Április 16-án a felújított nyirádi rallycross pályán a 2006-os szezon első Supermoto OB-ján és egyben az első Alpok-Adria fordulón Magyarországon soha nem látott méretű mezőny, 5 nemzet 110 versenyzője állt rajthoz 8 különböző kategóriában és nyújtott szünetmentes izgalmakat a pálya körül állóknak.



A versenyre eleredt az esőForrás: Krajcsik Istvánleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060421supermoto13.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok

A mezőnyben lappangó türelmetlen várakozást bizonyította, hogy már szombat este tömve volt az egyébként egyáltalán nem pici nyirádi depó. A pályán a változtatásokat a pár hét múlva megrendezésre kerülő rallycross Európa-bajnokság jegyében valósították meg: új kiszolgálóépületek a depóban, új torony az értékelésnek és híd a célvonalnál, belső információs hálózat az eredmények gyors továbbításához, kiszélesített pályaszakaszok. Ám ami a supermotosoknak a legnagyobb örömet okozta: egy teljesen új aszfaltos szakasz a célegyenes előtt. A supermoto bajnokságban történt nagyobb újítások pedig a két kategóriára (Superquad és Prestige) kiterjedő transzponderes időmérés, valamint a 450cc (SQ2) és 1000cc (SQ1) szerinti nemzetközi quad-osztály szétbontás.

A depóban népes svájci és osztrák csapatok vertek tábort, köztük olyan nevekkel, mint Dani Müller (CH, Yamaha), Jarno Möri (CH, Yamaha), Michael Aggeler (CH, Yamaha), a tavalyi 450-es EB második Johann Schruf (AT, Yamaha), és Heinz Hochreiter (AT, KTM). De feltűntek a tavalyi EB sorozatból megismert román versenyzők is, mint a 250-es EB második Fazekas Zoltán (RO, Yamaha) és Gagyi Péter (RO, Honda), meg egy kisebb szlovák delegáció.

A magyar mezőny régi-új arcai a motocrossos Tóth Ádám (Suzuki) és Hényel Ágoston (Yamaha), mellettük pedig a gyorsaságiból átkiránduló Magda Attila (Husqvarna) voltak.

Forrás: Krajcsik IstvánAnnak érdekében, hogy napnyugta, de legalább sötétedés előtt befejeződjön a verseny ebédszünet nélküli, rendkívül szoros időtervet írt ki a vezetőség. A 20 perces szabadedzések simán lezajlottak, már a rajtfelállást kiadó mért edzések másodikjánál járt a program, amikor a quadosok edzését hirtelen piros zászlóval meg kellett szakítani. A depó alatti egyenest megtörő shikane-nál Bedő Tamás (Honda) még úgy gondolta befér Nagy Gergő (Honda) elé-mellé a lassító előtt, de végül mégsem. Bedő háturól belerohant az előtte haladóba, az ütközés következtében mindkét quad rémesen összetört, eldeformálódott, Tomiénak még a kereke is kitört. Ekkor hívták a mentőt is, mert Tomi fekve maradt, de mire odaért a doki, már semmi baja nem volt, csak szitkozódott. Kiderült, hogy épp ezzel a quaddal bukott a télen olyat, hogy utána hetekig volt kórházban és azóta először ült rá, nem is edzett. Átok lenne a gépen?

Hiába készültek el viszont a rajtbesorolások a kellemes száraz edzések után, később erősen felborította az erőviszonyokat a supermoto sajátossága. Az utolsó edzésről még jöttek le a pályáról a Prestige osztály versenyzői és már gurult a gödör alján lévő rajthely felé az UP (utánpótlás) mezőny, amikor elkezdett esni az eső. Abba se hagyta az első futamok végéig, ragacsos-nyúlós vörös masszává keverve ezzel az off-roadot, amit aztán fokozatosan hordtak fel a versenyzők az aszfaltra ki két- ki négy kerékkel. A tavalyi sorozatos elázás után most meg kéne ezen lepődni? Furcsamód szinte mindenkinél volt esőruha...

Forrás: Krajcsik IstvánAz összevont utánpótlás osztály, melyben 85-125-250 cc és nyílt kategória együtt ment legnagyobb tanulsága, hogy a nagymotorok közül alig néhányan jutottak az élmezőnybe, közülük is Bohács Róbert (KTM) volt a legeredményesebb - de legalább a svájci "amatőröket" is leelőzték. A második futamban még a 85cc-s Ónódi Benjámin is előtte futott be, aki az első futamban egy shikane-os félrefutásnál "felesett" a pálya szélén lévő magas padkára és ott ijesztően megpihent pár másodpercre, ám érte még el sem indulhatott a mentő, amikor már visszaugrott motorjára és tekert tovább. Az UP futamokat a 125-ösök uralták, az abszolút első három helyet a svájci Scheiwiller Cyrill (Yamaha), Hényel Ágoston és a román Fazekas Zoltán osztotta ki egymás között.

Meg kell említenünk viszont Holdonner Norbert (KTM) nevét is, aki úgy lett negyedik, hogy közben a KTM Junior futamokon is indult. Mókás rajtlista állt össze a 85cc-ben, ahol a fél mezőny neve Ónódi volt, két külön családból. Az egyetlen 85cc-s svájci, Sandro Staub (Honda) végül csak nagy küzdelemben lett összetett első Ónódi Viktor (Honda) és Ónódi Beni előtt a 125-ösök és jóval nagyobbak között lavírozva. Magyar Amatőrjeinken (új nevükön UP Open) segíthetett, hogy később sorra feladták a külföldiek a meccset, ám lényeg az, hogy az első forduló három legjobb "amatőrje" Bohács Róbert, Kakauszi Róbert (Husaberg) és a térdsérüléséből felépült Fazekas Miklós (Yamaha) voltak.