A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Az alábbi olvasóink nyertek egy-egy jegyet, illetve bérletet az Alpok-Adria motoros versenysorozatra.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060419alpokadri.jpg',50,50)Nagyobb képHamarosan indul az első motoros márkakupa/motor/20060412hamarosan.htmlIdén is elindul az SV motoros márkakupa/motor/20060320iden.html
Április 30-án, azaz vasárnap rendezik az idei Alpok-Adria motoros versenysorozat első fordulóját a Hungaroringen. Ennek örömére 3 darab depóbelépőt és 2 bérletet sorsoltunk ki azon olvasóink között, akik helyesen válaszoltak a múlt héten feltett kérdéseinkre a futamokkal kapcsolatban.
Egy-egy darab belépőt nyertek: Barankay Dezső, Szegedi Andrea, Mikó Gergely. Egy-egy darab depóbérletet nyertek: Juhász Piroska, Kis Zsigmond.
Akik ezúttal nem nyertek, a következő Hungaroringen rendezett futam előtt (szeptember 2-3.) ismét próbára tehetik szerencséjüket.
Vasárnap rendezik a gyorsaságimotoros világbajnokság idei harmadik fordulóját Törökországban, ahol tavaly tartottak először MotoGP-futamot.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060426tothimi2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMotoGP: dobogón a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok
Isztambul park idén másodjára került be a gyorsasági motoros világbajnokság versenynaptárába. Ahogy Katart, úgy a Török Nagydíjat is egy korábbi időpontra ütemezte be a rendezőség. Az 5340 méter hosszú pályát az a Hermann Tilke tervezte, aki Sepang, Bahrain és Sanghaj pályáit is megálmodta. A Török dróm 60 kilométerre terül el Isztambul központjától, Törökország ázsiai oldalán.
A német tervező egy hatalmas, minden igényt kielégítő, 80000 néző befogadására alkalmas, szupermodern komplexumot tervezett. Tilke erre a pályára a többi munkájától eltérően nem tervezett extrém hosszú egyenest, hiszen itt csak 720 méter hosszú a célegyenes. A pálya karakterisztikája rendkívül változatos.
Drasztikus váltások, technikás, szupergyors és lassú kanyarok követik egymást, mint például a 13. és 14. fordulók. Tilke több legendás pálya, emlékezetes kanyarkombinációit is belecsempészte az isztambuli arculatba. Ilyen például a Soon-kanyar Szuzukából és az Eau Rouge Spából. Utóbbi a leggyorsabb fordulója a MotoGP-sorozatnak. A versenyzők az óra járásával ellentétes irányban köröznek a 6 jobb és 8 bal kanyarból álló pályán.
Tavaly a rendezéssel még akadtak gondok és nem ment minden zökkenőmentesen. Tóth Imi motorja tavaly az egyik edzésen leállt és a "dögszállítónak" 45 percébe telt, mire a gépet visszaszállította a boxba. Ahhoz képest, hogy Törökországban járunk, hihetetlen magas árakkal kell szembesülnie az idelátogatóknak. Egy háromcsillagos, lerobbant szállodai szoba is 150 dollárba kerül egy napra. A közlekedés enyhén szólva is botrányos. 2005-ben a csapatok azon "versengtek", hogy kinek telik több időbe visszajutni a szállodába. Szerintünk az idén már a Superbike világbajnokságon versenyző, Franco Battaini nyert négy órával.
Tóth Imre: "A pálya karakterisztikája nagyon érdekes és bonyolult, több régi pálya kanyarkombinációja és stílusa visszaköszön, de engem összességében Lausitzringre emlékeztet. Remélem, hogy most nem lesz gond az utazásunkkal. Tavaly a rendezők még nehezen tudták összehangolni a munkát a helyiekkel, de szerintem idén már nem lesz gond. Az időjárás nagyon kiszámíthatatlan Isztambulban. Tavaly kaptunk az égi áldásból rendesen és ahogy elnézem, idén is az várható, hogy nyakig elázunk."
Időeltolódás a magyar időhöz képest +1 óra.
Szeles, esős időjárás várható. Maximum hőmérséklet: 15-17 Celsius fok.
Forrás: Team Toth
Talmácsi negyedik a Török Nagydíjon/motor/20051023talmacsi.html
Valentino Rossi, a Camel Yamaha csapat olasz pilótája Törökországban karrierje újabb mérföldkövéhez ér, hiszen a vasárnapi futam Rossi századik versenye lesz a királykategóriában.
leftArany bukósisakot kapott Rossi/motor/20060113arany.htmlRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928
A hétszeres olasz világbajnok és csapattársa, Colin Edwards hamarosan útra kelnek az Ankarától északnyugati irányban, mintegy háromszáz kilométerre fekvő Istanbul Park versenypályára. A két pilóta reméli, hogy építeni tudnak a tavalyi verseny tapasztalataira, amelyen a második és a hetedik helyet érték el. A versenyt akkor az olasz Marco Melandri nyerte Hondájával.
Az idei szezon harmadik futama egyben Rossi 160. versenye lesz a világbajnokságon (mindhárom kategóriát egybevéve) 1996-os malajziai debütálása óta a legkisebb versenyosztályban. Azóta 80 versenyen sikerült diadalmaskodnia, legutóbb két hete, a katari versenypályán. Ezzel az első helyezéssel Rossi beérte Mick Doohan 54 királykategóriában szerzett győzelmét, kettejüket most már csak Giacomo Agostini előzi meg, aki 68 futamgyőzelmet tudhat magáénak a legmagasabb versenyosztályban.
Az Istanbul Park nevű versenypályán tavaly októberben rendeztek először világbajnoki futamot. A pálya tervezője a kiváló német építész, Herman Tilke, akinek a sepangi, bahraini és a shanghaji pályák kitűnő vonalvezetését is köszönhetjük. Az 5,378 km hosszú pályán 14 kanyar van, ebből 8 bal és 6 jobb kanyar, és a philip island-i pályához hasonlóan itt is az óramutató járásával ellentétes irányban folynak a versenyek.
A losaili pályához hasonlóan Isztanbulban is több kanyart terveztek híres kanyarok mintájára, így például mintául vették a 'Senna Esses'-t Sao Paolo-ból, a 'Spoon Curve'-t Suzukából vagy például Spa híres 'Eau Rouge' kanyarját. A nézők teljes mértékben ki vannak szolgálva, hiszen a mintegy 130 ezer ülőhelyről kitűnően nyomon követhetőek a pályán folyó események, a 25 ezer néző befogadására alkalmas főtribün pedig ugyancsak egyedülálló.
A vasárnapi események mind egy órával később kezdődnek, a királykategória versenyét elindító piros lámpák fényei pedig pontban délután háromkor alszanak majd ki.
A Rossi-rekordok könyve
Valentino Rossi Katar óta nem csak Mick Doohannal áll egy szinten a győzelmek terén, de egyre közelebb kerül a Max Biaggi által felállított rekordhoz is, miszerint ő az, akinek eddig a legtöbb pontot sikerült megszereznie. Rossi mindezidáig 2886 pontot gyűjtött össze a különböző kategóriákban, így vasárnap már egy kilencedik helyezés is elég lenne ahhoz, hogy Max elé kerüljön. Az olasz pilótának persze most is (mint mindig) a győzelem a célja, hiszen a versenynaptárban szereplő pályák közül csak két helyen nem tudott eddig nyerni, ezek közül az egyik Isztanbul.
"Katar volt számunkra a világbajnokság igazi kezdete, de pontok terén már most nagyon le vagyunk maradva, amin feltétlenül változtatnunk kell", mondta Rossi. "Nagy a konkurencia, de Törökországban is a győzelemért kell harcolnunk. Az istanbuli versenypálya nem tartozik a kedvenceim közé, tavaly is sok problémánk akadt itt. Akkorra már eldőlt a világbajnoki cím sorsa, így nem is tudtunk már annyira koncentrálni, problémáink voltak a motor beállításával. Most viszont abszolút motiváltak vagyunk."
"Nem tudhatjuk, hogy az új gépünk hogy fog reagálni ezen a versenypályán, de remélem hogy minden jól alakul majd, és nem gyűlik meg a bajunk ismét a vibrációs problémákkal. Van egy-két fantasztikusan gyors kanyar a pályán, tehát ha jól megy a gép, akkor jó móka lesz a versenyzés. Katar után volt egy tesztünk, és elmondhatom, hogy javult a helyzetünk. Sajnos teljesen még nem sikerült megoldani a problémánkat (remélem hamarosan sor kerül erre is), de mindenesetre már jobban tudjuk kezelni."
Rossi visszavágott Katarban/motor/20060408rossi.htmlElias elnézést kért Rossitól/motor/20060328motogp.htmlRossi és a Yamaha címvédésre készül/motor/20060321motogp.html
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. együttműködésének eredményeként május elejétől egy-egy motoros mentőorvos kezd szolgálatot az M3-as autópályán Gödöllő és az M0-ás autóúton Szigetszentmiklós térségében.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060424mentomoto.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582
Az ÁAK 14 millió forinttal járult hozzá a két darab 1300 köbcentiméteres Yamaha FJR típusú motor megvásárlásához, míg az OMSZ 7 millió forint értékben szerelte fel a motorokat, egyebek mellett gyógyszerekkel, kötszerekkel, infúziókkal, EKG készülékkel és defibrillátorral.
A motoros mentők telephelye az M3-as autópálya gödöllői és az M0-ás körgyűrű szigetszentmiklósi autópálya mérnökségén lesz, amitől a gyorsforgalmi úton 50-50 kilométerre, illetve a sztrádák 20 kilométeres vonzáskörzetében és az alsóbb rendű utakon is tartanak ügyeletet reggel 8-tól este 8-ig. A megkülönböztető hang- és fényjelzésével valamint a korszerű életmentő felszereléssel ellátott motoros mentőorvosokat az OMSZ önállóan és kísérletképpen először 2005 augusztusában a Balaton déli partján, Balatonlelle körzetében próbálta ki.
A Magyarországon újnak számító életmentési forma előnye, hogy a motorok segítségével a mentőorvosok nagy forgalomban, akár dugókban is rövid időn belül a helyszínre érkezhetnek, így valóban sürgősségi ellátásban részesíthetik a balesetek sérültjeit. Motoros mentőszolgálatok működésére számos külföldi példa létezik, így többek között hasonló egységek szolgálnak Anglia, Hollandia, Németország és Thaiföld országútjain.
35 évvel ezelőtt ellopott motorkerékpárra leltek a rendőrök, és hamarosan visszaviszik eredeti tulajdonosához.
Férfi Szalonnázó/auto/20051107ferfi.html
Az 1970-es évjáratú Yamaha márkájú motorkerékpárt egy finn férfi vásárolta meg az eBay nevű online aukciós háznál 376 ezer forintnak megfelelő dollárért, de a tengeri szállítás kapcsán a motor azonosítási számáról kiderült, hogy az amerikai Nemzeti Biztosítási Bűnügyi Hivatal adattárában is szerepel.
Mivel a lopásról szóló jelentés még mindig a rendőrség birtokában van, a hatóság kinyomozta, hogy a jármű eredeti tulajdonosa a New Englandben élő Phillip McKeen. A férfi nagyon megörült a hír hallatán. "Hihetetlen. Olyan, mintha egy harminc éve nem látott barátod sétálna feléd, aki ráadásul nem öregedett egy napot sem." A 35 éves motorban alig több mint tizennégyezer kilométer van. A rendőrök sem a finn vásárlót, sem az eladót nem vádolják törvénysértéssel.
Idén januárban már volt egy hasonló eset, amikor egy 37 éve ellopott 1968-as évjáratú Corvette típusú gépkocsit vittek vissza jogos tulajdonosához.
FÉSZ: Péró kiskátéja a gyalogosokról/auto/uton/20060406fesz.htmlFÉSZ: a feledékeny drogdíler autója/auto/20060329fesz1.htmlFÉSZ: három részeg egy autóban/auto/20060329fesz.htmlFÉSZ: műutas az autóban/auto/20060328fesz.html
Utolsó kommentek