Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Harley-Davidson menni Kína

Motoros szempontból történelmi pillanatnak számít április 8-a, ugyanis ekkor nyitotta meg első hivatalos szalonját Kínában a Harley-Davidson.



Forrás: [origo]leftMTIjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060410harleydav.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMotoros caféhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=95455

A világ egyik legnagyobb piacának számító Kínában olyan szinten dübörög a gazdaság, hogy a vezetés évek óta fékezni kénytelen a túlpörgő folyamatot. A gazdasági felemelkedés egyik velejárója az életszínvonal növekedése is, ami egy milliárdos lélekszámú országban elképzelhetetlenül nagy felvevőpiacot jelent, így nem csoda, hogy - egyebek mellett - a legnagyobb autógyárak is egymást sarkát tapossák Kínában.

Az autókázás persze praktikus, meg jó móka, de ha valakinek van elég pénze, egy idő után más alternatíva - például egy nagymotor - is eszébe ötlik a helyváltoztatás megoldására. A helyi ipar persze ontja magából az olcsó variációkat, ám ezek legtöbbször kisköbcentis robogók és presztízsértékük alig több egy biciklinél.

Szerencsére a Harley-Davidson gondolt a tehetős és villantani akaró kínaiakra, és április 8-án megnyitotta első szalonját Pekingben, amely ráadásul mindjárt 500 négyzetméteresre sikeredett. A nyitási ceremóniát természetesen óriási felhajtás mellett tartották egy kiadós felvonulással megspékelve, ugyanis több száz márkarajongó érkezett az országból és külföldről a jeles eseményre.

Visszahívás a Harley-Davidsonnál/motor/gazdasag/20051129visszahivas.htmlOldalkocsis Harley-Davidson/motor/20051017oldalkocsis.htmlA tervezettnél kevesebb motort gyárt a Harley/motor/20050413atervezettnel.htmlRekordnyereség a Harley-Davidsonnál/motor/20050120rekordnyereseg.htmlVáltozás a Harley-Davidson élén/motor/20041217valtozas.html
0 Tovább

MotoGP: dobogón a magyar csapat

Különösen izgalmas versenyt hozott az idény második 250 köbcentiméteres futama Katarban magyar szempontból: a Team Toth csapat első dobogós eredményét szállította olasz versenyzőjük, Roberto Locatelli.



]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060408locatelli3.jpg',50,50)Nagyobb képBemutatkozott a Team Toth/motor/20060224bemutatkozott.htmlRoberto Locatelli magyar színekben/motor/20051207motogp.html

Loca katari eredménye különösen értékes, hiszen a remek rajtja után - első helyen fordult az első kanyarban - elkövetett egy hibát és kiszaladt a pályáról, rengeteg időt vesztve. Szerencsére az olasz pilóta nem illetődött meg és egy 20 körös "hajrát" vágott ki. Az egykori világbajnok félelmetes tempóban, páratlan agresszivitással átgázolt a mezőnyön, és a fantasztikus 3. helyre repítette Apriliáját, ami történelmi esemény a gyorsaságimotoros világbajnokság egyetlen magyar csapatának életében.

A győzelmet Jorge Lorenzo szerezte meg ismételten, Andrea Doviziosoval élre menő csatát vívtak az utolsó körben, de a spanyol - és motorja - jobban bírta a hajrát. Hector Barbera lett a negyedik, akit Loca remekül támadott többször is, nem hagyott esélyt a gyári Fortuna Aprilia pilótának.

Hiroshi Aoyama remek eredményt ért el a KTM-nek, 5.lett, mögötte Guintoli végzett, hozta jó formáját a reggeli bemelegítés után. Sebastian Porto 7., míg Simoncelli a Gilerával a 8.lett 

"Grande" Locatelli ezzel az eredménnyel feljött az összesített 3. helyre a korábbi 7-ről.

A végeredmény:

S:

Név:

Nat.:

Motor:

Idő:

1

Jorge LORENZO

SPA

APRILIA

41'29.946

2

Andrea DOVIZIOSO

ITA

HONDA

41'30.023

3

Roberto LOCATELLI

ITA

APRILIA

41'49.310

4

Hector BARBERA

SPA

APRILIA

41'49.344

5

Hiroshi AOYAMA

JPN

KTM

41'53.997

6

Sylvain GUINTOLI

FRA

APRILIA

41'58.641

7

Sebastian PORTO

ARG

HONDA

42'03.201

8

Marco SIMONCELLI

ITA

GILERA

42'04.160

9

Yuki TAKAHASHI

JPN

HONDA

42'04.352

10

Jakub SMRZ

CZE

APRILIA

42'04.365

11

Martin CARDENAS

COL

HONDA

42'19.067

12

Andrea BALLERINI

ITA

APRILIA

42'30.015

13

Shuhei AOYAMA

JPN

HONDA

42'30.579

14

Manuel POGGIALI

RSM

KTM

42'34.565

15

Dirk HEIDOLF

GER

APRILIA

42'42.278

16

Arnaud VINCENT

FRA

HONDA

42'43.074

17

Chaz DAVIES

GBR

APRILIA

43'14.630

18

Luca MORELLI

ITA

APRILIA

43'29.896

19

Alessio PALUMBO

ITA

APRILIA

42'29.148



Forrás: motogphirek.hu

Talmácsinak nem jött össze a katari verseny/motor/20060408talmacsinak.htmlKalandosan ért Dohába a Team Toth/motor/20060406motogp.htmlJön a Katari Nagydíj/motor/20060405motogp.htmlRajtra kész a Team Toth/motor/20060324felkeszult.htmlMotoGP: sok múlik a nyitányon/motor/20060323motogp.html
0 Tovább

Rossi visszavágott Katarban

A hétszeres olasz világbajnok, Valentino Rossi bravúros motorozással megnyerte a gyorsaságimotoros-világbajnokság Katari Nagydíját. Második a hondás Nicky Hayden lett, harmadiknak pedig az olasz Loris Capirossit intették le a Ducatijával.



leftElias elnézést kért Rossitól/motor/20060328motogp.htmlRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

Két remek futam után már mindenki nagyon várta a MotoGP kategória küzdelmeit, hiszen az ifjú titánok és nagy visszatérők csatája volt várható a 22 körös Katar Nagydíjon.

A reggelli bemelegítést félbeszakította Chris Vermeulen felrobbanó Suzukija, ami olajat permetezett a pályára, így le kellett inteni 4 perccel a vége előtt az edzést. Eme incidens ellenére ismét az ausztrál újonc, Casey Stoner volt a leggyorsabb Hondájával, mögötte Nicky Hayden (Honda) és Loris Capirossi (Ducati) voltak a legjobbak. John Hopkins (Suzuki), Toni Elias (Honda), Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) és Dani Pedrosa (Honda) volt még az első 8-ban.

A rajtrácson a következő sorrendben álltak fel a versenyzők: Stoner, Hayden, Capirossi, Hopkins, Elias, Melandri, Rossi és Pedrosa voltak az első két sor pilótái. A rajt szerencsére simán lezajlott, Stoner biztosan eljött az első helyen, mögötte Capirex, Hayden, Rossi, Nakano, Gibernau. Velük ellentétben Elias nagyon elaludt és jelentősen hátracsúszott, akárcsak az 5. helyről rajtoló Pedrosa, aki szintén pocsék rajtot vett és csupán a 11. helyen tudott elfordulni az első kanyarban. Eközben már az első körben Hayden simán elment Capirossi mellett, de Vale sem akart az amerikaitól lemaradni; így ő is levette Capirexet.

Már a verseny elején kicsúszott a sérült Randy De Puniet a Kawasakival, miközben Hopkins simán megelőzte Shinya Nakanót a méregzöld motorján. A versenyzők szépen libasorba mentek körökön át, Hayden próbált felzárkózni Stonerre, de Rossi se volt tétlen, nem akarta elengedni az első kettőt. A Ducati pilóták a 4-5. helyen száguldottak és próbáltak tapadni. A másik Yamaha pilóta a 6. helyen ment Melandrival a nyakában, ők sem akarták elveszteni dobogós álmaikat.

A vonatozást kicsit hátrébb megtörte, hogy Hopkinsnak megállt a motorja, így feladni kényszerült a versenyt. Az amerikai valósággal dührohamot kapott a pálya szélén és nekiesett a sérült motorjának, amelybe többször óriásit rúgott, nyilván örült a csapata a képek láttán...

Időközben Melandri megelőzte Edwardsot, majd Rossi próbálkozott be Haydennél, de az amerikai nem hagyta magát és keményen oda-vissza előzték egymást kétszer is. Parázs jelenetek után Rossi nehezen, de megszerezte a második helyet, ezzel a hétszeres világbajnok egyértelművé tette, hogy a győzelemre hajt.

Rossi előzése, mintha csak egy jel lett volna, a korábbi vonatozás megszűnt, érezhető volt, hogy mindenki a maximumot motorozza. Rossi fel is jött Stonerre a 8. körre és az ausztrálnak minden tehetségére szüksége volt arra, hogy tartani tudja a nagy mágust. A 9. körben azonban Rossi megelőzte az ifjú titánt, nem volt ellenszer. 2 körrel később Hayden is támadást indított, de Stoner visszaelőzte egy kis időre, ám Hayden megállíthatatlan volt és biztosan átvette a második helyet. A fiatal ausztrál érezhetően kizökkent a ritmusból, a negyedik helyen motorozó Capirossi is rászaladt és egy hibázás után megelőzte. Eközben kicsit hátrébb a második suzukis, Chris Vermeulen motorja is beadta a kulcsot a 9. körben, borzalmas hétvégét okozva ezzel a csapatnak.

Közben az elején Rossi és Hayden óriási csatát vívott az első helyért: 4 körrel a vége előtt sikerült a célegyenes végén az amerikainak megelőznie a világbajnokot. A Honda szemmel láthatóan sokkal gyorsabb volt a célegyenesben a Yamahánál, de Rossi hihetetlen tehetségével visszajött Nickynek egy körrel később. Nem kellett sokat várnunk, és konstatálnunk: Rossi ma nem engedi át másnak a legértékesebb trófeát. Az olasz folyamatosan szakította le ellenfeleit a végjátékban. Míg Rossi folyamatosan építette ki előnyét, Gibernau is legyűrte Stonert két körrel a vége előtt, de mögöttük sem volt unalmas a küzdelem: Pedrosa "kitolta" Melandrit egy körrel a vége előtt, és biztosította 6. helyét Melandri előtt.

Az 5. helyen a versenyben sokáig vezető Stoner végzett, aki tovább növelhette önbizalmát ezzel a jó eredménnyel. 4. lett az a Gibernau, aki idén először örülhetett pontjainak. A dobogóra az első verseny győztese - Sete csapattársa - Capirossi állhatott, aki jelenleg vezeti a világbajnokságot. Komoly csatára késztette a "doktort" Hayden, de ismét be kellett érnie a második helyezéssel.

Essen szó még 1-2 versenyzőről: Edwards a kiábrándító 9. helyet hozta, Kenny Roberts pedig nem volt képes a csodára; csak a 10. lett. A legjobb Kawasaki pilóta Nakano a 11. helyre hozta gépét.

A végeredmény:

S:

Név:

Nat.:

Motor:

Idő:

1

Valentino ROSSI

ITA

YAMAHA

43'22.229

2

Nicky HAYDEN

USA

HONDA

43'23.129

3

Loris CAPIROSSI

ITA

DUCATI

43'23.723

4

Sete GIBERNAU

SPA

DUCATI

43'26.867

5

Casey STONER

AUS

HONDA

43'29.804

6

Dani PEDROSA

SPA

HONDA

43'33.049

7

Marco MELANDRI

ITA

HONDA

43'34.013

8

Toni ELIAS

SPA

HONDA

43'41.710

9

Colin EDWARDS

USA

YAMAHA

43'45.149

10

Kenny ROBERTS JR

USA

KR211V

43'56.515

11

Shinya NAKANO

JPN

KAWASAKI

43'57.545

12

Carlos CHECA

SPA

YAMAHA

44'11.474

13

James ELLISON

GBR

YAMAHA

44'23.698

14

Makoto TAMADA

JPN

HONDA

44'33.007

15

Alex HOFMANN

GER

DUCATI

44'44.280

16

Jose Luis CARDOSO

SPA

DUCATI

44'56.047



Forrás: motogphirek.hu

Dobogón Katarban a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlTalmácsinak nem jött össze a katari verseny/motor/20060408talmacsinak.htmlJön a Katari Nagydíj/motor/20060405motogp.html
0 Tovább

Talmácsinak nem jött össze a katari verseny

Nem sikerült jól magyar szempontból a 125 kcm-esek versenye a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei második, katari futamán, miután Talmácsi Gábor, a Honda Humangest csapat magyar pilótája csak a 11. lett, míg Tóth Imre feladta a viadalt.



A rajt után még jó voltForrás: Faster ManagementleftTalmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom/motor/20060323talmacsi.htmlMentőmotorra gyűjtenek Talmácsival/motor/20060111mentomotorra.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok&status=ok

A pénteki időmérőn a hatodik legjobb időt elért Talmácsi jól rajtolt, néhány kanyaron át az ötödik helyen haladt, ám ezt követően látványosan lelassult riválisaihoz képest és néhány kör alatt egészen a 13. helyig csúszott vissza. A tavalyi vb-sorozat harmadik helyén zárt magyar később sem tudott javítani, egy kiesésnek és az utolsó körben bemutatott előzésnek köszönhetően azonban némileg sikerült "kozmetikáznia" produkcióján, s a 11. helyen ért célba. Tóth Imrének (Aprilia) már verseny elején műszaki gondjai adódtak és kiesett.    

A viadalt a nyitófutamon is parádézó spanyol Alvaro Bautista (Aprilia) nyerte óriási fölénnyel. A második helyet Talmácsi tavalyi csapattársa, a finn Mika Kallio (KTM) szerezte meg, miután a célegyenesben megelőzte a szintén spanyol Sergio Gadeát (Aprilia).

A Katari Nagydíj 250 köbcentis futamán történelmi eredmény született magyar szempontból, részletek itt. A királykategóriában pedig a hétszeres világbajnok, Valentino Rossi mutatta meg, hogy még mindig ő legjobb a Yamahával, második az amerikai Nicky Hayden (Honda), harmadik pedig egy ducatis legény lett, az olasz Loris Capirossi.

Talmácsi a hatodik helyről rajtolhat/motor/20060407talmacsi.htmlTalmácsi nyolcadik az első időmérőn/motor/20060406talmacsi.htmlKalandosan ért Dohába a magyar csapat/motor/20060406motogp.htmlKatarban duplázhat Talmácsi/motor/20060405motogp.html
0 Tovább

Bőrruhák a kavicsban

Április 7-től 9-ig tartott nyitva a 15. Interwheel motoros kiállítás, amely egy kicsit szellősebbre és kisebbre sikerült a tavalyinál.



Forrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0604/Inter200647143815/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();KépgalériaKrómozott csodák és egy szépségkirálynő/motor/20060301motorkiallitas.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

Képes beszámoló a temérdek bőrruháról

Péntektől vasárnapig tartott nyitva a Papp László Budapest Sportarénában az idei Interwheel kiállítás, amely annak ellenére, hogy egy kicsit összement tavaly óta a mosásban, továbbra is a motoros felszerelések egyik legkoncentráltabb hazai piaca volt.

A számtalan körítésen és programon kívül az egésznek változatlanul az volt a legnagyobb előnye, hogy nem kellett az országot keresztül-kasul bejárni egy-egy márka és kereskedő terméke után, az Interwheelen ugyanis szinte mindent fel és ki lehetett próbálni, ami a motorozással kapcsolatos. A napi belépő 1500 forint volt, ami tekintettel a rendezvény börze jellegére nem kevés, ám ez hamar "megtérülhetett" ha valaki vett valamit, ugyanis a legtöbb kereskedő kedvezményesen kínálta portékáját a kiállítás ideje alatt.

A bukósisakok és bőrdzsekik kavalkádjának megszemlélésén túl természetesen még számtalan egyéb lehetőség volt az aktív időtöltésre, ilyen például a kiállításra kivitt szimulátorok macerálása, ám a legtartalmasabb szórakozást a kültéri és beltéri programok, illetve a koncertek jelentették.

Ami a motorokat illeti, nem  volt túl reprezentatív a felhozatal, ugyanis a kereskedők többsége nem vitte el azt a kínálatot, amit a Hungexpón lehetett megtapogatni márciusban, de azért így is akadt egy-két látványos stand. Az arénában megcsodálható paripák közül ki kell emelni egy Bimota Tesi 2D-t, amely úgy nézett ki, mintha a jövőből repítették volna oda.

Pénteken nyit az Interwheel/motor/20060404ujabb3.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek