A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Az olasz motorgyár alaposan felfrissítette Multistrada-sorozatát a 2007-es modellévre.
Az új Multistrada leglényegesebb eleme, hogy a kéthengeres motor űrtartalmát 1078 köbcentire növelték a korábbi 992-ről, amelynek köszönhetően még erősebb és nyomatékosabb lett a túragép. A lóerők száma ugyan csak 95-re emelkedett (a korábbi 92-ről), ám a gyár közleménye szerint inkább a nyomatékra és rugalmasságra fordították a nagyobb lökettérfogat előnyeit.
A térhálós csőváz maradt a régi, ám a kormányt már lecserélték egy olyan darabra, amely kevésbé adja át a motor rezgéseit a pilótának. Szintén újdonság, hogy a korábbi száraz kuplung helyett áttértek az olajban úszó változatra, amely nem csupán megbízhatóbb, de még gyártása is jóval olcsóbb. A Ducati hagyományainak megfelelően a Multistrada 1100-ből is lesz egy jobban felszerelt , amely az alapkivitelnél igényesebb (Öhlins márkájú) futóművet és alkatrészeket kap, és többek között karbonból lesz az első sárvédője. Az alapváltozat kizárólag piros színben lesz rendelhető fekete felnikkel, míg az S kivitel piros, illetve színekben is készül.
Utcára szabadította GP-motorját a Ducati/motor/ujdonsag/20060606utcara.htmlMinden idők legerősebb Ducatiját fejlesztik/motor/ujdonsag/20060412minden.htmlVadonatúj Ducati-modell a láthatáron/motor/20060410vadonatuj.html
Motorozni a Hungaroringen már önmagában is felemelő érzés, ám ha mindezt falkában teszi az ember profi oktatók és versenyzők felvezetése mellett, az már a vágyálom kategóriájába kezd belecsúszni. Persze, ez is megvalósítható könnyedén, csak megfelelő mennyiségű pénz kell hozzá.
Egyenes út a versenypályáigleftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0609/Motor2006911165715/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Még több képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok
A nagy átlaghoz a motorozásból legtöbbször csak a bulvársajtóban kinagyított balesetes roncsok képei jutnak el, meg az álló sorok között elszáguldó, dübörgő donorjelöltek árnyalakjai, akik a frászt hozzák a békésen pöfögő autósokra. Mindezek ellenére tessék elhinni, hogy motorozni remek dolog, a helyváltoztatás egyik legszórakoztatóbb formája. Erre jó bizonyíték, hogy aki egyszer már próbálta - és nem rettegve kászolódott le a hátsó ülésről -, az általában egy életre fertőzötté válik, és előbb-utóbb hazaállít egy motorral. Ilyen esetekben rendszerint családi válságstáb gyűlik össze otthon, és elkezdenek özönleni a racionális érvek a motorozás veszélyeiről és teljesen ésszerűtlen voltáról.
"Minek neked ez a ronda jószág, ha ott az a kényelmes kis autó?! Ezentúl egy rettegés lesz az életem, ha tudom, hogy motorozol! És télen mit fogsz vele csinálni? Ennek az árából már egy rendes autó is kijött volna. Te is úgy akarsz járni, mint a szomszéd fiú bátyjának az az ismerőse, az a kedves srác, tudod? Nem erről volt szó! Azt hittem, már kinőttél ezekből a marhaságokból" - az ilyen és ehhez hasonló bölcs mondatok persze szépen leperegnek az igazán elszánt, fertőzött egyedről, aki egyre jobban megkedveli a dolgot, ráadásul rövid időn belül elkapják tőle a barátai is, így már a cimborák barátnői/feleségei is hevesen elkezdik gyűlölni.
Sajnos azonban akármilyen jó dolog a motorozás, hazánk úthálózata finoman szólva is kissé megnehezíti a két keréken való közlekedés maradéktalan élvezetét. Hol kátyúk, hol olajfoltos/sáros/homokos/poros kanyarok, hol meg kamionok által szétjárt aszfaltcsíkok törnek a védtelen motorosok életére, legtöbbször szó szerint. A motorozás szempontjából élvezetes utak viszonylag kis száma miatt szinte minden motorosnak (és bandájának) kialakul egy kedvenc és viszonylag gyakran látogatott szakasza a lakóhelye közelében, ami jó eséllyel a Mátra vagy a Mecsek néhány kacskaringós része, illetve a fővároshoz közel eső Szentendre-Visegrád útvonal, amelynek állapota sajnos gyorsabban romlik, mint a másnapos kaszinótojásoké egy fülledt állófogadáson.
Amikor már minden aszfaltcentijét ismeri motoros barátunk a környék kanyargós útszakaszainak és a közúti kergetőzés alig képes egy kis adrenalint lökni a vérébe, akkor jön a továbblépés gondolata és kristályosodik ki sokakban a pályamotorozás víziója (a maradékból meg rendszerint megszállott túrázó lesz). Ésszerű döntés, hiszen a versenypályákon nincsenek figyelmetlen, hirtelen kikanyarodó autósok, nincs aknafedél, nincs olajat csöpögtető és kigyulladófélben lévő BKV-busz vagy éppen egy szundikáló kamionos szemből, csak tükörsima aszfalt és kanyar kanyar hátán.
Tehát idáig eljutottunk: van motorunk, kint vagyunk a pályán, sőt már be is jutottunk és azt látjuk, hogy színes bőrjakós srácok úgy tépnek el mellettünk (még láthatóan gyengébb motorral is), mintha mi csak egy rollerrel közlekednénk. Frusztrációnkat és lemaradásunkat rengeteg gyakorlással, még több gyakorlással és pályán töltött idővel tudjuk némileg csökkenteni, azonban létezik ezeknél egy sokkal egyszerűbb megoldás is.
Ha azt hiszed, hogy tudsz motorozni/motor/20060628haazt.html
A balesetveszélyes utakat, a költségvetési káoszt, az autókkal szembeni hátrányos megkülönböztetést és a méltánytalan mértékű teljesítményadót sérelmezték a motorosok szeptember 9-én megtartott békés demonstrációjukon.
A vártnál jóval több résztvevőleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060912motorosde.jpg',50,50)Nagyobb képMotorsuli: megállni nem is olyan egyszerű/motor/20060710motoros.htmlMotorsuli: biztonságosan a forgalomban/motor/20060522motorsuli.htmlA teljesítményt büntetné a gépjárműadó/auto/gazdasag/20060616ateljesitmenyt.html
Rekordszámú, körülbelül tizenkétezer motor és tizenhatezer motoros gyűlt össze szeptember 9-én Budapesten, a lezárt Dózsa György úton, hogy tiltakozzon a nyáron elfogadott, hétköznapi nevén teljesítményadóként emlegetett, lényegében új adónem ellen. A szervezők mintegy három- és négyezer közé várták a megjelenő demonstrálók számát.
A többször módosított, A gépjárműadóról szóló 1992. évi LXXXII. törvény újabb módosítása kapcsán korábban hírt adtunk arról, hogy a súlyadó helyett 2007. január 1-jétől teljesítményadót kell majd fizetni a járművek után. Az eddigi száz kilogrammonkénti 1200 forintos tarifa elviselhető tehernek számított, ám az új díjszabás szerint akár hétszeresére is nőhet az éves adó összege, amely főleg a motorok esetében jelent drasztikus mértékű emelést.
Kilátogattunk a demonstrációra és megkérdeztünk néhány motorost, mi a véleményük a teljesítményadó bevezetéséről. A megkérdezettek nem csupán az aránytalan összegű emelést kifogásolták, de többen tiltakoztak az ellen is, hogy a motorokat még mindig rájuk nézve hátrányos módon különböztetik meg az autóktól.
Méltánytalannak tartották, hogy az új adónem - a kormány céljaival ellentétben - nem értékarányos, hiszen egy 2,5-3,5 millió forintos motor lehet akár akkora teljesítményű, mint egy 8-10 millió forintba kerülő, felső-középkategóriás személyautó. A motorok sajátossága ugyanis, hogy könnyűek és ehhez mérten nagyobb teljesítményűek, ám ez felépítésükből következik, így nem lehet csupán a teljesítmény alapján kiróni rájuk az adót. A törvényalkotásnál ezt a tényt kétségkívül nem vették figyelembe, így a válaszolók egységesen úgy gondolják, hogy az új törvény méltánytalan mértékű terhet ró a motorosokra.
Az autók esetében általános, hogy a drágábbak nagyobb teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú erőforrással bírnak. Ez a tény még az autók között is eredményez adókülönbséget, például a benzin- és dízelüzemű járművek esetében.
Talmácsi Gábor és csapata a pénteki szabadedzésen a beállításokkal bajlódott, így a szombati napon az edzést megszakító felhőszakadás igazán rosszul jött a magyar versenyzőnek. A vasárnapi futam kellemetlen meglepetést tartogatott, a 125-ösök versenyét egy baleset miatt újra kellett rajtoltatni.
leftTalmácsi újabb bravúrra készül Malajziában/motor/20060907talmacsi.htmlValentino Rossi: a dobogó a cél/motor/20060905valentino.html
Talmácsi Gábor az első edzés után úgy nyilatkozott, hogy csapatának gondjai adódtak a motor beállításaival. A szombati napon az edzés menetrendjét felborító felhőszakadás nem tett jót a csapatnak, hiszen szinte semmit sem tudtak módosítani a motoron. Talma emiatt a tizenkettedik helyről vágott neki a vasárnapi versenynek, ám a futam is tartogatott kellemetlen meglepetést.
A rajt után Mattia Pasini elesett, Andrea Iannone pedig nekiütközött az olasz versenyző pályán fekvő motorjába. A baleset miatt újra kellett indítani a mezőnyt, Talmácsi Gábor a tizenkettedik helyről rajtolhatott újra. Talma jól rajtolt, és a hatodik helyig sikerült felkerülnie, ám csoportja nem tudta követni az elhúzó Alvaro Bautistát. Talmának sikerült felküzdenie magát a negyedik helyig, próbálva lépést tartani a harmadik helyen motorozó Pasinival.
Mivel Talmácsi nem tökéletes beállításokkal vághatott neki a versenynek, ezért a megrövidített futamon visszaesett a nyolcadik helyig, és ebben a pozícióban motorozott át a célvonalon is.
A rendhagyó futamot Alvaro Bautista nyerte, megszerezve a szezonban hatodik győzelmét, és megőrizve esélyét a világbajnokság megnyerésére, hiszen Kallióval szemben már 75 pontnyi előnyt szedett össze. A második helyen Mika Kallio motorozott át a célvonalon, a harmadik hely pedig Hector Faubelnek jutott.
Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Mindenképpen köszönettel tartozok a csapatomnak, hiszen köztudott, hogy a meleg nagyon nem kedvez a Hondámnak, mégis sokáig tartani tudtam a lépést a többiekkel. Kihoztam magamból és a motorból is a maximumot, végig a határon mentem, ami ma ennyire volt elég.
Eredmények:
125 kcm: 1. Alvaro Bautista 26:52.154 2. Mika Kallio 26:55.731 3. Hector Faubel 27:02.058 ...8. Talmácsi Gábor 27:05.352 ...23. Tóth Imre 27:42.141
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060908talmacsig.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi újabb bravúrra készül Malajziában/motor/20060907talmacsi.html
Ennek megfelelően a kategória másik magyarja, Tóth Imre is maradt a 19. pozícióban. A szabadedzés még rendben lezajlott, az időmérőn azonban "leszakadt az ég", és ennek következtében akkora vízmennyiség állt a pályán, hogy a versenyzők ki sem jöttek a boxból.
"Nem is emlékszem, mikor láttam ekkora esőt az utóbbi időben. Vannak ugyan esős beállításaink, de ezeket nem tudtuk kipróbálni. Értelmetlen lett volna kimenni ilyen időben a pályára" - mondta Talmácsi Gábor.
"Nagyon rosszkor jött ez az eső. A délelőtti edzésen nem sikerült tökéletesen beállítani a motoromat, ezért az időmérő nagyon fontos lett volna számunkra, így ha holnap száraz idő lesz, minden a reggeli bemelegítő edzésre marad. Teszteltem volna egy gumit is, hogy megnézzük, kibírná-e a futam 19 körét. A 19. hellyel elégedett vagyok, de minden azon múlik, hogy be tudjuk-e hangolni a versenyre az Apriliát" - fogalmazott Tóth Imre.
Hasonlóan a legkisebb géposztályhoz, a 250 kcm-eseknél is maradt a pénteki sorrend, míg a MotoGP-ben a három szabadedzés összesítése alapján határozták meg a startpozíciókat.
Rajtsorrend, 125 kcm (a pénteki időmérő alapján): 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 2. Mika Kallio (finn, KTM) 3. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) ...12. Talmácsi Gábor (Honda) ...19. Tóth Imre (Aprilia)
Utolsó kommentek