A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A tulajdonos magas jutalmat ajánlott fel a nyomravezetőnek, illetőleg visszavásárolná a motorját. Aki bármilyen információval rendelkezik a gépről, ide írhat, illetve telefonon is jelentkezhet ezen a számon: 06 20 431 6108.
Kína 10,4 millió motorkerékpárt gyártott az idei év első felében, amelyből 10,2 millió gazdára is talált az országban. Ez a tavalyi első félév eladásaihoz képest több mint egyharmados növekedés.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0607/20060724kinamotor2.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
Elemzők szerint azért volt ilyen gyors a növekedés a motorkerékpár-ágazatban, mert a tavasszal a kínai kormányzat a 250 köbcentis vagy annál kisebb motorokra a fogyasztási adót 10 százalékról 3 százalékosra csökkentette.
Az ágazat tavaly kisebb fajta válságba került: az acélárak gyors drágulása, illetve az Euro-2 gázkibocsátási szabvány elfogadása miatt sok kis kínai gyártó gyakorlatilag csődbement, vagy ezt megelőzendő felhagytak motorgyártói tevékenységükkel és más ágazatokba mentek szerencsét próbálni.
Kína motorkerékpár-gyártása egyébként az ország délnyugati részére, Csonging térségére koncentrálódik, itt gyártják a kínai motorbiciklik mintegy harmadát. Az itteni termelési értéket az ágazatban az idei év első felében több mint félmilliárd dollárra becsülik.
A hazai közönség számára igazi happy enddel zárult a vasárnap megrendezett Amerikai Nagydíj a kaliforniai Laguna Secában.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0607/20060724lagunasec2.jpg',50,50)Nagyobb képMotorsuli: megállni nem is olyan egyszerű/motor/20060710motoros.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.htmlDe legalább jól megy - Honda CBF 1000/motor/teszt/20060711delegalabb.htmlSzereti, ha fáj - Suzuki GSX-R 600/motor/teszt/20060530szereti.htmlBelvárosi ficsúr - Honda FMX 650/motor/teszt/20060516honda.html
Hagyományosan a kis kategóriák nélkül zajlott a MotoGP versenye a tengerentúlon, az Amerikai Nagydíj hazai pilóta sikerét hozta, pedig a körülmények korántsem voltak kedvezőek. A kaliforniai pályán sivatagi körülmények uralkodtak, és ez igencsak próbára tette a versenyzőket és a csapatokat.
A közel negyven fokos hőségben megtartott, háromnegyed órás versenyen hazai győzelmet ünnepelhetett a közönség: Nicky Hayden megszerezte második győzelmét a szezonban.
Kiváló versenyt ünnepelhetett a Repsol Honda, ugyanis második helyen az amerikai versenyző csapattársa, Dani Pedrosa ért célba, míg a harmadik helyet a kilencedik pozícióból rajtoló Marco Melandri kaparintotta meg.
A negyedik helyen szintén egy hazai kedvenc, Kenny Roberts Jr. száguldott át a célvonalon mindössze egy másodperccel lemaradva az előbb említett olasz motoros után.
Az ausztrál Chris Vermeulen Rizla Suzukijával a pole-ból rajtolva sokáig az élen motorozott, ám idővel visszaesett, és amerikai csapattársa John Hopkins előtt az ötödik helyen zárta a futamot.
A címvédő Valentino Rossi számára szomorúan zárult a tengerentúli kiruccanás. Az olasz címvédő a tizedik helyről rajtolva már a pozícióban motorozott, mikor a táv vége felé motorjából kék füst szállt fel, és az utolsó körben műszaki hiba miatt feladni kényszerült a versenyt.
Nicky Hayden nyilatkozata: "Nagy nyomás nehezedett rám, hiszen hazai pályán kellett bizonyítanom. Nem hagyhattam cserben a csapatomat sem, így kockáztatnom kellett, és nem hibázhattam. Nagyon megterhelő volt a verseny, de mi másért versenyeznék, ha nem a győzelemért?
Dani Pedrosa nyilatkozata: "Elégedett vagyok a második hellyel, hiszen ez volta az első versenyem ezen a pályán. Szeretném megköszönni minden amerikai szurkolónak, hogy eljöttek, egyszerűen fantasztikusak voltak. A verseny igen kemény és hosszú volt, és a gumijaim is csúszkáltak egész végig, de a második hely tökéletes nekem is, és a csapatomnak is."
Marco Melandri nyilatkozata: "Úgy éreztem, hogy nyerhetek ezen a hosszú és nehéz versenyen. Az első pár körben nem tudtam elég gyorsan motorozni, mert túl puha keverékű gumikat választottunk, a kuplung használatától pedig még a verseny elején elfáradt a karom. A verseny végére sikerült felvenni a ritmust, és megelőztem Vermeulent, így felállhattam a dobogóra."
Valentino Rossi nyilatkozata: "Egész hétvégén szenvedtünk a műszaki problémával, és sehogy sem sikerült megoldani a finombeállítással kapcsolatos gondokat, pedig a bemelegítésnél még minden jónak tűnt. A versenyen azután amellett, hogy kiszakadt egy darab az egyik gumim bal oldaláról, még a motor is elveszítette az erejét és leállt. Most először nem érzem a késztetést, hogy küzdjek a világbajnoki címért, mert olyan nagy a pontkülönbség, hogy jobban teszem, ha a szezon hátralévő versenyeire koncentrálok."
A pontversenyben Nicky Hayden (194 pont) hazájában megszerzett futamgyőzelmével tovább növelte előnyét a többiekkel szemben. Az amerikait csapattársa, Dani Pedrosa (160 pont) követi a sorban. Marco Melandri (150 pont) a harmadik, míg Valentino Rossi (143 pont) visszaesett a negyedik helyre.
Rossi: a 18 verseny már sok/motor/20060705rossi.htmlMotoGP: Rossi egy hónapot akar, egy hetet kap/motor/20060628motogp.htmlMotoGP: a Michelin elnézést kért Rossitól/motor/20060615motogp.html
Valentino Rossi ismét nagyot motorozott, a Német Nagydíjat a tizenegyedik helyről rajtolva nyerte meg. Magyar szempontból csalódás volt a hétvége, Talmácsi Gábor kiváló rajtja után csak a tizennegyedik helyen ért célba.
MotoGPleftTamácsi a hetedik helyről rajtolhat/motor/20060715tamacsi.htmlMotoros suli az [origo]-n/motor/20060224motoros.html
Valentino Rossi elégedetlenül nyilatkozott az időmérő edzést követően. A csapat egész hétvégén a motor beállításaival bajlódott, a rossz kvalifikációért is a műszaki problémák tehetők felelőssé. A csapat ezen felül nem tudta megtalálni a megfelelő keverékű gumikat a versenyre, így Rossinak nem jutott hely az első sorban a rajtnál.
A versenyre azután a csapat valószínűleg megtalálta a megoldást a problémákra, mert a hétszeres világbajnok igen magabiztosan menetelt végig a mezőnyön. Bár az olasz klasszisnál nem tudni, hogy mikor akadályozzák műszaki gondok, hiszen a tapasztalatok alapján, a versenyek során nem kíméli sem motorját, sem saját testi épségét sem.
A verseny egyik nagy vesztesének Casey Stoner bizonyult. Az ausztrál versenyző kihagyni kényszerült a futamot, miután a délelőtti bemelegítésen hatalmasat bukott. A Honda LCR versenyzőjét agyrázkódás gyanújával kórházba szállították, ahol a bukás során szerzett horzsolásait is ellátták.
Mivel Rossi a mezőny közepéről rajtolt, a futam megnyerésére leginkább Marco Melandrinak volt esélye. A Fortuna Honda olasz versenyzője azonban törött kulcscsonttal állt rajthoz, és nem tudta felvenni a versenyt az utolsó körben világbajnok honfitársával.
Nicky Hayden és Dani Pedrosa egymás között vívta harcát a jó pozíció megszerzéséért, és a verseny szorosságát jelzi, hogy a negyedik helyen befutó Pedrosa csupán négy századdal volt lemaradva a futamgyőztes Rossi mögött.
Makoto Tamada reményei a jó pozíció megszerzésére a tizenharmadik körben szálltak el, amikor Kenny Robersszel ütközve, mindkét versenyző a kavicságyban kötött ki, szerencsére komolyabb sérülés nélkül.
Valentino Rossi nyilatkozata: "Hihetetlen volt a mai verseny, és elnézést kell kérnem a motoromtól, amiért a világbajnokság során szombaton először úgy éreztem, hogy miatta nem tudok nyerni. Köszönet illeti a mérnökeimet és az egész csapatot, valamint a Michelint is, amiért megtettek mindent, hogy megoldják a hétvégén felmerülő problémákat. Nagyszerű volt a rajt, de úgy tűnt, nem tudok meglépni a mezőnytől, és a végén Melandrival kellett megküzdenem a győzelemért, és végül meg tudtam nyerni a futamot. Megjegyzem, Olaszország nyerte a futball világbajnokságot, szóval ez jó jel volt számomra."
Marco Melandri nyilatkozata: "Újra Valentinóval küzdhettem a győzelemért, aki ismét nagyon gyors volt, én pedig nem találtam meg igazán a ritmusomat. A befutó előtt meg akartam előzni Valentinót, de rossz pillanatban próbálkoztam, ő pedig vissza tudta verni a támadást. Az utolsó két kanyarban azután minden lehetőség bezárult előttem, hogy megelőzzem őt, így csak a külső íven próbálkozhattam. Ha a szezon végééig minden vasárnap így tudok küzdeni, akkor van esélyem arra, hogy futamot nyerjek."
Nicky Hayden nyilatkozata: "Miután megelőztem Danit, úgy gondoltam, hogy talán van esélyem nyerni. Nem vagyok teljesen elégedett, mert alapvetően fekszik nekem ez a pálya. Jól rajtoltam, de mégsem tudtam jól motorozni ma. Ennek ellenére éreztem a mai versenyt, és megdolgoztam a pozíciómért."
Végeredmény, MotoGP:
1 Valentino Rossi Ita 41'59.248 2 Marco Melandri 41'59.393 3 Nicky Hayden 41'59.514 4 Dani Pedrosa 41'59.555 5 Loris Capirossi 42'08.012 6 Shinya Nakano 42'08.395 7 Chris Vermeulen 42'15.856
8 Sete Gibernau 42'15.896 9 Carlos Checa 42'16.345 10 John Hopkins 42'17.034 11 Toni Elias 42'26.673 12 Colin Edwards 42'28.556 13 James Ellison 43'01.277 1'02.029 14 Jose Luis Cardoso 43'19.245 1'19.997
250 ccm
A 250-es kategória versenyével kezdődő Német Nagydíj első rajtpozíciójából Lorenzo indulhatott. A Team Toth csapat versenyzője Roberto Locatelli az időmérő során a negyedik rajthelyet szerezte meg.
Locatelli kiválóan rajtolt, és azonnal az élre is tudott állni, ám még az első körben Takahashi megelőzte, majd Lorenzo vette át a vezetést. Locatelli még éhány körön keresztül át tudta tartani a tempót, de az olasz versenyző körideje romlani kezdett. A futam végén a hatodik helyen intették le a magyar csapat versenyzőjét, ami nagyon jó eredménynek számít, ő mégsem volt elragadtatva a helyezésétől.
Az utolsó körre De Angelis és Takahashi között alakult ki vérre menő küzdelem az első helyért. A japán versenyző végül megszerezte második futamgyőzelmét, és a világbajnoki pontversenyben a harmadik helyen áll. A pontállást harmadik helyezésének köszönhetően Jorge Lorenzo vette át, Andrea Dovizioso pedig a második helyre szorult.
Yuki Takahashi nyilatkozata: " Nagyon boldog vagyok, hihetetlen verseny volt. A futam alatt a levegő melegedni kezdett, ami bonyolította a helyzetet, így nem volt egyszerű előzni. Köszönöm a csapatomnak a kitartó munkát."
Alex de Angelis nyilatkozata: "Rosszul rajtoltam, de kitartó munkával végül sikerült végigküzdenem magam a mezőny előttem lévő részén, és tudtam, hogy gyorsabb vagyok Lorenzónál. Takahashi jól ment, végig tartotta a lemaradását, és végül megnyerte a futamot. Egy kicsit csalódott vagyok, de ez a verseny már csak ilyen."
Jorge Lorenzo nyilatkozata: "Örülök az eredménynek, bár nem ugyanaz, mint nyerni, de nem katasztrófa, ez a harmadik hely. Egyszerűen rosszul rajtoltam, és nem tudtam megszerezni az első pozíciót."
Roberto Locatelli nyilatkozata: "Egyáltalán nem vagyok boldog. Nagyon jól rajtoltam, de ebből mégsem sikerült előnyt kovácsolnom, mert a gumik nem bírták. Amikor erre a keményebb keverékre esett a választásom, a hőmérsékleti körülmények teljesen másak volt. Hiába sütött most a nap, az aszfalt 15 fokkal volt hűvösebb, mint tegnap. Az Aprilia hátulja folyamatosan csúszkált alattam, ezért nem bírtam tartani a többiekkel a tempót. A tizedik kör után szinte teljesen megszűnt a tapadás, amit azért is sajnálok, mert a motorom remekül be volt állítva és jobb eredményt is elérhettem volna."
Végeredmény, 250 ccm:
1. Yuki Takahashi 41'30.350 2.Alex De Angelis 41'30.408 3. Jorge Lorenzo 41'31.363 4. Andrea Dovizioso 41'34.371 5. Hector Barbera 41'39.734 6. Roberto Locatelli 41'49.592 7. Anthony West 41'56.807 8. Hiroshi Aoyama 41'56.957 9. Shuhei Aoyama 41'57.091 10. Sylvain Guintoli 42'00.971 11. Alex Baldolini 42'15.104 12. Franco Battaini 42'15.413
13. Manuel Poggiali 42'19.143 14. Jakub Smrz 42'22.667 15. Aleix Espargaro 42'22.719 16. Dirk Heidolf 42'22.927 17. Fabricio Perren 42'30.375 18. Jules Cluzel 42'42.440 19. Dan Linfoot 41'34.920 20. Jordi Carchano 41'42.297 21. Luca Morelli 42'16.272 22. Meik Kevin Minnerop 42'17.293 23. Franz Aschenbrenner 42'17.605
125 ccm
A nyolcadliteresek géposztályában az Aprilia megszerezte a kétszázadik győzelmét. Talmácsi Gábor és Tóth Imre számára viszont ismét nem adott alkalmat ünneplésre a verseny befutója. Bár Talmácsi kiválóan vette a rajtot, és az első körben a mezőny élére állt, a látszólag megszerzett előny hamar eltűnt, és a magyarok reménysége egyre hátrébb csúszott. A verseny végére Talma a tizennegyedik helyen állt, így a németországi nem túl fényes szereplésnek köszönhetően a Humangest Honda versenyzője a világbajnoki pontállásban is egy hellyel hátrébb csúszott.
Tóth Imre számára reményteljesen indult a hétvége, hiszen az ifjú magyar versenyző a viszonylag jónak számító, huszadik helyről vághatott neki a versenynek. A remények azonban elszálltak, és Tóth a huszonhetedik helyen ért célba, igaz még így is az első harminc között szerepelt.
A Német Nagydíjon Mattia Pasini szerezte meg végül a győzelmet, miután csapattársával, a világbajnoki pontversenyt vezető Alavaro Bautistával megküzdött. A két MVA Aspar Apriliás versenyző, és Lukas Pesek által alkotott hármas a versenyen szinte végig kizárólag egymással küzdött, más nem is nagyon tudott beleszólni a küzdelembe. A cseh motoros végül harmadikként motorozott át a célvonalon, Hector Faubel, Simone Corsi és Thomas Lüthi előtt. Mika Kallio csak a csalódást okozó nyolcadik helyen érhetett célba.
Mattia Pasini nyilatkozata: "Fontos győzelem a mai, mind nekem, mind pedig a csapatomnak, hiszen a tavalyi verseny után leszálló ágba kerültem. Remélem, hogy ez a győzelem lendületet és esélyt ad az Alvaróval szembeni küzdelemben. Úgy érzem, hogy tiszta verseny verseny volt a mai, annak ellenére, hogy közel sodródtam Alvaróhoz, és hozzáértem a fékkarjához is. Ugyanez megtörtént egyébként Kallióval is az előző versenyen Doningtonban, úgyhogy azt hiszem ez bárkivel, bármikor előfordulhat."
Alvaro Bautista nyilatkozata: "A cél előtti utolsó kanyarban összeértünk Mattiával, és hozzáért a fékkaromhoz, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy mi is történt valójában. A legfontosabb, hogy átmotoroztunk a célon, mégpedig jó nagy előnnyel Mika Kallio előtt. A következő verseny előtt most egy kis szünet követkeik, és Brnóban újra győzelemre éhesen térünk majd vissza a pályára."
Lukas Pesek nyilatkozata: "Sajnos meggyűlt a bajom az hátsó gumimmal, így várnom kellett az utolsó körig, hogy megtámadhassam Pasinit és Bautistát, de már nem maradt helyem az előzésre. Mindenesetre ez a verseny fontos mérföldkő a következő verseny előtt, amelyet szülőhazámban, Csehországban rendeznek meg."
Tóth Imre nyilatkozata: "Nem vagyok valami boldog. Egész hétvégén remekül ment a motor és én is nagyon elkaptam a ritmust. A verseny elején még jó köröket mentem és többeket megeloztem. Aztán az egyik féktávon besokaltam és néhányan visszaeloztek. Aztán hiába húztam neki, a gumi kifogott rajtam. Lágyabb keveréket kellett volna használnunk, mert huvös volt az aszfalt és a hideg szél tovább hutötte azt."
Végeredmény, 125 ccm:
1. Mattia Pasini 39'44.091 2.Alvaro Bautista 39'44.101 3. Lukas Pesek 39'44.202 4. Hector Faubel Aprilia 39'53.389 5. Simone Corsi Gilera 39'53.463 6. Thomas Luthi 39'54.661 7. Nicolas Terol 39'55.926 8. Mika Kallio 39'55.996 9. Joan Olive 40'10.108 10. Sergio Gadea 40'10.263 11. Fabrizio Lai 40'10.452 12. Bradley Smith 40'10.480 13. Sandro Cortese 40'10.571 14. Talmácsi Gábor 40'10.697 15. Tomoyoshi Koyama 40'11.159 16. Randy Krummenacher 40'11.283
17. Lorenzo Zanetti 40'30.236 18. Stefan Bradl 40'30.292 19. Georg Froehlich 40'40.365 20. Raffaele De Rosa 40'40.640 21. Vincent Braillard 40'40.873 22. Federico Sandi Ita 40'41.164 23. Michele Pirro Ita 40'41.565 24. Andrea Iannone 40'41.798 25. Alexis Masbou 40'48.789 26. Michele Conti 40'48.884 27. Tóth Imre 40'51.845 28. Manuel Hernandez 41'01.414 29. Lorenzo Baroni 41'01.598 30. Mateo Tunez 41'04.674 31. Esteve Rabat 41'08.863 32. Toni Wirsing 40'29.648
Tamácsi a hetedik helyről rajtolhat/motor/20060715tamacsi.htmlMotoGP: Kallio idén sem akar másodhegedűs lenni/motor/20060711motogp.htmlKiábrándító tesztelésen van túl Talmácsi/motor/20060707kiabrandito.htmlRossi: a 18 verseny már sok/motor/20060705rossi.htmlTalmácsi tizedik Doningtonban/motor/20060702talmacsi.html
Talmácsi Gábor a hetedik helyről rajtolhat vasárnap, a Német Nagydíj sachsenringi futamán.
