Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi hatodik Törökországban

Talmácsi Gábor a hatodik helyen ért célba Törökországban, a gyorsaságimotoros-világbajnokság harmadik futamán.



Forrás: Faster ManagementleftMotoGP: jön a Török Nagydíj/motor/20060426motogp.html

125 kcm

Az időmérő során a hatodik pozíciót szerezte meg a Honda magyar versenyzője, és nagyszerű rajtot követően a futam során végig az 5. és 6. pozíciót megőrizve, a 6. helyen ért célba.

A dobogóra három Master MVA Aspar Aprilia-versenyző állhatott fel, Hector Faubel az egész futam alatt csapattársával, Alvaro Bautistával vívott küzdelmet, és végül megszerezte élete első világbajnoki futamgyőzelmét.

Bautista majdnem végig vezető pozícióban motorozott, az élbolyt csapattársa, és Mika Kallio hármasa alkotta. A finn KTM-es a 16. körben motorhiba miatt kiállni kényszerült, ezt követően a két Aspar Aprilia-versenyzőé volt a vezető pozíció és az azért folyó küzdelem.

A dobogó harmadik fokára Sergio Gadea állhatott fel, aki Simone Corsit, Joan Olive-t és Talmácsi Gábort utasította maga mögé. Pontszerző helyeken Lukas Pesek, Lorenzo Zanetti, Toyoshi Koyama és Angel Rodriguez zárhatta a versenyt. Tóth Imre a 29. helyen ért célba.

Mattia Pasini a 2. körben kicsúszott, majd megpróbálta folytani a versenyt. Az újonc brit versenyző, Bradley Smith szintén elesett, ám neki sem lett komoly baja.

"Jó volt ma motorozni. Összességében sokkal jobb volt már a motor, mint Katarban, de továbbra is ugyanazok a problémák jelentkeztek. A futómű miatt a verseny végére nem bírták a gumik és ezért nem tudtam hajrázni, pedig lett volna még bennem tartalék az utolsó körökben is. Az irány, amin elindultunk, jó, bár érzéseim szerint ennél nagyobb lépésekkel kellene előre haladnunk, de dolgozunk keményen. Örülök, hogy ismét én vagyok a legjobb Hondás, és nagyon várom a következő futamot." - mondta Talmácsi Gábor a versenyt követően.

Versenysorrend:

1. Hector Faubel 39:30.095
2. Alvaro Bautista 39:30.338
3. Sergio Gadea 39:37.335
4. Simone Corsi 39:38.435
5. Joan Olive 39:39.222
6. Talmácsi Gábor 39:40.844
...29. Tóth Imre 40:50.842

A világbajnokság állása, 125 kcm:

1. Alvaro Bautista 70 p.
2. Hector Faubel 45 p.
3. Sergio Gadea 41 p.
4. Mika Kallio 33 p.
5. Lukas Pesek 29 p.
6. Mattia Pasini 29 p.
7. Simone Corsi 25 p.
8. Talmácsi Gábor 23 p.
9. Julian Simon 22 p.
10. Pablo Nieto 19 p.
11. Joan Olive 18 p.
12. Angel Rodriguez 15 p.
13. Thomas Lüthi 12 p.
14. Tomoyoshi Koyama 12 p.
15. Lorenzo Zanetti 11 p.
16. Fabrizio Lai 5 p.
17. Andrea Iannone 5 p.
18. Raffaele De Rosa 4 p.
19. Federico Sandi 2 p.

250 kcm

Forrás: MTIA negyedliteresek törökországi viadala sok izgalmat tartogatott a résztvevők számára. A győzelmet Hiroshi Aoyama szerezte meg, aki Alex De Angelis és Hector Barbera társaságában készült a fináléra. De Angelis bravúros módon mentette meg motorját a bukástól, és a füvön kényszerült kimotorozni a bukótérbe, ahonnan már esélye sem volt az élmezőnnyel célba érni.

Barbera távol tudott maradni de Angelistől, és másodikként haladhatott át a célvonalon, a Barberával, De Angelisszel és Aoyamával küzdelmet folytató Andrea Dovizioso állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

Versenysorrend:

1. Hirosi Aojama 40:02.376
2. Hector Barbera 40:02.777
3. Andrea Dovizioso 40:02.843

A világbajnokság állása, 250 kcm:

1. Andrea Dovizioso 52 p.
2. Jorge Lorenzo 50 p.
3. Hiroshi Aoyama 46 p.
4. Hector Barbera 44 p.
5. Roberto Locatelli 38 p.
6. Yuki Takahashi 31 p.
7. Sylvain Guintoli 27 p.
8. Alex De Angelis 24 p.
9. Martin Cardenas 16 p.
10. Jakub Smrz 15 p.
11. Sebastian Porto 15 p.
12. Marco Simoncelli 13 p.
13. Alex Baldolini 8 p.
14. Manuel Poggiali 8 p.
15. Anthony West 7 p.
16. Arnaud Vincent 6.
17. Andrea Ballerini 4 p.
18. Arturo Tizon 4 p.
19. Dirk Heidolf 4 p.
20. Shuhei Aoyama 3 p.
21. Chaz Davies 3 p.
22. Alvaro Molina 2 p.

MotoGP

Páratlanul izgalmas futamot hozott a GP-kategória futama a törökországi pálya második szezonjába. Miután az ígéretesen rajtoló Sete Gibernau rejtélyes okból lelassult, és már az első tízbe sem fért bele, Marco Melandri, Casey Stoner és Dani Pedrosa folytatott küzdelmet a dobogó első fokáért. Az utolsó kör elején azonban Pedrosa elcsúszott, és a cél előtt pár kanyarral Melandri átvette a vezetést.

Stonernek nem maradt ideje az ellentámadásra, így elveszítette a lehetőséget, hogy ő lehessen a MotoGP legfiatalabb futamgyőztese. Ám számára így sem örömtelen a második hely, hiszen a kategóriába kerülését követő harmadik futamon dobogóra állhatott.

Harmadikkén Nicky Hayden motorozott át a célvonalon, őt a hétszeres világbajnok Valentino Rossi követte. Az olasz pilóta szinte elveszetten motorozott a török futamon, a start után a 14. helyre csúszott vissza, a verseny végééig pedig csak a 4. helyig tudta visszaküzdeni magát.

Loris Capirossi idén először nem állt a dobogón, az első helyről rajtoló Chris Vermeulen csak az olasz pilóta után ért célba. Az első tízbe Shinya Nakano, Colin Edwards és Makoto Tamada fért be.

Versenysorrend:

1. Marco Melandri 41:54.065
2. Casey Stoner 41:54.265
3. Nicky Hayden 41:59.523

A világbajnokság állása, MotoGP:

1. Nicky Hayden 52 p.
2. Loris Capirossi 51 p.
3. Marco Melandri 45 p.
4. Casey Stoner 41 p.
5. Valentino Rossi 40 p.
6. Dani Pedrosa 32 p.
7. Toni Elias 32 p.
8. Shinya Nakano 22 p.
9. Colin Edwards 19 p.
10. Sete Gibernau 18 p.
11. Kenny Roberts Jr. 17 p.
12. Makoto Tamada 14 p.
13. Chris Vermeulen 13 p.
14. Carlos Checa 8 p.
15. John Hopkins 7 p.
16. Randy De Puniet 4 p.
17. James Ellison 3 p.
18. Alex Hofmann 2 p.

A Török Nagydíjat 38 123 néző követte figyelemmel a helyszínről, a világbajnokság május 14-én folytatódik a Kínai Nagydíjjal.

Talmácsi a hatodik helyről indul/motor/20060429talmacsi.htmlTalmácsi hatodik az első időmérőn/motor/20060428talmacsi.htmlMotoGP: Talmácsi megérkezett Törökországba/motor/20060427motogp.html
0 Tovább

Talmácsi a hatodik helyről indul

A KTM-mel tavaly bronzérmes, idén Hondával versenyző Talmácsi Gábor a hatodik helyről indul vasárnap délben a gyorsaságimotoros-világbajnokság ez évi harmadik, törökországi futamán.



leftTalmácsi FChttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A 125 kcm-es kategória másik magyarja, Tóth Imre (Aprilia) huszonharmadikként vághat majd neki a viadalnak. Ahogy azt a meteorológusok megjósolták, szombatra megérkezett az eső a pályára, így már a második időmérő edzés előtt tudni lehetett, hogy nem változik a pénteki sorrend. Talmácsi esetében - csapatától származó információ szerint - a száraz pályán tapasztalt futómű-problémák ezúttal is jelentkeztek, így a feladat a vasárnapi rajtig az, hogy megtalálják a hiba okát.

"A száraz pályára azért már nem annyira rosszak a beállításaink" - jelentette ki Talmácsi. "Persze továbbra is keményen kell dolgoznunk, mert a mai eredményekkel nem igazán vagyok elégedett. Nem éreztem a motort, nem tudtam, mikor vagyok a határon, márpedig a vizes pályán egy apró hiba is kiesést eredményezhet."

Tóth Imre szinte hasonlóan járt: a csapattól származó információk szerint a vizes pályára felkészített motoron kezdett az edzés első felében, ám meghibásodott a váltója, ezért a száraz aszfaltra beállított géppel már csak "körözött", így végül a pénteken elért 23. időeredményével kvalifikálta magát a vasárnapi futamra. Az előrejelzések szerint a GP idején is eső várható.

A rajtsorrendek, 125 kcm:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 2:04.035 perc
2. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 2:04.385
3. Simone Corsi (olasz, Gilera) 2:04.653
...6. Talmácsi Gábor (Honda) 2:04.909
...23. Tóth Imre (Aprilia) 2:07.244

250 kcm:
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:57.841 p
2. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:58.842
3. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 1:58.865

MotoGP:
1. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki) 2:04.617 p
2. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 2:04.823
3. Sete Gibernau (spanyol, Ducati) 2:05.003
...11. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 2:07.552

Talmácsi hatodik az első időmérőn/motor/20060428talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi hatodik az első időmérőn

Az idei mindkét futamot megnyerő Alvaro Bautista (Aspar-Aprilia) volt a leggyorsabb a Török Nagydíj péntek délutáni, első időmérő edzésén a 125-ös géposztályban. Mögötte csapattársa, Mattia Pasini végzett, melléjük még Simone Corsi (Gilera) és Hector Faubel (szintén Aspar-Aprilia) fértek be az ideiglenes első sorba. Talmácsi Gábor hatodik lett.



leftJön a Török Nagydíj/motor/20060426motogp.html

Ezzel a felállással három Aspar Aprilia indulhatna az élről a vasárnapi versenyen, ami azt jelzi, hogy továbbra is uralja a csapat a nyolcadliteres géposztályt. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a szintén asparos Gadea is vélhetően javulni fog, nem lehetnek túl boldogok a versenytársak.

Talmácsi Gábor (Humangest Honda) a hatodik legjobb időt motorozta, és így beékelődött a két KTM közé, hiszen Kallio lett az ötödik, Simón pedig a hetedik helyen áll jelenleg. A második sort Pablo Nieto (Aprilia) zárja. Lukas Pesek a tizedik helyre volt jó a Derbivel, éppen csak megelőzve a tavalyi világbajnok Thomas Lüthit (Honda). Tóth Imre (Aprilia) a viszonylag jónak mondható 23. helyet foglalja el a rajtrácson, bár a több mint három másodperces hátránya Bautistához képest tetemesnek tűnik.

Az edzés elején Talma és Pesek vívtak különpárbajt egymással és az órával, de a gyakorlás utolsó harmadának kezdetén robbantott az Aprilia, és előbb Pasini, majd Bautista tört az első helyre. Gábor a legjobb részidők alapján képzett "ideális kör" szerint akár a harmadik helyre is behozhatta volna a Hondát, de egyelőre még nem sikerült egy körön belül összehoznia a maximumot.

"Örülök, mert sikerült előre lépnünk. A motor erősebb, mint Qatarban volt, de továbbra is keményen kell dolgoznunk. A mai eredményeket egyedül értem el, nem kellett szélárnyékban mennem, ami nagyon sokat számít. Holnap új alkatrészeket fogunk kipróbálni és tovább dolgozunk, a már ma is sokkal jobb hátsó futómű-beállításon." - nyilatkozta Talmácsi Gábor az első időmérő után.

A pénteki időmérő fontosságát az adta, hogy szombaton (és akár a vasárnapi versenynapon is) nem elképzelhetetlen az eső, és akkor szinte biztos, hogy egyik versenyző sem tud javítani köridején, és a megszerzett rajtpozíción. Amennyiben az időjárás engedi, nagy valószínűséggel gyorsulni fog a mezőny, mert egyelőre jó fél másodperccel vannak elmaradva Lüthi 2005-ös körrekordjától. Mindenesetre a tavalyi török GP-n még nagyobbak voltak az edzéseredmények közötti különbségek, mégis rendkívül szoros, parázs versenyt láthattunk. Reméljük, idén is így lesz!

A MotoGP-ben a Honda öt pilótája végzett az élen. A királykategória második isztambuli edzésén Nicky Hayden bizonyult a leggyorsabbnak, 1:53.623-as köridejével. Mögötte az ausztrál Casey Stoner végzett, aki az edzés vége felé bukott. A Honda-ötöst Marco Melandri, Dani Pedrosa és Toni Elias egészíti ki.

Colin Edward a hatodik időt érte el, egyben ő volt ma a leggyorsabb nem-hondás, de csak kicsivel előzte meg a világbajnoki címért folyó harcban első helyen álló Loris Capirossit. John Hopkins, Sete Gibernau és Makoto Tamada fért még be a legjobb tíz közé; az első és a tizedik helyezettet mindössze nyolc tized választotta el.

Az aktuális világbajnok, Valentino Rossi csak a tizenegyedik helyre tudta behozni a Yamahát, Chris Vermeulen pedig a GSV-R-en fellépő technikai gondok miatt szenvedett az edzés utolsó perceiben.

Eredmények, első időmérő, 125 kcm:

1. Alvaro Bautista 2:04.035
2. Mattia Pasini 2:04.385
3. Simone Corsi 2:04.653
...6. Talmácsi Gábor 2:04.909
...23. Tóth Imre 2:07.244

250 kcm, első időmérő:

1. Jorge Lorenzo 1:57.841 
2. Alex De Angelis 1:58.842
3. Andrea Dovizioso 1:58.865

MotoGP, 2. szabadedzés:

1. Nicky Hayden 1:53.623
2. Casey Stoner 1:53.861
3. Marco Melandri 1:53.971
...11. Valentino Rossi 1:54.662

Forrás: motogphirek.hu

MotoGP: Talmácsi megérkezett Törökországba/motor/20060427motogp.htmlRossi századik MotoGP futama következik/motor/20060425rossi.html
0 Tovább

MotoGP: Valentino Rossi rekordjai

A "Doktornak" becézett olasz motoros legenda a vasárnapi Török Nagydíjon ünnepli a 100. MotoGP-s nagydíját. A hétszeres világbajnok Valentino Rossi nevéhez természetesen még számos egyéb rekord kapcsolódik, amelyekre az alábbi összeállításban emlékezünk vissza.



leftRossi és a Yamaha címvédésre készül/motor/20060321motogp.htmlRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

Rossit karrierje során nagyrészt elkerülte a balszerencse. Többek között ennek is köszönhetően a királykategóriában 2000-ben, a Dél-Afrikai Nagydíjon debütált pilóta eddig a pillanatig még egyetlenegyszer sem hiányzott a rajtrácsról, ami bár eltörpül eredményei mellett, mégis figyelemre méltó teljesítmény.

A következő kis összeállításban az olasz sztárpilóta néhány emlékezetes pillanataira emlékezünk vissza.

A 3. nagydíj / 2000. Japán Nagydíj, Suzuka:
Rossi ezen a versenyen szerezte meg első világbajnoki pontjait a királykategóriában. Az olasz a kiváló 11. helyen ért célba

A 9. nagydíj / 2000. Brit Nagydíj, Donington:
Vale esőben megszerezte első futamgyőzelmét a nagyok között. Ezzel ő lett az első olyan pilóta, aki Doningtonban mindhárom kategóriában első tudott lenni.

A 17. nagydíj / 2001. Japán Nagydíj, Suzuka:
A felkelő nap országában az olasz megnyerte az idénynyitót. Vele a Honda pedig 500. Grand Prix-ját ünnepelte.

A 30. nagydíj / 2001. Ausztrál Nagydíj, Fülöp-szigetek:
Valentino Rossi minden idők egyik legszorosabb versenyén megszerezte élete első világbajnoki címét a királykategóriában. Az izgalmas futamon kevesebb, mint egy másodperc különbséggel ért célba az első négy pilóta. Rossi eredményével "csupán" a második olyan pilóta, aki a 125ccm és a 250ccm után az 500ccm-es géposztályban is világelső lett. A képzeletbeli dobogó legmagasabb fokán ugyanis Phil Read áll.

A 32. nagydíj / 2001. Brazil Nagydíj, Rio de Janeiro:
A szezon tizenegyedik futamgyőzelmét szerezte meg Rióban az olasz. Ezzel megközelítette Mick Doohan 1997-es rekordját, aki mindössze egy futammal ért el többet egy esztendő leforgása alatt.

A 33. nagydíj / 2002. Japán Nagydíj, Suzuka:
Rossi megnyerte az első immáron MotoGP néven futó versenyét egy 990 köbcentis Honda motor nyergében.

Forrás: EPAA 60. nagydíj / 2003. Brazil Nagydíj, Rio de Janeiro:
Brazíliában az olasz 60 királykategóriás rajtja után immáron 50. dobogós helyezését érte el.

A 79. nagydíj / 2004. Ausztrál Nagydíj, Fülöp-szigetek:
Valentino Rossi futamgyőzelmével megszerezte negyedik világbajnoki trófeáját a királykategóriában. Ezzel a második olyan pilóta a motoros vb-k történetében, aki különböző gyári motorral bajnoki címet tudott szerezni. Az első ilyen pilóta Eddie Lawson volt.

A 99. nagydíj / 2006. Katari Nagydíj, Losail:
Rossi katari győzelmével utolérte Mick Doohan 54 győzelemből álló mérlegét. Most már csupán a legendás Giacomo Agostini előzi meg a sorban 68 királykategóriás elsőséggel.

Forrás: motogphirek.hu

Rossi századik MotoGP futama következik/motor/20060425rossi.htmlRossi visszavágott Katarban/motor/20060408rossi.htmlTalma, Rossi meg a többiek - indul a MotoGP/motor/20060322motogp.html
0 Tovább

MotoGP: Talmácsi megérkezett Törökországba

A 125 kcm-es géposztályban Hondával versenyző Talmácsi Gábor szerdán utazott el Isztambulba, a gyorsaságimotoros-világbajnokság következő, vasárnapi futamának színhelyére.



Forrás: Faster ManagementleftJön a Török Nagydíj/motor/20060426motogp.htmlRossi századik MotoGP futama következik/motor/20060425rossi.htmlDaijiro Katóra emlékezve/motor/20060420motogp.html

A tavalyi vb bronzérmese elmondta, már alig várja a versenyt, szeretne újabb, értékes pontokat gyűjteni. A háromhetes pihenőt alaposan kihasználták a szerelők: fejlesztették a motorblokkot és az elektronikát, előbbi fékpados tesztelése eredményes volt, de hogy valójában mire lesz képes, az csak versenykörülmények között derül majd ki.

Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere az MTI érdeklődésére elárulta, hogy a török futamtól a magyar pilóta rendelkezésére áll Marco Poletti, az elismert futómű-specialista, aki korábban a Derby-Gilera csapatát erősítette.

"Nagyon bízunk abban, hogy Poletti és Gábor tapasztalta hamarosan meghozza az eredményeket. A realitás az, hogy idő kell a látványos javuláshoz, de ők és persze a csapat is mindent megtesznek majd azért, hogy ez mielőbb bekövetkezzen.

A német Herman Tilke tervei alapján elkészült isztambuli pálya a város ázsiai részén van, közel a Sabiha Gokcen repülőtérhez. A hossza 5340 méter, nyolc bal és hat jobb kanyar található rajta, és összesen 155 ezer néző figyelheti az eseményeket.

Az Istanbul Circuiton található egy olyan kanyarkombináció, melyben három balos kanyar jön egymás után. Ráadásul szinte az összes kanyar lejt, ami még inkább megnehezíti majd a versenyzők dolgát.

A 125 kcm-esek között két futam után az Aprilia nyergében ülő spanyol Alvaro Bautista vezet ötven ponttal. A 13 pontos Talmácsi jelenleg a kilencedik. Tóth Imre, a nyolcadliteres géposztály másik magyarja Apriliájával még nem szerzett pontot.

A 125-ösök hétvégi programja:

Péntek: 8.00: 1. szabadedzés 12:15 1. időmérő
Szombat: 8.00: 2. szabadedzés 12:15 2. időmérő
Vasárnap: 11.00: 125 köbcentisek futama

MotoGP: dobogón a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlRossi visszavágott Katarban/motor/20060408rossi.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek