Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A maffia árnyékában - Gilera Nexus 500

Sportrobogó. Jó vicc, mi? Már csak a tréfa kedvéért is önként és dalolva jelentkeztem, mikor elhangzott a felhívó a táncra: ki viszi el a Gilera Nexus 500-at?



Az alapokForrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060815nexusgile14.jpg',50,50)Nagyobb képGyalogkakukk - Gilera Runner 200 VXR/motor/teszt/20050606gyalogkakukk.htmlGilera Nexus 500ie - az izomrobogó/motor/teszt/20041027gilera.htmlMég több motoros teszthttp://origo.hu/motor/teszt/index.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok

Nos, igen, a férfivá érés - elnézést a csajoktól, de az ő nevükben nem tudok beszélni - első pillanataitól a hímek élete a méretek körül zajlik. Nincs mese, ezt a dolgot nem érdemes tagadni. Kezdünk bringával, majd jönnek az 50 köbcentisek. Az elsőknél még ügyetlenek vagyunk ... Khmmm, mindannyian. Aztán jönnek az idősebb 125-ösök, esetleg 250-esek. Sokan idáig sem jutnak el, vannak, akik itt állnak meg. Ki tudja, talán ők a boldogok. Azok, akik viszont belső késztetésük okán tovább keresik az igazságot a méret kontra macsó vagyok témakörben, feljebb lépnek. Közülük egy kisebb csoport egészen megrészegülten támolyog a horizontig, ahol a szupersport gépek közúti átiratai várják őket, akár 180 lóerővel is. Némelyek - egy okos kisebbség - még különösebb utakat járnak. Róluk is szól ez az írás.

A nagyrobogó

Jópár "kicsi" után úgy gondoltam, hogy jópofa dolog a robogózás, de ez egy olyan alkalmi kapcsolat a részemről, amelynek tisztábban látom a végét, mint az euroringi, szerkesztőségi versenypárbajoknak, ahol pedig rendre csúnyán lenyom Nógrádi kolléga. Mégis, ennek ellenére meg-megnéztem egy-egy dögös, "motorformájú" nagy jószágot, ha elém keveredett a városban. Aztán ez egyik cimborám vett egyet. Ilyet, mint amiről én is írni készülök. Igaz, az még az előző, a modellfrissítés előtti Nexus. Kérdezgettem, és oda meg vissza volt tőle. Járnak túrázni is, és - elmondása szerint - mindenhol tudja tartani a lépést az "igazi" motorokkal. Most készülnek egy kisebb falka élén Brnóba, a MotoGP-re. Szerintem hittem is neki meg nem is. Hogy bírna egy 500-as robogó együtt menni akármilyen motorokkal is? Ennek jobban utána kell járnom!

Forrás: [origo]Nyomozási napló: adatgyűjtés

Az Akadémián tanultaknak megfelelően adatgyűjtéssel kezdem a nyomozásomat. Az elkövető 460 köbcentis, egyhengeres, 4 ütemű vízhűtéses, 40 lóerős. Az elmondások alapján sportos alkatú, de motoros szemmel nézve már kissé túl van az ideális testsúlyon. Valószínűleg nehézfiú. Van, aki 199 kg-nak mondta, ezzel egybevágni látszanak az interpol adatai is. A fickó olasz, tehát vigyázni kell vele. Nem is olyan rég a világ egy pillanatra nem figyelt, erre nem megnyerték a focivébét!? A neve Gilera Nexus. Igen, ők a hírhedt klán, a Piaggio-család egyik vérvonala. Vélhető tartózkodási helyének egy bizonyítottan Itália-barát garázst jelöltek meg.

Forrás: [origo]Nyomozási napló: megfigyelés

Jókor érkeztem meg a Moto-Italia-hoz. A gyanúsított békésen napozott, nem is sejtette, hogy miközben kedélyesen csevegtem, a bűntársaival együtt alaposan megfigyeltem. Az adatbázisomban található fotóhoz képest néhány apró eltérést fedeztem fel. Nyilván ezek a trükkök hivatottak megtéveszteni a gyanútlan áldozatokat. Elsőre lerí róla, hogy sportolt. Nyilvánvalóan agresszív attitűddel rendelkezik. Szemből emlékeztet legjobban az igazi motorokra. Tükreit most másképpen hordja, mint tette azt korábban, az idomzatról átrakta a kormányra. A korábban a visszapillantókba épített irányjelzők ezzel összhangban lekerültek az idom oldalába. A kezekre úgy tűnik, most jobban figyel, hisz a korábbi tükrök helyén most két, kisebb kiegészítő idom található, gondosan elterelendő a menetszelet. Haját továbbra is hátradobva hordja, csak a plexi méretét kurtította meg alaposan. Az ülését kicsit mélyebbre engedte. Ruházatának színeit még feltűnőbbre, fenyegetőbbre cserélte. Az azonosításkor piros/fekete sportzakót hordott. Nyilvánvalóan nem rejtőzködő fajta.

Nyomozási napló: beépülés

Forrás: [origo]Az elosztásért felelős helyi klán keresztapja megnyom egy gombot a kulcson. Válaszként egy elektromotor halk sivítása hallatszik. Gyors mozdulattal felhajtja az immár reteszeletlen ülést. Csuklóból, hanyagul hajítja a feltárulkozó - majdnem lófejnyi - mélyedésbe a forgalmit. Ügyes. Rám néz, a kezembe csapja a kulcsot, majd végigmér.
- Olyan, mintha már láttalak volna valahol! - halkan suttogja a szavakat. - Ha nem tudnám, hogy a vb-döntőn az olaszoknak szurkoltál, a közelébe sem engednélek! Ő a legjobb közülünk! Ha baja esik... Comprende?
- Si! - válaszolom pókerarccal, de érzem a hideg verejtéket a hátamon.

0 Tovább

Amikor mennydörög - Honda VTR1000F Firestorm

Csábítóan hangzott, amikor a srácok feldobták, hogy ugorjunk le Sárvárra, motoros találkozóra. A gond csak az volt, hogy az én paripámat már fülön csípte az egyik barátom, így gyors szervezés után a Honda tolt alám egy VTR1000F Firestormot. De jól tette!



VaracskForrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0608/Honda2006811144752/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Nagyobb képTovábbi tesztekhttp://origo.hu/motor/teszt/index.htmlHonda CBF 1000/motor/teszt/20060711delegalabb.htmlHonda FMX 650/motor/teszt/20060516honda.htmlHonda Hornet 600/motor/teszt/20050906megmindig.html

Mivel a hétköznapokon szoros barátságot ápolok egy Suzuki SV1000S-sel, kifejezetten örültem, mikor a VTR1000F-teszt szóba került. A V2 dübörgése és nyomatéka olyan két játékszer, amely minden alkalommal széles mosolyt csal az arcomra. A régóta meglévő Honda-Suzuki ellentétpár pedig csak fokozta bennem az örömködést, hisz' most 650 km-en keresztül bizonyíthatott egyik vagy másik nagyvas, hogy melyik legényebb a gáton.

A VTR-t 1997-ben dobta piacra a Honda azzal a határozott szándékkal, hogy nagyot üt a nagy, sportos V-motorok piacán. Nos, ami a méretes balcsapottat illeti, sikerült. Azóta azonban a sportos ezres kissé megfakulni látszik. Igaz, már mások a sztárok a súlycsoportban is. A Suzuki TL-je kipusztult, de egy ügyes szervátültetéssel és egy teljesen új vázzal 2003 óta itt a nagy SV.

Bár a TL-t szépen túlélte a Firestorm, egyre inkább porosnak tűnik a modernebb, dögösebb kinézetű itáliai és japán versenyzők között. Bizony-bizony, a kerekded, "amőbás" formaterv, a jellegtelen eleje és hátulja már a vadonatúj motoron is legalább öt évet öregít. Olyan, mint az a nő, akinek a pénztárnál csókolommal köszönünk, majd később kiderül, hogy egy évfolyamba jártunk. Egyedül talán a két - a motor hátuljához kissé besimuló - kipufogó az, ami jóleső érzéssel tölti el az embert.