leftKallio idén sem akar másodhegedűs lenni/motor/20060711motogp.htmlTitokban nálunk tesztelt a KTM/motor/20060712titokban.html
Talmácsi Gábor javított pénteki idején, és így vasárnap a második sor végéről kezdheti a Német Nagydíjat. Talma elmondta, hogy motorikusan nincs gondjuk, viszont még nem kanyarodik úgy a gép, ahogy szeretné, nagyon tolja a motor az elejét és izomból kell kanyarodnia, ami eléggé fárasztó. A vasárnapi bemelegítésen a csapat még kipróbál néhány merészebb beállítást is, hiszen lesz idő visszacserélni mindent a maira, ugyanis a 125-sök versenye lesz az utolsó, mely 14.00 órakor rajtol majd.
Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Ez egy kemény pálya és nem könnyű megtalálni a legjobb vázbeállításokat. Tettünk néhány lépést előre a pénteki naphoz képest, de még lassú vagyok a kanyarokban, nehéznek és csúszósnak érzem a motort. Küszködtem az első kanyarban, a pálya hepehupás, ami megnehezíti a helyzetet. Mindenesetre boldog vagyok és ha tovább tudunk fejlődni a vasárnap reggeli bemelegítő edzésen, akkor úgy gondolom, jó versenyem lehet."
Remek napot tudhat maga mögött a Tóth csapat, hiszen mindkét versenyzője, Tóth Imre és Roberto Locatelli is remek eredményeket ért el a szombati kvalifikációkon. Az időjárás egész nap kegyes volt a csapatokhoz és nem kellett megszakítani a munkát eső miatt.
Imi és csapata a reggeli szabadedzésen a motor beállításainak finomításán dolgoztak, és munkájuk az időmérőn meghozta gyümölcsét, hiszen Imi a vasárnap a 19. helyről indulhat. A fiatal versenyző a tegnapi legjobbjához képest több, mint 1,2 másodpercet javított és elégedett az eredménnyel.
Tóth Imre nyilatkozata: "Úgy sikerült jó köridőt mennem, hogy megint rögtön ráéreztem a pálya ritmusára. Persze megpróbáltam én is szélárnyékot keresni, de mindenki felült előttem vagy kiment a boxba. Igazából jobb is lehetett volna, de csak egy jó köröm volt. Az utolsó körben is javítottam volna még, de pont egy-két másodperccel előttem estek el ketten és akkora porfelhő volt, hogy el kellett vennem a gázt, mert nem láttam semmit. A csapat kiváló munkát végzett, örülök nagyon."
Roberto Locatelli és csapata is sokat dolgoztak tegnap óta, hogy kezelhetőbbé tegyék erre a pályára a gépet. A munka végeredménye, hogy Loca az első sorból indul, a negyed-literesek holnapi versenyén, 11 órai kezdettel.
Roberto Locatelli nyilatkozata: "A szerelőim és mindenki nagyon jó munkát végzett. Jó lett a futóműven, a végsebességem, az egyéb beállításaim és a versenygumim is király. Nagyon boldog vagyok ezzel a negyedik hellyel. Holnap a futamon nehéz lesz felérni a dobogóra, mert még mögöttem is van két-három versenyző, akik majd nagyon ott akarnak lenni a végelszámolásnál. Most megpróbálok pozitívan gondolni a holnapra és összeszedni minden tudásomat, hogy minél előrébb végezzek."
Kiábrándító tesztelésen van túl Talmácsi/motor/20060707kiabrandito.htmlMotoGP: majdnem dobogón a magyar csapat/motor/20060702motogp.html
Utolsó kommentek