Az olasz motorgyár a csupasz Tuono egy alaposan felextrázott változatával rukkolt elő.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0609/20060921tuono1.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html

A tavaly bemutatott új szépen tarol az Aprilia a csupasz motorok piacán, ám, hogy folyamatos legyen az érdeklődés, még magasabbra helyezték a lécet. Akárcsak az elődmodell esetében, az új Tuonónak is megépítették a csúcsváltozatát, amely méregdrága futóművet és igényesebb kiegészítőket kapott.

A mindössze 300 darabos Tuono Factory nevű széria 43 mm-es Öhlins első villával és hátsó rugóstaggal büszkélkedhet, de a pillekönnyű OZ alufelnikről is süt, hogy nem hétköznapi darabokról van szó. Az aranyra fényezett vázba a már jól ismert V60-os kéthengeres blokkot dugták, ám teljesítményét 139 lóerőre csavarták fel az 133 paripájához képest. Az erősebb motor mellé ráadásként kisebb önsúly tartozik, ugyanis a Factory változat - hála a szénszálas kiegészítőknek, a könnyített váznak és a rengeteg magnéziumból készült alkatrésznek - mindössze 181 kilót nyom a mérlegen, ami mintegy 4 kilós megtakarítást jelent.

Utcai versenymotorok az Apriliától/motor/ujdonsag/20051208utcai.htmlVadonatúj aszfaltszaggató az Apriliától/motor/ujdonsag/20051010vadonatuj.html