Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: Katarban duplázhat Talmácsi

Szombaton rendezik a gyorsaságimotoros világbajnokság idei második futamát Katarban. A sivatag közepén épített pályán Talmácsi Gábor tavaly nyerni tudott a 125 köbcentisek között.



Forrás: MTIleftTalmácsi: Az idei lesz a legerősebb évadom/motor/20060323talmacsi.htmlA Talmácsi-konfliktus belülről/motor/20051007atalmacsikonfliktus.htmlMotoGP: a 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A nemzetközi Losail pálya mintegy harminc kilométerre terül el Katar fővárosától, Dohától. A gyorsaságimotoros világbajnokság versenynaptárába 2004-ben került be először ez a sivatag közepén fekvő pálya, amelyet valamivel több, mint egy év alatt építették fel 58 millió dollárból. A gyors kivitelezés annak volt köszönhető, hogy a munkálatok során mintegy 1000 ember dolgozott folyamatosan, éjjel-nappal.

Az 5400 méter hosszú, 10 jobb és 6 balkanyarral rendelkező pálya óriási kihívás elé állítja mind a versenyzőket, mind a gumigyárakat, ugyanis az óriási hőség mellett az aszfaltot borító finom homokkal is meg kell küzdeniük. A katari pálya további érdekessége, hogy leghosszabb egyenese 1068 méter, ezért a versenyzők közel hasonló beállításokkal mennek rajta, mint a malajziai Sepangban, ahol a hosszú egyeneseket ugyancsak nagyon agresszív féktávok követik.

A rendezőség tavaly úgy döntött, hogy a hatalmas hőséget elkerülendő, előrébb hozzák a katari futam idejét, így mintegy 15 Celsius fokkal lehet alacsonyabb a hőmérséklet, mint tavaly októberben. Érdemes megjegyezni, hogy az arab országban a versenyt nem vasárnap, hanem szombaton rendezik, európai idő szerint 11-kor indul a 125 köbcentisek futama.

A tavalyi katari futamon óriási magyar bravúr született, ugyanis Talmácsi Gábor az utolsó métereken megelőzte csapattársát, így megszerezte harmadik futamgyőzelmét. Sajnos a magyar szempontból oly szerencsés manőver vitát váltott ki a KTM berkein belül, amely végül oda vezetett, hogy Gábor csapatot váltott, és idén már a Honda színeiben áll rajthoz. A 125 köbcentis kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre ugyan nem százszázalékos egészségi állapotban, de felkészülten várja a rajtot Apriliájával.

A 250 köbcentis kategóriában óriási űr tátong a tavalyi világbajnok, Daniel Pedrosa és nagy ellenfele, az ausztrál Casey Stoner távozása miatt, ám az ifjú titánokat nem kell félteni, közülük Jorge Lorenzót kell elsősorban kiemelni, aki megállíthatatlan volt a spanyolországi nyitányon, kérdés, hogy mire megy majd a csúszós katari pályán.

Forrás: MTIA királykategóriában mindenki - a tavalyi győztes - Valentino Rossi diadalára számít, akinek eléggé szerencsétlenül indult az idei szezon, ugyanis a nyitófutamon kiütötték alóla a motort, így csak a 14. helyen ért célba. Az olasz pilóta egyébként a szokásos optimizmusával várja a szombati rajtot:
"Miután rosszul kezdtem a szezont, már várom Katart, és hogy megszabaduljak a rossz emlékektől! Nagyon jól szuperált a motorunk, amikor Katarban teszteltünk a szezon előtt, ezért joggal reméljük, hogy ez most majd megismétlődik. Igaz, hogy volt egy kis vibráció, de az csak a pálya néhány helyén fordult elő, és azt is kordában lehetett tartani. Tavalyi győzelmem talán az év legizgalmasabb versenye volt számomra, az egész futam alatt a határon motoroztuk, hatalmas küzdelmet vívtam Melandrival. Remélem idén is jó versenyünk lesz, és persze bízom benne, hogy idén is győzni tudok. Katar mindig nehéz a verseny és fárasztó a hőség miatt, de nagyszerű a pálya, így szeretek ott motorozni."

[origo]/Team Toth

Talmácsi nyolcadik a nyitófutamon/motor/20060326talmacsi1.htmlTalmácsi győzött Katarban/motor/20051001motogp.html
0 Tovább

Nyerjen belépőt az Interwheelre!

Nem kevesebb, mint 10 darab belépőnk van a pénteken nyíló motoros kiállításra, tessék őket megnyerni!



Az egy-egy darab napi belépőjegyért mindössze három egyszerű kérdésre kell helyesen válaszolni:

1. Hányadik Interwheel lesz az idei?
2. Hol lesz a rendezvény?
3. Meddig lesz nyitva a motoros kiállítás?

A válaszokat erre az emailcímre várjuk csütörtök délig. A nyerteseket külön-külön értesítjük, illetve nevüket is közétesszük csütörtök délután. A helyes válaszokhoz egy kis segítség itt.

Újabb motoros kiállítás közeledik/motor/20060404ujabb3.html
0 Tovább

Újabb motoros kiállítás közeledik

Április 7-től 9-ig tart nyitva a Papp László Budapest Sportarénában a 15. Interwheel. A jubileumi kiállítás idén is az egyik legnagyobb motoros seregszemle lesz, de a paripák mellett a felszerelések között is lehet majd válogatni.



A bőség zavaraleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060404interwhee2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

Pénteken nyitja meg kapuit a 15. Interwheel, amely az évek során a motoros felszerelések egyik legkoncentráltabb piaca lett Magyarországon. Nem lesz ez idén sem másként, ugyanis az ország szinte valamennyi kereskedése kivonul, így ekkora választékot az év során sehol nem lehet majd együtt látni motoros ruházatból, kiegészítőkből és alkatrészekből.

A jubileumhoz méltóan sok lesz a program a színpadon és a szabad területen is, de akiket nem a körítés érdekel, hanem maga a motorozás, azok tesztvezetéssel vezethetik le a feszültséget. A megváltott jegyek mellé a pénztárban mindenki egy nyeremény cédulát is kap, így egy szerencsés látogató már a vadonatúj robogójával térhet haza.

Interwheel játékunk nyertesei

Hasznos információk:

  • Helyszín: Papp László Budapest Sportaréna (XIV., Stefánia út 2.)
  • Megközelítés: M2 metró - Stadionok megálló
  • Időpont: április 7-9.
  • Napi nyitva tartás: 10-18 h
  • Belépőjegy ára: felnőtt 1500 Ft, gyerekjegy 500 Ft, 6 éves korig díjmentes
  • Parkolás: őrzött, Aréna parkolóházában, gépkocsival érkezőknek 200 Ft/óra (max. 1000 Ft/nap), a motorkerékpárral érkezőknek a parkolás díjmentes Krómozott csodák és egy szépségkirálynő/motor/20060301motorkiallitas.htmlJubileumi motoros kiállítás a Hungexpón/motor/20060224jubileumi.html
0 Tovább

Elvtársak között: Yamaha-tesztnap laktanyában

A Kiskunlacháza melletti elhagyott szovjet laktanya tökéletesen hozza a világvége hangulatát tátongó, üres ablakaival és gazzal benőtt játszótereivel. Életnek semmi nyoma, csupán távoli motorbőgés jelzi, hogy a Yamaha mégsem gonosz tréfaként csalta ki a motoros újságírókat ebbe a kísértetvárosba. Gyerünk oda!



Forrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0604/Yamah20064315183/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();KépgalériaMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A kiskunlacházi egykori szovjet laktanya számos megkapó részlettel bír, ilyen például portás bácsi frissen mázolt piros Ladája, a rohadó négyemeletes panelek között megbúvó kis tó és a laktanya melletti reptér. Bármilyen meglepő, de ez utóbbi az oka annak, hogy a Yamaha magyarországi importőre ide szervezte hétvégi tesztmotorozását a hazai szaksajtó számára, még annak ellenére is, hogy az aszfaltból itt-ott gazcsomó kandikált elő és vastag por borított mindent.

Szerencsére ezek a kispolgári gondolatok hamar szertefoszlottak bennem, amikor megláttam a kitolt tesztflottát, amely gyakorlatilag teljesen lefedte a márka jelenlegi kínálatát, beleértve a friss és ropogós 2006-os újdonságokat is. A motorok mellett egy rögtönzött pályán a Yamaha néhány quadját és egyéb terepezésre alkalmas szörnyetegét is ki lehetett próbálni, így gyakorlatilag csak a jet-skik és a csónakmotorok maradtak otthon a raktárában, bár ezeket is meg lehetett volna kergetni a már korábban "lefestett", valamitől haragoszöld színű kis tóban.

