Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az Euroring motoros szemmel

Az [origo] motoros rovatának kicsiny, de annál lelkesebb csapata az utóbbi időben úgy rákapott az Örkény melletti Euroringre, mint a nyugdíjas klub az ingyenes Viagra-termékmintákra. A délutáni lábtartókoptatások természetesen nem múlhatnak el nyom nélkül egy ilyen grafomán társaságban. Képes-videós beszámoló.



A jogosítványon túlForrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060919euroring5.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlAz Euroring honlapjahttp://www.euroring.hu/euroring.phpEgy kis karistolás az Euroringenjavascript:open_doc('http://origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/motor/euroring.wmv&tipus=auto&adatok=Euroring',560,495);Mindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok

Euroring. Már több mint két éve annak, hogy első alkalommal hallottam: új pályát építettek Örkényben. Ha akkor valaki megkérdezi tőlem, merre van ez a kis falu, valószínűleg hümmögök, és hebegve-habogva valami telefonos segítséget vagy a közönséget emlegetem. Aztán egyszeriben felkerült az én térképemre is, és egyre gyakrabban lett hétvégi motorozásaim célpontja.

De térjünk vissza az első alkalomra, hisz' az első mindig emlékezetes. Megtalálni a pályát nem volt nehéz, hisz az autópályáról eltéveszteni sem lehet. Furcsa volt, hogy a parkolóból láthatjuk először a pályát, és nyoma sincs boxutcának, de azóta ezt már megszoktuk. Az volt az első nyilvános pályanap, előtte csak a kiváltságosok karcolhattak rajta. Kicsit poros volt, és nagyon nem találtam magam rajta. Azt tudni kell a pályáról, hogy több sportág befogadására tervezték, ezért több nyomvonal is van, lehet választani.

Az már az első körök alatt kiderült, hogy nem az én 929-esemnek találták ki. Rövid egyenesek és technikás kanyarok váltogatják egymást 2300 méteren keresztül. Nem sok, de nem pazarolták egyenesekre. Az elmúlt három szezonban volt alkalmam több motorral is kipróbálni, olykor szürkületbe nyúlóan nyúztam az immár . Ez ide bőven elég. És itt nem is érzem magam elveszettnek vele, mint a Hungaroring célegyenesében. Ide nem szükséges a legújabb, a legjobb vagy a legerősebb. Itt, ha valaki kiismeri magát, akkor a nagyobb motorokat is lazán kiporolhatja.

Tavasszal egy barátommal beszélgettünk, hogy ki merre szokott pályázni. Kérdeztem az Euroringről, mire meglepő válasz érkezett: az egy gokartpálya, nem motoroknak való. Ez meglepett, de úgy gondolom, hogy igaza is volt meg nem is. Ha összehasonlítjuk kis hazánk másik két pályájával, valóban nem hasonlítható azokhoz. Ha valaki elfordul a Hungaroringen, a Mansell-kanyarban 180 felett, vagy a Pannóniaring célegyenes végi enyhe jobbosában 200 körül, az nem csak a motoros tudásáról, de a vakmerőségéről is tanúbizonyságot tesz. Az Euroring másról szól: helyes technikáról, és a motorunk képességeinek megismeréséről.

Forrás: [origo]Sokan kérdezik tőlem, hogy mekkora motoros múlttal lehet felmenni a pályára. A válaszom mindig az, hogy aki már nem esik el, az menjen és tanuljon. Persze nem akkor, amikor hobbiversenyzők karcolják az aszfaltot, hanem mondjuk egy esti motorozás alkalmával, mert ha éppen nincs rendezvény, akkor itt minden este lehet húzni a szarvát. Egyvalamire azonban mindenkinek felhívom a figyelmét: vigyázzon a pályázással, mert függőséget okoz!

Motoros klubunkban van olyan "kolléga" aki tavaly még lehurrogott minket, "kispályásokat". Idén hetente egy délutánt biztosan Örkényben tölt, és csiszolja a technikáját. És azt itt lehet. Itt lehet igazán kipróbálni a motorunkat. Itt tapasztalhatja meg az ember, hogy a motorja sokkal többet tud, mint amit nap, mint nap kihoz belőle. Annál nincs bosszantóbb, mikor valaki azért esik el, mert gyorsabban érkezett a kanyarba, mint amire számított, és nem hitte el a motorjáról és önmagáról, hogy meg tudja csinálni.

Egyre több motorossal találkozom itt, akik most vettek új motort, és ide járnak "megtanulni" azt. Itt nincs szembeforgalom (kivéve az ), és nincs szalagkorlát. Sokan a Mátrába járnak döntögetni, mert a pályázást drágának találják. Itt erről szó sincs. Én erről azt gondolom, hogy a Mátrában egy szembejövő autóval találkozni vagy a szalagkorlát alá becsúszni sokkal drágább is lehet.

Erre az új lehetőségre igen nagy szükség van, és lenne még hely több ilyen kezdeményezésre. Motorosként már megszokhattuk, hogy mindenhol le akarnak minket húzni. Elég, ha csak a motorosruhák árára vagy a motorbontók szabadrablására gondolunk. Ezen a nyáron lett 10 éves a Pannóniaring, 20 a Hungaroring. Mindkettő mérföldkő volt a maga idejében, és egy kicsit magunkénak is éreztük azokat. De mára mindez a múlté, mivel az árak az utóbbi években alaposan elszálltak. A drasztikusan megemelt és közben átnevezett, immáron teljesítményadó, illetve az évről-évre szaporodó motoros balesetek is ebbe az irányba terelik a sportmotorosokat. A közutak állapotát nem említeném itt, mert arról akár könyvet is lehetne írni...

Én három éve kezdtem el pályán motorozni, és közben minden lehetőséget megragadtam, hogy ennek a hobbimnak, mi több, szenvedélyemnek hódolhassak. Javaslom mindenkinek, hogy próbálja ki magát és motorját ilyen körülmények közt is, mert amit itt lehet tanulni egymástól, azt nem adják a jogosítványhoz.

Albert Ádám

0 Tovább

Talmácsi kilencedik lett Ausztráliában

Talmácsi Gábor (Honda) a kilencedik helyen végzett a 125 kcm-esek között a gyorsaságimotoros-vb 14., ausztrál futamán, Phillip Islanden. Győzött, s ezzel már bajnok a spanyol Alvaro Bautista (Aprilia). A negyedliterek legjobbja márka- és honfitársa, Jorge Lorenzo lett, MotoGP-ben az olasz Marco Melandri (Honda) nyert.



Forrás: Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060918talmacsi.jpg',50,50)Nagyobb képTalma FChttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

A nyolcadliteres mezőny egy bukás miatt kétszer rajtolt el. A második előtt kicserélték  Talmácsi motorjának kuplungját és gumijait is. A csapattól származó információ szerint a kuplunggal ennek ellenére gondok adódtak a futam során, főleg a másodikból harmadikba váltásoknál. A hátsó gumija sem volt rendben, nagyon csúszott, s mint utóbb kiderült, szálszakadásos volt.

A 125 köbcentis kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre nem tudta befejezni az ausztrál versenyhétvégét. A Team Toth versenyzőjének már a reggeli bemelegítő edzésen is problémái voltak, nem sikerült megoldani a motor szombati erőtlenségét, továbbra is gyengébb volt, mint az ellenfelek gépei. Sajnos ez a vesszőfutás folytatódott a versenyen is. A motor továbbra is gyengén szerepelt, Imre nem tudta felvenni a harcot a többi pilótával. Rajt után folyamatosan hátrébb motorozott, mint a pénteken megszerzett rajtpozíciója. De ez nem volt elég, a futam végére Imi motorjának kormány-lengéscsillapítója felmondta a szolgálatot, és egyre nehezebben mozgott. Két körrel a verseny vége előtt már annyira bekeményedett, hogy gondot okozott a Team Toth versenyzőjének a kanyarok bevétele, ezért biztonságosabbnak látta kiállni.

Forrás: Team Toth125 ccm:

1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 24:30.115 p
2. Mika Kallio (finn, KTM) 24:33.357
3. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 24:33.496
4. Thomas Luthi (svájci, Honda) 24:33.754
5. Julian Simon (spanyol, KTM) 24:33.953
6. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 24:36.184
...9. Talmácsi Gábor (Honda) 24:36.819

A vb állása:

1. (és már világbajnok) Bautista 280 pont
2. Kallio 201
3. Pasini 172
... 8. Talmácsi 96

250 kcm:

1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 39:17.327 p
2. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 39:17.336
3. Aojama Hirosi (japán, KTM) 39:23.887

A vb állása:

1. Lorenzo 249 pont
2. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 225
3. de Angelis 167

MotoGP:

1. Marco Melandri (olasz, Honda) 44:15.621 p
2. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki) 44:25.320
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 44:26.147

A vb állása:

1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 225 pont
2. Rossi 204
3.  Melandri 193

A vb-sorozatból még három futam van hátra, a következő forduló szeptember 24-én, Japánban lesz..

Talmácsi a 11. helyről rajtolhat/motor/20060916talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a 11. helyről rajtolhat

Talmácsi Gábor 2 helyett javított szombaton az előző napi időmérőhöz képest, így a 11. helyről várhatja az Ausztrál Nagydíjat. Tóth Imre a 21. rajtkockát szerezte meg a 125 köbcentisek között.



Forrás: Faster ManagementA magyar idő szerint szombat éjszaka 1 órakor kezdődő második szabadedzésen Talmácsi Gábor javítani tudott és 6. lett 1.37.411-es idővel, ám az időmérőn csak a 10. helyett tudta megszerezni. A pénteki 13. és a szombati 10. kvalifikációs eredmények alapján pedig Gábor a 11. rajtkockából várhatja a vasárnapi startot. A 125 köbcentisek között a pole pozíciót Mika Kallio szerezte meg, mögötte Bautista és a cseh, Lukas Pesek indulhat.

Talmácsi Gábor nyilatkozata a szombati időmérő után:
"Igazából nem tudtuk maximálisan beállítani a futóművet, mellyel már tegnap is adódtak gondjaink. A 4. kanyarban összeül a futómű, így ott időt vesztek. Ha arra a kanyarra jók a beállításaink, akkor a pálya többi kanyarjában vannak problémáim. Így maradtunk a kevésbé rossznál. Az edzés sem jött ki igazán jól, nagy volt a forgalom és nem tudtam egy tiszta kört sem motorozni. Finomítunk még az áttételeken, a gumiválasztásunk viszont teljesen rendben volt. Nagyon motivált vagyok, jól érzem magam és holnap egy jó versenyre számítok. Bízok benne, hogy sikerül a 7. helynél előrébb végeznem, ami eddig ezen a pályán a legjobb eredményem volt."

Forrás: Team TothA 125 köbcentis kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre versenyhétvégéje Ausztráliában nem úgy folytatódott szombaton, ahogy azt elképzelték. A pénteki edzések után nagygenerálon esett át a motor, amely azóta nem úgy működik, ahogy kellene. Ez már a délelőtti edzésen kiderült, mert Imi egyik gyors versenyzővel sem tudta tartani a lépést az egyenesekben, mindenki szépen elhúzott mellette. Az időmérőre sem javult a helyzet, pedig a Team Toth Apriliája rendszeresen a leggyorsabb tíz motor közé tartozik a végsebesség tekintetében, de most mindössze a 31. a mezőnyben. Szerencsére Imre a pénteki idejével így is a 21. helyről vághat neki a vasárnapi versenynek, de ha nem sikerül több erőt varázsolni a blokkba, akkor nem sok esély marad a pontszerzésre - áll a Team Toth [origo]-hoz eljutatott közleményében.

Tóth Imre nyilatkozata a szombati időmérő után:
"Csalódott vagyok, a mai teljesítményünk miatt. A tegnapi jó kezdés után ma szerettem volna még javítani, tudtam, hogy a pálya több pontján tudok még gyorsulni, de sajnos a motorom nem úgy teljesített, ahogy vártam tőle. Ami a legjobban aggaszt, hogy nem tudjuk pontosan hová tűnt az a néhány lóerő a tegnapi motoromhoz képest. Persze most mindenki azon dolgozik, hogy vasárnapra minden rendben legyen. Bízom bennük, és az Aprilia segítségével biztos jó gépet hoznak össze nekem holnapra."

Talmácsi a 13. Ausztráliában/motor/20060915talmacsi1.html
0 Tovább

Talmácsi a 13. Ausztráliában

Talmácsi Gábor a 13. helyen végzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság 14. futamának pénteki első időmérő edzésén, az ausztráliai Phillip Islanden. A 125 köbcentis kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 20. lett.



leftRossi sajnálja Schumacher visszavonulásáthttp://www.f1hirek.hu/?t=article&id=15329Talmácsi Gábor Fan Clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466&status=ok

A péntek délelőtti időmérőket a legkisebb, 125 köbcentis kategória nyitotta, amelyben a finn Mika Kallio bizonyult a leggyorsabbnak a tavalyi világbajnok Thomas Lüthi és a spanyol Hector Faubel előtt. A Brnóban még harmadik, majd a legutóbbi, malajziai futamon 8. helyen végzett Talmácsi Gábor sajnos nem tudott az első tízbe kerülni az első időmérőn, ugyanis "csak" a 13. leggyorsabb tudott lenni Hondájával. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 20. helyen zárt. A rajtsorrend két időmérő alapján alakul ki, a második időmérő edzésre magyar idő szerint szombat hajnalban kerül sor.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Jól indul a pénteki nap, a szabadedzésen még az 5. voltam és az időmérőn is minden rendben volt. Az egyik kanyarban azonban - elképzelhető, hogy valami volt a pályán-, megcsúsztam, elment a motorom eleje. Szerencsére semmi bajom nem lett, de mivel már túl voltunk az edzés felén, nem maradt időm javítani."

Eredmények, 1. időmérő edzés, 125 köbcentisek:

1. Mika Kallio (finn, KTM) 1:36.664 p
2. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 1:37.311
3. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 1:37.330
...13. Talmácsi Gábor (Honda) 1:38.062
...20. Tóth Imre (Aprilia) 1:38.799

A 250 köbcentisek között a spanyol Jorge Lorenzo szerezte meg pénteken az ideiglenes pole pozíciót egy gyári Aprilia nyergében, utána Sylvian Guintoli volt a leggyorsabb, míg a harmadik legjobb Alex De Angelis lett, biztosítva az Aprilia-dominanciát. A magyar Team Toth csapat versenyzője, az olasz Roberto Locatellinek nem jött ki igazán a lépés az első megmérettetésen, mivel csak a 16. helyen tudott zárni.

A királykategóriában óriási meglepetéssel a kawasakis Randy de Puniet futotta az első nap leggyorsabb körét (1:29.745) és tudott egyedüliként lemenni 1 perc 30 másodperc alá a Phillip Islanden-i pályán. A francia versenyzőt a ducatis Loris Capirossi követte, a harmadik legjobb időt a pontversenyt is vezető Nicky Hayden motorozta. A hétszeres világbajnok Valentino Rossi csak a 7. helyen végzett a helyi menő Casey Stoner mögött. A sérüléseiből felépülő Sete Gibernau is ott van Ausztráliában és ennek örömére a 4. legjobb időt teljesítette az első nap.

Eredmények, MotoGP:

1. Randy de Puniet (francia, Kawasaki) 1:29.745
2. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 1:30.310
3. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 1:30.471
4. Shinya Nakano (japán, Kawasaki) 1:30.716
5. Sete Gibernau (spanyol, Ducati) 1:30.719
6. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:31.045
7. Carlos Checa (spanyol, Yamaha) 1:31.137
8. Marco Melandri (olasz, Honda) 1:31.154
9. Makoto Tamada (japán, Honda) 1:31.346
10. Kenny Roberts Jr (amerikai, KR211V) 1:31.358

0 Tovább

Talmácsi a 13. helyen Ausztráliában


Forrás: Faster Managementleft

A kategória másik magyarja, Tóth Imre a 20. lett.
   
Eredmények, 1. időmérő edzés, 125 kcm:
1. Mika Kallio (finn, KTM) 1:36.664 p
2. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 1:37.311
3. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 1:37.330
...13. Talmácsi Gábor (Honda) 1:38.062
...20. Tóth Imre (Aprilia) 1:38.799

250 kcm:
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:33.215 p
2. Sylvain Guintoli (francia, Aprilia) 1:33.984
3. Alex de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:34.033
   
A rajtsorrend két időmérő alapján alakul ki, a második időmérő edzésre magyar idő szerint szombat hajnalban kerül sor.

Talmácsi a 8. helyen végzett Malajziában/motor/20060910talmacsi.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek