A gyorsaságimotoros világbajnokság egyetlen magyar csapatát a jelek szerint az ág is húzza, ugyanis a spanyolországi nyitófutamra történő kiutazás kalandjai megismétlődtek, csak ezúttal a sivatag felett, néhány ezer méter magasan.
Amilyen kalandosan indult az év Jerez de la Fronterában, olyan kalandosan folytatódott a Team Toth utazása Katar felé. Az eredeti tervek szerint a csapat kedd este tíz órakor landolt volna Dohában, de a természet keresztülhúzta a menetrendet és hajnali háromkor ért az alakulat a dohai reptérre.
Történt ugyanis, hogy fél órával a tervezett érkezés előtt a repülőgép viharba keveredett a levegőben, ráadásul a kapitánya is azt az értesítést kapta a földi irányítástól, hogy az időjárási viszonyok miatt nem szállhat le Dohában. A gép a hatalmas vihar miatt így Abu Dhabi-ban szállt le és több mint kétórás kényszerpihenőt tartott, míg engedélyt nem kapott a felszállásra.
Szerdán a Team Toth már a sivatag felé vette az irányt, a cél egy, az út szélén felállított quadbázis volt, ahol a két versenyző, Tóth Imre, Roberto Locatelli és a családtagok nekivágtak a négykerekű gépekkel a homokdűnéknek. Imre a vállsérülése miatt csak az "íze kedvéért" próbálta ki a quadot, de Loca úgy ment a dűnék közt, mintha a sivatagban nőtt volna fel.
A versenyzők nyilatkozatai:
Tóth Imre #45:
"Ez a pálya nem tartozik a kedvenceim közé. Valahogy nem sikerült megkedvelnem a vonalvezetését. Tavaly óta a helyzet sokat változott. Egyrészt, hogy korábban van a futam, nincs olyan elviselhetetlen meleg. Másrészt idén már rendeztek itt Superbike versenyt és a GP kategória tesztelt itt, így a pálya "bejáratódott". Míg tavaly mindössze fél méter széles csíkon lehetett biztonságosan közlekedni, addig idén, ahogy eddig láttam, ez legalább másfél méter."
Roberto Locatelli #15:
"Ellentétben Imivel én szeretem ezt a pályát, bár a tavalyi eredményem felejthető. A gond mindenki számára az aszfalt tapadása. A gumiválasztás nagyon fontos, de igazából bármit csinálsz, a motor csúszkálni fog alattad. Remélhetőleg azzal, hogy korábban kerül megrendezésre ez a verseny, nem lesz olyan hőség és a tapadás is jobb lesz. Ez az a pálya, ahol minden kör után tudnál valamit változtatni a gép beállításán. Biztos vagyok benne, hogy a verseny után észreveszek olyan dolgokat, amit előbb is meglehetett volna csinálni, de csak a futamon jöttem rá, hogy mit. Mindenesetre, szeretnék jobb eredményt elérni, mint Jerezben."
Forrás: Team Toth
Utolsó kommentek