A brit Triumph motorgyár teljesen átrajzolta és felújította Tiger névre keresztelt túraendúróját. Az új járgány kevésbé lesz alkalmas a könnyű terepezésre, cserébe viszont sokkal sportosabb elődjénél.
Tavasszal már elcsípték a látszólag teljesen kész új Tigert tesztelés közben, ám a gyár csak most adott ki hivatalos sajtóközleményt a paripáról. Az angol nagyvas legújabb generációja alaposan eltávolodott az endúrós vonaltól és inkább egy kényelmes, sportos túragépként próbál majd vevőket fogni.
Ennek megfelelően a tervezők lecserélték a korábbi 19 colos fűzött első kereket, hogy helyére egy hagyományos, 17 colos alufelni kerüljön, amely egy - minden paraméterében állítható - fordított első villa szárai között fityeg. Ugyancsak szép gesztus a Triumph részéről, hogy radiálisan rögzített Nissin fékeket szerelt a Tigerre, amely úttörő megoldásnak számít a túraendúrók között.
Az előző modell acélcső vázát sokkal merevebb, ugyanakkor könnyebb alumíniumra cserélték, de ugyancsak aluból készült a megerősített hátsó lengőkar is. A motor lelke a Speed Triple-ből és a Sprint ST-ből már ismert 1050 köbcentis, háromhengeres blokk, amelynek teljesítményét 113 lóerőre csavarták a Tigerben. A szárazon mindössze 200 kilós túragép hivatalos premierje a kölni Intermot kiállításon lesz októberben.
Utolsó kommentek