A félidomba mindkét oldalon belepasszírozott hűtő érdekes elrendezés. A bukógomba használata - itt is - kötelező. Egy kisebb csúszás is komoly veszélyeket rejteget. Az aluváz is érdekes konstrukció. A lengővilla a blokkban van rögzítve, nem a vázhoz kapcsolódik. Ismerek embereket, akik erre azt mondanák: hondásan átgondolt.

Sárvár

Idén már ötödik éve, hogy a kétkerekűek tiszteletüket teszik a Sárvári Motoros Vármeetingen. A nyugat-magyarországi - fürdőjéről is méltán híres - város számos - motorosnak kellemes - útvonalon érhető el. A találkozó örömére legurított sörök és a Tankcsapda koncertje után beállt tartós nyak-, és hátfájás pedig a termálvízben való rozmárkodással enyhíthető a leghatásosabban.



Forrás: [origo]A paripára pattanva jóleső érzés fog el. Bár a Honda a honlapján a Firestormot a szupersport kategóriába sorolja, ez maximum csak egy szimpatikus utalás lehet a vértestvérére, a valóban szupersport SP-2-re. A VTR1000F sporttúrás. Az üléspozíció sportosan kényelmes, olyan, amilyennek én is szeretem a motorokat. Kicsit csuklóterhelős, de nem annyira, mint az SV-n. A tank keskeny, a hátul ülő utas két enyhe kidudorodást markolgathat, miközben hevesen fékez az elöl ülő. Az egész motor filigrán, keskeny, könnyű, 194 kg-os saját tömege vidáman csörtet nagy gázon, majd fordul egyik oldaláról a másikra, mint a varacskos disznó a dagonyában. A hasonlat azért is helytálló, mert az ilyenkor előtörő hang is meglehetősen varacskoló! Naná! A 90 fokos V2 az SP-2- ből származik. Nyolc szelepen keresztül lélegzik és 110 lóerőt teljesít 9000-es fordulaton.

Forrás: [origo]Mielőtt azonban - Kedves Barátaim - a lényegre térünk, időzzünk el egy picit még a csendben álldogáló Hondán! Tekintetünket vezessük végig a japán kifinomultságot és egyben technológiát sugárzó műszereken. Vegyük észre, hogy a fordulatszámmérő középre került - egyébként az SV többet forog mintegy 1500 fordulattal -, a jobb oldalon a high-tech jegyében megszerkesztett digitális kijelzésű, informatív LCD kijelző áll rendelkezésünkre, míg a bal oldalon sűrű osztású sebességmérő mutogatja nekünk, amire konstruálták a fifikás japán elmék. A fordulatszámmérő jó, a digitális panel úgyszintén, de a sebességmérő nekem nehezen értelmezhető volt. Na, nem mintha a számokkal lenne gondom, csak mindig azon firgeltem, hogy most az annyi, az mennyi? Ebből a szempontból az SV digitális műszere nyerőbb.

0 Tovább

BMW-t háromszáz dollárért

A bajor autógyár nem győzi idejekorán belenevelni az ifjúságba a márkahűséget, ezért megannyi játékautó után most egy gyerekbiciklivel támad.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060810bmwbicikl1.jpg',50,50)Nagyobb kép

A BMW tisztában van azzal, hogy ha apa vesz egy autót, akkor még marad bőven hely a garázsban, amit szépen meg lehet tölteni egyéb termékekkel. A célcsoport ezúttal a legifjabb generáció, okosan felismerve, hogy néhány év múlva már ők is igazi autókat, motorokat fognak vásárolni, nem mindegy azonban, hogy milyet.

A megannyi gyerekruha és lábbal hajtott kisautó után, ezúttal egy csinos kis biciklit raktak össze a BMW illetékesei a márkától megszokott minőségben és anyaghasználattal. A pedállal vagy rendelhető kis járgány 2,5 éves kortól egészen 6 éves korig ajánlott. A kis tárolórekesszel megtoldott bicaj ára tükrözi a BMW autóinál és motorjainál megszokott ambíciózus árképzést, ugyanis kerek 300 dollárért, azaz mintegy 63 ezer forintért gurítható haza.

