Motoros iskolánk eheti részében a megfelelő védőruházat kiválasztásában próbálunk néhány hasznos tippet adni.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_05.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 8:06 pHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

A bukósisakok kivesézése után nem kevésbé fontos felszerelések kerülnek terítékre, kezdve az egyrészes bőrruhától, csizmától a kordúra túrakabátokig. Akárcsak a fejfedők esetében, itt sem érdemes spórolni a bőrünkön, hiszen egy jó minőségű ruha nagyságrendekkel lehet hatékonyabb egy esetleges esés során. Ugyancsak fontos tényező a kiválasztáskor, hogy a divatosság és a külső - de akármilyen furcsa, bizonyos esetekben még a kényelem is - csak másodrangú szempontok kellenek, hogy legyenek a biztonság mögött.

Még több motorsulis videó

Egy protektorokkal kibélelt ruha csak akkor tudja megfelelően ellátni funkcióját, ha az ütésálló részek nem mozdulnak el eséskor, így egy bővebb dzseki vagy nadrág alig véd valamit, ráadásul a szél is jobban bele tud kapni. Hogy tovább bonyolítsuk a dolgot, rögtön lebeszélnénk mindenkit a túl szoros felszerelésekről, ezek ugyanis - különösen a motoron kucorogva - elszoríthatják az artériákat, jelentősen csökkentve ezzel a komfortérzetet és a reakcióidőt.

Ezekről beszél bővebben Szabó Attila oktatónk, aki azt is elárulja, hogy mitől keletkeznek azok a rejtélyes "lyukak" a motorversenyzők könyökén.

Egy átlagos motoros alapfelszerelése:

  • bukósisak
  • protektoros bőr-, vagy textildzseki
  • protektoros bőr-, vagy textilnadrág
  • protektoros bőrcsizma
  • protektoros bőr-, vagy textilkesztyű
  • gerincvédő

Természetesen a fenti ruhatár még bővíthető számtalan hasznos kiegészítővel, de persze az a legszerencsésebb, ha az adott célnak, felhasználási területnek legmegfelelőbb kombinációt állítjuk össze.

Motoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html