A japán motorgyár fejlesztői az utóbbi időben bizonyára csak aludni járhattak haza, ugyanis egy sereg új modell létrehozása mellett még a Z1000-es csupasz izommotort is teljesen átrajzolták és felújították.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060825z10005.jpg',50,50)Nagyobb képKözéposztály, vigyázz! - Kawasaki ER-6n teszt/motor/teszt/20060405teszt.htmlEgy liter adrenalin - Kawasaki Z 1000/motor/teszt/20050531egyliternyi.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

A 2007-es modellévre szinte minden csavarjában megújul a Kawa Z1000, amely vadabb külsővel és még fejlettebb technikával tör utat magának a csupasz izommotorok között. A lényeget jelentő erőforrás állítólag egyenesen a 2006-os ZX-10R-ből érkezett, ami az eredeti blokk mintegy 175 lóerős teljesítményét alapul véve igencsak bíztató információ. Természetesen a 998 köbcentis erőforrást elsősorban nyomatékra hangolták a Z1000-ben, így nyilván jó pár ló elveszett a csúcsteljesítményből, de panaszkodni vélhetően senki sem fog. A Kawasaki egyébként pontos műszaki adatokat még nem közölt az új modellről.

Annyit azonban már tudni lehet az eddig megjelentett közleményből, hogy a megerősített acélváz egy teljesen új - motort tartó - segédvázat kapott, amelynek köszönhetően nőtt a felépítmény merevsége és lejjebb került a súlypont. A kényelmesebb vezethetőség érdekében a kormány közelebb került a pilótához, aki a jövőben keskenyebb ülésen feszíthet, de a tank is úgy lett kialakítva, hogy még jobban belesimuljon a vezető lába.

Forrás: [origo]A fordított első teleszkópvilla nem számít forradalmi újdonságnak, a radiálisan szerelt féknyerges és viszont már annál inkább. Szintén új megoldás a két kis apró oldalidom, ahová az indexeket is süllyesztették. Bár stílusában emlékeztet a jelenlegire, teljesen új a is, továbbá a mögötte kucorgó műszerfal is. Látványos újítás még a két tölcsér formájú óriási , amelyek vélhetően ugyanúgy megosztják majd a közvéleményt, mint a jelenlegi modell orgonasípjai.

A hazai forgalmazás pontos kezdetéről és a részletes műszaki adatokról később tudunk beszámolni.

Vadonatúj motor a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20060731vadonatuj.htmlEgy környezetbarát nindzsa: Kawasaki ZX-10R/motor/ujdonsag/20051212amit.htmlÚj ZZ-R 1400 a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050920megujult.htmlSzenzációs újdonságok a Kawasakitól/motor/ujdonsag/20050901szenzacios.htmlFejidomos Kawasaki Z750/motor/ujdonsag/20040911fejidomos.html