Egy kézben a BMW autók és motorok értékesítése/motor/20060110egykezben.htmlBMW-újdonságok Olaszországból/motor/ujdonsag/20051124bmwujdonsagok.html
0 Tovább

Rendőrquad Domonyvölgyben

A helyieknek elegük lett abból, hogy környékükön folyton crossmotoroktól és quadoktól hangos az erdő, ezért megszervezték, hogy a területen járőr vigyázzon a rendre. Quaddal.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0608/20060809rendorqua2.jpg',50,50)Nagyobb képMindenütt jó, de legjobb motorozni!http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=88582&status=ok&status=ok

A Gödöllő szomszédságában fekvő, festői kis Domonyvölgybe nem csupán a kirándulni és fürdőzni vágyók járnak az utóbbi években, hanem crossmotorosok és quadosok is, akik az erdő egyik szegletében megbúvó kietlen honvédelmi telepre igyekeznek gyakorolni. Ezzel nem is lenne baj, ám néhány rakoncátlan ifjonc már komolyan veszélyeztette a kirándulók, biciklizők, helyi nyaralók épségét és nyugalmát, ezért muszáj volt tenni valamit.

A helyiek összefogásának eredményeként a Suzuki motorokat és quadokat forgalmazó Black Motorsport egy felrendszámozott quadot adott használatra a helyi rendőröknek, hogy azon portyázva érjék utol a rendetlenkedőket. A két, külön erre a célra kiképzett járőr egy kis etikai összeállítást is osztogat a terepezni vágyóknak, hogy miként közlekedjenek a közúton, elkerülendő a későbbi erkölcsi és anyagi károkozást. A quados rendőrosztag feladatai némileg megváltoznak a tél beköszöntével, akkor az illegális fakivágás megakadályozása és a néptelen nyaralók védelme lesz a fő cél.

A felmatricázott járgányt augusztus 9-én adták át hivatalosan Domonyvölgyben Dr. Juhász Istvánnak, Gödöllő város rendőrkapitányának, ezért a következő hét végén már figyelniük kell az arra látogató quadosoknak a motorizált rendőrökre.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]
A motorosokat figyelik a rendőrök/motor/20060507amotorosokat.htmlTerepmotoros rendőrök portyáznak a Bakonyban/motor/20051102terepmotoros.htmlFokozott óvatosságra inti a motorosokat a rendőrség/motor/20050430fokozott.html
0 Tovább

Sztriptízbárban verekedett a motoros-világbajnok

Letartóztatták a részegen botrányt okozó ausztrál Mick Doohan gyorsaságimotoros világbajnokot, aki még a hétvégén egy sydneyi sztriptízbárban rátámadt a biztonsági őrre.



leftA jó öreg Doohan megnézte mi van a pohár fenekénMick Doohan honlapjahttp://www.doohan.com.au/MotoGPhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=96754

Az ötszörös vb-győztes sportoló azután keveredett összetűzésbe a Darwin Club kidobóinak egyikével, hogy az kollégáival megpróbálta kitessékelni őt a helyiségből, mert mámoros állapotában vetkőzni kezdett az asztalok között. Doohan rosszul viselte a személyzet eljárását és lefejelte az őt hátulról taszigáló férfit, aki 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett. A 41 éves sportembert az eset után a rendőrség letartóztatta és előzetes letartóztatásba helyezte.

"Védencem elnézést kért a bántalmazott úrtól, a hatóságoktól és a szórakozóhelytől az okozott kellemetlenségekért" - mondta a Doohan ügyvédje a tárgyalás előtt hozzátéve, hogy a sportoló szinte semmire sem emlékszik az esetből.

"Maga, Mr. Doohan egyike Ausztrália hőseinek, gyerekek, fiatalok példaképe, de most elkeserítő viselkedésével besározta saját hírnevét. Szeretjük az önhöz hasonló nagyságainkat hibátlannak látni, így amikor szembesülünk gyengeségeikkel, különösen nagyot csalódunk" - mondta Greg Cavanagh bíró Doohannek, mielőtt 2500 dollárra büntette volna a magáról megfeledkezett sztárt. Doohan 1994 és 1998 között sorozatban ötször nyert világbajnoki címet az 500 köbcentis "királykategóriában". 1999-ben egy balesetben szerzett sérülés miatt vonult vissza.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek