A félidomos DB5 után most egy csupasz motorral hívja fel magár a figyelmet az olasz gyár. A DB6 Delirio igazi kvinteszenciája az itáliai motorépítésnek.



Forrás: Bimotaleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0512/20051216bimotadb63.jpg',50,50)Nagyobb képA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.html

A Milánói Motorszalon közönsége csodálhatta meg először élőben a Bimota motorgyár legújabb modelljét, a DB6 Deliriót. A gyönyörű csupasz gép a tavaly bemutatott DB5 , és motorját örökölte, ám amit ezek köré építettek, az egészen egyedülálló még a Bimota történetében is.

A motor szinte minden csavarjából süt, hogy gondos formatervezés eredménye, a fejidomból kinövő indexeket és fordulatszámmérőt tanítani kéne a formatervező stúdiókban, akárcsak a számtalan éllel szétdarabolt tankot, vagy a minimalista hátsórészt. A kipufogókat a jelen kor divatjának megfelelően a hátsó idom alá húzták fel, de a cakkos féktárcsák is a legutolsó trendet követik. Elöl egy 50 mm-es fordított Marzocchi villa dolgozik, amelyre radiálisan Bermbo fékeket építettek. A csúcskategóriájú alkatrészeknek köszönhetően a Deliro száraz súlya mindössze 170 kg, ami némileg kompenzálja, hogy a Ducatitól átvett kéthengeres motor "csak" 92 lóerőt présel ki magából, ami egy kicsit kevés a lendületes külsőhöz.

Forrás: Bimota

Bimota újdonság az Intermotón/motor/ujdonsag/20040911bimota.html