik a Dakarral/auto/sporthirek/rali/20050524sainz.htmlMegvan a VW harmadik Dakar-csapata/auto/autosmozi/20050517megvan.htmlLisszabonból rajtol a 2006-os Dakar/auto/sporthirek/20050512lisszabonbol.htmlLemondott a Dakar-rali sportigazgatója/auto/sporthirek/20050330lemondott.htmlKamion gázolt motorosokat a Dakar-ralin/auto/sporthirek/20050113kamion.htmlA KTM feladja a Dakart/motor/20050112aktm.htmlMeoni nélkül, Meoniért is folytatódik a Dakar/auto/sporthirek/20050111dakar.htmlA kétszeres győztes Meoni életét vesztette a Dakaron/auto/sporthirek/20050111aketszeres.html
0 Tovább

Létrával a csúcsra - Csepeles streetfighter

Már a motorkerékpáros jogosítványát sem a szokott módon szerezte: a kötelező feladatok teljesítése után a nyergen fejen állva száguldott el a vizsgabiztos előtt. Később motoros akrobata, majd motorversenyző lett Pingiczer István. Féjja Zsolt beszélgetett vele.



Forrás: Veterán Autó és MotorTavaly márciusban írtunk a Mókus néven, Pannóniájával és Simson Starjával "tróger-fighter" show-t bemutató Hercegh Balázsról. Ő hívott fel nemrég, és ajánlotta figyelmembe a tiszafüredi Pingiczer Istvánt. - Már a hatvanas-hetvenes években streetfighter volt, Csepeleket és Pannóniákat használt - mondta. Pingi - így becézik Istvánt - készségesen vállalta a beszélgetést.

Motoros pályafutása a Népligetnél kezdődött; ott lakott István mutatványos szüleivel. Bár édesanyja nem engedte, hogy fia is a cirkusz porondjára lépjen - megbeszélte a cirkuszigazgatóval, füllentse azt a fiúnak, nem elég tehetséges a pályához -, István saját szorgalomból . Így került a közeli Magyar Honvédelmi Sportszövetség (MHS) motoros akrobatacsoportjába, amely akkoriban a Népligetben, a mai FTC-pályán tartotta edzéseit.

Forrás: Veterán Autó és MotorA Pufi bácsinak becézett Fábián Endre szakosztályvezető és Kis Andor segédedző felfigyelt a kerékpárjával az utcán egykerekező tizenéves fiúra, és elhívták edzésükre. - Többet tudtam biciklivel, mint ők a motorjaikkal - emlékszik vissza Pingi, aki hamarosan a 15-20 fős csapat oszlopos tagja lett, egyedül ő mutatott be , miután csapattársa, Terdik László elhagyta az országot. Az MHS számtalan sportnapot rendezett akkoriban, Pingiék szerte az országban, több ezer néző előtt bizonyíthatták, mit tudnak. Amíg a motoros akrobaták felkészültek egy-egy műsorszámra, addig Pingi szórakoztatta a közönséget.

Magyar és külföldi példa híján maguk találták ki a trükköket: a nyergen való fejenállást, az egy lábon egyensúlyozást, a hanyattfekvést. Hol kilencen álltak egy motoron, hol . Talán a létrás akció volt a leglátványosabb, főleg akkor, amikor Pingi nemcsak felmászott, hanem hátra is fordult a tetején. Sajnos azonban a féltve őrzött fotók között egy sincs, amely ezt örökítette meg.

Forrás: Veterán Autó és Motor- A kormányrögzítő csavart nem szorítottuk meg, csak a gázt - meséli István. Nem mindenki tudott viszont az utóbbi két módosítás jelentőségéről, így fordulhatott elő, hogy Pingi csak a háromméteres létra tetején döbbent rá, nem tudja teste dőlésével irányítani motorját - a földön fekve, máskor a kukoricásban megállva gondolkozhatott, ki húzhatta meg a szándékosan lazán hagyott csavart. Szerencsére sosem sérült meg, malőr esetén mindig megismételte a produkciót. Sokkal nagyobb tapsot kapott.

Tizennégy-tizenöt Pannóniája és két darab 125-ös Csepelje volt az egyesületnek. - Gyakorlatilag szériaállapotúak voltak, annyit módosítottunk rajtuk, hogy az első és hátsó lábtartókat összekötöttük egy-egy trepnivel, hogy rá tudjunk állni. Mindegyik motornak volt rendszáma, hiszen a IX. kerületi Liliom utcából "lábon" kellett edzésre járnunk a Népligetbe vagy a budaörsi reptérre - mondja Pingi.

Forrás: Veterán Autó és Motor- Olyanok voltunk, mint egy nagy család, mintha mindannyian testvérek lettünk volna. Nem múlik el hét, hogy ne beszélnék a csapat valamelyik tagjával, legalább évente egyszer összegyűlünk, felidézzük a közös emlékeket - mutatja a csoportról készült fotókat István, és a lelkemre köti, legalább Nagy Rozália, Demeter Erzsébet, Schneider Zsuzsa, Kis Erzsébet, Szilasi Gabi, Ferenczy Ica, Mile Piroska, Czibi István, Sebők János, Szabalics József, Takács Béla, Ferenczy Tibor, Ivicsics József és Gábor, Erdei István és Glázer Tibor nevét feltétlenül említsem meg a cikkben.

Lassan megszűntek a sportnapok, 1972-ben a motoros akrobata csoport is feloszlott, a Magyar Honvédelmi Sportszövetségből Zalka Motoros Klub, Pingiből pedig krosszversenyző lett. Országos junior harmadik helyezésig vitte, senior kategóriában viszont nem érte el a kívánt eredményeket, ezért gyorsaságizni kezdett, később gokartversenyzőként is kipróbálta magát.

Forrás: Veterán Autó és Motor

Pingiczer Istvánnak ma motorja sincs, fél, hogy nem bírná ki mutatványok nélkül. Az ifjú tehetségeknek persze segít. - A Mókus úgy egykerekezik, hogy én mellette csak ipari tanuló lehettem volna - mondja. - Megbeszéltük, megtanítom neki a létrás produkciót, segítek átalakítani a motorját, rászerelem a létrát is. Azt azért ki fogom próbálni...

(Veterán Autó és Motor)

0 Tovább

Eső zavarta a MotoGP-s tesztelőket

Szerda este befejeződött Malajziában a MotoGP-s csapatok tesztelése. A harmadik napon a 250 köbcentis kategóriából felvándorolt Daniel Pedrosa volt a leggyorsabb.



leftPedrosa váltja Biaggit/motor/20051123motogp.htmlRossi legyőzte McRae-t/motor/20051121rossi.htmlRekordáron kelt el Rossi ruhája/motor/20051115rekordaron.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

Az utolsó idei tesztelés utolsó napja valószínűleg nem kerül a pilóták és csapatok kedvenc emlékei közé, ugyanis szokatlanul hűvös volt az idő, az eső is esett, így csak délután kezdődhetett el az érdemi munka a még helyenként vizes malajziai pályán. A nap leggyorsabb körét a negyedliteresektől átigazolt Daniel Pedrosa teljesítette új Hondája nyergében, míg a második legjobb csapattársa, az amerikai Nicky Hayden volt.

A hétszeres világbajnok Valentino Rossi szerda délután "csak" a kilencedik leggyorsabb tudott lenni, ám a yamahásoknak nincs okuk elkeseredni, ugyanis a háromnapos tesztelés alatt az olasz bajnok motorozta a leggyorsabb (2'02.61) köridőt. Rossi csapattársa, Colin Edwards az utolsó nap délutánján végre kipróbálhatta a 2006-os versenygép prototípusát, és akárcsak Valentino, ő is a motor nagyfokú stabilitását emelte ki a teszt után. Ezzel véget ért az idei tesztidőszak, a mezőny szépen szétszéled pihenni, karácsonyozni, hogy januárban minden kezdődjön elölről.

A szerdai edzésnap nem hivatalos eredményei:

1. Daniel Pedrosa (SPA) Honda, 2'02.77
2. Nicky Hayden (USA) Honda, 2'02.79
3. Marco Melandri (ITA) Honda, 2'02.86
4. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki, 2'02.93
5. John Hopkins (USA) Suzuki, 2'03.10
6. Carlos Checa (SPA) Honda, 2'03.39
7. Colin Edwards (USA) Gauloises Yamaha Team, 2'03.61
8. Casey Stoner (AUS) Honda, 2'03.70
9. Valentino Rossi (ITA) Gauloises Yamaha Team, 2'03.85
10. Toni Elias (SPA) Honda, 2'03.95
11. Randy du Puniet (FRA) Kawasaki, 2'04.27
12. Chris Vermuelen (AUS) Suzuki, 2'04.50
13. James Ellison (GBR) Yamaha, 2'05.00

Rossi elégedett a 2006-os versenygépével/motor/20051129rossi.html
0 Tovább

Quad és motor keveréke

A Burdeli 625L névre keresztelt járgány jó példa arra, hogy milyen érdekes dolgok születhetnek, ha pár kreatív fiatal összeáll "barkácsolni".



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051201burdeli1.jpg',50,50)Nagyobb képA Burdeli Tech honlapjahttp://www.brudelitech.com/

Néhány norvég fiatalember úgy döntött - különböző egyetemek elvégzése után -, hogy időt és pénzt nem spórolva olyan járműveket építenek, amelyekről korábban csak fantáziáltak. Legújabb kreálmányukat nehéz bárhova is besorolni, ugyanis egy motor és egy quad összeépítéséből valósult meg.

A Burdeli 625L hátsó része és motorja egy KTM 625 SMC supermotóról származik, ám az eleje már saját fejlesztés: a dupla érdekessége, hogy ugyanúgy lehet vele dönteni mint egy rendes motorral (beállítástól függően akár 45 fokban), ám a két keréknek köszönhetően olyan stabilitással rendelkezik a járgány, mint egy quad.

A gyártók szerint a Burdeli 625L mind a városban, mind terepen megállja a helyét és semmihez sem hasonlítható vezetési élményhez juttatja azt a szerencsést, aki a nyeregben csücsül. A dolognak sajnos van egy szépséghibája is, mégpedig az ár: a különleges technika és az alacsony gyártási darabszám miatt 20 ezer eurót (mintegy ötmillió forintot) kérnek a háromkerekű motorért.

KTM quad a láthatáron/motor/ujdonsag/20050509ktmquad.html
0 Tovább

FÉSZ: Plüssállatok motoron

November utolsó vasárnapján több tízezer motoros gyűlt össze a dél-afrikai Johannesburgban, hogy részt vegyen egy jótékonysági felvonuláson.



Férfi Szalonnázó/auto/20051107ferfi.html

Az első Toy Run találkozót közel negyed évszázada, 1983-ban szervezte egy kis dél-afrikai motoros klub, hogy karácsonyi ajándékokat gyűjtsön rászoruló gyerekeknek. Azóta minden évben megtartják a felvonulást, és a dolog népszerűségét jelzi, hogy a résztvevők száma a kezdeti párszáz, majd ezerről több tízezerre duzzadt: az idei guruláson - amit november utolsó vasárnapján tartottak - közel 45 ezer motoros gyűlt össze a világ minden tájáról játékokkal megrakodva.

Forrás: MTIForrás: MTI

Az  - főként plüssfigurákat - gyermekjótékonysági intézmények kapják, hogy a rászoruló gyermekeknek is azt jelentse a karácsony, mint szerencsésebb társaiknak.

[origo]/MTI

FÉSZ: Motorkerékpár szemétből/motor/20051129fesz1.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek