Ezen a hétvégén Kínába látogat a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye, hogy a néhány éve épült sanghaji pályán mérjék össze tudásukat.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0605/20060510kina1.jpg',50,50)Nagyobb képRossi újabb rekordot döntött/motor/20060505motogp.htmlMár tesztelik a Ducati 2007-es motorját/motor/20060504motogp.htmlMotoGPhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=96754

A gyorsasági motoros világbajnokság résztvevői Isztambul után, ismét egy Hermann Tilke által tervezett pályára látogatnak el. A Shanghaiban rendezett nagydíj, az idei szezon negyedik versenye. Az 5431 méter hosszú pálya leghosszabb egyenese eléri az 1200 métert, így itt a versenyzők kihozhatják a gépekből a maximumot, a negyedliteresek tavaly például 270km/órával robogtak a célegyenesben.

A pálya egyik legfontosabb jellemzője a "stop and go", hiszen rendkívül nagy sebességről kell nagyon agresszív fékezéssel lelassítaniuk. A versenyzők elmondása szerint hiányzik a vonalvezetésből a dinamika, a lendületesség.

A 125-ös és 250-es géposztályban érdekelt Toth csapatnak szerencséje volt a szállásfoglalással, hiszen alig 15 percre laknak a pályától, ahová a helyi buszjárattal közlekednek, mivel Shanghaiban nem lehet autót bérelni, vagy ha mégis, csak maximum 9 órás időtartamra, sofőrrel. Az extra órák ezen felül horribilis összegekbe kerülnek. Akárcsak a szállodai szobák, melyek egy éjszakára 200 euróba kerülnek.

A pálya felszereltsége kifogástalan és szupermodern. A depó és az épületek kialakítása praktikus, mivel nincsenek nagy távolságok és persze Kínához méltóan pazar, mint például a mesterségesen kialakított tavon, oszlopokon álló irodaépületek, melyek bérleti díja annyira borsos, mint amennyire pazar, ugyanis 2000 dollárba kerül a bérlésük a verseny hétvégéjére.

Ezen a pályán egyébként idén másodjára kerül megrendezésre a MotoGP. A versenyzők többsége, akárcsak Roberto Locatelli és Tóth Imre, remélik, hogy idén elkerüli a pályát az eső és nem kell bokáig érő vízben motorozniuk, mint tavaly.

Roberto Locatelli #15:
"Tavaly voltunk itt először és nem végeztem valami jó helyen. Persze ez nem jelent semmit, hiszen Katarban sem értem el 2005-ben jó eredményt, idén mégis a dobogóra állhattam. Minden attól függ, hogy milyen idő lesz. Ha az edzésnapokon végig esik és vasárnapra kisüt a nap, akkor fújhatjuk az előző napok munkáját. Már most nekiálltunk a telemetriát és a tavalyi adatokat elemezni, ami remélhetőleg sokat fog segíteni a beállításokban."

Tóth Imi #45:
"Én csak azt kívánom, hogy ne essen, mert ami tavaly itt volt, az nem motorversenyzőnek való. Ma kora reggel kimentem a pályára és megbeszélést tartottunk a szerelőimmel. Mi is elemeztük a meglévő adatokat. Azokra, akik nézőként kilátogatnak ide, nagy hatással lesz a pálya. Szerintem az összes közül, talán ez a legszebb, bár jobban tetszene, ha nem kellene itt is szenvedni az időeltolódástól. Ez mindig nagyon nehéz és persze megint nem volt sima utunk, hiszen már Budapesten nem akartak felengedni a gépre, mert túl volt foglalva. Miután sikerült, irány Párizs, majd onnan 11 óra repülés. Persze Shanghai aztán mindent feledtet. Lenyűgöző ez a hely."

Várható időjárás: borús, esős idő várható. Az időjósok vasárnapra ígérnek naposabb, esőmentes délutánt.

Forrás: Team Toth

MotoGP: dobogón a magyar csapat/motor/20060408motogp.htmlMotoGP: kalandosan ért Dohába a magyar csapat/motor/20060406motogp.htmlMotoGP: műteni kell a magyar versenyzőt/motor/20060330motogp1.htmlMotoGP: hetedik helyen áll a magyar csapat/motor/20060327motogp.html