A brit Triumph motorgyár teljesen átrajzolta és felújította Tiger névre keresztelt túraendúróját. Az új járgány kevésbé lesz alkalmas a könnyű terepezésre, cserébe viszont sokkal sportosabb elődjénél.



Tavasszal már elcsípték a látszólag teljesen kész új Tigert tesztelés közben, ám a gyár csak most adott ki hivatalos sajtóközleményt a paripáról. Az angol nagyvas legújabb generációja alaposan eltávolodott az endúrós vonaltól és inkább egy kényelmes, sportos túragépként próbál majd vevőket fogni.

Ennek megfelelően a tervezők lecserélték a korábbi 19 colos fűzött első kereket, hogy helyére egy hagyományos, 17 colos alufelni kerüljön, amely egy - minden paraméterében állítható - fordított első villa szárai között fityeg. Ugyancsak szép gesztus a Triumph részéről, hogy radiálisan rögzített Nissin fékeket szerelt a Tigerre, amely úttörő megoldásnak számít a túraendúrók között.


Az előző modell acélcső vázát sokkal merevebb, ugyanakkor könnyebb alumíniumra cserélték, de ugyancsak aluból készült a megerősített hátsó lengőkar is. A motor lelke a Speed Triple-ből és a Sprint ST-ből már ismert 1050 köbcentis, háromhengeres blokk, amelynek teljesítményét 113 lóerőre csavarták a Tigerben. A szárazon mindössze 200 kilós túragép hivatalos premierje a kölni Intermot kiállításon lesz októberben.

Triumph-újdonságok 2007-re/motor/ujdonsag/20060626triumph.htmlKémfotó a Triumph legújabb motorjáról/motor/ujdonsag/20060329kemfoto.htmlKülönleges sportmotor a Triumph-tól/motor/ujdonsag/20050926szenzacios.htmlAz utolsó csavarig - Triumph Sprint ST/motor/ujdonsag/20040929azutolso.htmlMozsárágyú - Triumph Speed Triple/motor/ujdonsag/20040911mozsaragyu.html