Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: esőben harcoltak a BMW-ért

Szakadó esőben kellett megtartani a barceloniai teszt alatt azt a hivatalos időmérő edzést, amelynek fődíja egy BMW Z4 M Roadster volt. Idén az amerikai Colin Edwards remekelt, aki hatalmas fölénnyel, majdnem két másodperccel előzte meg a második helyen befutó Nicky Haydent.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060306motogpbmw4.jpg',50,50)Nagyobb képRossi elégedett a 2006-os versenygépével/motor/20051129rossi.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlRossi Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

A délelőtti szabadedzésen nagyon jól szerepelt a suzukis John Hopkins, aki átmentette formáját a délutáni hivatalos időmérő edzésre is, azonban nem kellett túl sokat várni arra, hogy Rossi átvegye az első helyet. A papírforma akkor dőlt meg, amikor mindkét pilóta - mintegy egy percre egymástól - elesett, így megnyílt a lehetőség kapuja mások előtt is.

Edwards, aki az edzésnek egy jó részén a harmadik hely körül tanyázott, úgy hat perccel a lefújás előtt indította meg támadását, és három fantasztikus kört tett meg egymás után: az elsővel feljött a második helyre, majd a következővel 1 másodperccel megelőzte Rossit. Ezután rátett még egy lapáttal, és 2,26 másodpercet vert a világbajnok csapattársára az edzés végén, aki így a harmadik helyre szorult.

Edwardshoz a legközlebb a gyári hondás Nicky Hayden került, ám különbség így is 1,8 másodperc volt. Edwards egyébként már 2004-ben is nagyon közel került ahhoz, hogy megszerezze a BMW slusszkulcsát, azonban akkor Rossi megelőzte őt az utolsó pillanatokban.

Forrás: [origo]Kellemes meglepetést okozott James Ellison is a Dunlop-gumis Yamaha nyergében, aki végre említésre méltó eredményt tudott felmutatni. A brit pilóta nagyon szenvedett idáig az M1-essel, ami akkor vált igazán nyilvánvalóvá, amikor Carlos Checa csatlakozott a csapathoz, és szinte minden teszten legalább 2-3 másodperccel volt gyorsabb. Most azonban Ellisonnak sikerült megszereznie a negyedik helyet, így három Yamaha volt az első négyben, Checa pedig a nyolcadik lett, miután ő is bukott az edzés leintése előtt.

A suzukis Chris Vermeulen is jól ment az edzésen, ötödik helyen végzett, és a két Kenny Roberts is elégedett lehet: az amerikai pilóta hetedik lett apja csapatában. Azonban egy bukás őt is megfosztotta a jobb eredménytől. Köztük Marco Melandri volt hatodik helyen.

A korábbi jó formájuk után a nedves edzésen a két Kawasaki csak a 10. és 11. helyre tudta minősíteni magát, De Puniet majd egy másodperccel volt Nakano előtt. A két Ducati is gyengélkedett, Capirossi a 14., Gibernau a 16. lett. Gibernau már az esemény előtt úgy nyilatkozott, hogy nincs esélyük a BMW megnyerésére, és nem is nagyon fognak próbálkozni, inkább a tesztelésre koncentrálnak.

Forrás: [origo]

BMW-díj, végeredmény:
1. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 1:57.102 secs
2. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1:58.921 secs
3. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1:59.360 secs
4. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 1:59.619 secs
5. Chris Vermulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 2:00.001 secs
6. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 2:00.218 secs
7. Kenny Roberts USA Team Roberts 2:00.225 secs
8. Carlos Checa SPA Tech 3 Yamaha 2:00.551 secs
9. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP 2:00.621 secs
10. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2:01.249 secs
11. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2:02.177 secs
12. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 2:02.197 secs
13. Alex Hofmann GER Team d'Antin Pramac 2:04.003 secs
14. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 2:05.073 secs
15. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2:05.961 secs
16. Sete Gibernau SPA Ducati Marlboro Team 2:06.724 secs
17. Jose Luis Cardoso SPA Team d'Antin Pramac 2:06.846 secs
18. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2:07.326 secs
19. Vittoriano Guareschi ITA Ducati Marlboro Team 5:13.977

Forrás: motogphirek.hu

0 Tovább

Megújult a Ducati belépőmodellje

Néhány év után újabb lóerőkúrára fogta legkisebb Monster modelljét a Ducati. A korábbi 620 köbcenti helyett 695-re nőtt a kéthengeres motor lökettérfogata, ami 10 lóerőnyi többletet eredményezett.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060303ducati6954.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=91651

A legkisebb Monster kezdetben 600 köbcentis volt, aztán a 2002-es modellévre 20 köbcentit és egy elektronikus befecskendezést "csaptak" a motorhoz, hogy tartsa a lépést az ugyancsak egyre izmosodó konkurenciával. A hatvanpár lóerő persze továbbra sem volt valami egetverő, cserébe viszont olcsó volt a legkisebb Monster (a többi Ducatihoz képest).

Az olasz motorgyár a jelek szerint most elégelte meg, hogy az összehasonlító tesztek során rendre lehúzzák legkisebb modelljét a teljesítménye miatt, ezért a lehető legbiztosabb erőkúrát alkalmazták és tovább növelték a léghűtéses V2-es motor lökettérfogatát. A köbcentik száma 695-re nőtt, ami mintegy 10 lóerőnyi többletet eredményezett, a gyár sajtóközleménye ezzel kapcsolatban pedig nem győzi eléggé hangsúlyozni, hogy a motor karakterét is úgy hangolták, hogy sokkal egyenletesebben adja le a nagyobb teljesítményt.

Forrás: [origo]Természetesen a modell felfrissítésénél nem álltak meg az erőforrásnál, így ennek szellemében alacsonyabbra vették az üléspozíciót (főleg a hölgyek érdekében) és átvariálták a kormány és a lábtartók elhelyezését, hogy még kényelmesebb legyen a motor. A váz továbbra is térhálós, amelyet elöl egy 43 mm-es Marzocchi villa támaszt meg, míg hátul egy Sachs rugóstag simítja el az útegyenetlenségeket. A legújabb bébimonster piros, és a márkától már megszokott dark, azaz mattfekete színekben lesz rendelhető áprilistól.

2006-os Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/200511162006os.htmlLimitált retro modellek a Ducatitól/motor/ujdonsag/20050531limitalt.htmlÚjabb limitált széria a Ducatitól/motor/ujdonsag/20041123ujabb1.html
0 Tovább

MotoGP: új színekben a Suzuki csapata

Évek óta nem volt névadó főszponzora a Suzuki gyári csapatának, ám idén és jövőre egy cigarettapapír-gyártó cég áll az együttes mögé. Chris Vermeulen és John Hopkins szép kék színben fognak virítani.



MotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

A Suzuki kétéves szerződést kötött a Rizla cigarettapapír-gyártó céggel, amelynek értelmében az angol vállalat lesz a névadó szponzora a gyári csapatnak a gyorsaságimotoros világbajnokságon. A Suzuki-Rizla együttműködés egyébként nem új keletű, ugyanis az angol superbike sorozatban is a Rizla támogatja a japán márka csapatát.

Forrás: [origo]

Az új színekben pompázó motorok premierjét a spanyolországi tesztelés előtt tartották, így a ma kezdődött hivatalos időmérőkőn már kék motorokon fog száguldani a csapat két pilótája, az ausztrál Chris Vermeulen és az amerikai John Hopkins.

Bemutatták a Suzuki legújabb versenymotorját/motor/20050131bemutattak.html
0 Tovább

Krómozott csodák és egy szépségkirálynő

A motoros kiállításoknak van egy semmihez sem fogható hangulatuk, ahogy a csillogó standok között bóklászik a férfitársadalom egy reprezentatív szelete. Az ábrándozást csupán a büfék árai tudják megtörni, ám ezt némileg kompenzálja, hogy a kiállító cégek egy része hisz a női kebel, mint reklámhordozó felület alkalmazásában. Képes beszámoló a Budapest Motor Kiállításról.



Hajók között motorozniForrás: [origo]leftjavascript:var%20w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0603/Budap200631155649/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Képgaléria a kiállításrólA Párizsi Motorszalon újdonságai/motor/ujdonsag/20051004aparizsi.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Március elsején nyílt és egészen ötödikéig tart nyitva a Hungexpo területén a Szabadidő 2006 programsorozat, amelynek keretei között rendezik a Budapest Motor Kiállítást is. A kétkerekű mellett egyébként még vadászati és hajózási kiállításokat is meg lehet nézni, így ne csodálkozzon senki, ha néhány hobbivadásznak öltözött úriember tűnik fel a motorok között, zavart arckifejezéssel. A legtöbb motoros kiállítóval az A pavilonban lehet találkozni, ezért még akkor se bizonytalanodjunk el, ha belépéskor csak motorcsónakokat és jachtokat látunk, mivel a legnagyobb csarnok egyik felét ezek foglalják el.

A motoros standok szépek, látványosak, rendezett a kiállítás összképe, bár a szerdai nyitónap délelőttjén érződik, hogy sokan még az utolsó simításoknál tartanak a standok és a kiállított modellek csinosításánál. A dolognak azért annyi előnye van, hogy a hostesslányok még frissek, mosolyogósak és szemmel láthatóan nem is sejtik, hogy vasárnap délutánra már a masszív embergyűlölet, vagy apátia tünetit fogják produkálni.

Akkor lássuk a főszereplőket, hogy könnyebb legyen az eligazodás, abc sorrendben a legnagyobb márkanevek: az Aprilia folytatta az előző évek hagyományait és inkább felfelé építette a standját, idén egy óriási forgó színpadban csúcsosodott ki a mű. Legfelül a cég csúcsmodellje, egy speciális kiadású RSV kapott helyet, alatta ott pörögnek a 2006-os újdonságok, köztük egy brutális formájú Tuono is, amely élőben még szebb, mint a gyári fotókon.

A Ducatikat idén viszonylag kis helyen lehet megnézni, az összezsúfolt motorok között azonban van egy kuriózum is, egy limitált kiadású Paul Smart 1000 replika. A Harley-Davidson példás méretű kiállítási területtel várja a motorok iránt fogékony publikumot, a stand végében az elmaradhatatlan kamion, amelynek platója színpad és kifutó is egyben. A Honda ugyancsak óriási standot épített, ahol egész modellpalettája elfért, sőt még jó pár versenymotornak és szimulátornak is jutott hely. Az újdonságok közül a felfrissített CBR1000 RR-t, a CBF1000-t, a VFR800-t és az új Deauville-t kell kiemelni.

Forrás: [origo]Ugyancsak kitett magáért a Kawasaki is, amelynek méretes standján ott feszít az összes régóta várt újdonság. A legnagyobb durranásnak az új ZZR 1400 ígérkezik, amelynek csúcsteljesítménye közel 200 lóerő, így ez minden idők legerősebb szériában gyártott Kawasakija. Az izommotor mellett ott szerénykedett még az új ZX-10R is, ám akit nem sportmotorok hoznak lázba, annak ott van a kezdőknek melegen ajánlott ER-6n és burkolt változata az ER-6f.

Jubileumi motoros kiállítás a Hungexpón/motor/20060224jubileumi.htmlFestékes cicik és benzingőz: motorkiállítás a Hungexpón/motor/20050303megnyilt.html
0 Tovább

Reményteli eredmények a magyar MotoGP-s csapatnál

A hideg idő és egy hibás alkatrész hátráltatta a Team Toth munkáját a szerdai tesztelésen Spanyolországban. A nehézségek ellenére bíztató eredmények születtek.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060302tothimi.jpg',50,50)Nagyobb képBemutatkozott a Team Toth/motor/20060224bemutatkozott.htmlMotoGPjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060302tothimi.jpg',50,50)

Szerdán az időjárás kevésbé kedvezett a versenyzőknek a Katalán pályán, ugyanis elég hideg és borús volt az idő, így a 125 köbcentisek kicsit később kezdtek, mint lehetett.

A versenyzők csak 11:30 körül mentek ki a pályára, ám ennek ellenére Tóth Imre nagyon erősen kezdett és tartósan az első 10-ben volt. Miután Imre könnyedén mente az 1.53.3-as köridőt, elkezdtek néhány "pepecs" munkára - és nem az időeredményre - koncentrálni. Betettek egy új hengert, amit le akartak tesztelni még a futamok előtt. Mint utólag kiderült, ezt igen jól tették, mert a hengerről kiderült, hogy hibás.

Először a karburálást próbálták hozzáhangolni, abban keresték a hibát, de a motor erőtlen maradt. Miután minden létező hibaforrást leteszteltek, megállapították, hogy a henger okozza a problémát. Mivel már csak 20 perc volt az edzés végéig és Imi lecsúszott az időtáblán úgy döntöttek, hogy villámgyorsan kicserélik a hengert.

A csapat másik versenyzője, szerelői is besegítettek a 'műtétnél', így 7-en 12 perces rekordidő alatt kicserélték a hibás alkatrészt. 8 perc, azaz 4 kör maradt, amit Imi optimálisan kihasznált, minden körben javított, az utolsóban a legtöbbet, de egy versenyző felült előtte, elrontva ezzel a kört.

Délután 2-kor az eggyel nagyobb géposztály versenyzői vették át a pályát, köztük a Team Toth másik motorosa, Locatelli is. Elég későn kezdtek és az idő egyre hűvösebb lett. A főszerelő pár rugózás beállítást próbált, így nem az időeredményre koncentráltak. Loca így is a 7. helyen végzett a 27-ből, ami nagyon jó kezdés az első hivatalos teszten.

(Team Toth)

MotoGP: egy sereg gond Barcelonában/motor/20060208motogp.htmlMotoGP: hideg fogadta Barcelonában a magyar csapatot/motor/20060207motogp.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek