Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi a hatodik helyről rajtolhat

Talmácsi Gábor két pozíciót is tudott javítani csütörtökhöz képest, így a második sor közepéről, azaz a hatodik helyről várhatja a Katari Nagydíj szombati rajtját.



Talmácsi a legjobb hondásForrás: Faster ManagementleftTalmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom/motor/20060323talmacsi.htmlMentőmotorra gyűjtenek Talmácsival/motor/20060111mentomotorra.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok&status=ok

A jerezi idénynyitó futam győztese, a spanyol Alvaro Bautista vághat neki az élről a szombati Katari Nagydíj 125-ös versenyének. A Master-MVA Aspar Aprilia csapat pilótája tovább javította a csapattárs, Mattia Pasini által a csütörtöki időmérő edzésen futott új pályacsúcsot, és végül 2:07.453-as idővel foglalta el az első rajthelyet.

Mivel többen nem tudtak javítani a csütörtöki időmérőn futott eredményekhez képest, a második időmérő végeredménye nem azonos a rajtsorrenddel. Bautista mellől Pasini rajtolhat, aki ugyan a második időmérő edzésen csak a 15. helyen végzett, de a csütörtöki ideje alapján mégis az első sor második helye illeti meg. A harmadik helyről Mika Kallio várhatja a zöld jelzést a KTM-mel, az első sor utolsó és a második első helyén pedig Gadea (Master Aprilia) és Pesek (Derbi) osztoznak. Talmácsi Gábor - ezúttal is a legjobb hondásként - a második sor közepét jelentő hatodik pozícióból indulhat a versenyen, ami a hétvége eddig történéseit és a riválisok erejét tekintve kimondottan jó eredmény. Talma mögé három apriliás, Nieto, Olive és Faubel kvalifikálta magát, az első tízbe még Simón (KTM) fért be.

A világbajnok Thomas Lüthi (Honda) csak 14. lett a második időmérőn (ez a 15. rajthelyet jelenti számára), Tóth Imre a 27. legjobb időt motorozta péntek délután (27. rajtpozíció), ami Imre vállsérülését tekintve elfogadható eredmény, de a pontszerzéshez bravúrra lenne szükség. A szombati futamon mindenképpen nagy izgalmak várhatók, mivel az első tizenegy versenyző egy másodpercen belüli távolságra van a rajtelső Bautistától.

Talmácsi Gábor nyilatkozata a pénteki időmérő után:
"Délelőtt rossz irányba mentünk a beállításokkal, de szerencsére az időmérőre sokat fejlődtünk, habár még mindig nem áll teljesen készen a motor a versenyre. Holnap a bemelegítésen még állítanunk kel néhány dolgon, de összességében elégedettek lehetünk, hiszen ma is több mint 1 másodpercet gyorsultam. A gázadásnál van még probléma, mert eléggé csúszkál a motor eleje, ami gyorsan koptatja a gumit is, ezért valószínű, hogy előre keményebbet kell választanunk majd. A versenyen szeretném tartani a lépést az élbollyal, és mindenképpen jó lenne pontokat gyűjteni."

A pénteki időmérő végeredménye:

S:

Név:

Nat.:

Motor:

Idő:

Hát.:

1

Alvaro BAUTISTA

SPA

APRILIA

2'07.453

 

2

Mattia PASINI

ITA

APRILIA

2'07.628

0.175

3

Mika KALLIO

FIN

KTM

2'07.676

0.223

4

Sergio GADEA

SPA

APRILIA

2'07.693

0.240

5

Lucas PESEK

CZE

DERBI

2'07.872

0.419

6

TALMÁCSI Gábor

HUN

HONDA

2'07.877

0.424

7

Pablo NIETO

SPA

APRILIA

2'07.923

0.470

8

Joan OLIVE

SPA

APRILIA

2'08.153

0.700

9

Hector FAUBEL

SPA

APRILIA

2'08.156

0.703

10

Julian SIMON

SPA

KTM

2'08.220

0.767

11

Angel RODRIGUEZ

SPA

APRILIA

2'08.309

0.856

12

Andrea IANNONE

ITA

APRILIA

2'08.785

1.332

13

Lorenzo ZANETTI

ITA

APRILIA

2'08.827

1.374

14

Federico SANDI

ITA

APRILIA

2'08.835

1.382

15

Thomas LUTHI

SWI

HONDA

2'08.843

1.390

16

Raffaele DE ROSA

ITA

APRILIA

2'08.986

1.533

17

Sandro CORTESE

GER

HONDA

2'09.227

1.774

18

Simone CORSI

ITA

GILERA

2'09.274

1.821

19

Tomoyoshi KOYAMA

JPN

MALAGUTI

2'09.469

2.016

20

Fabrizio LAI

ITA

HONDA

2'09.674

2.221

21

Mike DI MEGLIO

FRA

HONDA

2'09.713

2.260

22

Bradley SMITH

GBR

HONDA

2'10.135

2.682

23

Aleix ESPARGARO

SPA

HONDA

2'10.174

2.721

24

Michele PIRRO

ITA

APRILIA

2'10.176

2.723

25

Mateo TUNEZ

SPA

APRILIA

2'10.337

2.884

26

Manuel HERNANDEZ

SPA

APRILIA

2'10.517

3.064

27

TÓTH IMRE

HUN

APRILIA

2'10.546

3.093

28

Nicolas TEROL

SPA

DERBI

2'10.606

3.153

29

Simone GROTZKYJ

ITA

APRILIA

2'10.838

3.385

30

Vincent BRAILLARD

SWI

APRILIA

2'10.860

3.407

31

Lorenzo BARONI

ITA

HONDA

2'10.943

3.490

32

Michael RANSEDER

AUT

KTM

2'11.295

3.842

33

Stefan BRADL

GER

KTM

2'11.421

3.968

34

Karel ABRAHAM

CZE

APRILIA

2'11.598

4.145

35

Michele CONTI

ITA

HONDA

2'12.008

4.555

36

Joey LITJENS

NED

HONDA

2'12.332

4.879

37

Roberto TAMBURINI

ITA

APRILIA

2'13.377

5.924


Forrás: motogphirek.huTalmácsi nyolcadik az első időmérőn/motor/20060406talmacsi.htmlMotoGP: Katarban duplázhat Talmácsi/motor/20060405motogp.htmlTalmácsi a legjobb hondás Jerezben/motor/20060324talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi nyolcadik az első időmérőn

A csütörtök délelőtti szabadedzés 4. helye után, kora délután a 8. legjobb időt motorozta Talmácsi Gábor a Katari Nagydíj első hivatalos időmérőjén a 125 köbcentisek között. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 25. helyen végzett.



Nyomasztó Aprilia-fölényleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060406talmacsi1.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi nyolcadik a nyitófutamon/motor/20060326talmacsi1.htmlTalmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom/motor/20060323talmacsi.htmlTalmácsi felkészült a világbajnokságra/motor/20060308talmacsi.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok

A Master-MVA Aspar Apriliával versenyző Mattia Pasini nevével kezdődik a nyolcadliteres rajtlista a katari GP első időmérő edzését követően. A csapat örömét minden bizonnyal tovább fokozza az a tény, hogy ezen a napon a teljes első sort ők birtokolják, miután Pasini mellett Gadeo, Bautista és Faubel voltak az időmérő edzés leggyorsabbjai.

Az időmérő edzés első felében a KTM-duó Kallio és Simón diktálták a ritmust, egymást licitálva futottak egyre gyorsabb köröket. A gyakorlás harmadánál aztán jött Pasini, és sokáig úgy tűnt, hogy csak az óra lehet az ellenfele. Alig másfél perccel az edzés leintése előtt a csapattárs Bautista átvette a vezetést, aztán nem sokkal utána a szintén azonos színekben versenyző Gadea tört az élre. Pasini azonban nem engedte ki a kezéből az elsőséget, utolsó körében mindenkinél gyorsabb volt, és erre az időre már nem tudtak válaszolni a többiek.

A jerezi meglepetésember, a cseh Lukas Pesek csütörtökön az ötödik helyre szorult a Derbivel; a KTM-ek pedig a hatodik és hetedik pozíciót foglalják el Kallio és Simón révén. Talmácsi Gábor - ismét a legjobb Honda-pilótaként - jelen állás szerint a nyolcadik helyről rajtolhatna.

A világbajnok Thomas Lüthi (Honda) egyelőre a 16. helyről várja a folytatást, a vállsérüléssel bajlódó Tóth Imre pedig a 25. helyre volt jó a katari melegben.

A délelőtti szabadedzésen még 4. volt Talmácsi

A délelőtt szabadedzés a jerezi győztes Bautistának sikerült a legjobban, őt Gadea, Pesek és Talmácsi Gábor követték. Délutánra 2 másodpercet javultak a köridők, és jelenleg csak az első hat leggyorsabb van egy másodpercen belül az élen álló Pasinihez képest. Az Aprilia nyomasztó fölénye egyébként némileg meglepő annak ismeretében, hogy az olasz márka korábban nem nyert még ezen a pályán (tavaly a KTM, 2004-ben a Derbi volt a befutó), de a mai napi teljesítménnyel nagyon magasra tették a lécet a többiek számára.

A mezőny produkciója messzemenően igazolja azt a döntést, hogy előre hozták a katari futam időpontját a versenynaptárban. A levegő hőmérséklete ugyanis csaknem 10, a pályáé pedig 8 fokkal alacsonyabb, mint a tavalyi első időmérő edzésen mért értékeknél (levegő 2006: 26 fok, 2005: 36 fok - pálya 2006: 41 fok, 2005: 49 fok), így nem csoda, hogy Pasini már az első napon csaknem két másodperccel megjavította Mika Kallio tavalyi pole köridejét, amely természetesen egyben új, 125-ös pályarekord is.

Az egészen biztos, hogy péntekre, a második időmérő edzésre még inkább felgyorsulnak a versenyzők, hiszen a legjobb részidőkből képzett - elméleti legjobb körök - az élmezőny jelentős részénél gyorsabbak a legjobb mért, teljes köridőknél.

Forrás: motogphirek.hu

Következik a Katari Nagydíj/motor/20060405motogp.html
0 Tovább

Interwheel játékunk nyertesei

Az alábbi 10 olvasónk nyert 1-1 darab belépőt a pénteken nyíló motoros rendezvényre.



A több száz helyes megfejtő közül az alábbi 10 olvasónknak kedvezett a szerencse, és nyertek 1-1 darab belépőt a péntektől vasárnapig nyitva tartó Interwheelre a Papp László Budapest Sportarénában:

  1. Kóróczky Péter
  2. Kiss Péter
  3. Hajdú Edina
  4. Répási Péter
  5. Erdős Krisztina
  6. Bukó Renáta
  7. Nagy László
  8. Jambrik Ágoston
  9. Vincze Gábor
  10. Csiky Balázs

 

Nyerjen belépőt az Interwheelre!/motor/20060404nyerjen.htmlÚjabb motoros kiállítás közeledik/motor/20060404ujabb3.html
0 Tovább

MotoGP: kalandosan ért Dohába a magyar csapat

A gyorsaságimotoros világbajnokság egyetlen magyar csapatát a jelek szerint az ág is húzza, ugyanis a spanyolországi nyitófutamra történő kiutazás kalandjai megismétlődtek, csak ezúttal a sivatag felett, néhány ezer méter magasan.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060406katartoth.jpg',50,50)Nagyobb képMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.html

Amilyen kalandosan indult az év Jerez de la Fronterában, olyan kalandosan folytatódott a Team Toth utazása Katar felé. Az eredeti tervek szerint a csapat kedd este tíz órakor landolt volna Dohában, de a természet keresztülhúzta a menetrendet és hajnali háromkor ért az alakulat a dohai reptérre.

Történt ugyanis, hogy fél órával a tervezett érkezés előtt a repülőgép viharba keveredett a levegőben, ráadásul a kapitánya is azt az értesítést kapta a földi irányítástól, hogy az időjárási viszonyok miatt nem szállhat le Dohában. A gép a hatalmas vihar miatt így Abu Dhabi-ban szállt le és több mint kétórás kényszerpihenőt tartott, míg engedélyt nem kapott a felszállásra.

Szerdán a Team Toth már a sivatag felé vette az irányt, a cél egy, az út szélén felállított quadbázis volt, ahol a két versenyző, Tóth Imre, Roberto Locatelli és a családtagok nekivágtak a négykerekű gépekkel a homokdűnéknek. Imre a vállsérülése miatt csak az "íze kedvéért" próbálta ki a quadot, de Loca úgy ment a dűnék közt, mintha a sivatagban nőtt volna fel.

A versenyzők nyilatkozatai:

Tóth Imre #45:

"Ez a pálya nem tartozik a kedvenceim közé. Valahogy nem sikerült megkedvelnem a vonalvezetését. Tavaly óta a helyzet sokat változott. Egyrészt, hogy korábban van a futam, nincs olyan elviselhetetlen meleg. Másrészt idén már rendeztek itt Superbike versenyt és a GP kategória tesztelt itt, így a pálya "bejáratódott". Míg tavaly mindössze fél méter széles csíkon lehetett biztonságosan közlekedni, addig idén, ahogy eddig láttam, ez legalább másfél méter."

Roberto Locatelli #15:

"Ellentétben Imivel én szeretem ezt a pályát, bár a tavalyi eredményem felejthető. A gond mindenki számára az aszfalt tapadása. A gumiválasztás nagyon fontos, de igazából bármit csinálsz, a motor csúszkálni fog alattad. Remélhetőleg azzal, hogy korábban kerül megrendezésre ez a verseny, nem lesz olyan hőség és a tapadás is jobb lesz. Ez az a pálya, ahol minden kör után tudnál valamit változtatni a gép beállításán. Biztos vagyok benne, hogy a verseny után észreveszek olyan dolgokat, amit előbb is meglehetett volna csinálni, de csak a futamon jöttem rá, hogy mit. Mindenesetre, szeretnék jobb eredményt elérni, mint Jerezben."

Forrás: Team Toth

Forrás: Team Toth

MotoGP: műteni kell a magyar versenyzőt/motor/20060330motogp1.htmlMotoGP: hetedik helyen áll a magyar csapat/motor/20060327motogp.htmlRajtra kész a magyar MotoGP-s csapat/motor/20060324felkeszult.html
0 Tovább

Középosztály, vigyázz! - Kawasaki ER-6n teszt

A tavaly nyárvégi rövid menetpróba után most a szezon elején egy hosszabb teszt erejéig is kipróbálhattuk a Kawasaki ER-6n-t. A paripa maradt a régi, remek darab, a hazai utak többségére azonban sajnos ki lehetne rakni a motorozásra alkalmatlan táblát.



Érzéki darabForrás: [origo]leftjavascript:var%20w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0604/Kawas200644163818/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();KépgalériaEgy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000/motor/teszt/20050531egyliternyi.htmlZöld háttér - ami a Kawasaki mögött van/motor/20041214zold.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Motoros pajtásaim és ismerőseim között végzett reprezentatív felmérésem szerint a tavaly bemutatott Kawasaki ER-6n-t vagy utálják egyedi formavilága miatt, vagy egyszerűen rajonganak érte, de semlegesen szinte senki sem tudta szemlélni a gépet. Az arányok tisztázásához azért hozzátartozik, hogy pozitív visszajelzésből lényegesen több volt, sőt akadt olyan is, aki kizárólag a fotók alapján tört pálcát a motor felett, de amint élőben meglátta a tesztelésre kapott Kavászt, rögtön átállt a rajongók táborába. Akárhogy vélekednek is az ER-6n-ről, annyi bizonyos, hogy bátor húzás volt a Kawasaki részéről a belépőmotorok között egy ilyen egyedi formatervvel előjönni, le a kalappal!

Az én véleményem természetesen nem számít, ezért most jöjjön a motor praktikus oldala, azaz hogy hogyan szuperál az ER-6n akkor, amikor nem a napsütötte Börzsönyben száguldozik vele a szerencsés tesztpilóta, hanem a szürke hétköznapokon, esőben kell vele lavírozni az álló kocsisorok között. A válasz egyszerű: remekül, ám ennyit nyilván nem lehet elsütni teszt címén, ezért inkább kifejtem.

Az ER-6n titka szerintem abban rejlik, hogy külön-külön bármelyik alkatrészénél lehet jobbat találni a kategóriájában - erősebb motor, jobb fék, masszívabb váz, stb. -, ám ahogy ezek összerakva együtt dolgoznak, az szinte hibátlan. A motort hihetetlenül könnyen lehet dobálni egyik kanyarból a másikba, ezért aki ennél egyszerűbben vezethető gépet szeretne, az inkább üljön fel egy körhintára, vagy fel se álljon a kanapéról!

Forrás: [origo]A könnyű kanyarodás elsősorban a motor jó súlyelosztásának és futómű-geometriájának köszönhető, előbbit az alacsonyra beépített, kompakt kis kéthengeres blokk szavatolja, utóbbit a jól belőtt villaszög és a masszív hátsó lengőkar. Az alacsonyabb súlypont érdekében a kipufogó dobját is a motor alá dugták, amely első ránézésre úgy fest, mint egy méregdrága kémműhold és egy high-tech termosz keveréke. Persze a méregdrága és titkos műholdak nem adnak ki magukból olyan szívderítő hangokat, mint a Kawa dobja, amely már alapjáraton és alacsonyabb fordulaton is meggyőzően dörmög. Persze az igazi egy jó kis nyitott cső lenne, csak hát akkor meg mi lesz a környezetvédelemmel meg a szomszéd nehezen elalvó gyerekseregével, ám ha valakinek ott áll majd a garázsában egy ER-6n, bizonyára tudni fogja a választ.

Forrás: [origo]

Menetpróba - ER-6n/motor/ujdonsag/20050831menetproba.htmlCsupasz izommotor a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20060209csupasz.htmlEgy környezetbarát nindzsa: Kawasaki ZX-10R/motor/ujdonsag/20051212amit.htmlÚj ZZ-R 1400 a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050920megujult.htmlSzenzációs újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050901szenzacios.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek