Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rossi: Nem elég jó a Yamaha

Valentino Rossi, a gyorsaságimotoros-világbajnokság legnagyobb kategóriájának címvédője szerint nem elég jó a Yamahája.



leftMotoGP: esőben harcoltak a BMW-ért/motor/20060306motogp.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlRossi rajongói klubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928&order=1

"A múlt hétvégi volt a legrosszabb tesztelésünk egész télen, emiatt pedig aggódom. Egy sor problémánk van, pedig már nyakunkon az első futam" - nyilatkozott a Motorcycle News című brit lapnak a jerezi gyakorlásról a legutóbbi öt sorozat győztese.

A 26 éves olasz sztár azért különösen szomorú, mert mint mondta, hónapok óta keményen dolgozott a csapat, sokáig a motorral sem volt gond, nagyon gyorsan ment, most mégis váratlan nehézségeik akadtak. Egyelőre senki sem tudja, mitől rázkódik a motor.

"Nem tudjuk, mit tegyünk. Már mindenfélével próbálkoztunk, új beállításokkal, új gumikkal, új villákkal és lengéscsillapítóval köröztünk, egyelőre eredménytelenül" - tette hozzá. Az idény jövő vasárnap a jerezi futammal kezdődik.

Talmácsi felkészült a világbajnokságra/motor/20060308talmacsi.htmlMotoGP: új színekben a Suzuki csapata/motor/20060303motogp.htmlReményteli eredmények a magyar MotoGP-s csapatnál/motor/20060302remenyteli.html
0 Tovább

Motorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?

Motoros iskolánk eheti részében még mindig a bukósisak kérdéskörét járjuk körül, csak ezúttal nem a választásban, hanem abban segítünk, hogy egy esés után megállapítsuk: használhatjuk-e még a sisakot?



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_04.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 5:16 pHungaroring Motorsport Iskolahttp://Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

A bukósisakokra kis túlzással úgy tekinthetünk biztonságtechnikai szempontból, mint az autóknál a légzsákokra, ugyanis egy komolyabb baleset során elvégzik életmentő feladatukat, utána viszont ki lehet dobni őket. A sisakoknál az energiaelnyelést egy rugalmas réteg látja el a bélés és a héjszerkezet között.

Még több motorsulis videó

Egy kemény ütközés során ez a réteg a töredékére összenyomódik a becsapódás pontjánál, így hiába látszik úgy, hogy csak a sisak fényezésében esett kár, a felszerelés további viselése életveszélyes. Ilyen és ehhez hasonló tanácsokat ad eheti adásunkban Szabó Attila oktatónk, aki a hiteleség kedvéért elővesz egy pár általa leamortizált darabot.

Motoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMotorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?/motor/20060306motorsuli.html
0 Tovább

GSX-R teszt a kenguruk földjén

Az ausztráliai Phillip Island-en tartotta a Suzuki az új GSX-R 600-as és 750-es sportmotorjainak sajtóbemutatóját. Az eseményről Szabó Attila, a Hungaroring Motorsport Iskola vezető oktatója számol be az [origo] olvasóinak egy interjú formájában.



Sztárom a páromForrás: Team Suzukileftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060310gsxrteszt3.jpg',50,50)Nagyobb képKülönleges kipufogó a GSX-R1000-hez/motor/ujdonsag/20050825kulonleges1.htmlPlasztikrakéta: Suzuki GSX-R 1000/motor/teszt/20050825plasztikraketa.htmlLimitált kiadású GSX-R sorozat a Suzukitól/motor/ujdonsag/20041104limitalt.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Mi lehetett az oka, hogy az ausztrál helyszínre esett a szervezők választása?
Azt hiszem egyrészt az időjárási tényezőknek köszönhető a Suzuki helyszínválasztása, másrészt pedig Phillip Island mindig nagy kihívásokat támasztott a versenyzőkkel, és természetesen a versenymotorokkal szemben is. Rendkívül technikás, nehéz pályáról van szó. A Superbike Vb második fordulóját itt rendezték a napokban, úgyhogy gondolom ez is szerepet játszott a dologban.

Az ilyen sajtóbemutatókra általában meghívják a motorsport prominens személyiségeit is. Kikkel találkoztál?
Igen, a Suzuki az újságírókon kívül minden évben meghívja a számára fontos és ismert személyiségeket, illetve lehetőséget ad az importőreinek arra, hogy ők válasszanak ki ilyen embereket, és utaztassák ki őket egy-egy bemutatóra. Az előkelő listán olyan nevek szerepeltek, mint a német bajnokság második helyezettje, illetve , aki már régebb óta nagyon nagy egyénisége a Suzukinak. Nem véletlen, hogy ő világbajnokságot tudott nyerni a Suzukival annak idején, igazi megszállott, csak a győzelem számít... Schwantz, amúgy gyakorlatilag minden GSX-R-rel kapcsolatos eseményen jelen van, az ő neve és a márka nagyon erősen kötődnek egymáshoz.

Forrás: Team Suzuki

Hogyan zajlott a tesztelés?
A teszt végeredményben egy nyolc napból álló tesztsorozat volt, ahová a világ szinte összes motros magazinjának újságíróját meghívták, és harmincfős csoportokba osztva két-két napos teszt keretén belül lehetett a motorokat kipróbálni. Egyik nap a 600-ast, a másik nap, pedig a 750-est. Az időjárás rendkívül kegyes volt a résztvevőkhöz és a szervezőkhöz, mivel egyetlen napot sem kellett elhalasztani eső miatt. A teszt első napján 35 fokos rekord meleg volt, ami nem csak azért volt kellemes, mert a hosszú tél után egy kis felüdülést jelentett, és lehámlott az orrunkról a bőr, hanem azért is, mert olyan körülmények között tudtuk tesztelni a motorokat, amilyen körülmények az északi féltekén majd csak nyáron várhatóak.

0 Tovább

Talmácsi felkészült a világbajnokságra

A jerezi teszt második napja a tavalyinál egy másodperccel jobb köridőket hozott Talmának és Hondájának.



Forrás: Faster ManagementleftTalmácsi FChttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Talmácsi Gábor és a Humangest Honda Jerezben próbál összeszokni, ami a jelek szerint egészen jól megy, hiszen a spanyolországi pályán körülbelül egy másodperccel jobb idők születtek, mint a tavalyi KTM-es teszten.

Bár a pályán még akad olyan kanyar, amelyet nem sikerül tökéletesen abszolválni, Talma és a csapat elégedett a motor teljesítményével, így állításuk szerint felkészülten várják a világbajnokságot.

Talmácsi Gábor a kemény munka ellenére jó hangulatban van, hiszen a csapatnál is kiegyensúlyozott és kellemes a légkör. Talma egyébként a teszt második napján a hetedik időt futotta, legjobb eredménye 1:47.603 lett.

Talmácsi keményen dolgozik új motorjával/motor/20060224talmacsi.htmlTalmácsi: Már nagyon be vagyok sózva/motor/20060221talmacsi.html
0 Tovább

Motorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?

Mielőtt motorra pattannánk, álljunk meg egy pillanatara, és nézzünk végig magunkon, hogy a rajtunk lévő hacuka vajon milyen védelmet nyújtana egy esetleges esésnél! Szabó Attila motorsulink újabb részében az emberi test evolúciós folyamatáról és a tökéletes bukósisakról ejt néhány szót.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_03.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 5:48 pHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Sajnos nagyon sokan a motor és a bukósisak megvásárlása után megállnak a további költekezéssel, és utcai ruhában kezdenek el motorozni. Ezzel a lépéssel csak tovább növeljük az amúgy is veszélyes hobbink kockázati faktorát, pedig egy igényesen és megfelelő szakértelemmel összeválogatott felszereléssel még a viszonylag komolyabb buktákat is megúszhatjuk maradandó sérülések nélkül.

A védőfelszerelés legfontosabb és egyben egyetlen kötelező eleme a bukósisak, amelyből szerencsére mind árban, mind kialakításban óriási a kínálat. A választás ennek megfelelően nagyon nehéz, ezért Szabó Attila oktatónk ebben segít néhány hasznos tippel. Elöljáróban mindjárt két hasznos javaslat:

  1. Mindenki annyit költsön a bukósisakra, amennyit ér a feje! Anyagi lehetőségeinkhez mérten is érdemes drága sisakot venni egy jól ismert márkától, ezt a beruházásunkat az első sértetlenül megúszott esésünknél fogjuk igazán értékelni.
  2. Ne a külső legyen az elsődleges szempont! Próbáljuk fel a lehető legtöbb sisakot, és a lehető legkényelmesebbet vegyük meg, mert egy kényelmetlen, de látványos bukónál nincs rosszabb útitárs. Motoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek