Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: már tesztelik a Ducati 2007-es motorját

Nem érheti panasz a Ducati versenyrészlegének fejlesztőit, ugyanis már pályára állították azt a 800 köbcentis versenymotort, amellyel 2007-ben állnak majd rajthoz a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0605/20060504ducati.jpg',50,50)Nagyobb képValentino Rossi rekordjai/motor/20060428motogp.htmlDucati vagy japán motorok?http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=91651

Az idei esztendőben immáron három futamon vagyunk túl a motoros világbajnokságban. A MotoGP kategóriában induló Ducati Marlboro Team remekül vágott neki az évnek. Míg az idén a csapathoz csatlakozó spanyol Sete Gibernau a tizedik, addig az olasz Loris Capirossi jelenleg az előkelő második helyen áll a világranglistán.

A Ducati nem csak a versenypályákon kapcsolt nagyobb sebességi fokozatba, hanem a tesztpályákon is, ahol keményen dolgozik a siker reményében: a hét elején a csapat tesztpilótája, Vittoriano Guareschi az olaszországi Mugelloban lépett pályára a Ducati új, 800 köbcentis Desmosedici GP7 prototípusával.

Vittoriano Guareschi azon a mugellói versenypályán rótta tesztköreit a keddi napon, mely ringen 2002 augusztusában első alkalommal próbálhatott ki egy lángvörös Ducati Desmosedicit

Filippo Preziosi, a Ducati Corse technikai igazgatója:
"Végre a munkánk során eljutottunk odáig, hogy a pályán is kipróbálhatjuk az új 800ccm-es motorunkat. A látottak alapján elégedettek lehetünk ezzel a debütálással. Megkezdtük a motor alapos elemről-elemre terjedő tesztelését, és ha minden jól alakul, tehát ha nem lépnek fel különleges problémák a következő két napban, akkor nekilátunk a motor első igazi beállítási munkálatainak."

Vittoriano Guareschi, a Ducati Corse hivatalos tesztpilótája:
"Én azt tudom csak mondani, hogy az első benyomásom alapján a GP7-est az első körökben tényleg nagyon izgalmas volt vezetni. A mi versenymotorjaink új megoldásainak tesztelése számomra már megszokott dolog, de a mostani teszt más volt mint a többi. Ez alkalommal egy merően más karakterisztikával felvértezett motor állt előttem, amit nagyszerű érzés volt vezetni."

"Csodálatos volt ismét Mugelloban pályára lépni, ahol azelőtt a Desmosedici GP3-asát először tesztelhettem. Ennek már bizony már négy éve. A nap során sikerült további előrelépéseket tennünk MotoGP-s projektünkben. Olyan érzés ennek a tervnek részese lenni, mint amikor egy családban a második gyerek megszületésére várnak, és amikor világra jön, a szülők már alig várják, hogy gyerek ajkai között kijöjjön az első értelmes szó. Nos én is ilyen pillanatokat éltem át a motor kapcsán, és az igazat megvallva nem csalódtam benne."

Forrás: motogphirek.hu

Minden idők legerősebb Ducatiját fejlesztik/motor/ujdonsag/20060412minden.htmlVadonatúj Ducati-modell a láthatáron/motor/20060410vadonatuj.htmlMegújult a Ducati belépőmodellje/motor/ujdonsag/20060303megujult.htmlLerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjáról/motor/20060120lerantottak.html
0 Tovább

A Suzuki láncos kutyája - GSR 600

A Suzuki szerencsére megunta, hogy az ősöreg Bandit rendre alulmarad a középkategóriás gépek versenyében, ezért 2006-ban piacra dobta a 600 köbcentis GSR-t. Az újdonságot kipróbálva széles vigyor maradt kicsiny rovatunk minden tagjának arcán, még annak ellenére is, hogy a motor letagadhatatlanul skizofrén.



Majdnem GSX-RForrás: [origo]leftjavascript:var%20w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0604/Suzuk2006427151759/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Képgaléria a GSR-rőlItthon forgatta új reklámfilmjeit a Suzuki/motor/20051114itthon.htmlMegépítették a Suzuki B-Kinget/motor/ujdonsag/20050928megepitettek.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A középkategóriás sornégyes csupasz motorok piacán a Suzuki már hosszú évek óta csak a 600-as, majd legutóbb egy kicsit felfúrt és átpofozott 650-es változattal volt jelen, míg a konkurencia csak úgy ontotta és ontja az egyre modernebb és izgalmasabb paripákat. A Yamaha példás munkát végzett a 600-as Fazerrel, a Kawasaki valósággal letarolta a piacot a kissé felpumpált Z 750-nel, míg a Honda - az örök klasszikusa, a 600-as Hornet mellé - nemrégiben piacra dobta a CBF 600-at, hogy csak a japán konkurenseket vegyük számba.

A Suzuki mérnökei szerencsére nem a harakirit választották, hanem lázas munkába fogtak és dicséretes módon abból merítettek, amiben a legjobbak között tartják őket számon, nevezetesen a sportmotorokból. Ennek szellemében a tavaly bemutatott, és az év első hónapjaitól már nálunk is kapható GSR a 2005-ös évjáratú 600-as GSX-R szupersportgép blokkját örökölte meg egy kissé "lebutítva" és átfargicsálva, hogy jobban muzsikáljon az alacsonyabb és középső fordulatszám-tartományban. A végeredmény 98 lóerő lett 12 000-es percenkénti fordulat mellett és 64,7 Nm-es nyomaték 9600-nál.

A váz masszív alumínium elemekből lett összehegesztve, akárcsak a hátsó lengőkar, amely még egy felső merevítéssel is büszkélkedhet, ami több mint igényes megoldás ebben a kategóriában. Hátul hagyományos központi rugóstag kapott helyett, nem teljesen középen, hogy legyen helye a kipufogó gyűjtőcsövének, amely a hengerekből egyenesen a farokidom alá begyömöszölt dobba fut bele. Ez utóbbi egyébként szép méretesre sikerült darab, bár ez csak akkor látszik, ha leguggolunk a GSR mellé és vetünk .

Forrás: [origo]A külvilág mindenből csak két apró csövet lát a motor fenekén, melyek a szintén kerek fék, illetve helyzetjelző lámpákat, pontosabban fogják közre. Ez a négy hátrafelé meredező cső egyébként a motor egyik legszebb és legizgalmasabb eleme, bár hasonló megoldásokkal azért már korábban is lehetett találkozni néhány bringán.

A GSR fizimiskáját szemlélve a néhány éve bemutatott B-King tanulmány ugorhat be, de korántsem sikerült olyan brutálisra, mint az a Hayabusa-blokkos szörnyeteg. Az összkép számomra vegyes, ugyanis vannak szerethető részletek a motoron, de akad néhány kifejezetten gagyi megoldás is, de ezekről később.

A hagyományos építésű első villán a rugó előfeszítése, a szárak között pedig - minő meglepetés - a GSX-R háromküllős felnije fityeg. Az - mai szemmel nézve - nem túl látványos darabok, pedig a Suzuki előszeretettel pakolja különböző modelljeire, ilyen négydugattyús Tokico-nyergeket lehet például látni az ezres SV-n is, de nem is olyan régen még a 750-es GSX-R sorozaton is ilyen darabok voltak, nyilván van még pár raklapnyi a Suzuki raktáraiban...

Na ennyit a száraz tényekről, most lássuk, hogyan is muzsikál a kis hatszázas a gyakorlatban, ugyanis ebben a szezonban rovatunk egy tűzpiros GSR-t fog gyötörni, amely jelenleg a bejáratás kényes fázisánál tart.

Forrás: [origo]

Motor dobozból/motor/20060328motor.html
0 Tovább

Talmácsi: rohamosan fogunk javulni

Talmácsi Gábor elmondása szerint még sok dolgot kell fejleszteni Hondáján, ám ennek ellenére bízik abban, hogy idén is előkelő helyen végez a gyorsaságimotoros-világbajnokságban.



Forrás: MTIleftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/talmacsi.wmv&tipus=auto&adatok=Ford Focus ST',560,495)Videó - 1.55 pMentőmotorra gyűjtenek Talmácsival/motor/20060111mentomotorra.htmlTalmácsi és Kallio kézfogója/motor/20051107talmacsi3.htmlTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

"Nem vagyok elégedett az eddigi eredményeimmel, de a jelenlegi bázisból ez a maximum, amit ki tudtunk hozni a csapatommal" - nyilatkozta Talmácsi Gábor keddi sajtótájékoztatóján, ahol a fő attrakció egy új szponzor bemutatása volt. Az idén Hondára váltó Talmácsi elmondása szerint a motorja még nincs teljesen rászabva, de a legnagyobb probléma a hátsó futóműjével van, amely "nem kellően csillapít, így hamarabb elkopik a gumi".

"Nagyon örülök neki, hogy én vagyok a legjobb hondás a 125 köbcentisek között, ám idén sokat fejlődött a konkurencia, főleg az olaszok, sok jó versenyző van, így nehezebb a dolgom ebben a kategóriában" - mondta Talmácsi, majd hozzátette: "a Honda szemmel láthatóan a MotoGP-re koncentrált az idei fejlesztésekkel, ám ez nem jelenti azt, hogy leálltak volna az újításokkal a nyolcadliteresek között. A legutóbbi versenyen, Törökországban is egy sereg japán mérnök sürgött-forgott körülöttem, folyamatosan fejlesztik a motoromat, ezért jelentős javulásban bízom".

Talmácsi Gábor a legutóbbi futamon hatodik lett, az eddigi három versenyen összesen 28 pontot gyűjtött, ezzel nyolcadik az összetettben. A világbajnoki tabellát a spanyol Alvaro Bautista vezeti 70 ponttal.

A következő forduló május 14-én lesz Kínában.

Forrás: MTI
!

Talmácsi hatodik Törökországban/motor/20060430talmacsi.htmlTalmácsinak nem jött össze a katari verseny/motor/20060408talmacsinak.htmlTalmácsi nyolcadik a nyitófutamon/motor/20060326talmacsi1.html
0 Tovább

Magyar sikerek az Alpok-Adria motoros bajnokságon

Annak ellenére, hogy a meteorológusok meglehetősen rossz időt prognosztizáltak Európa ezen szegletére, igen sok versenyző látogatott el a régió idénynyitó eseményére április utolsó hétvégéjén.



Hagyományosan jól szerepelnek a magyar versenyzők az Alpok-Adria Bajnokság Hungaroringen tartott versenyein, de talán az elmúlt éveket is figyelembe véve, a mostani eredmény volt messze a legjobb: a hat versenyből négy hozott hazai győzelmet, és olyan is volt, amikor két magyar versenyző állt egyszerre a dobogón.

A vasárnapi program a 125 sport kategória versenyével indult. Itt mindössze egy fiatal versenyző, Deák Attila révén voltunk érdekeltek. A kettős olasz győzelemmel végződött, rendkívül izgalmas versenyen Attila a 8. helyen végzett.

A 125-ös GP versenyen már több sikerre számíthattunk, ugyanis Győrfi Alen esélyesként indult. A kategória másik magyar versenyzője, Kovács Nikolett a bemelegítésen sajnos hatalmasat bukott, így a rajtrácson a helye üresen maradt.

Forrás: BR Organisation

Szerencsére Győrfi Alen némileg kárpótolta a hazai szurkolókat, ugyanis több mint 7 másodpercet vert a mezőnyre. A második helyen a német Mayer Thomas, a harmadikon pedig a cseh Michal Sembera végzett.

A Superstock 600 volt a magyar szempontból a legizgalmasabbnak ígérkező futam, mivel itt tíz magyar versenyző foglalhatott helyet a rajtrácson, még annak ellenére is, hogy Talmácsi Gergő az előző futamon elszenvedett bukása miatt sajnos nem tudott ott lenni a többiekkel.

A verseny azután nem mindennapi izgalmakat hozott: hatalmas bukások nyitották a versenyt, volt közöttük kettős, majd hármas bukta is. Végül a negyedik körben jött a piros zászló, ám az új rajtnál már nem volt ott Adorján Tamás sem. A versenyt végül is Juhász Tamás nyerte meg Tolnai Pista előtt. A harmadik helyre az osztrák Schrammer Stefan futott be.

Forrás: BR Organisation

Nagyon jó, hogy ebben a kategóriában magyar bajnoki eredményt is hirdethettünk. A magyar díjkiosztó harmadik helyére Kis Tibor állhatott fel

A Superstock 1000-es kategória sem volt unalmas számunkra. A hét magyar induló közül sajnos négyen is kiestek. Erre a sorsra jutott Varga Gergely is, aki állandó támadásoknak volt kitéve a vezető helyen Dudás Petitől. Gergely végül is eldobta a masinát.

Forrás: BR Organisation

Az AA versenyt Dudás Péter nyerte meg az olasz Tonini és az egyre jobb formába lendülő Vida Tibor előtt. A magyar értékelésben a harmadik helyre az élete legjobb eredményét elérő Ács Ferenc állhatott fel.

A Supersport vérszegénynek nevezhető 19 fős rajtrácsán mindössze egy magyar versenyző, Székely Zsolt képviselte a színeinket. De nem is akármilyen szinten, ugyanis megnyerte az izgalmas versenyt, a csehek Broz és Vostarek előtt

Forrás: BR Organisation

Az Alpok-Adria Bajnoki versenyek sorát a Superbike kategória versenye zárta. Itt készültünk arra, hogy Végh Jani vagy Kispataki Viktor szokásukhoz híven hozzák a győzelmet. Ők indultak a 3., 4. rajthelyről. Sajnos azonban a rajt nem igazán sikerült a fiainknak, és meglehetősen küszködniük kellet, hogy partiban lehessenek.

A végső győzelmet az osztrák Klobnch szerezte meg 1,9 másodperccel Végh Jani előtt. A harmadik helyen a szlovén Camlek, míg a negyediken Kispataki Viktor végzett.

Forrás: BR Organisation

A folytatásra május 20-21-én kerül sor Rijekában. Persze egy héttel korábban még a Hungaroringen is megmérkőzhetnek a hazai versenyzők a Magyar Kupa harmadik fordulójában.

Forrás: BR Organisation

Elkészült a 2006-os Alpok-Adria versenynaptár/motor/20051221elkeszult.html
0 Tovább

Stoner: Rossinak nem volt igaza

Az ausztrál Casey Stoner csak idén lépett fel a királykategóriába a 250 köbcentisek közül, de máris a dobogós helyezésekért vív harcot az öreg rókákkal. Az alig 20 éves versenyzőt sokan szeretnék még tapasztalatlan zöldfülűként beállítani, pedig ezzel óriásit tévednek.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0605/20060502stoner1.jpg',50,50)Nagyobb képValentino Rossi rekordjai/motor/20060428motogp.htmlRossi századik MotoGP futama következik/motor/20060425rossi.htmlRossi fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=28928

Néha nehéz Casey Stonernek azt az elismerést megadni, amit megérdemelne a kiemelkedő szerepléséért az első három MotoGP-versenyen, ugyanis akármilyen meggyőző a teljesítménye - legyen szó a meghökkentő pole pozíciójáról Katarban, vagy az első dobogós helyéről Isztambulban, miután a győzelemért küzdött - a fiatal ausztrál sosem látszik meglepettnek, vagy önelégültnek.

Olyan, mintha a tapasztalatlansága és 'privát' felkészítésű motorja ellenére ezek a hihetetlen eredmények elvártak lennének, és ha Casey maga nincs meglepve, miért is lenne bárki más...

Stoner nincs egyedül a nyugodt, 'sosem elég' megjelenésével - a másik nagynevű újonc, Dani Pedrosa hasonló, bár intenzívebb személyiséggel rendelkezik. Mindkettejüket jól szolgálta ez az első két versenyen, de amióta Pedrosa Jerezben a második helyét elérte, azóta a volt 250-es riválisa túlteljesítette őt.

Törökországban az utolsó kör kezdetekor csak pár tizedmásodperc - és egy bizonyos Marco Melandri - választotta el a két újoncot, azonban Pedrosa hibázott az első kanyarban, és "elvesztette" motorja orrát, ezután egyenes küzdelemben dőlt el a verseny Stoner és Melandri között.

A tapasztalat, a motor és a statisztika mind Melandri mellett álltak, azonban Stoner egészen az utolsó kanyarkombinációig tartotta az első helyet, amikor Marco szépen belülről megelőzte őt féktávon, ezzel megszerezve idei első győzelmét. Stoner így két tizedmásodpercre volt attól, hogy beállítsa Freddie Spencer rekordját, mint a legfiatalabb versenyző, aki egy királykategóriás versenyt nyert, 20 évesen és 196 naposan - azonban így is örült, hogy bebizonyíthatta, hValentino Rossinak nincs igaza.

Stoner elmesélte: "Inkább volt olyan a verseny, mint egy 125-ös futam, és ez az eredmény nagyszerű érzés, mert bebizonyítottam magamnak és mindenki másnak, hogy tudok az élen harcolni a MotoGP-ben. Úgy érzem, választ adtam a kritikusoknak, akik kételkedtek bennem. A sajtótájékoztatón a héten Valentino azt mondta, hogy talán nincs elég tapasztalatom elhasznált gumikon, de ki kellett javítanom őt, és megmondanom, hogy Katarban náthás voltam."

"Örülök, hogy a dobogón lehetek, bár nem sikerült megdöntenem a legfiatalabb versenyző rekordját. Úgy érzem olyan közel voltam a győzelemhez, amennyire csak lehettem. Ezt szeretném megköszönni a csapatomnak, olyan keményen dolgoztunk a jerezi teszt után, és a dolgok kezdtek végre összejönni. Sejtettem, hogy Marco az egyenes végén próbál majd megelőzni, mert nem voltam olyan magabiztos a pálya azon részén, párszor el is estem ott a hétvége során. Tudtam, hogy a dobogón lehetek, és nem akartam kockáztatni a húsz pontot."

Stoner ezzel feljött a negyedik helyre a bajnoki összetettben, és csak 11 pontra van az új éllovas Nicky Haydentől, és 9 pontos előnye van Pedrosával szemben az év újonca címért.

Forrás: motogphirek.hu

Talmácsi hatodik Törökországban/motor/20060430talmacsi.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek