Az amerikai Victory motorgyár eddig csak hagyományos chopperek és túragépek építésével foglalkozott, ám a cég designereinek szemmel láthatóan elegük lett a sok krómból és lángnyelvből, ezért építettek valami szokatlant.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051214vision2.jpg',50,50)Nagyobb képDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=91651

Ha motorvásárlásra adná a fejét, szinte biztos, hogy a Victory motorgyár legújabb darabjára esne a választása, ugyanis a Vision nevű modell úgy fest, mintha egy űrbázis szolgálati járgánya lenne. A szokatlan formai megoldás egy teljesen új ötletnek köszönhető, amely szerint a csomagtartót nem a motor hátuljára, hanem az elejére tervezték a Victory mérnökei. A gép elején lévő áramvonalas "púp" gyakorlatilag egy praktikus tárolóhely, amely akár két bukósisakot is képes elnyelni. A benzintankot egészen alulra, az első kerék mögé helyezték, a jobb tömegeloszlás érdekében.

A motor technikai megoldásai szintén érdekesek: a váltó teljesen automata, így megspórolták a váltókart és a kuplungot, továbbá, hogy teljesen tehermentesítsék a lábakat, a hátsó féket is felrakták a kormányra, így a böszme nagy túragépet úgy lehet vezetni, mint egy robogót. A Vision meghajtásáról egy 800 köbcentis (párhuzamos elrendezésű) kéthengeres blokk gondoskodik, amelynek ereje kardánrúdon keresztül jut el a méretes hátsó kerékig. A motor egyébként egy sereg stilisztikai finomsággal lett felcicomázva, ilyen például az egykarú lengővilla, a cakkos féktárcsák, vagy a ledekkel teletömött csíkszerű indexek.

A Vision egyelőre csak koncepcióként lett bemutatva, mintegy válaszként a japán márkák hasonló szellemben elkészített munkáira. Nemrégiben a Suzuki rukkolt elő egy szokatlan hathengeres konstrukcióval, míg a Honda egy, a Visionhöz hasonló technikájú tanulmánnyal kápráztatta el a Tokiói Motorshow közönségét októberben.

Motor a jövőből: Vyrus 985 c34v/motor/ujdonsag/20051207motor.html