A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Az osztrák gyár gőzerővel fejleszt egy kéthengeres sportmotort, amelynek szériaváltozata állítólag 2008-ban már a szalonokban csilloghat.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060421ktmsport.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok
A KTM már évek óta rendre elvisz a nagy nemzetközi motoros kiállításokra egy-egy sportmotor-prototípust, ám konkrétumot eddig nem sokat hallhattunk egy készülő szériaváltozatról. A projekt szerencsére nem állt le az osztrákoknál, ugyanis jelenleg is gőzerővel fejlesztik és tesztelik az első példányokat, amelyek közül az egyiket egy versenypálya depójában sikerült lencsevégre kapni.
A tesztpéldány ugyan nagyon hasonlít a korábbi kiállításokon , ám ha jól megnézzük a motorokat, akkor elég sok különbséget lehet felfedezni, például a váz és a lengővilla környékén. A térhálós csővázba épített kéthengeres erőforrás műszaki alapjait a SuperDuke-ben is dolgozó 999 köbcentis blokk adja, ám a lökettérfogatot állítólag 1150 köbcentire növelték a nagyobb teljesítmény érdekében, amely - a pletykák szerint - 160 lóerő környékén várható. A motoron egyébként a KTM-től már megszokott minőségi alkatrészeket lehet megfigyelni, a fékeket a Brembo szállította, míg az első fordított teló és a hátsó rugóstag minden bizonnyal - a KTM tulajdonában lévő - White Powertől származik. A KTM sportmotorjának premierjét 2008-ra jósolják.
Újdonságok a KTM háza táján/motor/20051107ujdonsagok.htmlKTM quad a láthatáron/motor/ujdonsag/20050509ktmquad.html
Április 16-án a felújított nyirádi rallycross pályán a 2006-os szezon első Supermoto OB-ján és egyben az első Alpok-Adria fordulón Magyarországon soha nem látott méretű mezőny, 5 nemzet 110 versenyzője állt rajthoz 8 különböző kategóriában és nyújtott szünetmentes izgalmakat a pálya körül állóknak.
A versenyre eleredt az esőleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060421supermoto13.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok
A mezőnyben lappangó türelmetlen várakozást bizonyította, hogy már szombat este tömve volt az egyébként egyáltalán nem pici nyirádi depó. A pályán a változtatásokat a pár hét múlva megrendezésre kerülő rallycross Európa-bajnokság jegyében valósították meg: új kiszolgálóépületek a depóban, új torony az értékelésnek és híd a célvonalnál, belső információs hálózat az eredmények gyors továbbításához, kiszélesített pályaszakaszok. Ám ami a supermotosoknak a legnagyobb örömet okozta: egy teljesen új aszfaltos szakasz a célegyenes előtt. A supermoto bajnokságban történt nagyobb újítások pedig a két kategóriára (Superquad és Prestige) kiterjedő transzponderes időmérés, valamint a 450cc (SQ2) és 1000cc (SQ1) szerinti nemzetközi quad-osztály szétbontás.
A depóban népes svájci és osztrák csapatok vertek tábort, köztük olyan nevekkel, mint Dani Müller (CH, Yamaha), Jarno Möri (CH, Yamaha), Michael Aggeler (CH, Yamaha), a tavalyi 450-es EB második Johann Schruf (AT, Yamaha), és Heinz Hochreiter (AT, KTM). De feltűntek a tavalyi EB sorozatból megismert román versenyzők is, mint a 250-es EB második Fazekas Zoltán (RO, Yamaha) és Gagyi Péter (RO, Honda), meg egy kisebb szlovák delegáció.
A magyar mezőny régi-új arcai a motocrossos Tóth Ádám (Suzuki) és Hényel Ágoston (Yamaha), mellettük pedig a gyorsaságiból átkiránduló Magda Attila (Husqvarna) voltak.
Annak érdekében, hogy napnyugta, de legalább sötétedés előtt befejeződjön a verseny ebédszünet nélküli, rendkívül szoros időtervet írt ki a vezetőség. A 20 perces szabadedzések simán lezajlottak, már a rajtfelállást kiadó mért edzések másodikjánál járt a program, amikor a quadosok edzését hirtelen piros zászlóval meg kellett szakítani. A depó alatti egyenest megtörő shikane-nál Bedő Tamás (Honda) még úgy gondolta befér Nagy Gergő (Honda) elé-mellé a lassító előtt, de végül mégsem. Bedő háturól belerohant az előtte haladóba, az ütközés következtében mindkét quad rémesen összetört, eldeformálódott, Tomiénak még a kereke is kitört. Ekkor hívták a mentőt is, mert Tomi fekve maradt, de mire odaért a doki, már semmi baja nem volt, csak szitkozódott. Kiderült, hogy épp ezzel a quaddal bukott a télen olyat, hogy utána hetekig volt kórházban és azóta először ült rá, nem is edzett. Átok lenne a gépen?
Hiába készültek el viszont a rajtbesorolások a kellemes száraz edzések után, később erősen felborította az erőviszonyokat a supermoto sajátossága. Az utolsó edzésről még jöttek le a pályáról a Prestige osztály versenyzői és már gurult a gödör alján lévő rajthely felé az UP (utánpótlás) mezőny, amikor elkezdett esni az eső. Abba se hagyta az első futamok végéig, ragacsos-nyúlós vörös masszává keverve ezzel az off-roadot, amit aztán fokozatosan hordtak fel a versenyzők az aszfaltra ki két- ki négy kerékkel. A tavalyi sorozatos elázás után most meg kéne ezen lepődni? Furcsamód szinte mindenkinél volt esőruha...
Az összevont utánpótlás osztály, melyben 85-125-250 cc és nyílt kategória együtt ment legnagyobb tanulsága, hogy a nagymotorok közül alig néhányan jutottak az élmezőnybe, közülük is Bohács Róbert (KTM) volt a legeredményesebb - de legalább a svájci "amatőröket" is leelőzték. A második futamban még a 85cc-s Ónódi Benjámin is előtte futott be, aki az első futamban egy shikane-os félrefutásnál "felesett" a pálya szélén lévő magas padkára és ott ijesztően megpihent pár másodpercre, ám érte még el sem indulhatott a mentő, amikor már visszaugrott motorjára és tekert tovább. Az UP futamokat a 125-ösök uralták, az abszolút első három helyet a svájci Scheiwiller Cyrill (Yamaha), Hényel Ágoston és a román Fazekas Zoltán osztotta ki egymás között.
Meg kell említenünk viszont Holdonner Norbert (KTM) nevét is, aki úgy lett negyedik, hogy közben a KTM Junior futamokon is indult. Mókás rajtlista állt össze a 85cc-ben, ahol a fél mezőny neve Ónódi volt, két külön családból. Az egyetlen 85cc-s svájci, Sandro Staub (Honda) végül csak nagy küzdelemben lett összetett első Ónódi Viktor (Honda) és Ónódi Beni előtt a 125-ösök és jóval nagyobbak között lavírozva. Magyar Amatőrjeinken (új nevükön UP Open) segíthetett, hogy később sorra feladták a külföldiek a meccset, ám lényeg az, hogy az első forduló három legjobb "amatőrje" Bohács Róbert, Kakauszi Róbert (Husaberg) és a térdsérüléséből felépült Fazekas Miklós (Yamaha) voltak.
Idén április 19-én volt Daijiro Kato, a tehetséges japán motorversenyző tragikus balesetének harmadik évfordulója.
leftMotoGP: dobogón a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlMotoGP: hét halott a nyitófutam után/motor/20060330motogp.html
Immáron három éve, hogy nincs már közöttünk Daijiro Kato, aki 2003. április 19-én, a japán suzukai futamon a védőfalba csapódva lelte halálát. Bár e szörnyű ütközést követően még tizenhárom napig küzdött, harcolt teste az életben maradásért, de végül a halál győzedelmeskedett felette. Kato mindössze 26 évet élt. Nagyszerű sportember és kiváló családapa is volt egyben. Egy feleséget és két kisgyermeket hagyott hátra.
Az egykori csapatfőnök Fausto Gresini Kato halálának harmadik évfordulóján a következőképp emlékezett meg a fiatal pilótáról: "Nagyon szomorú nap volt mikor mindez megtörtént. Szavakba nem tudom önteni, hogy milyen szörnyű fájdalmat éltem át akkor. A csapat minden egyes tagja szoros kapcsolatban volt Katóval, ezért is volt mindezt nehéz megemésztenünk. Ő nem csupán a team egyik pilótája volt, hanem különleges, csodálatraméltó fickó, akit mindenki nagyon kedvelt."
Daijiro Kato első igazi sikerét még 2001-ben érte el, amikor a 250 köbcentis géposztályban megnyerte a világbajnokságot. Karrierje során 17 alkalommal győzött.
Mindenki óriási tehetségnek tartotta a japán pilótát. Mindössze három éves volt, amikor felült élete első pocket-bike-jára. Majd két évvel később megnyerte első versenyét. 16 éves korában, a 250 ccm-es kategóriában szerezte meg első futamgyőzelmét.
1996-ban, 1997-ben, valamint 1998-ban szabadkártyásként indult a Japán Nagydíjakon. Tehetségét tükrözi, hogy ezeken a futamokon kétszer győzött, egyszer pedig harmadikként ért célba.
Április végén végre elindul a régió egyik legrangosabb motoros versenysorozata az Alpok-Adria bajnokság. Az első futamot a Hungaroringen rendezik, amelyre 3 darab depóbelépőnk van, de ráadásként 2 bérletet is kisorsolunk.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060419alpokadri.jpg',50,50)Nagyobb képHamarosan indul az első motoros márkakupa/motor/20060412hamarosan.htmlIdén is elindul az SV motoros márkakupa/motor/20060320iden.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok
Április utolsó hétvégéjén (29-30.) veszi kezdetét hazánk és a környező országok egyik legrangosabb motoros kupasorozata, az Alpok-Adria Bajnoki Verseny. A nemzetközi sorozat három futamát (kettőt a Hungaroringen, egyet pedig a Pannóniaringen) tartják Magyarországon, a többi versenyt Horvátország, illetve Csehország különböző pályáin rendezik. A hungaroringi nyitófutamra 3 darab depóbelépőnk van, melyekért mindössze 3 egyszerű kérdésre kell válaszolni, de gazdára vár még 2 darab bérlet is, amelyek a két Hungaroringen rendezett futamra jogosítanak belépésre, a nézőtérre és a depóba egyaránt.
Az egy-egy jegyért illetve bérletért az alábbi kérdésekre várjuk a helyes válaszokat erre az e-mail címre.
Hány fordulóból áll az Alpok-Adria versenysorozat?
Tíz év kihagyás után, idén újra lesz motokrossz világbajnoki futam Magyarországon. Az MX3 világbajnokság negyedik fordulóját a nyáregyházi pályán rendezik május 7.-én.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060412motokross2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok
Minden rossznak egyszer vége szakad, csak türelmesen kell várni. A motokrossz világbajnokság rendezése szempontjából sajnos hosszú - kerek egy évtizedes - volt ez a várakozási idő. Utoljára 1996. május 19-én, a méltán híres cserénfai pályán láthattuk a világ legjobbjait, a 125-ös géposztályban. A 2x40 perces futamokból álló versenyt a mára sztárrá nőtt Sebastien Tortelli nyerte Kawasakival, második Paul Malin, harmadik Frederic Vialle (mindkettő Yamaha) volt.
Pár évvel e jeles esemény előtt, 1993-ban, a 250-es nagymenők felejthetetlen ugratásait láthattuk ugyanitt. A versenyt akkor (3x25 + 2 kör) a Yamahás Donny Schmit nyerte. 1991-ben olyan sztár is járt itt, mint a ma kilencszeres világbajnok Stefan Everts, aki akkor még Suzukit hajtott.
Aztán 1996 után sajnos szépen elcsendesedett minden körülöttünk. Rendeztek ugyan Eb-futamokat Piliscséven, a Hungaroringen is elkészült egy pálya, de ez még kevés volt, mivel nem volt megfelelő anyagi háttér és a körülmények sem voltak éppen ideálisak, ezért a vb-rendezés lehetősége egyre távolodni látszott.
Szerencsére mindig vannak olyan emberek, akik nem törődnek bele a kilátástalannak tűnő helyzetbe. Ilyen Epres Pál, a Nyári Pál SE elnöke, Weisz Lajos, a többszörös Magyar Bajnok junior versenyző, Weisz Márk édesapja, és ilyen a sportág nagy öregje, a VEGA Motorsport Klub vezetője, Kökényesi György is.
A Nyári Pál SE nyáregyházi területe az utóbbi néhány év alatt hobbymotorozásra alkalmas földkupacokból profi versenypályává nőtte ki magát. Modern kiszolgáló-épület, jól karbantartott pálya, és könnyű elérhetőség jellemzi a létesítményt, mely az M5-ös autópályától néhány percnyi autóútra található, a 405-ös főút mellett.
Az egyre szépülő pályán tavaly áprilisban 125-ös Junior Eb-t rendeztek, és a magas színvonalú lebonyolítással felhívták magukra a nemzetközi szövetség figyelmét. A zsűri elnöke már a helyszínen bejelentette, hogy a pályát magasabb szintű, akár világbajnoki eseményekre is alkalmasnak találja, és erről beszámolt a FIM és az UEM felé. Nem kellett sokáig várni, és a négy pályázó között kihirdették a végeredményt: az MX3 vb futam rendezési jogát három évre Magyarországnak ítélték oda. A verseny május 7-i időponttal került be a naptárba, és ráadásként még egy 125-ös Eb futammal is kiegészítették.
A pálya vonalvezetése
A vb futamon induló magyar versenyzők:
Darók Adrián
Déczi Balázs
Grillmayer Gábor
Sáska Gábor
Rauscher Roland
Az Eb-futamon induló magyar versenyzők:
Borka János
Dilszky Gábor
Hujber Péter
Soóky Zsolt
Teremkrossz a debreceni Főnixben/motor/20051115teremkrossz.html
Utolsó kommentek