Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Suzuki-újdonságok Párizsból

A japán motorgyár a francia fővárosban mutatta be 2007-es újdonságait. A legnagyobb szenzációnak az 1300 köbcentis csupasz B-King ígérkezik, de teljesen megújult az ezres GSX-R, a 650-es, illetve 1250-es Bandit, valamint átrajzolták a 125 és 200 köbcentis Burgman robogókat is.



Kormányról tuningolható GSX-R

A B-King nevű izommotor már hosszú évek óta lázban tartja a csupasz motorok kedvelőit, ám egészen mostanáig kellett várni, hogy a 2001-ben bemutatott koncepcióból valóság legyen. A meglehetősen radikális formájú bringában a Hayabusa 1300 köbcentis motorja dolgozik, így bátran nézhet majd szembe a legnagyobb hazai vetélytársnak számító Yamaha FZ1-el, vagy a szintén teljesen új Kawasaki Z1000-el. A B-King fizimiskáját tekintve úgy néz ki, mint egy szteroidkúrára fogott GSR600, különösen a hátsó ülés mögül kikandikáló két kidörrenő sikerült látványosra.



Szintén nagyon várt újdonság az ezres GSX-R 2007-es változata, amely szinte minden egyes csavarjában megújult az elődmodellhez képest. Az új 999 köbcentis sportgép érdekessége, hogy a kormányról lehet állítani a motor karakterisztikáját az útviszonyoktól és a pilóta igényeitől függően: sport, normál, és vizes beállítás között lehet választani. A külső átszabásán túl látványos újítás még, hogy szereltek a nagygixerre, amely 4 új fényezést is kapott a következő modellévre.

0 Tovább

Talmácsi 10. az első időmérőn

A Japánban lévő Motegiben rendezik vasárnap a gyorsaságimotoros-vb következő futamát. Az első időmérő edzésen Talmácsi a 10. legjobb időt motorozta, míg a 125 köbcentis kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 22. lett.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060922talmacsi2.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok

A múlt heti ausztrál futam után, ismét a föld túloldalán folytatódik a gyorsaságimotoros-vb, amelynek a 15. fordulóját rendezik Motegiben. Az első napon Talmácsi Gábor a 12. helyen végzett a szabadedzésen, az időmérőn viszont már 2 helyet tudott javítani, így a 10. lett. A kvalifikációt az apriliás Alvaro Bautista nyerte, aki már biztos várományosa az idei vb-címnek. A nyolcadliteres kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 22. helyet tudta megszerezni a középmezőnyben.

Talmácsi Gábor nyilatkozata a pénteki időmérő után:
"A motorblokkal minden rendben van, jó a végsebessége is erre a pályára. Viszont mivel nagyon nagyok a féktávok, így fontos a motor rugózása, ami ma még nem volt tökéletes. Kipróbáltunk több rugót is, de holnap még mindig egy ennél is keményebbet kell feltennünk, mert vannak kanyarok, ahol a nagy fékezés miatt leér az első futómű."

A 125 köbcentis kategória pénteki időmérő edzésének eredményei:

1. Alvaro Bautista (spanyol) Aprilia 1:57.627
2. Sergio Gadea (spanyol) Aprilia 1:58.320
3. Mika Kallio (finn) KTM 1:58.336
4. Mattia Pasini (olasz) Aprilia 1:58.598
5. Hector Faubel (spanyol) Aprilia 1:58.765
6. Julian Simon (spanyol) KTM 1:58.839
...10. Talmácsi Gábor, Honda 1:59.316
...22. Tóth Imre, Aprilia 2:00.469

Talmácsi kilencedik lett Ausztráliában/motor/20060917talmacsi.html
0 Tovább

Brutális csupasz motor az Apriliától

Az olasz motorgyár a csupasz Tuono egy alaposan felextrázott változatával rukkolt elő.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060921tuono1.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html

A tavaly bemutatott új szépen tarol az Aprilia a csupasz motorok piacán, ám, hogy folyamatos legyen az érdeklődés, még magasabbra helyezték a lécet. Akárcsak az elődmodell esetében, az új Tuonónak is megépítették a csúcsváltozatát, amely méregdrága futóművet és igényesebb kiegészítőket kapott.

A mindössze 300 darabos Tuono Factory nevű széria 43 mm-es Öhlins első villával és hátsó rugóstaggal büszkélkedhet, de a pillekönnyű OZ alufelnikről is süt, hogy nem hétköznapi darabokról van szó. Az aranyra fényezett vázba a már jól ismert V60-os kéthengeres blokkot dugták, ám teljesítményét 139 lóerőre csavarták fel az 133 paripájához képest. Az erősebb motor mellé ráadásként kisebb önsúly tartozik, ugyanis a Factory változat - hála a szénszálas kiegészítőknek, a könnyített váznak és a rengeteg magnéziumból készült alkatrésznek - mindössze 181 kilót nyom a mérlegen, ami mintegy 4 kilós megtakarítást jelent.

Utcai versenymotorok az Apriliától/motor/ujdonsag/20051208utcai.htmlVadonatúj aszfaltszaggató az Apriliától/motor/ujdonsag/20051010vadonatuj.html
0 Tovább

Magyar sikerek az endúró-vb-n

Szeptember elején Jaroslav Katrinak meghívására Kátai Péter is indulhatott az endúró-vb Szlovákiában megrendezett futamán, Krompachyban.



Forrás: KTMleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060920ktm2.jpg',50,50)Nagyobb képMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok

Péter egy vadonatúj KTM 250 EXC-F-fel állt rajthoz, melynek kizárólag a futóművét tuningoltatta meg, minden más maradt az eredeti állapotában. Ez persze azt jelentette, hogy az induló márkák gyári versenyzőihez képest jónéhány lóerős teljesítményhátrányban volt. Ennek ellenére az első nap tizedik, a második napon pedig tizenkettedik helyen ért célba az igen kemény mezőnyben.

"Nagyon boldog vagyok, hogy másfél évtizedes kihagyás után én lehettem az első magyar, aki pontot szerzett az endúró-világbajnokságon." - mondta Kátai a verseny után. "A könnyű és kezes vázgeometriájú KTM 250 EXC-F különösen fordulékonyságával lopta be magát a szívembe. A meredek lejtős szakaszokon is igen előnyös ez a könnyű motor." - folytatta beszámolóját. A versenyről a következőket mondta a magyar versenyző: "A versenyen a második nap volt különösen kemény. Esett az eső, a kövek és a gyökerek csúsztak, hét órát kellett feszített tempóban menni. A napi táv kétszer annyi volt, mint a magyar versenyeken szokásos, ez bizony kemény próba."

Kátai számára a vb-szerepléssel még nem ért véget az idény. Tervei szerint indul az endurósok olimpiájának is nevezett Hatnaposon, melyet idén novemberben, Új-Zélandon rendeznek.

0 Tovább

Angol tigris a közutakon

A brit Triumph motorgyár teljesen átrajzolta és felújította Tiger névre keresztelt túraendúróját. Az új járgány kevésbé lesz alkalmas a könnyű terepezésre, cserébe viszont sokkal sportosabb elődjénél.



Tavasszal már elcsípték a látszólag teljesen kész új Tigert tesztelés közben, ám a gyár csak most adott ki hivatalos sajtóközleményt a paripáról. Az angol nagyvas legújabb generációja alaposan eltávolodott az endúrós vonaltól és inkább egy kényelmes, sportos túragépként próbál majd vevőket fogni.

Ennek megfelelően a tervezők lecserélték a korábbi 19 colos fűzött első kereket, hogy helyére egy hagyományos, 17 colos alufelni kerüljön, amely egy - minden paraméterében állítható - fordított első villa szárai között fityeg. Ugyancsak szép gesztus a Triumph részéről, hogy radiálisan rögzített Nissin fékeket szerelt a Tigerre, amely úttörő megoldásnak számít a túraendúrók között.


Az előző modell acélcső vázát sokkal merevebb, ugyanakkor könnyebb alumíniumra cserélték, de ugyancsak aluból készült a megerősített hátsó lengőkar is. A motor lelke a Speed Triple-ből és a Sprint ST-ből már ismert 1050 köbcentis, háromhengeres blokk, amelynek teljesítményét 113 lóerőre csavarták a Tigerben. A szárazon mindössze 200 kilós túragép hivatalos premierje a kölni Intermot kiállításon lesz októberben.

Triumph-újdonságok 2007-re/motor/ujdonsag/20060626triumph.htmlKémfotó a Triumph legújabb motorjáról/motor/ujdonsag/20060329kemfoto.htmlKülönleges sportmotor a Triumph-tól/motor/ujdonsag/20050926szenzacios.htmlAz utolsó csavarig - Triumph Sprint ST/motor/ujdonsag/20040929azutolso.htmlMozsárágyú - Triumph Speed Triple/motor/ujdonsag/20040911mozsaragyu.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek