A Ducati már húsz különböző kísérleti blokkot épített, készülve a jövő évi 800-as szabályra - közölte a Ducati versenyigazgatója, Filippo Preziosi.
Az új motorok fejlesztésén nem kevesebb, mint húsz mérnök dolgozik öt csoportra bontva, úgy, hogy mindegyik csoport a motor különböző részeire specializálódott. Preziosi elmondta, hogy az új V4-es igen ígéretesnek tűnik, főképp a tesztek után, amit nem más, mint a Cseh Nagydíj győztese, Loris Capirossi hajtott végre a brnói pályán. Mindemellett a Ducati az első olyan csapat, amely felfedte az új gép külsejét, már a privát teszteket és Valentino Rossi első új Yamaha M1-es tesztjeit követően.
A nyilvánosság előtt is igen nagy lelkesedéssel és áradozással szólt Preziosi az új konstrukcióról: "A projektet 15 hónapja kezdtük el, hat hónappal ezelőtt még csak fékpadon teszteltük a motorokat. Húsz olyan blokkot szereltünk össze, amelyek felépítése lényegében különböző, mégis sok a közös bennük, például a felhasznált speciális anyagok, amelyek elbírják a nagyobb nyomatékot egy kisebb motorban, valamint közös tulajdonság a V4-es felépítés is. Egy igen különleges rendszert hoztunk létre, amelyben ha a motor alacsony, illetve közepes nyomaték-tartományban dolgozik, akkor is optimális teljesítményt ad le és könnyebben gyorsít ki. "
"A cél a 18 ezres fordulat elérése, amihez igen nagy méretű erőforrásra van szükség, ám a tervezést megnehezíti hogy a királykategóriában szereplő motorok hengerűrtartalma mintegy 200 köbcentivel csökken a jövő évtől. Jelenleg a 17 ezres fordulatnál tartunk, mert a jelenlegi kisebb blokk tovább már nem terhelhető. Ez nem csupán a végsebességen fog megmutatkozni, ami a régi motorokéhoz képest 10-12 km/órával lesz alacsonyabb."
"A nyomatékot tekintve kb. 10, maximum 20 százalékos csökkenésre lehet számítani, ami csakugyan nem fogja rontani a versenyzés élvezeti értékét. A méretcsökkenésnek köszönhetően az új 800-as motor aerodinamikailag valamivel megbízhatóbb és stabilabb lesz."
"Capirossi a tesztek során mindössze 1,4 másodperccel ment rosszabb időt a versenyen elért legjobb körénél, így bebizonyosodott, hogy az új motorok semmivel sem lesznek rosszabbak, mint a mostani 990 köbcentisek. A szezon végéig előreláthatóan több teszt nem lesz, legalábbis a Ducati háza táján, mivel teljes mértékben az idei világbajnokságra koncentrál a csapat."
Forrás: motogphirek.hu / [origo]
Utolsó kommentek