Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

MotoGP: már 20 új motort épített a Ducati

A Ducati már húsz különböző kísérleti blokkot épített, készülve a jövő évi 800-as szabályra - közölte a Ducati versenyigazgatója, Filippo Preziosi.



leftUtcára szabadította GP-motorját a Ducati/motor/ujdonsag/20060606utcara.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok

Az új motorok fejlesztésén nem kevesebb, mint húsz mérnök dolgozik öt csoportra bontva, úgy, hogy mindegyik csoport a motor különböző részeire specializálódott. Preziosi elmondta, hogy az új V4-es igen ígéretesnek tűnik, főképp a tesztek után, amit nem más, mint a Cseh Nagydíj győztese, Loris Capirossi hajtott végre a brnói pályán. Mindemellett a Ducati az első olyan csapat, amely felfedte az új gép külsejét, már a privát teszteket és Valentino Rossi első új Yamaha M1-es tesztjeit követően.

A nyilvánosság előtt is igen nagy lelkesedéssel és áradozással szólt Preziosi az új konstrukcióról: "A projektet 15 hónapja kezdtük el, hat hónappal ezelőtt még csak fékpadon teszteltük a motorokat. Húsz olyan blokkot szereltünk össze, amelyek felépítése lényegében különböző, mégis sok a közös bennük, például a felhasznált speciális anyagok, amelyek elbírják a nagyobb nyomatékot egy kisebb motorban, valamint közös tulajdonság a V4-es felépítés is. Egy igen különleges rendszert hoztunk létre, amelyben ha a motor alacsony, illetve közepes nyomaték-tartományban dolgozik, akkor is optimális teljesítményt ad le és könnyebben gyorsít ki. "

"A cél a 18 ezres fordulat elérése, amihez igen nagy méretű erőforrásra van szükség, ám a tervezést megnehezíti hogy a királykategóriában szereplő motorok hengerűrtartalma mintegy 200 köbcentivel csökken a jövő évtől. Jelenleg a 17 ezres fordulatnál tartunk, mert a jelenlegi kisebb blokk tovább már nem terhelhető. Ez nem csupán a végsebességen fog megmutatkozni, ami a régi motorokéhoz képest 10-12 km/órával lesz alacsonyabb."

"A nyomatékot tekintve kb. 10, maximum 20 százalékos csökkenésre lehet számítani, ami csakugyan nem fogja rontani a versenyzés élvezeti értékét. A méretcsökkenésnek köszönhetően az új 800-as motor aerodinamikailag valamivel megbízhatóbb és stabilabb lesz."

"Capirossi a tesztek során mindössze 1,4 másodperccel ment rosszabb időt a versenyen elért legjobb körénél, így bebizonyosodott, hogy az új motorok semmivel sem lesznek rosszabbak, mint a mostani 990 köbcentisek. A szezon végéig előreláthatóan több teszt nem lesz, legalábbis a Ducati háza táján, mivel teljes mértékben az idei világbajnokságra koncentrál a csapat."

Forrás: motogphirek.hu / [origo]

MotoGP: már tesztelik a Ducati 2007-es motorját/motor/20060504motogp.html
0 Tovább

Nyerjen depójegyet az Alpok-Adria motorversenyre!

Szeptember elseje és harmadika között tartják a Hungaroringen a nemzetközi Alpok-Adria versenysorozat utolsó előtti fordulóját. A régió egyik legrangosabb motoros eseményére két depójegyet sorsolunk ki olvasóink között.



Fotó: Erdélyi ZoltánleftMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok

Lassan végéhez közeledik az április végén kezdődött Alpok-Adria versenysorozat, melynek az utolsó előtti állomását a mogyoródi pályán rendezik szeptember első hétvégéjén. Ez az esemény lesz egyben az utolsó fordulója a Magyar Köztársaság Kupának, valamint újabb fordulójához érkezik a Suzuki GSX-R Kupa, továbbá pályára lépnek a III. Dunlop Trophy indulói is.

Az ország egyik legrangosabb motoros versenyének további érdekessége, hogy vasárnap délután ismét (amolyan évadzáró buliként) megtartják a BRO nemzetközi meghívásos 200 mérföldes endurance versenyét.

A péntek reggel rajtoló rendezvényre a belépő ingyenes, ám aki a depóba is be szeretne sétálni, annak érdemes részt vennie a következő játékban, ugyanis a helyes válaszadók között két darab depójegyet sorsolunk ki.

1. Hány fordulós az idei Alpok-Adria sorozat?
2. Mikor és hol tartják az utolsó versenyt?
3. A 200 mérföldes versenyen hány kilométert tesznek meg a versenyzők?

A válaszokat erre az e-mail címre várjuk csütörtök éjfélig, sorsolás péntek reggel. A nyerteseket e-mail-ben értesítjük, nevüket az [origo] motoros rovatában is közzétesszük.

