Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi a legjobb hondás Jerezben

Talmácsi Gábor a 7., míg Tóth Imre a 16. legjobb időt érte el Jerezben a gyorsaságimotoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájának első időmérő edzésén.



Talma volt a leggyorsabbleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060324talmacsi3.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi felkészült a világbajnokságra/motor/20060308talmacsi.htmlTalmácsi: Már nagyon be vagyok sózva/motor/20060221talmacsi.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlTalmácsi Gábor fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Némi meglepetésre a Derbivel versenyző cseh Lukas Pesek futotta a legjobb időt a péntek délutáni első időmérő edzésen Jerezben. A reggeli 16-ról 24 Celsius fokra melegedő aszfaltcsíkon 12-14 kört tettek meg a legjobbak a rendelkezésre álló fél óra alatt, de a mezőny nagy része még mindig több mint egy másodpercre van Dani Pedrosa 2003-as körrekordjától (1:46.938), és Simoncelli tavalyi pole-idejétől (1:46.996).

Pesek mögött a két spanyol, Bautista (Aprilia) és Simón (KTM), valamint a japán Koyama (Malaguti) teszik teljessé az ideiglenes első sort. Talmácsi Gábor - a nagy rivális Pasinit (Aprilia) és Kalliót (KTM) követve - jelenleg a hetedik rajtpozíciót birtokolja, és ezzel egyben a legelőkelőbb helyen álló Honda-pilóta.

Gábor legjobb ideje 1:48.906 volt, de tudott ő már ennél gyorsabban is menni ezen a pályán (a tavalyi 1:48.286-as edzéseredménye 2005-ben a hatodik rajtkockához volt elegendő). A világbajnok Thomas Lüthi, aki a barcelonai előszezon teszten kulcscsonttörést szenvedett, csak a tizedik legjobb időt motorozta. Tóth Imre a 16. helyre hozta be az Apriliát, ami annál is inkább biztató, mert Imi eredménye már most jobb, mint a tavalyi legjobb edzésideje ezen a pályán.

Még érdemes megemlíteni, hogy a legmagasabb csúcssebességet ezen a délutánon Talmácsi Gábor Hondájánál mérték (207,5 km/h), de nagyon gyors Corsi Gilerája (207,1 km/h) és Simón KTM-je (207,1 km/h) is. Tóth Imre ebben a tekintetben a 12. volt (204,7 km/h), míg az edzéselső Pesek csak a 15. (204,1 km/h).

Talmácsi Gábor nyilatkozata az első nap után:

"Összességében minden rendben van, elégedett vagyok a mai eredményemmel, de sajnos érzem még a hét eleji betegségem nyomait. Az időmérő végére nagyon elfáradtam, és gyengének éreztem magamat. Vitaminokat szedek, és mindennap felkeresem Costa doktort, hogy mielőbb visszatérjen az erőm. A nedves aszfalton nem lehetett igazán tesztelni délelőtt, de délutánra sokat javult a helyzet. Sok új alkatrészt volt alkalmam kipróbálni, melyek közöl több bevált, de volt olyan is, ami az én vezetési stílusomhoz nem volt megfelelő. Az időmérőn már a versenygumikkal mentem, és nagyon bízunk abban, hogy ez a döntés a versenyen előnyünkre válik majd. Délután még sor kerül egy technikai megbeszélésre, ahol egyeztetjük a holnapi folytatással kapcsolatos feladatokat."

Az első időmérő eredményei:

S:

Név:

Nemzet:

Motor:

Idő:

1

Lukas PESEK

CZE

DERBI

1'47.734

2

Alvaro BAUTISTA

SPA

APRILIA

1'48.099

3

Julian SIMON

SPA

KTM

1'48.168

4

Tomoyoshi KOYAMA

JPN

MALAGUTI

1'48.509

5

Mattia PASINI

ITA

APRILIA

1'48.557

6

Mika KALLIO

FIN

KTM

1'48.734

7

TALMÁCSI Gábor

HUN

HONDA

1'48.906

8

Sergio GADEA

SPA

APRILIA

1'49.059

9

Aleix ESPARGARO

SPA

HONDA

1'49.069

10

Thomas LUTHI

SWI

HONDA

1'49.117

11

Simone CORSI

ITA

GILERA

1'49.187

12

Joan OLIVE

SPA

APRILIA

1'49.268

13

Alexis MASBOU

FRA

MALAGUTI

1'49.385

14

Hector FAUBEL

SPA

APRILIA

1'49.390

15

Pablo NIETO

SPA

APRILIA

1'49.422

16

TÓTH Imre

HUN

APRILIA

1'49.448

17

Lorenzo ZANETTI

ITA

APRILIA

1'49.802

18

Fabrizio LAI

ITA

HONDA

1'49.941

19

Andrea IANNONE

ITA

APRILIA

1'49.961

20

Mike DI MEGLIO

FRA

HONDA

1'49.991

21

Sandro CORTESE

GER

HONDA

1'50.021

22

Federico SANDI

ITA

APRILIA

1'50.153

23

Nicolas TEROL

SPA

DERBI

1'50.338

24

Bradley SMITH

GBR

HONDA

1'50.444

25

Angel RODRIGUEZ

SPA

APRILIA

1'50.642

26

Raffaele DE ROSA

ITA

APRILIA

1'50.927

27

Vincent BRAILLARD

SWI

APRILIA

1'51.389

28

Manuel HERNANDEZ

SPA

HONDA

1'51.396

29

Daniel SAEZ

SPA

APRILIA

1'51.559

30

Mateo TUNEZ

SPA

APRILIA

1'51.872

31

Michael RANSEDER

AUT

KTM

1'51.983

32

Esteve RABAT

SPA

HONDA

1'52.001

33

Karel ABRAHAM

CZE

APRILIA

1'52.105

34

Hugo VAN DEN BERG

NED

APRILIA

1'52.427

35

Lorenzo BARONI

ITA

HONDA

1'52.432

36

Simone GROTZKYJ

ITA

APRILIA

1'52.960

37

Michele CONTI

ITA

HONDA

1'53.276

38

Joey LITJENS

NED

HONDA

1'53.276

39

Enrique JEREZ

SPA

APRILIA

1'53.490

40

Roberto TAMBURINI

ITA

APRILIA

1'54.185

41

Stefan BRADL

GER

KTM

1'54.620

42

Ivan MAESTRO

SPA

HONDA

1'55.273

Forrás: motogphirek.hu 

Rajtra kész a magyar MotoGP-s csapat/motor/20060324felkeszult.htmlTalma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.html
0 Tovább

Rajtra kész a magyar MotoGP-s csapat

A gyorsaságimotoros-világbajnokság egyetlen magyar alakulata, az Apriliákkal versenyző Team Toth ebben a szezonban két kategóriában, a 125-ös és a 250-es géposztályban is érdekelt jelentős gyári támogatással. A csapat első versenye némileg kalandosan vette kezdetét és egy jogsitól is sikerült megszabadulni kiutazás közben.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060324tothimre2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: sok múlik a nyitányon/motor/20060323motogp.htmlTalmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom/motor/20060323talmacsi.htmlTalma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlMotoGPhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=96754

A hosszú téli tesztek után ezen a hétvégén végre élesben is összemérik tudásukat a gyorsaságimotoros-világbajnokság résztvevői. Ez persze nem csupán a versenyzők gigászi harca, hanem a gumigyártók, motorgyárak versengése is. Az egyetlen magyar alakulat, a Team Toth két versenyzője, Tóth Imre és Roberto Locatelli hosszú előszezonon vannak túl, a pilóták összesen 12 napot tesztelt a téli időszakban először Valenciában, majd Jerezben. Ezt követően kétszer jártak a katalán pályán Barcelonában, majd a pont a mondat végére két héttel ezelőtt került itt Jerez de la Fronterában a hivatalos IRTA teszteken. Imi és Loca több, mint 700 kört tettek meg a tesztek során, mely az adott pályák hosszával megszorozva összesen 3132 kilométert tesz ki, ami egy Budapest-Jerez de la Frontera távolságnak felel meg.

Tóth Imi #45:

"Nagyon várom már ezt a versenyt. Ugyan nem volt sok időnk tesztelni a 2006-os Aprilia-blokkot, a tesztek során mégis rengeteget fejlődtünk. Most kicsit fáradt vagyok, mert a tegnapi utazásunk kicsit kalandos volt. A bécsi reptér előtt kétszáz méterrel beleszaladtunk két marcona osztrák rendőrbe, akik szerint túl gyorsan vezetett apu és elvették a jogosítványát, ráadásul büntetést is fizetnie kellett. Barcelonában a "rend kedvéért" törölték a jerezi járatunkat és Sevilla felé kellett tovább repülnünk, ami bő száz kilométerre van Jereztol, így szerény 15 óra alatt értünk célba."

Forrás: Team TothRoberto Locatelli #15:

"Szerencsére én simán megérkeztem. A mai nap elég pörgős volt. Hivatalos fotózás, sajtótájékoztatók, gépátvétel. Az ember azt se tudja, hogy merre rohanjon. Amúgy már várom, hogy ismét motorra ülhessek. A jerezi teszteredmények nagyon jók voltak és szeretem ezt a pályát. Van egy kanyar a pálya utolsó harmadában, ami igazából két kanyar, de egynek kell venni. Itt elég sok időt vesztettem az IRTA teszteken és most a mérnökeim ezt próbáltunk elemezni. Pénteken ez lesz az egyik fő feladat, hogy megpróbáljam az időveszteséget behozni."

A várható jerezi időjárás péntekre: borult, esős időt jósoltak, leginkább a délelőtti órákra. Délutánra várhatóan felszakadozik a felhőzet. A maximum hőmérséklet 15-18 fok körül várható.

Forrás: Team Toth

Reményteli eredmények a magyar MotoGP-s csapatnál/motor/20060302remenyteli.htmlBemutatkozott az egyetlen magyar MotoGP-s csapat/motor/20060224bemutatkozott.htmlMotoGP: hideg fogadta Barcelonában a magyar csapatot/motor/20060207motogp.htmlMotoGP: két magyar az indulók között/motor/20060130motogp.htmlMotoGP: magyar csapat az élen Jerezben/motor/20060126motogp.htmlMotoGP: Roberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.html
0 Tovább

MotoGP: sok múlik a nyitányon

Az elmúlt évek statisztikái szerint a leendő világbajnokot ott kell keresni az első MotoGP-futam dobogóján. A címvédő Valentino Rossi eddig hozta a papírformát.



www.brorganisation.huleftMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlTalmácsi Gábor fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

MotoGP jelenlegi legnagyobb alakjának, az olasz Valentino Rossinak az évadnyitó első futamot hat alkalommal sikerült megnyernie egymásután a királykategóriában. Ebből ötször, miután sikeresen vette az első akadályt, az év végén a világbajnoki címet is elhódította.

Ha visszatekintünk a Grand Prix sport 57 éves történetére, akkor megfigyelhetjük, hogy mennyire kulcsfontosságú az első futam kimenetele: az a pilóta, aki az adott év első versenyét megnyerte az elmúlt 57 év során, 31 esetben ezzel együtt megszerezte a világbajnoki címet is. Az első három helyezettnek amúgy is jó esélye van a vb-címre, ugyanis 41 alkalommal fordult elő az, hogy az a pilóta, aki az idénynyitón dobogóra állt, az év végén világbajnokká avanzsált.

Az elmúl 20 évben pedig 16 alkalommal az a versenyző nyerte meg a vb-t, aki az első forduló során dobogóra állhatott. Csupán két esetben történt meg az az elmúlt 20 esztendőben, hogy az a pilóta nyerte meg a bajnoki címet, aki a nyitófutamon nem tudott pontot szerezni. A két pilóta nem volt más, mint Mick Doohan (1998.) és Wayne Rainey (1992.).

Az idei szezon első fordulóját március 26-án, Jerezben tartják.

(motogphirek.hu)

Talma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.html
0 Tovább

Talmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom

Talmácsi Gábor már a spanyolországi Jerezben várja, hogy vasárnap rajthoz álljon a gyorsaságimotoros-vb mezőnye. A magyar pilóta szerint jól felkészülten várják a szezont, de a vb-cím sorsáról nem bocsátkozott jóslásokba.



Forrás: Faster ManagementleftTalmácsi felkészült a világbajnokságra/motor/20060308talmacsi.htmlTalmácsi: Már nagyon be vagyok sózva/motor/20060221talmacsi.htmlTalmácsi Gábor fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Vasárnap a jerezi Spanyol Nagydíjjal rajtol a 17 futamos gyorsaságimotoros-világbajnokság: a 125 kcm-esek között ismét a dobogóra tör a tavaly bronzérmes Talmácsi Gábor. Szintén a nyolcadliteresek között rajtol Tóth Imre, a másik magyar pilóta. Az elmúlt évben Talmácsi még a KTM versenyzőjeként háromszor volt futamgyőztes, egy-egy alkalommal pedig második, illetve harmadik.

"Nagyon jól sikerültek a tesztelések az új csapatommal" - mondta a távirati irodának Talmácsi, aki novemberben kötelezte el magát a Honda Scot - a szponzorváltás miatt azóta Humangest Racin Team a csapat neve - istállóhoz.

"Napról napra jobban éreztem a motort és a teszteket követően sikerült összeállítani a gépet az első versenyre. A csapaton belül fantasztikus a hangulat, remek szakemberek, mérnökök segítenek, akikkel azt gondolom, hogy a későbbiek folyamán fél szavakból is érteni fogjuk egymást. A motorblokk nagyon erős, pedig először azt hittem, hogy majd azon a területen lehetnek esetleg gondjaink, de kellemesen csalódtam."

Talmácsi elmondta, hogy a futómű-beállításokon ugyan még finomítani kell, de minél több km-t tesz meg a motorral, annál könnyebben megy majd a beállítás.

"Az idei szezon lesz várhatóan a legerősebb évadom, nagyon sokat fejlődtek a csapatok, remek pilóták vannak, akik az utolsó percig kemény fognak küzdeni az elsőségért. Egyelőre ennél többet nem tudok mondani a vb-kimeneteléről, jósolgatni pedig nem szeretnék. Ami biztos: minden futamon én is úgy fogok rajthoz állni, hogy nyerni akarok" - tette hozzá Talmácsi, aki szerdán utazott el Jerezbe.

A Spanyol Nagydíjon pénteken és szombaton rendezik a két időmérő edzést, majd vasárnap - a 125 köbcentis kategória elsőként, 11 órakor áll rajthoz.

A 2006-ös világbajnokság naptára:

március 26.: Spanyol Nagydíj (Jerez de la Frontera)
április 8.: Katari Nagydíj (Losail)
április 30.: Török Nagydíj (Isztambul)
május 14.: Kínai Nagydíj (Sanghaj)
május 21.: Francia Nagydíj (Le Mans)
június 4.: Olasz Nagydíj (Mugello)
június 18.: Katalán Nagydíj (Barcelona)
június 24.: Holland Nagydíj (Assen)
július 2.: Brit Nagydíj (Donington Park)
július 16.: Német Nagydíj (Sachsenring)
július 23.: Amerikai Nagydíj (Laguna Seca) - csak MotoGP kategória
augusztus 20.: Cseh Nagydíj (Brno)
szeptember 10.: Malajziai Nagydíj (Szepang)
szeptember 17.: Ausztrál Nagydíj (Phillip Island)
szeptember 24.: Japán Nagydíj (Motegi)
október 15.: Portugál Nagydíj (Estoril)
október 29.: Valenciai Nagydíj (Valencia)

Talma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.html
0 Tovább

Xenon fényszórók motorokon

A BMW motorgyártó részlege a világon elsőként xenon fényszórót épít néhány nagyszériás modelljébe. Az eddig csak prémium autókon feltűnő, jellegzetes kékes fényű lámpa kezdetben két túramotorhoz rendelhető feláras extraként.



Mi a csuda az a xenon?
leftA szokványos fényszóróktól eltérően, amelyek egy izzószál fűtésével működnek, a xenon világítás esetében egy xenon gázzal teli izzón elektromos áramot vezetnek keresztül. Ennek egyik következménye a természetes napfényre emlékeztető élénk fénysugár, a másik pedig az egyedülálló kék izzás.
Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A motorozás remek móka, egészen addig, míg lemegy a nap, ugyanis nem csupán a hidegebb levegővel, de - az egy fényszóróból adódó - gyenge látási viszonyokkal is meg kell küzdeni.

Ennek szellemében a BMW motorgyártó részlege gondolt egy nagyot és mindjárt két túragépébe is beépítette az eddig csak autókon megszokott xenon fényszórót, amely azon túl, hogy kétszer nagyobb fényerőt biztosít, még harminc százalékkal kevesebb energiát is igényel, mint egy szokványos halogén izzó.

A motorkerékpárok xenon fényszóróira kifejlesztett tompított fényű változatot egy henger alakú ellenzővel látták el, hogy megvédjék a motorost a fény nemkívánatos szóródásától és vakító hatásától. A jellegzetes, kékes fényű lámpa kezdetben két túrmotorhoz a és típusokhoz rendelhető feláras extraként, 77 ezer forintos nettó áron.

Forrás: BMW

Egy kézben a BMW autók és motorok értékesítése/motor/20060110egykezben.htmlBMW-újdonságok Olaszországból/motor/ujdonsag/20051124bmwujdonsagok.htmlÚj sportos motor készül a BMW-nél/motor/ujdonsag/20050914ujsportos.htmlLimitált szériás Adventure a BMW-től/motor/ujdonsag/20050607limitalt.htmlVadonatúj terepmotor a BMW-től/motor/ujdonsag/20050419vadonatuj.htmlLeletmentés - BMW R12/motor/veteran/20050209leletmentes.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek