A nemrég bemutatott Vyrus 985 c34v térhálós vázában a Ducati 999-es motorja dolgozik, ám amit e köré sikerült építeni, az nem fogható semmihez.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051207vyrus.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

Ha valakinek nem cseng ismerősen a Vyrus márkanév, ne keseredjen el, ugyanis a kis olasz manufaktúrát csak néhány szerencsés gyűjtő és fanatikus motorrajongó ismeri igazán. A Riminiben székelő cég évente mindössze néhány tucat motort épít, így igencsak ritka madárnak számítanak a Yyrusok, ám ahol feltűnik egy, ott garantált a csődület.

A kínálat eddig egyetlen modellből -  - állt, ám a napokban bemutatkozott a Vyrus második saját fejlesztésű motorja, a 985 c34v. Az erőforrást ezúttal is a Ducatitól sikerült beszerezni, de az új modellben már az olasz gyár legerősebb - a 999-es Ducatikból is ismert - Testastretta blokkja dolgozik.

A kéthengeres, négyszelepes masinából 150 lóerőt hoztak ki a Vyrus mérnökei, ami vélhetően bőven elég a mindössze 157 kilós motor mozgatásához. A formai és technikai megoldásokat ezúttal is nehéz bármihez hasonlítani, ugyanis az első lengővillájával, elképesztő fékrendszerével és vázával a 985-ös Vyrus csak nyomokban emlékeztet nagyszériás társaira. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a csúcstechnikájú alkatrészekből megépített motorért 53 750 eurót, azaz több mint 13,5 millió forintot kérnek.

2006-os Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/200511162006os.htmlÚjabb limitált széria a Ducatitól/motor/ujdonsag/20041123ujabb1.html