Forrás: [origo]A motorokra visszatérve, 3-4 kört lehetett menni egy-egy paripával a felbójázott aszfaltcsíkon, ami durván 10 perces menetidőt jelentett. Ennyi idő után persze botorság lenne bármit is írni a motorokról külön-külön, hiszen mire megtaláltam a helyem a gépen, már jött is a váltás és kezdődött előlröl minden. Két bringa azért valahogy belém ivódott ebből a sűrű motoros masszából, amelyekbe vigyorogva merültem nyakig a kollégákkal egyetemben.

Az új ezres Fazer mind csupasz, mind félidomos változatában ismét bebizonyította, hogy a sportos túragépek között jelenleg ő a legnagyobbkirály, illetve amit még ki kell emelni, az az új R6. Ízlések és pofonok, de szerintem az idei szezon legszebb hatszázas szupersportgépét hozták össze a Yamaha tervezői, ugyanis tele van olyan kis apró részletmegoldással, amely erős izgalmi állapotba tud hozni minden rendes motorbuzit.

Forrás: [origo]Szerencsére a tesztnap lényege abban rejlik, hogy a sok téli és tavaszi kiállítási tapera után tökéletesen le lehet vezetni a feszültséget, ezért maradék objektivitásomat összeszedve felkászálódtam a gépre. Nos, az új R6 nagyon kompakt kis gép, az én 187 centimnek talán már túlságosan is, ám a kuporgásról hamar megfeledkezik az ember, ha elkezdi hajtani a motort. A poros kifutóra való tekintettel óvatosan indult az ismerkedés, ám az R6 eszelős karaktere hamar átvette az irányítást: 10 ezertől megjön a hang és a teljesítmény, és szó szerint katapultálja magát az utasával a hátán. Remek móka, részletes teszt hamarosan.

A koszos aszfaltra és a kollégákra visszatérve, azért akadtak olyanok, akik alatt érdekes módon nem csúszott úgy a motor: egy papírlapból méltán népszerű Oncsik-mester például akkorát döntött az orrom előtt utassal, hogy este alig bírtam elaludni, de egy internetes konkurencia jeles képviselője, nevezetes Benkő Zsolt is bebizonyította néhány körbemotorozás alkalmával, hogy a - motor, gumi, motoros - háromszögből én vagyok a leggyengébb láncszem.

Forrás: [origo]

Nógrádi Attila

Brutális tanulmány a Yamahától/motor/ujdonsag/20051021brutalis.htmlHibrid-tanulmányok a Yamahától/motor/ujdonsag/20051014hibridtanulmanyt.htmlSzériaérett Yamaha MT-03 Milánóban/motor/ujdonsag/20050913szeriaerett.htmlVadonatúj sportmotorok a Yamahától/motor/ujdonsag/20050907vadonatuj.htmlMegújul a Yamaha Fazer 1000/motor/ujdonsag/20050902megujul.htmlReplika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.html
0 Tovább

Motorsuli: a tavaszi átvizsgálás

Szabó Attila motoros oktatónk ezúttal a motorok tavaszi átvizsgáláshoz ad néhány tanácsot a napsütötte Hungaroringen. Gumi, lánc és egyéb remek alkatrészek professzionális mustrája, a maradék téli depressziót garantáltan elűzi!



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_6_1.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 9:24 pMég több motorsulis videó/motor/20060224motoros.htmlHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

Akármilyen nehezen és lassan történik is, azért a tél szép lassan elkotródik a messzi észak felé, ahol a hazai pálya előnyeit élvezheti, így minden akadály elhárulhat a motorosok és a poszméhek tavaszi kirajzása elől. Mivel az utóbbi fullánkos létforma igen ritkán közlekedik motoron - leszámítva néha a plexin egy kicsit elkenődve -, ezért jelen videó-összeállításunkat inkább a motor-, (vagy leendő) tulajdonosok szíves figyelmébe ajánljuk.

Az Szabó Attila oktatónk a gumik, a lánc, az akkumulátor és egyéb kopó-fogyó alkatrészek vizsgálatához és karbantartásához ad praktikus tanácsokat. Aki nagyon odafigyel, megtudhatja, hogy mi a párhuzam az ékszerteknősök és a motorosok között, továbbá arra is fény derül, hogy miért a cementpadló az akkumulátorok legnagyobb ellensége.

A már az emberi tényező és a megváltozott tavaszi környezet kap kiemelt figyelmet. Megfáradt reflexek, poros, koszos aszfalt és egyéb rémségek.

Motorsuli: a megfelelő védőfelszerelés/motor/20060321motorsuli.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlMotorsuli: hogyan válasszunk bukósisakot?/motor/20060306motorsuli.htmlMotorsuli: a tekintetünkkel navigálunk/motor/20060227motorsuli.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek