Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP

A spanyolországi Jerezben áll rajthoz vasárnap a gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes mezőnye, és ezzel hivatalosan is elkezdődik a 2006-os szezon. A nagy kérdés nem változott tavaly óta: sikerül-e valakinek megdönteni a tán búcsúzó Valentino Rossi egyeduralmát.



MotoGP: rekordot dönthet RossiForrás: [origo]leftArany bukósisakot kapott Rossi/motor/20060113arany.htmlMotoGP: bárki Rossi bőrébe bújhat/motor/20051230barki.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlRossi fan klubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

A hagyományoknak megfelelően a spanyolországi Jerez de la Frontera versenypálya ad otthont az idény első gyorsaságimotoros futamának, amely ebben az évben március 26-ára esik. Az 1986-ban épített, 4423 méter hosszú pálya sok versenyző kedvence, ugyanis a rövid egyeneseinek és rafinált (szám szerint 13) kanyarjainak köszönhetően meglehetősen technikásnak számít, így rengeteg múlik - a tökéletesen beállított futóművön túl - a pilóták bátorságán. Persze az sem elhanyagolható szempont, hogy a Spanyol Nagydíjra mindig rekordszámú nézősereg érkezik, idén nem kevesebb mint 200 ezer nézőt várnak a szervezők.

A tavalyi nyitófutamot Valentino Rossi (Yamaha) nyerte a királykategóriában meglehetősen nagy visszhangot kiváltva, ugyanis az olasz klasszis az utolsó körben összeütközött az élen haladó spanyol Sete Gibernauval, aki emiatt a sóderágyban kötött ki, és "csak" a második helyre tudott beevickélni. Ha Rossi idén is megismétli a tavalyi mutatványát, akkor ez lesz a hetedik győzelme Jerezben, amelyek közül ötöt a királykategóriában ért el, így megdőlhet az ausztrál Mick Doohan rekordja, aki négyszer diadalmaskodott a MotoGP kategóriában.

Rossinak persze most sem lesz könnyű dolga, ugyanis azon túl, hogy rengeteg új és sikerre éhes fiatal versenyző érkezett, a legutóbbi jerezi teszten komoly problémát okozott neki és csapattársának, az amerikai Colin Edwardsnak a pattogó futómű, ám ettől függetlenül optimista. A trónkövetelők közül a tavalyi év végére megtáltosodó olasz Marco Melandrit kell kiemelni elsőként, aki új színekben és főszponzorral, de változatlanul Hondával vág neki az idei szezonnak. Szintén a hondások táborát erősíti a tavalyi 250-es világbajnok, Dani Pedrosa is, aki remekül elboldogul az ezres géposztályban, ráadásul a nyitómeccsen még a hazai pálya előnyeit is élvezi.

A MotoGP kategóriában debütáló ifjú titánok sorát két ausztrállal kell folytatni: a Suzukihoz igazolt Chris Vermeulent a Superbike-vb-ről sikerült átcsábítani, míg a hondás Casey Stoner szintén a 250-es kategóriából érkezett. A soron következő két úriember viszont már egyáltalán nem számít új darabnak, ám jó eséllyel közülük kerül majd ki a vasárnapi futam győztese, ugyanis a legutolsó teszten megállíthatatlanok voltak: Sete Gibernau és Loris Capirossi idén már egy csapatban eveznek (Ducati) és optimistán várhatják a rajtot, mivel az olasz motorgyár mérnökei szemmel láthatóan megtalálták a tökéletes beállítás a jerezi pályára. Kérdés azonban, hogy mindez hogyan fog majd működni versenykörülmények között, egy Valentino Rossival a hátsó keréken...

forrás: motogp.comÉs végül néhány szó azokról a nagy nevekről, akik idén kiszorultak a MotoGP kategóriából: szegény jó öreg Max Biaggi a Hondával való szakítás után idén pihen és könyvet ír, de a reményei szerint jövőre visszatér. A brazil Alex Baross sem fog idén feltűnni a futamokon, ugyanis 2006-tól már a Superbike-vb mezőnyét erősíti, akárcsak az olasz Roberto Rolfo, aki tavaly még egy Ducatit kergetett a MotoGP futamain. A kiesők sorsára nem csupán néhány versenyző, de egy egész csapat is jutott, a hondás Pons összeállítás - a főszponzor kivonulása miatt - negyedszázados részvétel után kénytelen búcsúzni a sorozattól.

MotoGP: Rossi és a Yamaha címvédésre készül/motor/20060321motogp.htmlMotoGP: esőben harcoltak a BMW-ért/motor/20060306motogp.htmlMotoGP: új színekben a Suzuki csapata/motor/20060303motogp.htmlReményteli eredmények a magyar MotoGP-s csapatnál/motor/20060302remenyteli.htmlMotoGP: bemutatkozott a Kawasaki új motorja/motor/20060201motogp.htmlMotoGP: Checa a Yamahánál folytatja/motor/20060131motogp1.html
0 Tovább

FÉSZ: motorozás egy fémgolyóban

Egy meglehetősen kicsi és hálós szerkezetű fémgolyóban motorozni már önmagában is eszetlenség, ám ha mindezt három krosszmotoros teszi egyszerre, az már súrolja az őrület határát.



lefthttp://video.google.com/videoplay?docid=4767438357370394926Klikk a videóért!Férfi Szalonnázó/auto/20051107ferfi.html

Az alábbi videót nézegetve joggal merülhet föl az a kérdés, hogy eredetileg kinek jutott eszébe összehegeszteni egy fémgolyót azzal a céllal, hogy abban motorozzon bárki is.

A következő kérdés már szinte adja magát, ha már kész volt a szerkezet, hogyan lehetett bárkit is rávenni arra, hogy bemenjen a ketrecbe és motorozzon, ráadásul mindezt két másik vállalkozó kedvű sorstárssal egyetemben?

Akárhogy is történt, amit ez a három srác művel a fémgolyóban, az nem mindennapi. Hasonlót maximum csak az elöltöltős mosogógépekben lehet látni, amint egymást kergetik az alsógatyák centrifugálás közben.

Gombnyomásra eltűnő rendszám/motor/20060203fesz.htmlSportmotorral a gyorshajtók ellen/motor/20060116fesz1.htmlSuzuki motorral vadított smart/auto/20051208fesz.htmlPlüssállatok motoron/motor/20051130fesz.html
0 Tovább

MotoGP: Rossi és a Yamaha címvédésre készül

A hétszeres gyorsaságimotoros-világbajnok, Valentino Rossi és csapata címvédésre készül a hétvégi nyitófutamon Spanyolországban. Idén sem lesz könnyű helyzetben az olasz klasszis, ugyanis egy sereg ifjú titán érkezett más kategóriákból, ráadásul a legutolsó teszten egy sereg nem várt technikai probléma is felbukkant. Esélylatolgatás a Yamahánál a nyitány előtt.



Újabb rekord dőlhet meg JerezbenleftMotoGP: esőben harcoltak a BMW-ért/motor/20060306motogp.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlRossi rajongói klubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928&order=1

A Camel Yamaha csapat március utolsó hétvégéjén visszatér Dél-Spanyolországba, hogy elinduljon a MotoGP-világbajnoki címeinek megvédése felé vezető úton. Miután a Yamaha 50. évfordulójának évében Rossi egymást követő ötödik egyéni koronája mellé begyűjtötték a csapat- és márkavilágbajnoki címeket is, a gyár kemény kihívás elé néz, ha meg akarja ismételni a 2005-ös sikert. Ennek ellenére a csapat optimistán, és friss motivációval készül az új "hadjáratra".

Az 1987-es első verseny óta sorrendben a 20. Grand Prix-t rendezik Jerezben, így jelenleg csak Assen és Donington rendelkezik nagyobb múlttal a versenysorozatot illetően. A szezonnyitó legfőképp arról szól, hogy sikerül-e Rossinak - az összes géposztálybeli győzelmét figyelembe véve - hetedszer is nyernie ezen a pályán. Ha igen, akkor 5 királykategóriában szerzett trófeával Jerez valaha volt legsikeresebb MotoGP-versenyzőjévé válik, megelőzve a legendás Mick Doohant, aki négyszer diadalmaskodott itt.

2003-as debütálása óta Colin Edwards mérsékelt sikereket könyvelhetett el az andalúz pályán. Legjobbja a két évvel ezelőtti hetedik hely, de az YZR-M1 2006-os verziójával mutatott kiemelkedő előszezon reális reményeket ébreszthet a "Texasi Tornádóban".

Valentino Rossi - új érkezők, új riválisok

Ebben az évben Valentino Rossinak egy sereg új pilótával szemben kell megvédenie címét, miután fiatal tehetségek érkeztek a 250-es géposztályból és a Superbike kategóriából. Dani Pedrosa (Honda), Casey Stoner (Honda), Randy de Puniet (Kawasaki) és Chris Vermeulen (Suzuki) mind gyors fejlődést mutattak az előszezon során, így Rossinak egyáltalán nem lesz könnyű dolga a címvédés során.

"A fő ellenfeleim megváltoztak 2006-ra, az átlagéletkor sokkal alacsonyabb. Ki kell figyelnem az erősségeiket és a gyenge pontjaikat" - mondta Rossi. "Nagyon szorosan követem Dani Pedrosa karrierjét egész a 125-ös géposztálytól, mindig is nagyon jó benyomást tett rám. Azt várom, hogy már az első versenytől erős ellenfél lesz. Mellette még sok különböző versenyző, gyár és csapat volt gyors az egyes pályákon az előszezon során, ezért azt remélem, hogy remek csatákkal tudunk majd szolgálni a szurkolóknak!"

Ha Rossinak további motivációra volna szüksége, hogy a sorozatban ötször elnyert cím megvédését győzelemmel kezdje, célként tűzheti ki az elmúlt évek szezonnyitóihoz kapcsolódó lenyűgöző rekordjának megdöntését. Az olasz az elmúlt öt idényben folyamatosan győzelemmel kezdett, aminek végül mindig világbajnoki cím lett a vége, de a legutóbbi jerezi teszt után azt mondta, hogy sokat kell még dolgozni a 2006-os YZR-M1-n, hogy javuljon a teljesítménye a spanyol pályán.

"Jobb tapadást kell elérnünk a kanyarokban" - fejtette ki. "A kanyarsebességünk néhány helyen jelentősen lassult a teszt során, ezért ahol általában előnyben voltunk a Yamahával, most hátra szorultunk. Mindenesetre a Yamaha mérnökei megértették, hogy mi volt a probléma, nagyon sok adat és információ áll a rendelkezésünkre, hogy orvosoljuk azt a versenyre. Bízom bennük, Jeremy Burgessben és a Michelinben, és tudom, hogy ha a motor 100 százalékos lesz - ahogy Barcelonában -, akkor az lesz a legjobb a rajtrácson. Szeretek Spanyolországban versenyezni, sok szurkolóm van ott, ezért mindig várom a jerezi versenyt!"

Colin Edwards - további sikereket keresve

Colin Edwards számára ez a második szezon a Yamahával, és az első olyan, amikor nem váltott csapatot és motort a tél során. Ahogy a két héttel ezelőtti teszten is bizonyította Barcelonában - ahol a leggyorsabb volt az időmérőn, és megnyerte a jutalom BMW-t -, a hosszú előszezon-tesztek és a tavalyi évben szerzett értékes tapasztalatok nagyon biztos hátteret nyújtanak az amerikainak az új hadjárathoz.

"Nagyon intenzív teszthónapok után vagyunk, és igazán örülök, hogy végre elkezdődnek a versenyek, mert most kezdődik csak a móka!" - mosolygott Edwards. "A barcelonai teszt nagyszerű eredménye rendkívüli önbizalommal töltött el, és mindenki számára visszaigazolta a kemény munkát, de ezt egyfajta ugródeszkának kell használnunk a nagyobb és jobb dolgokhoz. Mindenki tudja, hogy egy kicsit hátrányban voltunk Jerezben, de már az első alkalommal, amikor az új M1-gyel mehettem, azt mondtam, hogy ez egy nagyszerű motor, és minden tekintetben jobb a korábbinál, ezért bízom benne, hogy egyenesbe jövünk a versenyre. A jerezi egy nagyszerű verseny, fantasztikusan jó hely a szezonkezdéshez, a hangulat mindig valahogy különleges. Ami az idényt illeti, korábban is azt mondtam, hogy kész vagyok versenyeket nyerni, és ezt most is tartom. Természetesen ehhez meg kell vernem a csapattársam is, és ez a dolog legnehezebb része! Ez az első szezonom itt, hogy ugyanazzal a motorral és csapattal indulok, és ez nagy előny a korábbi évekhez képest. Már nagyon várom az új szezont!"

Rossi: Nem elég jó a Yamaha/motor/20060316valentino.htmlMotoGP: Rossiék is összecsomagoltak Katarban/motor/20060209motogp.htmlMotoGP: Rossi az élen Katarban/motor/20060208motogp1.htmlArany bukósisakot kapott Rossi/motor/20060113arany.htmlMotoGP: idén is füstölni fog Rossi motorja/motor/20060110motogp.html
0 Tovább

Motorsuli: a megfelelő védőfelszerelés

Motoros iskolánk eheti részében a megfelelő védőruházat kiválasztásában próbálunk néhány hasznos tippet adni.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_05.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 8:06 pHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

A bukósisakok kivesézése után nem kevésbé fontos felszerelések kerülnek terítékre, kezdve az egyrészes bőrruhától, csizmától a kordúra túrakabátokig. Akárcsak a fejfedők esetében, itt sem érdemes spórolni a bőrünkön, hiszen egy jó minőségű ruha nagyságrendekkel lehet hatékonyabb egy esetleges esés során. Ugyancsak fontos tényező a kiválasztáskor, hogy a divatosság és a külső - de akármilyen furcsa, bizonyos esetekben még a kényelem is - csak másodrangú szempontok kellenek, hogy legyenek a biztonság mögött.

Még több motorsulis videó

Egy protektorokkal kibélelt ruha csak akkor tudja megfelelően ellátni funkcióját, ha az ütésálló részek nem mozdulnak el eséskor, így egy bővebb dzseki vagy nadrág alig véd valamit, ráadásul a szél is jobban bele tud kapni. Hogy tovább bonyolítsuk a dolgot, rögtön lebeszélnénk mindenkit a túl szoros felszerelésekről, ezek ugyanis - különösen a motoron kucorogva - elszoríthatják az artériákat, jelentősen csökkentve ezzel a komfortérzetet és a reakcióidőt.

Ezekről beszél bővebben Szabó Attila oktatónk, aki azt is elárulja, hogy mitől keletkeznek azok a rejtélyes "lyukak" a motorversenyzők könyökén.

Egy átlagos motoros alapfelszerelése:

  • bukósisak
  • protektoros bőr-, vagy textildzseki
  • protektoros bőr-, vagy textilnadrág
  • protektoros bőrcsizma
  • protektoros bőr-, vagy textilkesztyű
  • gerincvédő

Természetesen a fenti ruhatár még bővíthető számtalan hasznos kiegészítővel, de persze az a legszerencsésebb, ha az adott célnak, felhasználási területnek legmegfelelőbb kombinációt állítjuk össze.

Motoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
0 Tovább

Idén is elindul az SV motoros márkakupa

Az elmúlt évekhez hasonlóan a magyarországi SV Club idén is kiírta az SV Kupát. A kéthengeres motorok szerelmesei 2006-ban 7 fordulón keresztül kergethetik egymást különböző versenypályákon.



Forrás: www.svcup.comleftTovábbi információ a kupárólhttp://www.svcup.com/Suzuki SV-ből sosem elég/motor/azenmotorom/20051109suzuki.htmlBelépő a nagyok közé - Suzuki SV 650S/motor/azenmotorom/20050426kozos.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A Suzuki SV 650-es és 1000-es változatából olyan sok darab fogyott az évek alatt, hogy egy magyarországi klub létrejötte szinte törvényszerű volt. A már évek óta működő non-profit kezdeményezés szerencsére igen aktív programokat és szolgáltatásokat kínál a csatlakozóknak, köztük egy amatőr versenysorozatot is, ahol bármelyik SV-tulajdonos valóra válthatja motorversenyzői ambícióit.

Idén 6+1 fordulón keresztül lehet megmérkőzni a bajnoki címért 650, illetve 1000 köbcentis kategóriákban két magyar és egy horvátországi helyszínen az alábbi időpontokban:

  • áprlis 8-9.: Pannóniaring, pályamotorozás és SV Kupa
  • május 27.: Hungaroring, pályamotorozás és SV Kupa
  • június 24-25.: Hungaroring, pályamotorozás és SV Kupa
  • július 12.: Pannóniaring, pályamotorozás és SV Kupa
  • július 27.: Rijeka (ez csak betétfutam és pályamotorozás)
  • augusztus 18.: Pannóniaring, pályamotorozás és SV Kupa
  • szeptember 15.: Pannóniaring, pályamotorozás és SV Kupa Márkakupa indul motorosoknak/motor/20060111markakupa.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek