Motoros iskolánk következő részében a védőruházat két nagyon fontos, ám sajnos sokszor mellőzött darabjáról van szó, nevezetesen a protektoros kesztyűről és csizmáról. Aki kérdez, Bertalan Gábor, aki válaszol, Szabó Attila. Játék és muzsika tíz percben.
Sokan sajnos megállnak a bukósisak és - jó esetben egy protektoros - dzseki vásárlása után, pedig azért akad még egy pár testrészünk, amelynek nem árt a védelem egy esetleges esés során. A megfelelő anyagból készült és protektorokkal kitömött kesztyű fontosságát ugye nem kell hangsúlyozni, hiszen egy esés során önkéntelenül is kezünket, tenyerünket rakjuk le elsőnek, hogy tompítsuk a zuhanást. Egy bicajozás esetében ez még megúszható néhány fájó horzsolással, ám ha 100 km/óra környékén szalad alattunk az aszfalt, nem árt valami hatékonyabb védelem.
Akárcsak a - korábban alaposan kivesézett - bukósisak esetében, a kesztyűk között is szerencsére óriási a választék, így bárki könnyedén kiválaszthatja magának a pénztárcájának és stílusának megfelelőt. Az ár itt is másodlagos szempont kell, hogy legyen, hiszen lehet, hogy egy néhány ezerrel olcsóbb kesztyű már néhány perc után feltöri az ember kezét, ami egy kiadós motorozás alkalmával több, mint kellemetlen.
A csizma kiválasztása során a legfontosabb paraméterek, hogy a lábbeli kényelmes legyen és megfelelően tartsa a bokát, illetve védje a sípcsontot. Eséskor sajnos jó sansszal szorul be a lábunk a motor alá, ezért az sem utolsó szempont, ha a bokát is védi néhány keményebb protektor. Ezekről beszél motorsulis sorozatunk jelen részében Szabó Attila oktatónk, aki természetesen most is ad néhány hasznos tippet extraként.
Utolsó kommentek