A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Valentino Rossi, a világ legismertebb motorosa csütörtökön immár harmadszor tesztelte a Forma-1-es Ferrari versenyautóját a mugellói pályán.
leftTalmácsi ötödik, Rossi világbajnok lett Malajziában/motor/20050925talmacsi.htmlDiplomát kapott ajándékba Rossi/motor/20050601diplomat.htmlMotoros caféhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=95455
A hétszeres világbajnok motorversenyző 20 kört tett meg az F2005 jelzésű géppel. A pályacsúcsot Michael Schumacher tartja 55.999 mp-cel, Rossi 58 mp körüli időket ért el.
Az olasz klasszis jelenlegi szerződését a napokban hosszabbították meg egy évvel, ám elképzelhető, hogy 2007-ben négy kerékre vált. A média időről időre előszeretettel játszik el azzal a gondolattal, hogy ő lehetne a hétszeres világbajnok Michael Schumacher utódja a csapatnál. Annál is inkább, mert Alberto Ascari 1953-ban aratott diadala óta az olaszoknak nem volt világbajnokuk az autósport elitjében.
A 26 éves versenyző előbb vb-győztes lett a 125 és a 250 kcm-esek között, majd a királykategóriára váltott, ahol 2001 óta öt vb-címet szerzett, előbb az akkor még létező 500 kcm-ben, majd négyszer az azt felváltó MotoGP-ben.
F1: Fisichella Rossit piszkálja/auto/sporthirek/f-1/20051020f1fisichella.htmlF1: Rossinak nincs ideje a Ferrarira/auto/sporthirek/f-1/20050916f1rossinak.htmlRossi a Ferrari tesztpilótája lehet/auto/sporthirek/f-1/20050811rossi.htmlRossi átigazol a Forma-1-be/motor/20050513rossi.html
A Suzuki középkategóriás V2-esének népszerűségét jól bizonyítja, hogy ez már a második olvasói tesz. Jelen írás készítője 2 év és 30 ezer km tapasztalatát osztja meg velünk
Miért pont SV-t?leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0511/20051109suzukisv.jpg',50,50)Nagyobb képBelépő a nagyok közé - Suzuki SV 650S/motor/azenmotorom/20050426kozos.htmlEgy nagyon jó magyar- nyelvű SV-oldalhttp://www.svmedia.hu
2003 nyarán, miután 2 évet töltöttem első motorom nyergében, ami egy 125-ös 2 ütemű Aprilia sportgép volt, elhatároztam hogy itt az idő a váltásra. Nem mondtam magam nagyon tapasztalt motorosnak, de nagyon bejött az érzés, és megfogott ez az egész életstílus. Akkoriban még nem nagyon tudtam mi a különbség egy V2-es és egy sor4-es motor közt, de valahogyan tudtam, hogy nekem ez a motor kell. Nem volt igazából alkalmam kipróbálni egyik motort sem, így tulajdonképpen a puszta adatok és a motorelrendezésről alkotott képem döntött. A választásom jó volt: SV 650S.
Első körök
2003 novemberében vettem át az ezüst színű Suzukimat, és már az első kilométereken éreztem, hogy egymásra találtunk. Kicsit hideg volt ugyan, de nagyon jó érzés volt, egy V2-es paripa nyergében ülni. A bejáratás után, amit szakszerűen végigcsináltam, jött az igazi tesztelés. Elég kezes kis motort sikerült választanom, ami azért erőhiányban sem szenved. Az tény hogy ez egy sport-túra gép és nem egy GSX-R, de nem is ezért vettem. Számomra egy olyan motor kellett, ami megállja a helyét hosszabb túrákon is, de lehet vele haladni is. Ezzel a géppel ez teljesül is. Számomra bőven elég ez a 72 lóerő, bár természetes, hogy elviselnék többet is, de valahogy nem kell. Nem érzem azt, hogy kevés lenne. A nyomatékgörbe is bizonyítja, hogy ez a motor nem csak hétezres fordulat fölött él, hanem már három-négyezertől húz. Nem kell állandóan fordulaton tartani, és ezáltal nagyon kezelhető lesz. Persze a másik tényező a motorfék, ami fontos, ugyanis elég erős. Ez okozhat meglepetéseket kanyarban visszaváltáskor, tehát aki kezdőmotornak veszi, annak célszerű tartani a fokozatosságot.
Használhatóság
Az első párezer kilométert csak kisebb túrákkal töltöttem, és ismerkedtem a motorral. A tapasztalatom az volt, hogy ez egy univerzális motor, vagyis tulajdonképpen mindenre jó. Ebből mondjuk az is következik, hogy semmiben sem a legjobb. Városi használat is elképzelhető vele, egy darabig kényszerből futárkodnom is kellett pár hétig Budapesten. Egy idő után elég fárasztó, de azt hiszem ez minden motorral így lenne, hacsak az nem egy robogó. Természetesen nem erre találták ki, hanem inkább túrázásra. Az első beruházásom az volt, hogy tettem rá egy túradobozt, hogy ne kelljen hátizsákkal szórakozni. Ez praktikus volt túrázásnál is meg kisebb gurulásokkor is. Többször megjártuk a mocival Szlovákiát, és azt kell mondjam napi 300-400km, azaz a középtáv simán teljesíthető. Persze azért 100-150 kilométerenként célszerű beiktatni egy-egy pihenőt, mert a hátsóm hamar elfárad.
A testtartást is meg kellett tanulni, mert az első párezer kilométeren a csuklóm teljesen elzsibbadt. Most már egyáltalán nem érzem. Ami a hátsó ülést illeti, azt mondják rá, hogy nem túl kényelmes. Hát én utassal is mentem nagyobb távokat és nem volt rá panasz. Persze biztos mérettől függ ez is. Biztos nem egy csopper, de talán nem is egy sportmotor üléspozíció. Tehát minden további nélkül el merek vele indulni utassal túrázni párszáz kilométerre. De több ismerősöm is van, akik mentek már le vele Olaszországba és Horvátországba probléma nélkül. Kanyarogni pedig egyszerűen valami fantasztikus élmény vele. Ugyebár a V2-es erőforrás jóval keskenyebb, mint egy soros gép, így az egész motor karakterisztikája más. Jó a súlyelosztás is, így nagyon jól viselkedik.
A kétszeres világbajnoki második Sete Gibernau 2006-ban a gyorsaságimotoros-vb elitkategóriájában, a MotoGP-ben szereplő Ducati csapatánál folytatja pályafutását.
leftMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html
Az elmúlt három szezonban a Movistar Hondánál versenyző 33 éves spanyol 2003-ban és 2004-ben lett második a sorozatban, ám idén a várakozásoktól messze elmaradt és csak hetedikként végzett összetettben.
"Rengeteg nehézségem volt idén, ezért döntöttem úgy, hogy váltok. A Ducatinál nagyon profi és lelkes gárda dolgozik a sikerekért, így közösen szép eredményeket érhetünk el" - mondta Gibernau, aki a vasárnapi, valenciai zárófutamon az élről kezdhette a versenyt, ám már a viadal elején kiesett motorhiba miatt.A spanyol motoros a távozó honfitárs, Carlos Checa helyét veszi át a Ducatinál, amelynek másik pilótája jövőre is az olasz Loris Capirossi lesz.
A 2006-os modellévben bemutatkozó újdonságok sorát a legkisebb és a legnagyobb gépcsoportban kezdi a KTM, ugyanis az új fényezéssel gazdagodó 990-es Superduke mellett egy kis 50 köbcentis supermoto is csatasorba áll.
A streetfighter kategória egyik legizgalmasabb motorkerékpárja, a KTM 990 Superduke ezentúl a narancssárga és a fekete szín mellett titanium fényezéssel is rendelhető. Az újfajta, fémhatású festés még egyedibbé teszi a különleges formatervű V2-es megjelenését.
A supermoto-láz a legkisebbeknél is kitört, ezért a KTM mini-motorok palettáját mostantól kezdve egy ötven köbcentiméteres supermoto bővíti. A 6-11 éves gyerekek számára készült 50 SM ülésének magassága 650 és 675 mm között állítható, így a motor együtt "nőhet" a gyerekkel. A vízhűtéses, elöl-hátul tárcsafékes 50 SM-et teljesítménye kategóriája leggyorsabbjai közé emeli.
KTM quad a láthatáron/motor/ujdonsag/20050509ktmquad.html
A motoros gyorsasági világbajnokság 125 köbcentiméteres géposztályában versenyző Talmácsi Gábor, csapattársa, a finn Mika Kallio és a svájci Thomas Lüthi áll a pódiumon a Nemzetközi Motorkerékpár-szövetség (FIM) hivatalos díjkiosztóján 2005. november 6-án.
Talmácsi a Hondánál folytatja/motor/20051107talmacsi.htmlTalmácsi sporttörténelmet írt/motor/20051106talmacsi.html
Utolsó kommentek