Vasárnap rendezik a gyorsaságimotoros világbajnokság idei harmadik fordulóját Törökországban, ahol tavaly tartottak először MotoGP-futamot.



Forrás: Team Tothleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060426tothimi2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMotoGP: dobogón a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

Isztambul park idén másodjára került be a gyorsasági motoros világbajnokság versenynaptárába. Ahogy Katart, úgy a Török Nagydíjat is egy korábbi időpontra ütemezte be a rendezőség. Az 5340 méter hosszú pályát az a Hermann Tilke tervezte, aki Sepang, Bahrain és Sanghaj pályáit is megálmodta. A Török dróm 60 kilométerre terül el Isztambul központjától, Törökország ázsiai oldalán.

A német tervező egy hatalmas, minden igényt kielégítő, 80000 néző befogadására alkalmas, szupermodern komplexumot tervezett. Tilke erre a pályára a többi munkájától eltérően nem tervezett extrém hosszú egyenest, hiszen itt csak 720 méter hosszú a célegyenes. A pálya karakterisztikája rendkívül változatos.

Drasztikus váltások, technikás, szupergyors és lassú kanyarok követik egymást, mint például a 13. és 14. fordulók. Tilke több legendás pálya, emlékezetes kanyarkombinációit is belecsempészte az isztambuli arculatba. Ilyen például a Soon-kanyar Szuzukából és az Eau Rouge Spából. Utóbbi a leggyorsabb fordulója a MotoGP-sorozatnak. A versenyzők az óra járásával ellentétes irányban köröznek a 6 jobb és 8 bal kanyarból álló pályán.

Tavaly a rendezéssel még akadtak gondok és nem ment minden zökkenőmentesen. Tóth Imi motorja tavaly az egyik edzésen leállt és a "dögszállítónak" 45 percébe telt, mire a gépet visszaszállította a boxba. Ahhoz képest, hogy Törökországban járunk, hihetetlen magas árakkal kell szembesülnie az idelátogatóknak. Egy háromcsillagos, lerobbant szállodai szoba is 150 dollárba kerül egy napra. A közlekedés enyhén szólva is botrányos. 2005-ben a csapatok azon "versengtek", hogy kinek telik több időbe visszajutni a szállodába. Szerintünk az idén már a Superbike világbajnokságon versenyző, Franco Battaini nyert négy órával.

Forrás: Team TothTóth Imre:
"A pálya karakterisztikája nagyon érdekes és bonyolult, több régi pálya kanyarkombinációja és stílusa visszaköszön, de engem összességében Lausitzringre emlékeztet. Remélem, hogy most nem lesz gond az utazásunkkal. Tavaly a rendezők még nehezen tudták összehangolni a munkát a helyiekkel, de szerintem idén már nem lesz gond. Az időjárás nagyon kiszámíthatatlan Isztambulban. Tavaly kaptunk az égi áldásból rendesen és ahogy elnézem, idén is az várható, hogy nyakig elázunk."

Időeltolódás a magyar időhöz képest +1 óra.

Szeles, esős időjárás várható. Maximum hőmérséklet: 15-17 Celsius fok.

Forrás: Team Toth

Talmácsi negyedik a Török Nagydíjon/motor/20051023talmacsi.html