Magyar sikerek az Alpok-Adria motoros bajnokságon/motor/20060502magyar.htmlElkészült a 2006-os Alpok-Adria versenynaptár/motor/20051221elkeszult.html
0 Tovább

Új izommotor a Kawasakitól

A japán motorgyár fejlesztői az utóbbi időben bizonyára csak aludni járhattak haza, ugyanis egy sereg új modell létrehozása mellett még a Z1000-es csupasz izommotort is teljesen átrajzolták és felújították.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060825z10005.jpg',50,50)Nagyobb képKözéposztály, vigyázz! - Kawasaki ER-6n teszt/motor/teszt/20060405teszt.htmlEgy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000/motor/teszt/20050531egyliternyi.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

A 2007-es modellévre szinte minden csavarjában megújul a Kawa Z1000, amely vadabb külsővel és még fejlettebb technikával tör utat magának a csupasz izommotorok között. A lényeget jelentő erőforrás állítólag egyenesen a 2006-os ZX-10R-ből érkezett, ami az eredeti blokk mintegy 175 lóerős teljesítményét alapul véve igencsak bíztató információ. Természetesen a 998 köbcentis erőforrást elsősorban nyomatékra hangolták a Z1000-ben, így nyilván jó pár ló elveszett a csúcsteljesítményből, de panaszkodni vélhetően senki sem fog. A Kawasaki egyébként pontos műszaki adatokat még nem közölt az új modellről.

Annyit azonban már tudni lehet az eddig megjelentett közleményből, hogy a megerősített acélváz egy teljesen új - motort tartó - segédvázat kapott, amelynek köszönhetően nőtt a felépítmény merevsége és lejjebb került a súlypont. A kényelmesebb vezethetőség érdekében a kormány közelebb került a pilótához, aki a jövőben keskenyebb ülésen feszíthet, de a tank is úgy lett kialakítva, hogy még jobban belesimuljon a vezető lába.

Forrás: [origo]A fordított első teleszkópvilla nem számít forradalmi újdonságnak, a radiálisan szerelt féknyerges és viszont már annál inkább. Szintén új megoldás a két kis apró oldalidom, ahová az indexeket is süllyesztették. Bár stílusában emlékeztet a jelenlegire, teljesen új a is, továbbá a mögötte kucorgó műszerfal is. Látványos újítás még a két tölcsér formájú óriási , amelyek vélhetően ugyanúgy megosztják majd a közvéleményt, mint a jelenlegi modell orgonasípjai.

A hazai forgalmazás pontos kezdetéről és a részletes műszaki adatokról később tudunk beszámolni.

Vadonatúj motor a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20060731vadonatuj.htmlEgy környezetbarát nindzsa: Kawasaki ZX-10R/motor/ujdonsag/20051212amit.htmlÚj ZZ-R 1400 a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050920megujult.htmlSzenzációs újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050901szenzacios.htmlFejidomos Kawasaki Z750/motor/ujdonsag/20040911fejidomos.html
0 Tovább

Yamaha nyílt nap

A japán márka hazai importőre egy 24 órás akcióval próbálja felpörgetni a szezon végi értékesítési lassulást. Az óra augusztus 25-én, délután hatkor kezd el ketyegni.



Forrás: [origo]leftElvtársak között: Yamaha-tesztnap laktanyában/motor/20060403elvtarsak.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582

A Yamaha magyarországi képviselete nyílt napot és egy 24 óráig tartó akciót jelentett be. A kezdeményezés lényege, hogy augusztus 25-én, délután 6 órától egy sereg modell jelentős árkedvezménnyel kínálnak egy teljes napon keresztül. Az augusztus 26-án, azaz szombat délután 6 órakor végződő akció keretei között jó pár quad, illetve csónakmotor is kedvezményesen lesz elérhető.

Néhány példa a modellakciókra:

                         Régi ár                  Új ár

EW 50N'05        430.000.-            350.000.-

BW 50'05          440.000.-            350.000.-

FZ6N*              1.862.000.-         1.700.000.-

FZ6S /kék/*      1.908.000.-         1.750.000.-

TDM900A*        2.529.000.-        2.300.000.-

XJR 1300*         2.390.000.-        2.200.000.-

YZF-R46'05*     2.400.000.-        2.000.000.-

WR 450F 2WD'04  3.000.000.-         1.850.000.-

YZF-R1 IC.*        3.575.000.-         3.200.000.-

YZ125LC'06       1.395.000.-         1.160.000.-

YZ250LC'06       1.572.000.-         1.290.000.-

*= tartalmazza a regisztrációs adót

0 Tovább

Gümifüst, pivo, toi-toi: a Cseh Nagydíj testközelből

Augusztus 20-án tartották Brnóban a gyorsasági motorosok Cseh Nagydíját, ahol több ezer honfitársunk szurkolt a kellemes meglepetésre bronzérmet szerző Talmácsi Gábornak. A tűző napon pörkölődve a remek cseh sör segített a túlélésben, kár, hogy fél órát kellett sorban állni mind a bevitel, mind a kivitel miatt. Leégett beszámoló a helyszínről.



A profiknál legalább egy hűtőtáska vanForrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0608/Cseh_2006821152827/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Még több képCsapatot és kategóriát válthat jövőre Talmácsi/motor/20060818csapatot.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok&status=ok&status=ok

A gyorsaságimotoros-világbajnokság egyik leginkább várt állomása hazai szempontból a Cseh Nagydíj, hiszen ide a legkönnyebb kijutni - mindössze 330 km-t kell legyűrni Budapesttől, amelyből 300 ráadásul autópálya. Az utat gyakorlatilag el sem lehet téveszteni: M1-es autópálya, Tatabánya, Győr, majd a hegyeshalmi határátkelő. Aki még nem tette volna meg korábban, a szlovák-magyar határon szerezheti be a szlovák és cseh autópályamatricákat (összesen 4200 forint személyautóra), valamint pénzt is lehet váltani, ám ez utóbbit érdemes előre lerendezni, vagy kint kártyáról pénzt kivenni, ugyanis szemérmetlenül visszaélnek a kialakult szükséghelyzettel. A hivatalos árfolyam közel másfélszeresét kérte az üveg túloldalán ülő mosolygó, magyarul nem beszélő tündérke, aki valószínűleg még a Talmácsi-szurkolóknál is jobban várja minden évben a Cseh Nagydíjat és a naiv magyar szurkolókat.

A határt elhagyva Pozsony (Bratislava) a következő állomás, majd a szlovák fővárost érintve a D2-es autópályán Prága felé kell venni az irányt, de innen már Brno is ki van táblázva. A cseh határt mintegy 260 km után érjük el, az átkelőkön meg sem nézik az okmányokat, csak intik tovább az utazókat - egyre több a motoros falka Brnóhoz közeledve. A cseh autópálya Prága felé vezető szakasza a régi M7-est idézi, az autó futóműve másodpercenként kap egy kisebb ütést, de a kamionoktól kijárt külső sáv is bosszantóan dobálja a járgányt. A brnói pálya bolondbiztos módon ki van táblázva, lefordulni azonban nem sikerült az első lehetőségnél, mert a futamra érkezők már reggel 8 órakor eltömítették a lejárót, ezért rendőrök intik tovább a forgalmat a következő lehajtóig. A tumultus itt is nagy, de legalább a pálya közelébe lehet jutni, és le lehet rakni az autót egy közeli mezőn, amely ideiglenes parkolóként üzemel.

Forrás: [origo]A szervezés példás, mellényes fiatalok irányítják a bizonytalankodókat és szedik a pénzt, a napi parkolási díj 100, illetve 150 korona attól függően, hogy milyen messze vagyunk a pályától, a motorosoknak külön kordonnal elválasztott részt tartanak föl mindenhol. Az aszfaltcsíkhoz vezető úton már igazi fesztiválhangulatba verődik össze a zömmel hazai, magyar, szlovák, német, osztrák, olasz és spanyol nézősereg, miközben mohó tekintetű sörcsapolók és pólóárusok lesik a lehetséges áldozatokat. Egy korsó helyi sör itt még 35 korona (kb. 350 forint), a rutinosabbak 2-3-at is szorongatnak, ők már tudják, hogy a pálya területén ugyanez 45 helyi pénz, ráadásul a sor is sokkal hosszabb.

Forrás: [origo]Az igazán nagy spílerek nehéz hűtőtáskákkal, napernyőkkel és kempingszékekkel érkeznek, hasukon rendszerint kedvencük neve, illetve rajtszáma feszül, a legtöbb esetben Valentino Rossié. A helyi menő, a 125 köbcentis kategóriában érdekelt Lukas Pesek ugyancsak sok hívet vonzott ki teljesen érthető módon, de ami örömtelibb, rengetegen feszítettek Talmácsi, illetve Tóth Imre feliratú pólókban.

A pénztárnál a nagy tömeg ellenére sem volt sor, persze sokan már elővételben beszerezték a jegyüket, amelyek ára a vasárnapi futamra 600-tól 3000 koronáig terjedt a lelátó frekventáltságától függően.

Talmácsi a harmadik helyen végzett Brnóban/motor/20060820talmacsi.htmlTalmácsi a kilencedik helyről rajtol Brnóban/motor/20060819talmacsi.htmlTalmácsi 6. a pénteki időmérőn/motor/20060818talmacsi1.htmlTalmácsi hetedik az első szabadedzésen/motor/20060818talmacsi.htmlSzinte hazai pályán fog versenyezni Talmácsi/motor/20060817szinte.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek