Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi az ötödik helyről rajtol


A Kínai GP második időmérője már száraz pályán zajlott, akárcsak a második szabadedzés, így egyértelművé vált, hogy a pénteki "vizes" idők nem lesznek mérvadóak. A reggeli szabadedzésen Julian Simon volt a leggyorsabb, mögötte Talmácsi Gábor és a másik KTM-pilóta, Mika Kallio végzett.

Forrás: Faster ManagementleftMotoGP: jön a Kínai Nagydíj/motor/20060510motogp.htmlTeam Tothhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=102996&order=1Talmácsi Gábor rajongói klubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Az időmérő első felében Lukas Pesek dominált, de a második felének nyitányán már Talmácsi repült a lista élére. Ideje: 2:12:441 volt. Pesek és Kallio is keményen támadta Talma idejét, de nem tudtak az élre ugrani. Természetesen a versenyzők az utolsó köreikre tartalékolták a puskaport - és a kvalifikációs gumikat!

Az utolsó öt percben többen jó részidőkkel kezdtek, de rontottak és nem tudták átvenni a vezetést (Lai, Simon). Pesek ugrott az élre, majd rögtön Kallio teljesített egy gyors kört (2:11:572), ami végül a pole pozíciós idő lett. Közben Bautista felzárkózott a második helyre, de Simon gyorsan kitúrta az ezüstös helyről, de ő sem örülhetett sokáig, mert Pesek mindkettőjüket megelőzte egy huszáros hajrával.

Talmácsi Gábor nem tudott már javítani az időmérő felénél futott idején, de ami fontos információ, hogy gyors körét versenygumikon futotta, így jó esélyekkel vághat neki a holnapi futamnak. Természetesen ismét ő volt a leggyorsabb Honda-versenyző. Két kisebb meglepetés volt az időmérőn: De Rosa remek 8. helye, valamint a futamgyőztes  Faubel gyenge szereplése; csak a 20. pozíció az övé. A másik magyar, Tóth Imre a 27. helyről várhatja a futamot.

"Elégedett vagyok a mai nappal is, idáig minden pozitívan alakult a hétvégén. A motor továbbra is jó, és a száraz pályán sem estem vissza. A gumik tapadása ma nem volt az igazi, mert a tegnapi sok esőzés lemosta az ívekről a rátapad réteget, de remélhetőleg holnap nem fog esni, és egy jó kis versenyt láthatnak majd a nézők" - nyilatkozta Talmácsi.

A 125-ös kategória versenye vasárnap reggel 6 órakor kezdődik.

Rajtsorrend, 125 kcm:
1. Mika Kallio (finn, KTM) 2:11.572 perc
2. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 2:11.934
3. Julian Simon (spanyol, KTM)  2:11.953
...5. Talmácsi Gábor (Honda) 2:12.441
...27. Tóth Imre (Aprilia) 2:14.839

250 kcm:
1. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 2:05.781 p
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 2:05.948
3. Aojama Suhej (japán, Honda) 2:06.677
   
MotoGP:
1. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 1:59.009 p
2. John Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:59.373
3. Colin Edwards (amerikai, Yamaha) 1:59.383
...13. Rossi (olasz, Yamaha) 2:00.720

Forrás: motogphirek.hu

Talmácsi ötödik az első időmérőn/motor/20060512talmacsi.html
0 Tovább

Motorsuli: az elkerülhetetlen bukta

Virtuális iskolánk jelen összeállításában a motorosok legnagyobb mumusát, az elkerülhetetlen esést vesszük elő és elemezzük ki alaposan oktatónk, Szabó Attila segítségével.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/motorsuli/motorsuli_8.wmv&tipus=auto&adatok=Motoros suli 1',560,495)Videó - 7:21 pMég több motorsulis videó/motor/20060224motoros.htmlHungaroring Motorsport Iskolahttp://www.motoring.hu/Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

Akár tetszik, akár nem, aki kétkerekűre pattan, az előbb-utóbb elveszítheti azt a kényes egyensúlyi helyzet, mikor is ő van felül és a járgány alul. Akárhogy szépítjük, ezt leginkább esésnek hívják, esetleg perecnek, buktának, firkának, zakónak, dobásnak, de a lényegen egyik sem változtat, a végeredmény rendszerint mind az utas, mind a motor (robogó, kerékpár, roller) számára káros és egészségtelen.

Szabó Attila oktatónk ezúttal a motorosokat leginkább érintő két eséstípust , az alacsony oldalon elcsúszást és a magas oldalon történő átesést. Bár kissé idegennek hangzik mindkét fogalom, aki rendszeresen nézi a MotoGP-közvetítéseket, az bizonyára már mindkét koreográfiával találkozott.

Némileg kisebb kockázattal jár az alacsony oldalon történő elcsúszás, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a döntött motor (rendszerint első kereke) megcsúszik és a gép egyszerűen kisiklik alólunk. Ebben az esetben - ha megfelelő védőfelszerelés van rajtunk - nagyot nem esünk, csúszunk az aszfalton, ám túlélési esélyeinket jelentősen ronthatja, hogy éppen mi kerül az utunkba, ami közúton lehet kukásautótól kezdve a szalagkorlátig bármi.

Az esetet utólag leíró szemtanúk szempontjából némileg látványosabb dolog egy magas oldalon történő átesés megfigyelése, ugyanis ekkor szó szerint katapultálja vezetőjét a motor. Ennek oka leginkább az, hogy a hátsó gumi hirtelen elveszíti a tapadását a kanyarban, emiatt motor vad farolásba kezd, ám a hátsó gumi (rendszerint a hirtelen gázelvétel miatt) ismét megtapad és megtöri a lendületet. A hirtelen beállt motor ekkor megbokrosodott bikaként veti le a rajta ülőket, akik sajnos egy ballisztikus pályára állnak be, amelynek vége egy csúnya esés és csúszás.

Mint láthatjuk, egyik esésfajta sem túl szerencsés, tessék vigyázni, és beöltözni megfelelő védőszerelésekbe, mert ezek nélkül semmi esély!

Motorsuli: kezünk-lábunk védelme/motor/20060411motorsuli.htmlMotorsuli: a tavaszi átvizsgálás/motor/20060331motorsuli.htmlMotorsuli: a megfelelő védőfelszerelés/motor/20060321motorsuli.htmlMotorsuli: mikor kell megválni a bukósisaktól?/motor/20060313motorsuli.htmlMotorsuli: a tekintetünkkel navigálunk/motor/20060227motorsuli.html
0 Tovább

Talmácsi ötödik az első időmérőn

A közelgő Kínai Nagydíj első edzésén Talmácsi Gábor az ötödik legjobb időt motorozta.



Forrás: Faster ManagementleftMotoGP: jön a Kínai Nagydíj/motor/20060510motogp.htmlTeam Tothhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=102996&order=1Talmácsi Gábor rajongói klubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A KTM-mel tavaly bronzérmes, idén Hondával versenyző Talmácsi Gábor az ötödik legjobb időt érte el a gyorsaságimotoros-világbajnokság negyedik, kínai futamának első időmérő edzésén.

A 125 kcm-es kategória másik magyar indulója, Tóth Imre a 34. lett. A rajtsorrend a második, szombati időmérő után alakul ki.

Eredmények, 125 kcm, 1. időmérő:

1. Mika Kallio 2:21.545 p
2. Alvaro Bautista 2:22.249
3. Lukas Pesek 2:22.726
...5. Talmácsi Gábor 2:23.303
...34. Tóth Imre 2:27.688

MotoGP: Rossi újabb rekordot döntött/motor/20060505motogp.htmlMotoGP: már tesztelik a Ducati 2007-es motorját/motor/20060504motogp.htmlTalmácsi: rohamosan fogunk javulni/motor/20060503talmacsi.htmlTalmácsi hatodik Törökországban/motor/20060430talmacsi.html
0 Tovább

MotoGP: jön a Kínai Nagydíj

Ezen a hétvégén Kínába látogat a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye, hogy a néhány éve épült sanghaji pályán mérjék össze tudásukat.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0605/20060510kina1.jpg',50,50)Nagyobb képRossi újabb rekordot döntött/motor/20060505motogp.htmlMár tesztelik a Ducati 2007-es motorját/motor/20060504motogp.htmlMotoGPhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=96754

A gyorsasági motoros világbajnokság résztvevői Isztambul után, ismét egy Hermann Tilke által tervezett pályára látogatnak el. A Shanghaiban rendezett nagydíj, az idei szezon negyedik versenye. Az 5431 méter hosszú pálya leghosszabb egyenese eléri az 1200 métert, így itt a versenyzők kihozhatják a gépekből a maximumot, a negyedliteresek tavaly például 270km/órával robogtak a célegyenesben.

A pálya egyik legfontosabb jellemzője a "stop and go", hiszen rendkívül nagy sebességről kell nagyon agresszív fékezéssel lelassítaniuk. A versenyzők elmondása szerint hiányzik a vonalvezetésből a dinamika, a lendületesség.

A 125-ös és 250-es géposztályban érdekelt Toth csapatnak szerencséje volt a szállásfoglalással, hiszen alig 15 percre laknak a pályától, ahová a helyi buszjárattal közlekednek, mivel Shanghaiban nem lehet autót bérelni, vagy ha mégis, csak maximum 9 órás időtartamra, sofőrrel. Az extra órák ezen felül horribilis összegekbe kerülnek. Akárcsak a szállodai szobák, melyek egy éjszakára 200 euróba kerülnek.

A pálya felszereltsége kifogástalan és szupermodern. A depó és az épületek kialakítása praktikus, mivel nincsenek nagy távolságok és persze Kínához méltóan pazar, mint például a mesterségesen kialakított tavon, oszlopokon álló irodaépületek, melyek bérleti díja annyira borsos, mint amennyire pazar, ugyanis 2000 dollárba kerül a bérlésük a verseny hétvégéjére.

Ezen a pályán egyébként idén másodjára kerül megrendezésre a MotoGP. A versenyzők többsége, akárcsak Roberto Locatelli és Tóth Imre, remélik, hogy idén elkerüli a pályát az eső és nem kell bokáig érő vízben motorozniuk, mint tavaly.

Roberto Locatelli #15:
"Tavaly voltunk itt először és nem végeztem valami jó helyen. Persze ez nem jelent semmit, hiszen Katarban sem értem el 2005-ben jó eredményt, idén mégis a dobogóra állhattam. Minden attól függ, hogy milyen idő lesz. Ha az edzésnapokon végig esik és vasárnapra kisüt a nap, akkor fújhatjuk az előző napok munkáját. Már most nekiálltunk a telemetriát és a tavalyi adatokat elemezni, ami remélhetőleg sokat fog segíteni a beállításokban."

Tóth Imi #45:
"Én csak azt kívánom, hogy ne essen, mert ami tavaly itt volt, az nem motorversenyzőnek való. Ma kora reggel kimentem a pályára és megbeszélést tartottunk a szerelőimmel. Mi is elemeztük a meglévő adatokat. Azokra, akik nézőként kilátogatnak ide, nagy hatással lesz a pálya. Szerintem az összes közül, talán ez a legszebb, bár jobban tetszene, ha nem kellene itt is szenvedni az időeltolódástól. Ez mindig nagyon nehéz és persze megint nem volt sima utunk, hiszen már Budapesten nem akartak felengedni a gépre, mert túl volt foglalva. Miután sikerült, irány Párizs, majd onnan 11 óra repülés. Persze Shanghai aztán mindent feledtet. Lenyűgöző ez a hely."

Várható időjárás: borús, esős idő várható. Az időjósok vasárnapra ígérnek naposabb, esőmentes délutánt.

Forrás: Team Toth

MotoGP: dobogón a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlMotoGP: kalandosan ért Dohába a magyar csapat/motor/20060406motogp.htmlMotoGP: műteni kell a magyar versenyzőt/motor/20060330motogp1.htmlMotoGP: hetedik helyen áll a magyar csapat/motor/20060327motogp.html
0 Tovább

Magyar motoros nemzetközi porondon

Újabb magyar motorversenyző mutatkozott be nemzetközi porodon: Dudás Péter háromszoros magyar, és négyszeres Alpok-Adria bajnok motorversenyzőnk a tizenegy nemzet versenyzőit felvonultató Suzuki GSX-R Európa Kupa második futamán állhatott rajthoz.



Forrás: Team Suzukileftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0605/20060510dudaspete.jpg',50,50)Nagyobb képMagyar sikerek az Alpok-Adria motoros bajnokságon/motor/20060502magyar.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

A Superbike Világbajnokság keretein belül, többszázezres nézősereg előtt lezajlott verseny mezőnyében a világ legjobbjai között kellett helytállnia a Team Suzuki versenyzőjének, ahol végül a 16. helyet sikerült megszereznie. A verseny során a célegyenes végén található lassítóban többen is ütköztek, Dudás is kicsúszott a pályáról, de szerencsére esés nélkül tudta folytatni a küzdelmet. A következő három-négy körben sikerült visszatornásznia magát a középmezőnybe, ám ekkor majdhogynem megismétlődtek a rajt utáni események.

Mindezek ellenére a pilóta a tolakodásban résztvevőket maga mögött hagyva győztesen került ki a zűrzavarból, és teljes erőbedobással teljesítette az utolsó köröket. Az első helyezett a szintén szabadkártyásként rajthoz álló olasz veterán Fabrizio Pirovano, a második a tizenhét éves belga Xavier Simeon, a harmadik pedig Philipp Hafeneger német versenyző lett.

"Nehéz verseny volt. A monzai pálya nagyon gyors (a Superbike mezőnyben 190 km/h óra az átlagsebesség), remek a vonalvezetése, de mivel nem lehet belátni a fordulókat, nagyon jól kell ismerni, hogy gyorsan tudjon menni rajta az ember. Mivel én most jártam itt először, ráadásul az egyik edzés esős volt, a másik pedig rövidebb volt a tervezettnél, nem volt túl sok időm alkalmazkodni. Remélem, hogy a legközelebbi misanoi futam még jobban sikerül majd, és a terveimnek megfelelően az első tízben tudok végezni."-nyilatkozta Dudás Péter a verseny után.

Forrás: Team Suzuki

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek