A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Az olasz motorgyár állítólag gőzerővel dolgozik egy 1200 köbcentis kéthengeres sportmotoron, hogy mind a közutakon, mind a versenypályákon lépést tudjon tartani az egyre izmosodó sornégyes japán konkurenciával.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060412ducati119.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=91651&status=ok
A Ducati jelenlegi zászlóshajója, a mindösszesen 8 250 000 forintért vesztegetett 150 lóerős sportmotor csodálatos egy jószág, ugyanis minden egyes csavarjáról süt, hogy egyedi és méregdrága. Hiába azonban az a tudat, hogy garantáltan nem gurul be mellénk a pirosnál egy ugyanilyen motor, ha egy "olcsó tömegcikknek számító" japán konkurens legyorsul minket, az kínos tud lenni.
Szerencsére a Ducati nem sokáig hagyja ilyen kellemetlen szituációban a legjobb vevőkörét, ugyanis a - Raptors & Rockets brit szaklap - hírek szerint gőzerővel fejleszt egy 1200 köbcenti környéki V2-es szupersportmotort, amelynek teljesítménye eléri az ezres japán sornégyesek között dívó mintegy 170 lóerős átlagot. A pontos lökettérfogatról még jelenleg folynak a találgatások, az eddigi hagyományoknak megfelelően az 1116 vagy 1188, esetleg az 1199 köbcenti jöhet még számításba. Minden idők legerősebb széria Ducatijának megjelenését 2007-re jósolják a pletykák.
Vadonatúj Ducati-modell a láthatáron/motor/20060410vadonatuj.htmlMegújult a Ducati belépőmodellje/motor/ujdonsag/20060303megujult.htmlLerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjáról/motor/20060120lerantottak.htmlDucati-különlegesség Amerikából/motor/20060103ducatikulonlegesseg.html2006-os Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/200511162006os.html
Az év elején jelentette be a Magyar Suzuki, hogy egy márkakupa sorozatot indít a 2006-os szezonban. Azóta keveset halottunk versennyel kapcsolatos fejleményekről, pedig az előkészületek gőzerővel folynak és a legtöbb hely már el is kelt.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060412suzuki.jpg',50,50)Nagyobb képMegalakult a Team Suzuki/auto/sporthirek/20040908megalakult.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlSzépségeket keresnek motorosok mellé/motor/20060209szepsegeket.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok
Végignézve az indulók listáján, bátran kijelenthetjük, hogy a versenyeken való részvétel önmagában komoly presztízzsel jár, hiszen magyar motorsport szinte teljes elitje részt kívánt venni a kupasorozatban. Olyan nevek szerepelnek az indulók között, mint Dudás Péter, Talmácsi Gergő, Soltész Attila, Rizmayer Gábor. Őket talán nem kell bemutatni a gyorsasági motorsportban kevésbé járatos érdeklődőknek sem.
Rajtuk kívül az indulók között találjuk a fiatal Németh Balázst, aki az idei szezonra kiérdemelte a Suzuki kiemelten támogatott versenyzője státuszt, továbbá említhetnénk az utóbbi években a 125-ös géposztályban kiemelkedő eredményekkel bizonyító Magda Attilát. A mezőnyben olyan visszatérőket is felfedezhet a szemfüles olvasó, mint Benner Zsolt. Az azonos feltételeket számításba véve, és az indulók személyét nézve tehát nem túlzás feltételezni, hogy az idény legizgalmasabb versenyeinek ígérkeznek a sorozat futamai.
Ez történt tehát eddig, és most - az első futam előtti utolsó hetekben - megkezdődnek a tesztek. A versenykörülmények megteremtése végett természetesen jó néhány dolog átalakítanak az amúgy széria 600-as GSX-R-eken. A motorokra speciális, a verseny céljainak megfelelő kipufogó, idomgarnitúra, állítható kormány, illetve Lucas fém fékcsövek, és speciális alkatrészek kerülnek. Ezen kívül utángyártott benzintank, segédváz, idomtartó fogja csökkenteni az esések következtében keletkező kár mértékét. Annak érdekében, hogy igazságos és gyors versenyeket lehessen vívni, a GSX-R Kupában minden versenyző azonos típusú Michelin Pilot Power 2 CT gumit használ majd.
A speciális összetételű abroncs alkalmas rá, hogy a kanyarokban megközelítőleg a Moto Gp versenyeken látható dőlésszöget lehessen elérni. Érdemes megemlíteni, hogy az új fejlesztésű gumi bemutatóját - Valentino Rossi yamahás csapattársa - Colin Edwards tartotta. Ennek során ezzel a típussal csak nyolc másodperccel teljesített rosszabb időt az amerikai versenyző, mint saját MotoGp-n használt versenygumijaival. A motorokon a versenyzők nem végezhetnek módosításokat, kizárólag a rugózás beállításait változtathatják meg. A futómű beállításait a műszaki személyzet regisztrálja, és ennek megfelelően a legközelebbi versenyen (a pályaviszonyoknak megfelelően) személyre szabja a motorkerékpárokat.
A versenyeken külön értékelik az amatőr és a profi versenyzők; az első három helyezett tárgyi díjazásban részesül mindkét csoportban. A versenyeken az első 15 versenyző kap pontot az alábbi pontskála szerint: 25, 20, 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2. További egy-egy pont jár a legjobb edzésidőért, a leggyorsabb versenykörért, és plusz egy pontot kap a versenyen legtöbb kört vezető versenyző is. A Suzuki GSX-R Kupa végső értékelésénél a 10-ből 9 verseny eredménye kerül összesítésre.
A Suzuki márkakupa indulóinak száma lassan eléri a maximális keretet, de néhány hely még mindig gazdára vár. Pillanatnyilag több kereskedői csapat is támogatna versenyzőket, úgyhogy még nem késő felvenni a kapcsolatot az eseményt koordináló Team Suzukival. A GSX-R Kupa első futamának időpontja rohamosan közeledik, a versenysorozat az Alpok-Adria Bajnokság április végi nyitófordulóján mutatkozik be.
A csapatok, és az indulók névsora:
Suzuki Hollós: Soltész Attila, Vajzer Attila, Bencze György Power City: Lénárt Péter, Berei András, Bodnár László Amargo: Dudás Péter, Farkas Attila Black Motorsport: Talmácsi Gergő, Magda Attila, Péntek László Harmati Suzuki: Rizmayer Gábor King Road Motors: Németh Balázs Győr Autópláza: Papp Géza, Papp Gábor Motorrad: Benner Zsolt Poxen Motorsarok: Kurta János
Versenynaptár:
2006. április 29-30. Hungaroring 2006. május 20-21. Rijeka 2006. június 3-4. Pannónia-ring 2006. július 29-30. Most 2006. szeptember 2-3.Hungaroring
Forrás: Team Suzuki
Hamarosan indul az első motoros márkakupa/motor/20060412hamarosan.htmlIdén is elindul az SV motoros márkakupa/motor/20060320iden.html
Bitter Sándor személyében idén egy magyar résztvevője is lesz a világ egyik legveszélyesebb motorversenyének. Bitti élménybeszámolója a pályával való ismerkedésről.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060411bitter.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok
Jeles motorversenyzőnk, Bitter Sándor, aki az elmúlt évek során főként a hosszú távú versenyeken képviseltette magát, idén egy merőben új, ám annál veszélyesebb megmérettetésen vesz részt: indul a Man-szigeti TT-n. Bitti a napokban járt a helyszínen, ahol néhány helyi menő segített neki a pálya megismerésében.
"Kissé vegyes érzelmekkel, de örömmel jelentem, most már biztos résztvevője vagyok az idei híres-hírhedt, Man-szigeti TT versenynek! A legelejéről kezdem: rém hosszú utazás után megérkeztünk a Man-szigeti reptérre, ahol két rendező fogadott bennünket. A repülőn azt gondoltam, hogy majd két 40-45 év közötti angol úriember fog minket várni. Ehelyett két huszonéves suhanc, Paul és John várt ránk, akik az egész hétvége alatt gondoskodtak róla, hogy jól érezzük magunkat. Nagyon kedves emberek, és ez a kedvesség jellemző a sziget összes lakosára, óriási adag jókedvvel megfűszerezve."
"Én a több napos túra után 'csodaszigetnek' hívom ezt a csöppnyi kis földrészt. Mindenki gondtalanul mosolyog, és örül az életnek. Ez frenetikus érzés, ráadásul Istenként tisztelik a szigeten induló versenyzőket. Az első találkozások a helyi sztárokkal nagyon meglepőek voltak. David Knight, 2005 enduro világbajnoka, John McGuiness, és Adrian Archibald - ők segítettek a pályával való ismerkedésben. Ezek a fickók, nem könnyen mondom ki, de sokkal keményebbek és őrültebbek, mint én. Viszont a kint tartózkodás végére én is teljesen meghülyültem. Azóta úgy élek minden nap, mint ők. Mintha az lenne az utolsó napom."
"Szakmai szempontból, időrendi sorrendben a következők történtek velünk: a pályával való részletes ismerkedést egy raliautó segítségével kezdtük meg. Lassan haladtunk végig a kritikus részeken és jegyzeteltük, amit halottunk. Előre figyelmeztettek, hogy McGuiness bolond, és nem szabad beülni mellé. És valóban. A hatodik mérföld után jegyzetfüzetek, kamerák és diktafonok hevertek mindenütt a kocsiban és jajveszékelve kiabáltunk, hogy azonnal álljon meg, mert így nemcsak a pályát nem tudjuk megírni, hanem még meg is döglünk a verseny előtt. Bizton állíthatom, hogy nem véletlen, hogy ez a derék, ideiglenes oktatónk tartja a mai napig a brutálisan gyors 205 km/h átlagsebességű rekordot. Ezt normális ember nemigen hiszem, hogy meg meri csinálni."
"A vele való találkozás utána végre átülhettem a világ legkedvesebb TT-győztese, és egyben legjobb tanára, Richard Quayle mellé. Az ő buszával mindent teljes aprólékossággal fel tudtunk térképezni. Persze egy 64 km hosszú pályát nagyon nehéz megjegyezni. Kábé a harmincadik kilométer után mindnyájan azt hittük, szétrobban a fejünk a túlzottan sok aprólékos információtól. Persze ezek nagyon hasznos és nélkülözhetetlen tanácsok voltak. Egy félórás szünet után folytattuk a pályafelírást, majd egy óra engedélyezett pihenő után kikérdezték tőlünk, hogy hogyan kell abszolválni a 15 legveszélyesebb pontot. A teszt 90 százalékosra sikerült."
"Az összes kritikus pontnál nagyjából így kezdődött a lecke: 'itt kb. 300-ról nem kapcsolsz vissza, érinted a járdaszegélyt jobbra, balra, majd megint érinted a padkától 10 cm-re, elugrassz, a végén egyet visszakapcsolsz ötödikbe és anélkül, hogy látnád hova érkezel beengeded a motort a falak közé úgy, hogy már szép finoman adagolva a gázt már megint csonton vagy és csaphatod neki a hatodikat!'"
"Amikor ezt felmondtuk, addig még csak lépésben mentünk a pályán. Másnap azonban ránk tört a HALÁLFÉLELEM! Egy remekül sikerült esti sajtótájékoztató után, reggel kilenckor Jeremy Toye és én, egy N-es autóval, felváltva vezetve körözgettünk. A lakott területeken kívül a szigeten nincs sebességkorlátozás, ezért nyomtam a kocsinak, ahogy csak bírtam, egyszer be is estem a hátuljával egy árokba, de a kaliforniai versenyzőtársam meg sem rezzent. A megdöbbentő és félelmetes az volt, hogy ahol kocsival kb. 70-80-mérfölddel már nagyon sok volt a tempó, ott a feljegyzéseket, és az on-board felvételeket megnézve, rá kellett jönnöm, hogy 100, azaz száz mérfölddel gyorsabban kell menni motorral ahhoz, hogy legyen eredmény. Ez a tény számomra még feldolgozhatatlannak tűnik. Egy biztos: a pálya élőben rettenetesen félelmetes és nagyon megijedtem tőle. Ez nagyon erős érzés bennem, ennél viszont még erősebb az a vágy, hogy teljesítsem a feladatot. Ha ez sikerül, büszkén nézhetek tükörbe, igazi kemény versenyzőként. Remélem sok biztató magyar szót hallhatok majd a versenyen, mert minden egyes szurkoló csak elszántabbá fog tenni."
Támadás! Bitti11
Forrás: Team Suzuki
Magyar induló a világ legveszélyesebb motorversenyén/motor/20060213magyar.html
Motoros iskolánk következő részében a védőruházat két nagyon fontos, ám sajnos sokszor mellőzött darabjáról van szó, nevezetesen a protektoros kesztyűről és csizmáról. Aki kérdez, Bertalan Gábor, aki válaszol, Szabó Attila. Játék és muzsika tíz percben.
leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_7.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 5:19 pMég több motorsulis videó/motor/20060224motoros.htmlHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok
Sokan sajnos megállnak a bukósisak és - jó esetben egy protektoros - dzseki vásárlása után, pedig azért akad még egy pár testrészünk, amelynek nem árt a védelem egy esetleges esés során. A megfelelő anyagból készült és protektorokkal kitömött kesztyű fontosságát ugye nem kell hangsúlyozni, hiszen egy esés során önkéntelenül is kezünket, tenyerünket rakjuk le elsőnek, hogy tompítsuk a zuhanást. Egy bicajozás esetében ez még megúszható néhány fájó horzsolással, ám ha 100 km/óra környékén szalad alattunk az aszfalt, nem árt valami hatékonyabb védelem.
Akárcsak a - korábban alaposan kivesézett - bukósisak esetében, a kesztyűk között is szerencsére óriási a választék, így bárki könnyedén kiválaszthatja magának a pénztárcájának és stílusának megfelelőt. Az ár itt is másodlagos szempont kell, hogy legyen, hiszen lehet, hogy egy néhány ezerrel olcsóbb kesztyű már néhány perc után feltöri az ember kezét, ami egy kiadós motorozás alkalmával több, mint kellemetlen.
A csizma kiválasztása során a legfontosabb paraméterek, hogy a lábbeli kényelmes legyen és megfelelően tartsa a bokát, illetve védje a sípcsontot. Eséskor sajnos jó sansszal szorul be a lábunk a motor alá, ezért az sem utolsó szempont, ha a bokát is védi néhány keményebb protektor. Ezekről beszél motorsulis sorozatunk jelen részében Szabó Attila oktatónk, aki természetesen most is ad néhány hasznos tippet extraként.
Motorsuli: a tavaszi átvizsgálás/motor/20060331motorsuli.htmlMotorsuli: a megfelelő védőfelszerelés/motor/20060321motorsuli.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlMotorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?/motor/20060306motorsuli.htmlMotorsuli: a tekintetünkkel navigálunk/motor/20060227motorsuli.html
Az olasz motorgyár elnöke bejelentette, hogy egy vadonatúj modellt dobnak piacra 2007 tavaszától. A kínálat új tagja a tavaly Milánóban bemutatott Hypermotard koncepció szériaváltozata lesz.
leftLerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjáról/motor/20060120lerantottak.htmlDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=91651
Tavaly novemberben a Ducati egy különleges koncepcióval lepte meg a márka rajongóit a Milánói Motorszalonon. A Hypermotard nevű paripa egy különleges formájú és kivitelezésű supermoto, amely azért is érdekes darab, mert a Ducati korábban nem képviseltette magát ebben a szegmensben. A gyönyörű koncepció azóta számos formatervezési díjat begyűjtött, de ami még ennél is fontosabb, egy sereg potenciális vásárló jelezte, hogy szívesen látna egy ilyen motort a garázsában.
Az olasz motorgyár természetesen "engedett a nyomásnak" és nagy duzzogva learatja a babérokat és az extraprofitot a Hypermotarddal, amely - a cég első emberének, Federico Minolinak a bejelentése szerint - 2007-től már a szalonokban csilloghat. A 100 lóerős és mindössze 175 kg-os paripa pontos áráról egyelőre nincs információ.
Megújult a Ducati belépőmodellje/motor/ujdonsag/20060303megujult.htmlDucati-különlegesség Amerikából/motor/20060103ducatikulonlegesseg.html2006-os Ducati újdonságok/motor/ujdonsag/200511162006os.html
Utolsó kommentek