Szombaton rendezik a gyorsaságimotoros világbajnokság idei második futamát Katarban. A sivatag közepén épített pályán Talmácsi Gábor tavaly nyerni tudott a 125 köbcentisek között.
A nemzetközi Losail pálya mintegy harminc kilométerre terül el Katar fővárosától, Dohától. A gyorsaságimotoros világbajnokság versenynaptárába 2004-ben került be először ez a sivatag közepén fekvő pálya, amelyet valamivel több, mint egy év alatt építették fel 58 millió dollárból. A gyors kivitelezés annak volt köszönhető, hogy a munkálatok során mintegy 1000 ember dolgozott folyamatosan, éjjel-nappal.
Az 5400 méter hosszú, 10 jobb és 6 balkanyarral rendelkező pálya óriási kihívás elé állítja mind a versenyzőket, mind a gumigyárakat, ugyanis az óriási hőség mellett az aszfaltot borító finom homokkal is meg kell küzdeniük. A katari pálya további érdekessége, hogy leghosszabb egyenese 1068 méter, ezért a versenyzők közel hasonló beállításokkal mennek rajta, mint a malajziai Sepangban, ahol a hosszú egyeneseket ugyancsak nagyon agresszív féktávok követik.
A rendezőség tavaly úgy döntött, hogy a hatalmas hőséget elkerülendő, előrébb hozzák a katari futam idejét, így mintegy 15 Celsius fokkal lehet alacsonyabb a hőmérséklet, mint tavaly októberben. Érdemes megjegyezni, hogy az arab országban a versenyt nem vasárnap, hanem szombaton rendezik, európai idő szerint 11-kor indul a 125 köbcentisek futama.
A tavalyi katari futamon óriási magyar bravúr született, ugyanis Talmácsi Gábor az utolsó métereken megelőzte csapattársát, így megszerezte harmadik futamgyőzelmét. Sajnos a magyar szempontból oly szerencsés manőver vitát váltott ki a KTM berkein belül, amely végül oda vezetett, hogy Gábor csapatot váltott, és idén már a Honda színeiben áll rajthoz. A 125 köbcentis kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre ugyan nem százszázalékos egészségi állapotban, de felkészülten várja a rajtot Apriliájával.
A 250 köbcentis kategóriában óriási űr tátong a tavalyi világbajnok, Daniel Pedrosa és nagy ellenfele, az ausztrál Casey Stoner távozása miatt, ám az ifjú titánokat nem kell félteni, közülük Jorge Lorenzót kell elsősorban kiemelni, aki megállíthatatlan volt a spanyolországi nyitányon, kérdés, hogy mire megy majd a csúszós katari pályán.
A királykategóriában mindenki - a tavalyi győztes - Valentino Rossi diadalára számít, akinek eléggé szerencsétlenül indult az idei szezon, ugyanis a nyitófutamon kiütötték alóla a motort, így csak a 14. helyen ért célba. Az olasz pilóta egyébként a szokásos optimizmusával várja a szombati rajtot:
"Miután rosszul kezdtem a szezont, már várom Katart, és hogy megszabaduljak a rossz emlékektől! Nagyon jól szuperált a motorunk, amikor Katarban teszteltünk a szezon előtt, ezért joggal reméljük, hogy ez most majd megismétlődik. Igaz, hogy volt egy kis vibráció, de az csak a pálya néhány helyén fordult elő, és azt is kordában lehetett tartani. Tavalyi győzelmem talán az év legizgalmasabb versenye volt számomra, az egész futam alatt a határon motoroztuk, hatalmas küzdelmet vívtam Melandrival. Remélem idén is jó versenyünk lesz, és persze bízom benne, hogy idén is győzni tudok. Katar mindig nehéz a verseny és fárasztó a hőség miatt, de nagyszerű a pálya, így szeretek ott motorozni."
[origo]/Team Toth
Utolsó kommentek