Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bukósisak visszapillantó tükörrel

Egy angol sisakgyártó cég tíz év alatt olyan bukósisakot fejlesztett ki, amelyben egy egyszerű száznyolcvan fokos tükörrendszer segítségével a motoros láthatja, mi történik a háta mögött.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0511/20051121bukosisak2.jpg',50,50)Nagyobb képBukósisakba épített műszerfal/motor/ujdonsag/20050304bukosisakba.htmlRekordáron kelt el Rossi ruhája/motor/20051115rekordaron.htmlNyakvédő gallér motorosoknak/motor/20051102nyakvedo.html

A motorkerékpárok visszapillantó tükrével kapcsolatban az egyik fő probléma az, hogy viszonylag kis méretük és elhelyezkedésük miatt a vezető csak korlátozottan látja, mi történik a háta mögött. A másik gond, hogy tükrök átvehetik a motor rezgéseit, tovább korlátozva a hátralátást.

A mögöttes forgalom szemmel tartására fejlesztette ki a Reevu nevű, brit tulajdonban lévő motoros sisakokat gyártó cég azt a 180 fokos tükörrendszert, amelynek segítségével a motoros háta mögötti tér szinte teljes mértékben beláthatóvá válik.

Mivel a bukósisak elsődleges célja a motoros életének védelme, ezért a tervezésnél fontos szempont volt, hogy a tükrök törhetetlenek legyenek. A sisak héjszerkezete alatt elhelyezett rendszer a plexi mögött és a sisak tarkóján elhelyezett tükrök között teremt kapcsolatot, és működési elve a periszkópéhoz hasonlítható.

Mindenütt jó, de legjobb motorozni

A körülbelül tíz év alatt kifejlesztett tükörrendszerrel készülő sisakokat Olaszországban, kézzel szerelik össze, és először 2006 tavaszán kerülnek a boltokba Angliában, körülbelül 85 ezer forintos áron.

Suzuki Hayabusa négy keréken/motor/20051121suzuki.html2006-os Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/200511162006os.htmlÚj túramotor a Moto Guzzitól/motor/ujdonsag/20051115ujturamotor.htmlItthon forgatta új reklámfilmjeit a Suzuki/motor/20051114itthon.html
0 Tovább

Suzuki Hayabusa négy keréken

Szabó Attila motor-, és Palik László autóversenyző nem mindennapi teszten vettek részt a Hungaroringen, amikor a csípős novemberi időjárás ellenére kipróbálták a Suzuki Sport Europe egyedi formaautóját.



A Suzuki Sport Europe meghívásának köszönhetően tesztelhette a két közismert magyar versenyző azt a különleges sportautót, amelynek motorja a Suzuki leggyorsabb szériamotorjából, a Hayabusából származik. A Hungaroringen tartott teszten jelen volt a Magyar Suzuki Rt. vezérigazgatója, Kazuhisa Toda is, akitől megtudhattuk, hogy a speciálisan megtervezett és kivitelezett versenygépeket elsősorban kezdő, a formaautókkal ismerkedő pilóták számára fejlesztették gyakorlási célokra. További érdekesség, hogy Japánban bajnokságot is rendeznek ebben a kategóriában.

Forrás: Team SuzukiForrás: Team SuzukiForrás: Team Suzuki

Szabó Attila, a Team Suzuki csapatvezetőjének elmondása szerint a Hayabusa két keréken is meghökkentő ereje, mintha mit sem változott volna, és bár az időjárásnak köszönhetően a gumik nem érték el az üzemi hőmérsékletet, meglepően kiegyensúlyozott és erőteljes menettulajdonságokkal rendelkezik az autó. Palik László, az egyiptomi Fáraó-ralinn, a tereprali Világkupa ötödik futamán második helyet megszerző magyar páros tagja is hasonló élményekről számolt be. A Palik-Darázsi kettős természetesen folytatni kívánja eddigi remek sorozatát, így nem csoda, hogy tapasztalatszerzés céljából minden adódó lehetőséget kihasználnak, ami a technikai sportokkal kapcsolatos.

(Team Suzuki)

0 Tovább

Halálos baleset a Makao GP-n

Az elmúlt hétvégén tartották az 52. híres-hírhedt Makao Grand Prix-t. A versenyprogramban, amelynek része volt a 39. Motoros Grand Prix is, újfent súlyos baleset történt.



A makaói pálya, amely évről évre otthont ad az FIA Túraautó-világbajnokságának, és egy sor más rangos autóversenynek így november közepén, a motorosok számára rendkívül veszélyes terep. Sajnos ez idén is bebizonyosodott, ugyanis a szombat reggeli bemelegítő edzésen a 45 éves francia Bruno Bonhuil halálos balesetet szenvedett.

F

A verseny melegítő köre után hat európai versenyző kitolta a motorját a rajtrácsról, ezzel is szolidaritást mutatva Bonhuil halálával kapcsolatban. A versenyt a 32 éves brit Michael Rutter nyerte meg John McGuinness előtt. Rutter ezzel a győzelmével beállította Ron Haslam 1987-es rekordját, ugyanis hatodszorra diadalmaskodott.

(BR Organisation)

0 Tovább

Szászországi variabútor - MZ ES175

Az MZ talán jobban hozzátartozott a néhai NDK utcaképéhez, mint a lakótelep vagy a Trabant. Nálunk a szögletes ES/2 sorozattal lett igazán népszerű az "emcett", de már korábban is készültek jó típusok. Egy első szériás ES175 kapcsán az egész típuscsalád históriáját felidézi Ocskay Zoltán.



Leletmentés

Forrás: Veterán Autó és MotorLuxusjármű a Trabant? Nagyon is. Persze, megfelelően kell számolni, és jó alaposan visszatekerni a naptárt. Mondjuk, 1961-be. Nézzük csak. Egy új Trabant ára 7843 márka, egy oldalkocsis motorkerékpárt, legyen MZ ES250, már 4460-ért megvehetünk. Feleakkora hengerűrtartalom, majdnem fele ár.

A kétajtós csoda 7,8 liter keveréket pusztít száz kilométerenként, a Stoye oldalkocsis ES 6 literrel is beéri. Ha az adót, biztosítást, szervizköltségeket összevetjük, évi 617 márka áll szemben 994 márkával. Amennyiben évi 15 ezer kilométert teszünk meg kedvenc járművünkkel, egy Trabant 3145 márkával terheli a családi kasszát, az ES250 viszont már 2357 márkából teljesíti kívánságainkat.

Hogyan lehet még jobban spórolni? Ne gondoljon autóra, felejtse el az oldalkocsit, és érje be 250-es helyett 175-össel. Kívülről senki sem veszi észre a motorkerékpárok közötti különbséget, az oldalkocsi meg csak nyűg, különben is, ha már két méter széles a járművünk, legyen fedél a fejünk felett. Az ES175 valóban olcsó jószág, 2500 márkáért megvehető, s amennyiből a Trabanttal 10 ezer kilométert autózunk, az oldalkocsis 250-essel 15 ezer kilométert motorozunk, a 175-össel közel 22 ezer kilométert hajthatunk le utasunkkal.

Az egykori keletnémet munkásállamban sokan gondolkodtak így, ennek is köszönhető, hogy a gyártás mindössze öt éve alatt több mint 43 ezer darabot készítettek az ES 175-ösből. A 10 (más források szerint 11) lóerős teljesítmény komoly különbség volt a még a DKW-időket idéző RT125 alig több mint 6 lóerejéhez képest, és csak szerény elégtétel lehetett egy 14,5 lóerős ES250-es gazdájának, hogy kigyorsításkor vagy az autóúton finoman elhúzhat a külsőre szinte ugyanolyan motorkerékpárt vezető ES175-tulajdonos mellett.

Forrás: Veterán Autó és Motor

Magyarországon az MZ ES kezdeti szériái szinte ismeretlenek. Nem importálták őket, elsősorban, mert versenytársak lettek volna a hazai gyártású Pannóniákkal, Danuviákkal szemben. A ma fellelhető példányok többsége a hetvenes években, az NDK-ban dolgozó, tanuló diákok révén jutott az országba, a céltudatos magánimport az utóbbi években kezdődött, jobbára Romániából származó darabokkal.

0 Tovább

2006-os Ducati újdonságok

A már korábban leleplezett Xerox-replika és ST3s után azért még marad néhány nagyon érdekes meglepetése a Ducatinak a Milánói Motorszalonra, elvégre hazai pályán kell bizonyítani.



Forrás: Ducatileftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0511/20051116ducati7.jpg',50,50)Nagyobb képDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu

Az olasz motorgyárnak megvan az a jó szokása, hogy évről-évre kiad egy replikát a Superbike világbajnokságon bizonyító versenygépeiről, amelyek gyűjtők és a márka fanatikus rajongóinak a garázsaiban landolnak. Idén ugyan nem jött össze a vb-n az első helyezés, ám ez vélhetően nem fog semmit csorbítani a Xerox-replikák használhatóságán, amelyek egy az egyben megörökölték a gyári versenygépek fényezését. A limitált sorozat műszaki alapját a 999R sportmotor adja, ami azt jelenti, hogy a legfinomabb alkatrészekkel találkozni mindenütt: a radiális fékeket a Brembo, a futómű komponenseit pedig az Öhlins szállítja. A gyönyörű motorhoz jár még egy versenykit is, amellyel tovább lehet fokozni a teljesítményt és a kezelhetőséget a hétköznapi használat rovására.

Forrás: DucatiA Xerox-replikákkal egy időben - a birminghami motorkiállításon - mutatkozott be az ST3s ABS, amely a már jól ismert túramotor igényesebb kiadása. Az alap ST3-hoz képest az s-kivitel már TiN kezelésű Showa villával dicsekedhet elöl, míg hátul egy Öhlins rugóstaggal találkozni. Szintén újdonság, hogy a háromküllős felnik helyett ötküllőseket pakoltak a motor alá, és ha már itt tartunk, akkor a névben is kihangsúlyozott blokkolásgátlóról se feledkezzünk meg. A 992 köbcentis, háromszelepes blokkhoz nem nyúltak, így az s-kivitel gazdája is 107 lóerővel gazdálkodhat majd a kalandozásai során.

Forrás: DucatiÉs akkor következzenek a legfrissebb újdonságok, amelyekről a november közepén nyílt Milánói Motorszalonon rántották le a leplet. Az első bringa új szegmenst hivatott meghódítani a Ducati számára, ugyanis a Hypermotard egy betyárkodásra épített supermoto. Az olasz gyár szerencsére a tőle megszokott igényességgel építette meg első supermotóját, így Öhlins futóművel, Marchesini felnikkel és radiális Brembo fékekkel találkozni a filigrán kis masinán. A térhálós vázba egy ezres Desmodue blokk került, amelynek 100 lóereje 220 km/órás végsebességet garantál. A Hypermotard egyelőre csak mint tanulmány mutatkozott be Milánóban, azonban a motor kidolgozottsága alapján már számolni lehet a hónapokat, hogy mikor fog felbukkanni valami nagyon hasonló a kereskedésekben.

Forrás: DucatiAz S4Rs Monster már egy egészen más tészta, ugyanis a már jól ismert csupasz modellcsalád hagyományait folytatja eddig soha nem látott technikával kitömve. Az acél csővázba az olasz gyár egyik legjobb motorját, a 998 köbcentis Testastretta blokkot pakolták, amelynek teljesítményét 130 lóerőre fogták vissza az illem kedvéért. A kékvérű motor mellé természetesen a legjobb kiegészítők dukálnak, Brembo fékek, Öhlins futómű, Marchesini felnik, egyértelmű, hogy ez a paripa sem lesz olcsó mulatság. A mindössze 177 kilós S4Rs három színben - piros, fehér, és fekete - lesz rendelhető, hazai áráról egyelőre nincs információ.

Forrás: DucatiSzintén a Monster modellcsaládot gazdagítja az új S2R 1000, amely a 803 köbcentis S2R és az ezres S4R közötti rést hivatott betömni. A S2R 1000 nevéből már ki is lehet sakkozni, hogy mekkora motorral van dolgunk: jelen esetben a már jól ismert 992 köbcentis, kétszelepes DS blokkot építették a Monsterbe, amely - hasonlóan a nagyobbik Multistradához - 95 lóerőt produkál nyolcezres motorfordulat mellett.

MotoGP: Gibernau a Ducatinál folytatja/motor/20051108motogp.htmlMichael Schumacher Ducatit tesztelt/motor/20051024michael.htmlLimitált retro modellek a Ducatitól/motor/ujdonsag/20050531limitalt.htmlA Ducati teszteli a Desmosedici RR utcai változatát/motor/20050518aducati.htmlÚjabb limitált széria a Ducatitól/motor/ujdonsag/20041123ujabb1.htmlA chopper lemaradt - 2005-ös Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/20040922achopper.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek