Az ausztráliai Phillip Island-en tartotta a Suzuki az új GSX-R 600-as és 750-es sportmotorjainak sajtóbemutatóját. Az eseményről Szabó Attila, a Hungaroring Motorsport Iskola vezető oktatója számol be az [origo] olvasóinak egy interjú formájában.



Sztárom a páromForrás: Team Suzukileftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060310gsxrteszt3.jpg',50,50)Nagyobb képKülönleges kipufogó a GSX-R1000-hez/motor/ujdonsag/20050825kulonleges1.htmlPlasztikrakéta: Suzuki GSX-R 1000/motor/teszt/20050825plasztikraketa.htmlLimitált kiadású GSX-R sorozat a Suzukitól/motor/ujdonsag/20041104limitalt.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Mi lehetett az oka, hogy az ausztrál helyszínre esett a szervezők választása?
Azt hiszem egyrészt az időjárási tényezőknek köszönhető a Suzuki helyszínválasztása, másrészt pedig Phillip Island mindig nagy kihívásokat támasztott a versenyzőkkel, és természetesen a versenymotorokkal szemben is. Rendkívül technikás, nehéz pályáról van szó. A Superbike Vb második fordulóját itt rendezték a napokban, úgyhogy gondolom ez is szerepet játszott a dologban.

Az ilyen sajtóbemutatókra általában meghívják a motorsport prominens személyiségeit is. Kikkel találkoztál?
Igen, a Suzuki az újságírókon kívül minden évben meghívja a számára fontos és ismert személyiségeket, illetve lehetőséget ad az importőreinek arra, hogy ők válasszanak ki ilyen embereket, és utaztassák ki őket egy-egy bemutatóra. Az előkelő listán olyan nevek szerepeltek, mint a német bajnokság második helyezettje, illetve , aki már régebb óta nagyon nagy egyénisége a Suzukinak. Nem véletlen, hogy ő világbajnokságot tudott nyerni a Suzukival annak idején, igazi megszállott, csak a győzelem számít... Schwantz, amúgy gyakorlatilag minden GSX-R-rel kapcsolatos eseményen jelen van, az ő neve és a márka nagyon erősen kötődnek egymáshoz.

Forrás: Team Suzuki

Hogyan zajlott a tesztelés?
A teszt végeredményben egy nyolc napból álló tesztsorozat volt, ahová a világ szinte összes motros magazinjának újságíróját meghívták, és harmincfős csoportokba osztva két-két napos teszt keretén belül lehetett a motorokat kipróbálni. Egyik nap a 600-ast, a másik nap, pedig a 750-est. Az időjárás rendkívül kegyes volt a résztvevőkhöz és a szervezőkhöz, mivel egyetlen napot sem kellett elhalasztani eső miatt. A teszt első napján 35 fokos rekord meleg volt, ami nem csak azért volt kellemes, mert a hosszú tél után egy kis felüdülést jelentett, és lehámlott az orrunkról a bőr, hanem azért is, mert olyan körülmények között tudtuk tesztelni a motorokat, amilyen körülmények az északi féltekén majd csak nyáron várhatóak.