A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A legnagyobb japán motorgyár a 2005-ös Tokiói Motorshow-n mutatta be meglehetősen futurisztikus formájú koncepcióját, a DN-01-et. A teljesen automata túramotor állítólag már egy éven belül szériagyártásba kerülhet.
A legnagyobb motorgyárak lassan kezdik felismerni azt a tényt, hogy sokan nem csupán az autókban tartják gyűlöletesen fárasztónak a váltogatást, hanem a motorokon is. A váltás mellőzése eddig csak a kis-, és nagyrobogókon volt lehetséges, ám a Yamaha és a Honda már a nagy túramotorok között is kínál, illetve kínálni fog valami hasonlót. A hangvillás motorgyár variációja, az automata váltós FJR-ben ölt testet, amelyen már nincs is kuplungkar, váltogatni a kormányon lévő gombokkal, vagy lábbal lehet.
A Honda - a tavaly bemutatott - DN-01-gyel még ennél is tovább megy, ugyanis a motort úgy lehet vezetni, mint egy robogót, azaz, csak a gázt kell húzni az automatika mindent elvégez a vezető helyett. A futurisztikus koncepció - a Motorcyclenews értesülései szerint - 12 hónapon belül már a szalonokban is felbukkanhat, első körben Japánban a következő év elején, majd 2007 végén Európát is meghódíthatja.
Új robogók a Hondától/motor/ujdonsag/20051215ujrobogok.htmlKülönleges szériával ünnepel a Honda/motor/ujdonsag/20051122kulonleges.htmlLégzsákos motorkerékpár a Hondától/motor/ujdonsag/20050909legzsakos.html
Egy második orvosi diagnózis szerint is meg kell műteni Tóth Imre sérült vállát, amely jelentősen lerontotta a magyar motoros vasárnapi teljesítményét a gyorsaságimotoros-világbajnokság nyitófutamán.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060324tothimre2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: sok múlik a nyitányon/motor/20060323motogp.htmlTalmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom/motor/20060323talmacsi.htmlTalma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlMotoGPhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=96754
A 125 köbcentis kategóriában érdekelt ifjú pilótánk nem úszhatja meg a vállműtétet, ugyanis a magyar orvosok is megerősítették Costa doktor (a Világbajnokság főorvosa) diagnózisát, azaz a műtét elkerülhetetlen. Szerda reggel az Országos Sportegészségügyi Intézetben járt Imre egy vállspecialistánál, aki szerint gyógytornára és stabilizálásra, majd operációra van szükség a szalagok megnyúlása, valamint a csonton lévő horpadás miatt, ami egy esés során keletkezhetett.
Normális esetben pihentetni kellene a sérült testrészt, ám egy élsportoló ezt nem teheti meg, hiszen jövő héten már a katari futamon kell teljesítenie. A magyar motoros helyzetét tovább nehezíti, hogy a vírusfertőzésből, amely Jerezben legyengítette, még mindig nem épült fel teljesen. Mindezek ellenére Imre úgy döntött, vállalja, hogy sérülten, fájdalmaktól kínozva is végigversenyzi a szezont, hiszen ha most operálnák, akkor minimum két hónapig nem ülhetne motorra.
Tóth Imre a vírusfertőzés és a futam közben kiújult vállsérülése ellenére befejezte a vasárnapi versenyt és a 26. helyen ért célba az Apriliájával. A 125-ös kategória másik magyar résztvevőjét, Talmácsi Gábort - a legjobb hondásként - a 8. helyen intették le Jerezben.
Forrás: Team Toth/[origo]
MotoGP: hét halott a nyitófutam után/motor/20060330motogp.htmlMotoGP: hetedik helyen áll a magyar csapat/motor/20060327motogp.htmlTalma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.html
Vasárnap a spanyolországi Jerezben tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei nyitófutamát. A három kategória edzéseit és versenyét több százezren nézték meg a helyszínen, ám sajnos a hazatérők közül heten az életüket vesztették.
Talmácsi nyolcadik a nyitófutamon/motor/20060326talmacsi1.htmlMotoGPhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=96754&order=1Hajrá Talma!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466
Óriási várakozás előzte meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei első futamát, így nem is csoda, hogy több százezren látogattak el a péntektől vasárnap délutánig tartó eseményre.
A vasárnapi futamra kilátogató 140 ezer néző érkezését és távozását a spanyol rendőrség 300 fős különleges alakulata felügyelte négy helikopterrel, ám minden óvintézkedés ellenére a hazatérők közül heten az életüket vesztették. A közönségből mintegy 55 ezren motorral közelítették meg a pályát, valamennyi áldozat közülük került ki.
MotoGP: Elias elnézést kért Rossitól/motor/20060328motogp.htmlMotoGP: hetedik helyen áll a magyar csapat/motor/20060327motogp.htmlRajtra kész a magyar MotoGP-s csapat/motor/20060324felkeszult.html
Valószínűleg még az idén elfogadhatja az Európai Unió parlamentje az egységes uniós jogosítványról szóló irányelvet, amelynek alapján harmonizálják az okmányokkal kapcsolatos szabályozásokat. A magyar gyakorlat már most sok kritériumnak megfelel, de néhány változatásra szükség lehet, a legtöbb módosításra a motorjogsi megszerzése körül lehet számítani.
leftJelenleg 4 motoros kategória létezikleft1. Az 50 köbcenti alatti motorok vezetésére jogosító M-kategória megszerzésének feltétele a betöltött 14. életév, de az is vezethet robogót, akinek van érvényes B kategóriás jogosítványa. 2. Az A1 kategóriás jogsival, már (maximum) 125 köbcentis kismotor is vezethető, melynek teljesítménye legfeljebb 11 kW, azaz 15 lóerő. Az A1-kategória megszerzésének feltétele a betöltött 16. életév. 3. Az "A korlátozott" kategóriájú jogosítvánnyal olyan motort lehet vezetni, melynek teljesítménye maximum 25 kW (35 lóerő), illetve a saját tömeg/teljesítmény aránya nem haladja meg a 0,16 kW/kg-ot. Ennek a kategóriának megszerzési feltétele a betöltött 18. életév. 4. Az A kategóriás jogosítvánnyal már bármekkora teljesítményű motor vezethető, megszerzésének jelenlegi feltétele a betöltött 21. életév vagy 2 éves A1 vagy A korlátozott jogosítvány, tehát elvileg már 21 éves kor alatt is hozzá lehet jutni.Motoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
A tagországok közlekedési miniszterei hétfői brüsszeli találkozóján született megállapodás arról, hogy az unióban hosszú távon egységes hitelkártya formátumú jogosítvány fogja helyettesíteni a jelenleg forgalomban lévő 110 különféle vezetői engedélyt. Az irányelv hatályba lépését követően a tagállamoknak 4+2 év alkalmazási idő áll rendelkezésükre.
"A Magyarországon jelenleg érvényes okmányok lejártukig érvényesek maradnak majd, nem kell azokat lecserélni az uniós jogosítványok megjelenésével. A magyar kártyajogosítványok ráadásul már most is megfelelnek a közösségi normáknak" - mondta Tóth Zoltán, a Belügyminisztérium Központi Hivatal Jogi és Igazgatásfejlesztési Osztályának vezetője egy szerdai sajtóbeszélgetésen.
Változás a motorjogsi körül
Az irányelv - többek között - minden tagországnak egységesen előírja a mopedekre érvényes vezetői engedély bevezetését, és felállítja a nagyobb és erősebb motorkerékpárok használatának fokozatossági elvét. Ennek részben már megfelel a magyarországi gyakorlat, ugyanis a segédmotoros kerékpárok (50 köbcenti alatt, M kategória) vezetéséhez vizsgát kell tenni, de a nagymotorok vezetéshez szükséges A kategóriás jogosítványt bárki megszerezheti, ha már betöltötte a 21. életévét, vagy 2 éve rendelkezik A1 vagy A korlátozott jogosítvánnyal.
Az újonnan kidolgozott irányelv szerint a nagyobb teljesítményű (35 kilowatt feletti) motorkerékpárokra jogosítványt szerezni csak 24 éves kortól lehet majd, és a kisebb motorkerékpár vezetésének 2 éves tapasztalata is szükséges lesz hozzá. Ugyancsak újdonság, hogy a négykerekű motorkerékpárok (quadok, ATV-k) vezetését csak B kategóriás jogosítvánnyal engedélyezik majd.
Érdekesség, hogy speciális képzéshez és vizsgához kívánják kötni, ha valaki nagyobb méretű pótkocsit vagy lakókocsit kíván vontatni. A tagállamok dönthetnek majd arról, hogy ezek vezetését milyen kritériumokhoz kötik.
Szilágyi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezető-helyettesének elmondása szerint a B kategóriás jogosítvány megszerzésére egységesen mindenhol 17 év lesz a korhatár, de a tagállamok eldönthetik, hogy élnek-e ezzel a lehetőséggel. Magyarországon az ezzel kapcsolatos szabályozáson nem terveznek változtatni. Az irányelv szerint a C, azaz a tehergépkocsik jogosítványának megszerzési korhatára 21 évre, míg az autóbuszok vezetéséhez szükséges dokumentumé 24 évre emelkedik.
Nem lehetnek profi sofőrök a cukorbetegek
Az egészségügyi szabályok is változnak, például hivatásos gépjárművezető nem lehet olyan személy, aki inzulinnal kezelt cukorbetegségben szenved. A korábbi hírek szerint az új szabályozás fontos lépés a vezetői engedélyekkel kapcsolatos csalás elleni küzdelemben. A tagállamok erősíteni fogják együttműködésüket annak megelőzése érdekében, hogy az ideiglenesen tilalom alatt álló vezetők másik tagállamban új vezetői engedélyt szerezzenek. Az új szabályok 10 éves érvényességi időt helyeznek kilátásba, amelyet a tagállamok 15 évre emelhetnek. A tagállamok az adminisztratív megújítással egy időben orvosi vizsgálatokat is elrendelhetnek.
[origo]/MTI
Jön az új egységes európai jogosítvány/auto/20050309jonaz.htmlItthon olcsó a jogosítvány/auto/gazdasag/20041018itthon.htmlUniós jogosítvány a láthatáron/auto/gazdasag/20041011unios.html
Angliában, tesztelés közben kapták lencsevégre a Triumph Tiger legújabb változatát, amely állítólag még ezen a nyáron be is mutatkozik.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0603/20060329tigertriu1.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582
A egy megbízható, remekül motorozható túraenduró, de mind a technikája, mind a külseje felett régen eljárt már az idő, így a modellváltás szinte kötelező lépés az angol gyár részéről. Ha hinni lehet a brit Motorcycle News értesüléseinek, akkor a képen látható új Tiger már a nyáron bemutatkozhat, sőt a nyár vége felé már a szalonokban is ott csilloghat.
A külsőt tekintve egyértelműen látszik, hogy a Tiger követi a tavaly bemutatott 675-ös Daytona által elindított "hegyesebb" irányvonalat, ami remekül áll az endurónak is. Az első fordított villa és a rajta virító radiálisan szerelt féknyereg szívderítő látvány, akárcsak az igényes kivitelű hátsó lengőkar, amely úgy néz ki, mintha egy sportgépről szerelték volna át.
Az erőforrás a Speed Triple-ből és Sprint ST-ből már ismert soros háromhengeres, 1050 köbcentis blokk lesz 120 lóerő körüli teljesítménnyel.
Különleges sportmotor a Triumph-tól/motor/ujdonsag/20050926szenzacios.htmlAz utolsó csavarig - Triumph Sprint ST/motor/ujdonsag/20040929azutolso.htmlMozsárágyú - Triumph Speed Triple/motor/ujdonsag/20040911mozsaragyu.html
Utolsó kommentek