Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Újabb versenyző búcsúzik a MotoGP-től

Alex Barros után egy újabb MotoGP-s pilóta csatlakozik 2006-ban a Superbike világbajnoksághoz: az olasz Roberto Rolfo idén a Scuderia SC Carrachi csapat Ducatiját fogja kergetni.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0601/20060103robertoro.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

Tart a nagy átrendeződés a gyorsasági motorsport világában is: Alex Barros után a tavaly Ducatival versenyzett Roberto Rolfo jelentette be, hogy az idei szezonban a Superbike világbajnokság futamain fog rajthoz állni. Az olasz versenyző a Scuderia SC Carrachi csapathoz írt alá, így legalább a márka nem változott, marad a Ducati.

Konkrét információ ugyan még nem látott napvilágot az ugyancsak szerződés nélkül maradt MotoGP-s Max Biaggival kapcsolatban, azonban a SuperbikePlanet egy érdekes pletykát szellőztetett meg nemrégiben: az angol szaklap szerint a jó öreg Max is a Superbike vb-n folytatja a Suzuki színeiben, így Troy Corser csapattársa lehet.

Barros Superbike-ra vált/motor/20051227barros.html
0 Tovább

MotoGP: bárki Rossi bőrébe bújhat

A Yamaha európai részlege Rossi-replika bőrruhákat dob piacra. A kék-neonsárga színű egyrészes versenyruhán ott virít az olasz versenyző rajtszáma és kedvenc szimbólumai.



leftTovábbi részletek a ruhárólhttp://www.yamaha-motor-europe.com/accessories_parts/accessories/acc_details.jsp?grpId=402&productId=1832$1$R-Series&year=-1&pageNr=1&accessoryId=90791

A Yamaha nem győz elég bőrt lehúzni világbajnok motorversenyzőjéről, amit ezúttal szó szerint kell érteni. A replika motorok után a rajongók számára most elérhetővé vált Rossi bőrruháját is, pontosabban annak pontos mása. A kék-neonsárga ruhán természetesen ott van a 46-os rajtszám, a Dainese és a Yamaha lógója, tovább Valentino kedven szimbólumai is.

Egy szerencsés - és anyagiakban vélhetően nem szűkölködő - brit egyébként nemrégiben Rossi egyik valódi versenyruhájához jutott, amit egy jótékonysági árverés keretében adtak el. A sérült gönc rekordáron kelt el, ugyanis közel 10 millió forintnak megfelelő összeget adtak ki érte.

Rekordáron kelt el Rossi ruhája/motor/20051115rekordaron.html
0 Tovább

Határ(őrségi)eset - CZ125C

Kissé viseltesen, de szinte teljesen gyári állapotban bukkant fel egy CZ125-ös, amely éppúgy az ötvenes évek jellegzetes kismotorja volt, mint a hazai utakon gyakoribb Csepel 125. A cseh fegyvergyár termékét Ocskay Zoltán mutatja be.



Leletmentés

Forrás: [origo]Szerencsére még mindig előkerülnek olyan eredeti állapotú motorkerékpárok, amelyeket nem érdemes restaurálni, mert a konzervált gyári külső többet mesélhet a szakértő utókornak, mint a leggondosabban felújított példány csillogó burkolata. Íme egy CZ 125-ös, amelyet Karnok Attila fedezett fel.

Korábbi gazdája a határőrségnél szolgált hivatásos katonaként, és sajnos már nem tudja elmesélni, mikor és hogyan jutott hozzá. A motor hosszú éveket töltött egy fészerben, szerencsére nem érte túl sok nedvesség, így csak a krómozott alkatrészeket fogta meg a rozsda.

A gumik kopottak, de eredetiek (Barum Super Sport 19-2,75), a kormánymarkolat és az ülésborítás ugyancsak. Utóbbi kapcsán megjegyzendő, ezen a típuson általában gumitálcás ülést használtak, a puha tömésű bőrnyereg ritkaságnak számít. A kilométeróra szerint alig több mint 22 ezer kilométert futott a CZ, s a motor állapota igazolja is ezt az adatot.

Forrás: Veterán Autó és MotorHa alaposan megvizsgáljuk a CZ 125-ös konstrukcióját, látható, korának tipikus gyermeke, amely erősen hasonlít számos német és osztrák modellre, miként a mi Csepelünk is. A rövid első teleszkóp és a hátsó bakteleszkóp 1950-ben, e motorkerékpár bemutatásakor korszerű jegynek számított, a szépen formázott, áramvonalas motorblokk egységes vonalát nem engedték megtörni a 18 mm-es Jikov karburátorral, ezért fedél alá bújtatták. Hasonló terveket Csepelen Jurek Jenő készített, még 1946-ban, ám sajnos nem sikerült elfogadtatnia őket a későbbiekben.

A típust 1950 és 1953 között gyártották, 125-ös és 150-es változatban. A két kivitel között alig volt eltérés, a nagyobbnak 5 mm-rel szélesebb a furata, valamivel kisebb a sűrítése és persze jobb a teljesítménye (5,6, illetve 6,5 LE). Elődjeik a merev vázas 125B és 125T voltak, a B központi rugós első villával, a T teleszkópvillával, innen a betűjel.

Forrás: Veterán Autó és MotorAz első C modellek még "merev" vázzal készültek, de 1951-től már mindnek rugózott a hátsó kereke. Emiatt a típusnévhez a ZP betűket csatolták (zadní perovaní = hátsó rugózás) a gyári dokumentumokban. Magyarországra importálták is ezeket a motorkerékpárokat, de nem túl jelentős mennyiségben, részben mert nem tudott eleget szállítani a csehszlovák gyár, és talán nem is akartak konkurenciát teremteni a Csepelnek. Ugyancsak szállították Magyarországra a háromkerekű CZ-t, amelyben a 150-es motor szolgáltatta a hajtóerőt.

Forrás: Veterán Autó és Motor

Érdekes összehasonlítási lehetőség, hogy 1954-ben a 125C-t felváltotta a későbbi "kiskerekűek" formáját bevezető, hátsó lengőkaros, hidraulikus lengéscsillapítókkal szerelt Jawa-CZ125 és 150, a 351-es széria, amelyhez hasonló versenytársat csak 1958-ban állított a Danuvia.

(Veterán Autó és Motor)

0 Tovább

Barros Superbike-ra vált

Tizenhat év után elhagyja a gyorsaságimotoros-világbajnokságot Alex Barros. A brazil pilóta a Superbike-sorozatban folytatja pályafutását. Döntését azzal magyarázza, hogy nem kapott igazán jó ajánlatot a MotoGP-ben.



MotoGP: árverésen Capirossi sisakja/motor/20051214motogp.htmlMotoGP: Roberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.htmlRossi elégedett a 2006-os versenygépével/motor/20051129rossi.html

"Úgy nem akarok versenyezni, hogy nincs esélyem a sikerre. A célom mostantól az, hogy világbajnok legyek a Superbike-ban" - nyilatkozott a helyi médiának.

Barros négyszer - 1996-ban, 2000-ben, 2001-ben és 2002-ben - volt negyedik a gyorsaságimotoros-vb legmagasabb kategóriájában, hét futamot nyert meg, összesen 31 versenyt fejezett be dobogós helyen és öt alkalommal rajtolhatott az élről. Idén nyolcadikként zárta a sorozatot.

0 Tovább

Elkészült a 2006-os Alpok-Adria versenynaptár

Az Alpok-Adria Bajnoki motorversenyek rendezői összeállították a 2006-os bajnokság véglegesnek tekinthető versenynaptárát, amely szerint ismét három fordulót rendeznek hazánkban.



Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Elkészült a Magyarországon is az egyik legnépszerűbb motoros versenysorozat jövő évi naptára: a véglegesnek tekinthető programtábla szerint kilenc forduló lesz, amelyből hármat tartanak hazai pályákon. A Hungaroringen április végén illetve szeptember elején rendeznek futamokat, míg a Pannóniaringre június első hétvégéjén látogat el a versenysorozat.

Dátum

Pálya

Ország

2006 04 29-30

Hungaroring

Magyarország

2006 05 20-21

Rijeka

Horvátország

2006 06 04-06

Pannóniaring

Magyarország

2006 07 15-16

Brno

Csehország

2006 07 29-30

Most

Csehország

2006 08 12-13

Grobnik

Horvátország

2006 08 26-27

Grobnik

Horvátország

2006 09 02-03

Hungaroring

Magyarország

2006 09 16-17

Brno

Csehország



Alpok-Adria Bajnokság: magyar motoros sikerek Rijekában/motor/20050524alpokadria.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek